Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OMKA 2,5 V6 a montaż LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2014 - 08:32

Czy wkrętki o średnicy wewnętrznej 3mm będą ok?

#42 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2014 - 22:08

Czy wkrętki o średnicy wewnętrznej 3mm będą ok?


w poradzie masz 2,4mm

#43 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2014 - 22:21

Ja pisze o tych wkręcanych w kolektor, a nie o dyszach.

#44 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 października 2014 - 22:36

Ja pisze o tych wkręcanych w kolektor, a nie o dyszach.


4 lub 5 zazwyczaj. Waz to samo. Ja daje na gazowy 5 na podcisnieniowy 4mm.

Mam kilka pytań. Silnik V6
1. Gdzie najlepiej wpiąć podciśnienie dla czyjnika(ps-02)
2. Gdzie najlepiej wkręcić wkrętki w kolektor?
3. Jaka długość wężyków(wiem że taka sama) i jakie fi między wtryskami a kolektorem?
4. Wtryski Hana montować w pionie?


1. Im bliżej przepustnicy tym lepiej. Największe podciśnienie tam występuje, zarazem najdokładniejsze.

2. Im bliżej wtrysku benzynowego tym lepiej. Pod takim samym kątem ma podawać wtrysk gazowy jak pod wtryskiwacz benzynowy. Przynajmniej w zbliżonym.

3. Fi4 lub Fi5. Fi4 spokojnie wystarczy. Długość wężyków im krótsza tym lepsza. Może być minimalna rozbieżność centrymetra, dwóch na wtrysk przy długości dajmy na to 20 cm. W omedze będą te wężyki dość długie.

4. Tak.
via tapatalk

#45 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2014 - 23:07

Ja pisze o tych wkręcanych w kolektor, a nie o dyszach.


nie pisałeś, tylko myślałeś:p

#46 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 października 2014 - 14:01

No możliwe :p

Kurde wkrętki w zestawie są 3mm. A największe mają 3,4mm

#47 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 października 2014 - 23:47

Dlaczego akurat takie?

http://www.phjacus.p...291-A-p861.html

zawsze te montuje jeżeli chodzi o dolot omegi. Nie mogą wystawać zbyt dużo przez kolektor. Równo z dolotem.

#48 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 października 2014 - 07:40

O dzięki, no to podmienia na takie.

#49 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 30 października 2014 - 13:49

zawsze te montuje jeżeli chodzi o dolot omegi. Nie mogą wystawać zbyt dużo przez kolektor. Równo z dolotem.


Haha bo człowiek się uczy na własnych błędach :hihi: Bo nie chciał słuchać rady kolegi :D
Ja powiem wam jeszcze taką moją rewelacje, podobno Zavoli Zeta S jest za słaby pod 3.0, do tego jeszcze potrzeba nam Fi8 dla tego silnika jako zasilanie do reduktora LPG, u mnie siedziała Zeta S do tego Fi6 i do odcięcia szła bez problemu tak samo jak na benzynie :D Jednak jeśli montuje się od nowa to lepiej pakowac Fi8 :)




 


#50 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 października 2014 - 14:54

Haha bo człowiek się uczy na własnych błędach :hihi: Bo nie chciał słuchać rady kolegi :D
Ja powiem wam jeszcze taką moją rewelacje, podobno Zavoli Zeta S jest za słaby pod 3.0, do tego jeszcze potrzeba nam Fi8 dla tego silnika jako zasilanie do reduktora LPG, u mnie siedziała Zeta S do tego Fi6 i do odcięcia szła bez problemu tak samo jak na benzynie :D Jednak jeśli montuje się od nowa to lepiej pakowac Fi8 :)


Uczy sie uczy. Tylko w moim przypadku zrobilem krocce pod takin katem ze ssacego nie moglem zmiescic pomiedzy glowice. Gdybym je bardziej wkrecil to by przeszlo ale nie chcialem zeby wystawaly. Zatem zamowilem na swoj koszt drugi dolot i za drugim razem wkrecilem sie poprawnie. Do bledu nie boje sie przyznac, tym bardziej na swoj koszt go naprawilem :)

via tapatalk

#51 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2014 - 16:17

Czy można podłączyć reduktor z drugiej strony zaworu trójdrożnego(tam gdzie są dwa wyjścia)?. U mnie górny idzie do nagrzewnicy, a dolny jest normalnie.
Silnik jest swapnięty do Frontery i bardzo kiepski jest dostęp do węża między mostkiem a zaworem, dlatego takie pytanie.

Więc można?

#52 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 listopada 2014 - 10:42

Czy można podłączyć reduktor z drugiej strony zaworu trójdrożnego(tam gdzie są dwa wyjścia)?. U mnie górny idzie do nagrzewnicy, a dolny jest normalnie.
Silnik jest swapnięty do Frontery i bardzo kiepski jest dostęp do węża między mostkiem a zaworem, dlatego takie pytanie.

Więc można?


Tak

#53 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2014 - 13:23

Dzięki.

#54 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopada 2014 - 20:22

Gdzie zamontować czujnik temp. i cisnienia PS-02, blisko reduktora, listwy czy w połowie?

#55 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 22 listopada 2014 - 22:53

My np montujemy za filtrem fazy lotnej :) jezeli masz V i 2 oddzielne listwy wtryskowe warto tez zrobic kompensacje listew :)

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#56 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 listopada 2014 - 11:15

Gdzie zamontować czujnik temp. i cisnienia PS-02, blisko reduktora, listwy czy w połowie?



Podciśnienie map powinno być jak najbliżej przepustnicy, najdokładniejszy map.

Temperatura gazu im bliżej wtryskiwaczy tym lepiej.


Podłączasz reduktor pod grzanie na kolankach czy na trójnikach?

#57 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2014 - 11:16

Podciśnienie map powinno być jak najbliżej przepustnicy, najdokładniejszy map.

Temperatura gazu im bliżej wtryskiwaczy tym lepiej.


Dokładnie.

PS. Trójniki tylko metalowe!!!. Chyba ,że zakładacie do plastikowych trójników sprężyste opaski na węże, wówczas jak najbardziej może tak być.

#58 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 listopada 2014 - 11:30

Oduczyłem się stosowania trójników po tym jak w Thesisie zrobiłem grzanie reduktora na kolankach, tak aby był przepływ pełen przez reduktor. Najszybciej go dogrzewa, a nie jak może coś wpadnie przez trójnik to go coś dogrzeje. W omegach robię to samo.

#59 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopada 2014 - 18:47

A ten brązowy przewód co wg schematu ma być do cewki to gdzie najlepiej podpiąć.

#60 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 listopada 2014 - 20:51

A ten brązowy przewĂłd co wg schematu ma być do cewki to gdzie najlepiej podpiąć.

Najlepszy sygnał jest z czujnika położenia wału korbowego. Tylko kabel ma ekran i lepiej go nie niszczyć wiec weź z cewki zaplonowej . bodajże czarno-fioletowy. Sprawdź miernikiem po zapłonie. Powinno być około 5V i w programie ustawiasz sygnał RPM na 12V.