Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 DTI cięzko pali przy -10 i więcej.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Largo

Largo
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-12-2011

Napisany 05 lutego 2012 - 20:48

Witam problem następujący:
Poranne zapalanie omegi : Świece żarowe grzeją około 30 sekund wczoraj wymieniłem na nowe Beru , odpalam rozrusznikiem muszę kręcic około 25 sekund obroty ok 500 przestane kręcic silnik staje , po tych 25 sekundach nadchodzi przełomowy moment erekcji :) dostaje paliwo obroty sie dźwigają maszyna pracuje. Pytanie czy w tych silnikach jest czujnik wy sterujący dawka paliwa i czasem grzania świec - czy te czujniki leciały? W starszych dieslach VW był takowy odpinałem robiła sie arktyczna zima i silnik palił od kopa. Nie miałem doczynienia z oplami wczesniej dlatego pytam gdzie go ugryźć wiem ze są mrozy duze itp ze auto nie zapali jak benzyniak ale robi sie to uciążliwe dla akumulatora . Proszę o pomoc:pokoj:

#2 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2012 - 20:52

Pierwsze pytanie,czy są jakieś błedy.
Przyczyn może być kilka.
Własnie to teraz przerabiam i mam takie same objawy.
U Mnie diagnoza to sterownik pompy.







 


#3 OFFLINE   Largo

Largo
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-12-2011

Napisany 05 lutego 2012 - 20:57

Brak błędów , Filtr paliwa zmieniony uszlachetniacz do paliwa wlany :) , najbardziej niepokojące jest to że podczas kręcenia z wydechu nic nie leci dopiero po jakims czasie tak jakby paliwo sie cofało ? , powiedzmy przy takich -5 to problem zanika jest okej ,
Możesz podpowiedzieć jak do tego doszłes że kaman o sterownik na pompie? Jest on odłanczany od pompy czy cała pompa trzeba targać ?

#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 20:58

a to kolega czytał http://forum.omegakl...

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2012 - 21:02

Sterownik można zdemontować z pompy.
A z tego co piszesz.

po jakims czasie tak jakby paliwo sie cofało

to sprawdził bym szczelność układu paliwowego.
A jak przy temperaturach gdzie to nie występowalo,to przeważnie ile paliwa miałeś w baku.
ps.Poszukaj na forum,tematów zapowietrzania.

kolega kocyk-mnie wyprzedził.







 


#6 OFFLINE   Largo

Largo
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-12-2011

Napisany 05 lutego 2012 - 21:06

Przewody właśnie sprawdzałem szczelne są , paliwo przeważnie prawie pełen zbiornik , lub większa połowa generalnie jak juz rano zapali i nawet gdy go wyłacze po przejechaniu powiedzmy 2 kilometrów ( niestety czasem musze tak stawać :/ ) i powiedzmy ze auto postoji z godzine na mrozie pali juz normalnie.

a to kolega czytał http://forum.omegakl...



Tak czytałem , Tyle żeby to sprawdzic wszsytko musiałbym autem wjechać do dużego pokoju i rozbierać wszystko zamiast jeśc obiad ;)

Napisałem tutaj z myślą iż jest jakis typowy przypadek co w tych silnikach leciało czujnik czy uszczelnienie czy coś.

#7 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2012 - 11:38

Wywala Ci na kompie jakiś bład.







 


#8 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 07 lutego 2012 - 09:16

moim zdaniem zapowietrza ci sie układ paliwowy. musi być jakaś nieszczelność.
u mnie po wymianie filtra łapał lewe powietrze na deklu od filtra (dokładnie na złączu rurka dekiel)

wczoraj wymienili mi uszczelniacze w dekielku i dziś odpalił bez problemu, a objawy miałem identyczne jak opisałeś, wystarczy że rano lub po dłuższym postoju odpalił (z wielkimi problemami) potem już nie było problemu.


#9 OFFLINE   whn9

whn9
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-11-2010
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 07 lutego 2012 - 10:22

Miałem podobnie,samochód stał nieodpalany dwa mroźne dni.Podgrzałem raz świece,odpalił bez problemu i natychmiast zgasł.Kręciłem chwilę i nic,pomogło ogrzanie filtra paliwa i pompy.Po kilku sekundowym kręceniu odpalił.Przy codziennej jeździe,wystarczy 10km,temperaturze do -15 pali na strzał.Mam nowy akumulator i wymienione świeczki. Spróbuj przed odpaleniem podgrzać filtr i pompę,może to wina paliwa.

#10 OFFLINE   CHRIS

CHRIS
  • 72 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Komorniki

Napisany 07 lutego 2012 - 15:29

moim zdaniem zapowietrza ci sie układ paliwowy. musi być jakaś nieszczelność.
u mnie po wymianie filtra łapał lewe powietrze na deklu od filtra (dokładnie na złączu rurka dekiel)

A takie pytanko - czy w takim przypadku jak auto paliło to nie było widać wycieku lub pocenia się w tym miejscu? Bo ja mam podobny problem po wymianie filtra tylko że uznałem za szczelne skoro nie widać wycieku.

#11 OFFLINE   Largo

Largo
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-12-2011

Napisany 07 lutego 2012 - 20:55

Powiem Wam ze jak zmieniałem filtr paliwa bardzo szybko na mrozie nie chciało mi sie zmieniać oringów dwóch :p . Jutro je założę i dam znać co i jak . Dziś wlałem 3 litry benzyny do baku . Zmienie oringi i dam znać.

#12 OFFLINE   piotreksz4

piotreksz4
  • 35 postów
  • Dołączył: 08-08-2011
  • Skąd: Gorzów Wlkp:)

Napisany 07 lutego 2012 - 21:21

Wina na 100% leży w puszcze filtra paliwa.Jeżeli po wymianie oringów dalej bedzie to samo to podłącz przewody omijając całkiem filtr

#13 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 lutego 2012 - 14:20

Lojes, gorąca prośba, jak masz możliwość to zapodaj wymiary uszczelek od filtra paliwa.
pzdr

#14 OFFLINE   CHRIS

CHRIS
  • 72 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Komorniki

Napisany 09 lutego 2012 - 18:36

Mam takie pytanko czy w 2,2 jest jakaś pompa paliwa w zbiorniku bo mój problem ustał po zatankowaniu do pełna - pali od strzała. Teraz właśnie zastanawiam się czy winne było paliwo czy jest tam jakaś pompa która mi pada i przy mniejszej ilości paliwa nie daje rady?

#15 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2012 - 19:20

raczej jest. jak słabo odpalała przy mniej niż 20l to prawdopodobnie to. przynajmniej jest tak 2.5td a zbiorniki się chyba nie różnią. możne sam silniczek pompki jest inny

#16 OFFLINE   piotreksz4

piotreksz4
  • 35 postów
  • Dołączył: 08-08-2011
  • Skąd: Gorzów Wlkp:)

Napisany 09 lutego 2012 - 19:40

raczej wina złej jakości paliwa

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2012 - 20:03

czy w 2,2 jest jakaś pompa paliwa w zbiorniku

niema

#18 OFFLINE   CHRIS

CHRIS
  • 72 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Komorniki

Napisany 09 lutego 2012 - 20:37

to w takim razie skąd Eber bierze paliwo?

#19 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 lutego 2012 - 21:31

to w takim razie skąd Eber bierze paliwo?


Ze zbiornika:D
Eber ma własną pompkę.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#20 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 lutego 2012 - 10:43

Ja miałem dokładnie tak samo czyli trzeba było kręcić sporo żeby odpalił. Do wymiany poszedł aku, świece (co się później okazało ze jeden mechanik mi spieprzył gwint i trzeba było tuleje dorabiać) sprawdzony cały silnik, kompresja, przelewy, paliwo się nie wracało. Na koniec został wymieniony olej z wszystkimi filtrami, oraz filtr paliwa. Teraz jeszcze do tego dodatek zimowy i autko pali jak marzenie, dzisiaj prawie -20 i odpalił bez najmniejszych problemów. U mnie pewnie była to wina filtra paliwa, ale przynajmniej cały silnik przebadany i no i nowy aku i świece których zakup cały czas odkładałem :D