Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z przełączaniem na gaz przy niskich temp.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kamilek86

kamilek86
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-12-2009
  • Skąd: Konin

Napisany 10 lutego 2012 - 19:29

Witam Mobilki podepne sie pod temat :) mnie tez to meczy z poznejszym przelaczaniem na gaz.Jakos miesiac temu bylem na regulacji gazu wszystko pieknie ustawil mi na 30 stopni bo mialem na 90 stopni (wiadomo mniej bezyny) jednak ustawienie temp. nie pomoglo. Dzisiaj bylem u gazownika powiedzialem co jest ...... spedzilem troche czasu na forum poczytalem posty kolegow (chcialem sie bardziej dowiedziec co jest grane) wracajac do Gazownika Reduktor/parownik Firma ZAVIOLII mial z 20 stopni ciepla a weze od nagrzewnicy gorace. Powiedzial ze mam zostawic auto i zobaczy o co Kaman :p a i powiedzial ze w najgorszym przypadku wymiana Parownika Koszt 450 pln (parownik i robocizna) teraz mam pytanie czy padajacy Parownik ma jakis wplyw na tak duze spalanie ?? Jak uslyszalem taka cene to nogi sie troche ugiely :( ale sam w najgorszym przypadku wymienie parownik ... najpierw przeczyszcze go z poradami na Forum :p i wymienie czujnik temperatury jak to nie pomoze to wymiana Parownika :( oby nie ... Wiem ze to nie jest temat na takie pytanie ale jak juz tu pisze to zapytam a dokladniej ciagle wyskakujemi blad na komputerze Kuhmitell stand za malo plynu ale uzupelniam go i blad wyskakuje mi Moze poprostu zalac go calego nowym plynem i dodam ze mam slabe ogrzewanie w aucie cos tam grzeje ale licho (weze pod maska gorace) mialem juz przczyszczana nagrzewnice i wymieniony Filterek przepraszam ze to pytanie padlo w tym Rozdziale Pozdrawiam (Instalacja Diego 3)

#22 OFFLINE   Exelero

Exelero
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-12-2007
  • Skąd: Pruszcz Pom.

Napisany 15 lutego 2012 - 11:12

dzisiaj znowu jakaś dziwna sytuacja z gazem po wymiennie czujników i zamontowaniu ogrzewacza wszystko śmigało dzisiaj rano (auto 3 dni na dworze) odpaliłem bestie i jadę sobie spokojnie silnik się rozgrzał pierwsza próba przełączenia na gaz fiasko... gaz się przełączył ale pedał gazu nie reagował..?( noga prawie w chłodnice wciśnięta :D ) kolejne dwie próby tez nie udane za 4 razem dałem mu w ***** obroty do 4 tysi sytuacja taka sama ale przetrzymałem go chwile i przy 2 tysiącach obroty nie spadały tylko trzymały się na tym poziomie przejechałem tak może z 300 metro zapalił się check engine prze jeszcze jakieś 100-150 metrów tak z zapalonym check jechałem nagle kontrolka zgasła a auto zaczęło szarpać ale przyspieszać kolejne kilkaset metrów i już normalna praca. to już dzisiaj dało mi mocno do myślenia nie wiem od czego teraz zacząć oględziny instalacji gazowej... możliwe ze jakiś filtr odmawia współpracy? filtry były wymienione 10 tysi temu...

#23 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 15 lutego 2012 - 11:40

Witam Mobilki podepne sie pod temat :) mnie tez to meczy z poznejszym przelaczaniem na gaz.Jakos miesiac temu bylem na regulacji gazu wszystko pieknie ustawil mi na 30 stopni bo mialem na 90 stopni (wiadomo mniej bezyny) jednak ustawienie temp. nie pomoglo. Dzisiaj bylem u gazownika powiedzialem co jest ...... spedzilem troche czasu na forum poczytalem posty kolegow (chcialem sie bardziej dowiedziec co jest grane) wracajac do Gazownika Reduktor/parownik Firma ZAVIOLII mial z 20 stopni ciepla a weze od nagrzewnicy gorace. Powiedzial ze mam zostawic auto i zobaczy o co Kaman :p a i powiedzial ze w najgorszym przypadku wymiana Parownika Koszt 450 pln (parownik i robocizna) teraz mam pytanie czy padajacy Parownik ma jakis wplyw na tak duze spalanie ?? Jak uslyszalem taka cene to nogi sie troche ugiely :( ale sam w najgorszym przypadku wymienie parownik ... najpierw przeczyszcze go z poradami na Forum :p i wymienie czujnik temperatury jak to nie pomoze to wymiana Parownika :( oby nie ... Wiem ze to nie jest temat na takie pytanie ale jak juz tu pisze to zapytam a dokladniej ciagle wyskakujemi blad na komputerze Kuhmitell stand za malo plynu ale uzupelniam go i blad wyskakuje mi Moze poprostu zalac go calego nowym plynem i dodam ze mam slabe ogrzewanie w aucie cos tam grzeje ale licho (weze pod maska gorace) mialem juz przczyszczana nagrzewnice i wymieniony Filterek przepraszam ze to pytanie padlo w tym Rozdziale Pozdrawiam (Instalacja Diego 3)


najprędzej membrany w parowniku są do **** już, ja przerabiałem to u siebie już tylko ja mam znajomego gazownika i zamówił mi parownik lovatto po kosztach i wymienił i problem się skończył

jeśli chodzi o nagrzewnice to może płukanie jej już nic nie pomóc tylko wymiana na nową, a błędy kasowałeś?? i pojawia się to cały czas nawet po skasowaniu błędów kompem
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#24 OFFLINE   Exelero

Exelero
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-12-2007
  • Skąd: Pruszcz Pom.

Napisany 15 lutego 2012 - 13:37

najprędzej membrany w parowniku są do **** już, ja przerabiałem to u siebie już tylko ja mam znajomego gazownika i zamówił mi parownik lovatto po kosztach i wymienił i problem się skończył



nie da sie jakos tych membran naprawić wymienić na nowe ?

#25 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lutego 2012 - 15:08

tak można. A ile masz przejechane na tym reduktorze?

#26 OFFLINE   Exelero

Exelero
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-12-2007
  • Skąd: Pruszcz Pom.

Napisany 15 lutego 2012 - 15:40

tak można. A ile masz przejechane na tym reduktorze?


sporo instalacja była zakładana w 2005 roku zakładał ja jeszcze poprzedni właściciel. Ja przejechałem na niej jakieś 40 tysięcy w ciągu 2 lat.

#27 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 15 lutego 2012 - 15:44

nie da sie jakos tych membran naprawić wymienić na nowe ?



da sie tylko dobre membrany które nie są robione przez "kowala" kosztują od 150 zł (pod warunkiem ze dobierzesz odpowiednie membrany) byle nie ta za 60 czy 80 bo będziesz je wymieniał raz w roku
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#28 OFFLINE   andy76

andy76

    OmeGass

  • 22 postów
  • Dołączył: 26-07-2010

Napisany 16 lutego 2012 - 21:29

Moja instalka to zakładana przez Elpigaz: Elisa Nord/Stella Nord. Tak jak u ciebie układ grzania reduktora wpięty jest przed układem nagrzewnicy. Ma to swoje plusy i minusy. Plusem jest to, że reduktor jest pierwszym odbiornikiem ciepła. Minusem natomiast, że jest pierwszym odbiornikiem ciepła :p. Dla parownika to super dla marznącego kierowcy już mniej. Przez to, że średnica przelotu cieczy przez parownik jest dużo większa niż średnica wejścia do nagrzewnicy "ciepłe" pędzi własnie przez parownik, a nie do nagrzewnicy. Miałem ten problem w zeszłym sezonie, pomogło płukanie nagrzewnicy i trzymanie wysokiego stanu chłodziwa :jump:. Poza tym o poprawie grzania kabiny są dwie porady (Madagaskar i makminski100 - montaż elektrycznej pompy i tulejki zmniejszającej średnicę Przepływu przez parownik). U mnie przy mrozach -22 st. na gaz przełącza się po 4 km, więc nie narzekam. :)

#29 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 16 lutego 2012 - 21:48

Ja mam inaczej - jak jadę cały czas, tzn. wsiadam i jadę, to na gaz się przełączy po 20km - temperatura silnika jest ok już po 3-4km, ciepłe powietrze jest po 2-3km.

Ale jak robię inną trasę, tzn najpierw robię kilometr, później stoję jakieś 5-7 minut - silnik wyłączony (ja córę do przedszkola odprowadzam), to po tym czasie wsiadam i przełączam na LPG. Po 1 km!!:jump: i jedzie normalnie ( nie że gaz zmrożony albo cuś...)

Czy powodem tego, że przy ciągłej trasie tak późno przełącza może być niedogrzany czujnik na listwie? Co sądzicie?

#30 OFFLINE   kamilek86

kamilek86
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-12-2009
  • Skąd: Konin

Napisany 17 lutego 2012 - 18:51

najprędzej membrany w parowniku są do **** już, ja przerabiałem to u siebie już tylko ja mam znajomego gazownika i zamówił mi parownik lovatto po kosztach i wymienił i problem się skończył

jeśli chodzi o nagrzewnice to może płukanie jej już nic nie pomóc tylko wymiana na nową, a błędy kasowałeś?? i pojawia się to cały czas nawet po skasowaniu błędów kompem


zamowilem parownik AC R01 i wtryskiwacze Hanna 2000 czerwone czekam do przyszlego weekendu na wymiane bo niemam innych planow a wiec wezme sie za Omke :jump:od paru dni poczulem zdecydowanie ze juz jest dobrze z grzaniem wiec nagrzewnica sprawna ;) a blendow jeszcze niekasowalem bo niemam kiedy podjechac i ja podlaczyc

#31 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lutego 2012 - 19:57

ja tam pany nie wiem. mam reduktor kme silver, czerwone valteki na stagu 4 i śmiga aż miło. Raz tylko przy minus 28 zaraz po przełączeniu na gaz obroty lekko falowały i brakowało mocy. Sugeruje pilnowanie płynu chłodniczego. Jeśli kupuje auto to zawsze wymieniam wszystkie płyny i olej. Jeśli jestem zmuszony dolać wody to zawsze przed zimą zalewam nowym płynem. Robię tak po tym jak po dolaniu wody w lecie zamarzł mi parownik, a ja w przypływie głupoty wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Na szcęście był to polonez i robota, wyjazd na wakacje opóźniła tylko o kilka godzin. :masakra: Nie chcę cytować tego co usłyszałem od żony na temat mojej nieodpowiedzialności związanej z tym, że chcę zabić ją i dzieci wożąc ich takim gratem. Poldek wtedy miał tylko sześć lat:dziura: