Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Świeci kontrolka i nie działa ABS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 29 stycznia 2012 - 21:26

Witam. Dobre człowieki:D mam pytanie dotyczące ABS’u. W ubiegłym roku zamarznięta woda rozwaliła mi czujnik ABS w prawym przednim kole. Oczywiście błąd ABS świecił mi na zegarach przez cały czas od momentu uszkodzenia czujnika. Po roku wymieniłem wreszcie czujnik. Błąd niestety nie zgasł:(( a myślałem, że po 10 odpaleniach zapomnę o nim jak w przypadku innych błędów, które już nie raz po 10 odpaleniach znikały. Czy błąd ten należy usunąć z użyciem komputera czy może pomyśleć o nowym sterowniku, który padł po roku jeżdżenia z wyświetlanym błędem???
Dziś podpiąłem się co prawda pod komputer u kolegi. Ale z tego co wiem u mnie powinien użyć OpelTech1 a on ma OpelTech2. W jakiś tam sposób połączył się po kilku kombinacjach ze sterownikiem ABSu i pokazało mu błąd 19, którego za cholerę nie dało rady skasować. Z tego co już się doczytałem to jest to błąd przekaźnika jakiegoś. Gdzie go szukać i czy to aby właśnie przekaźnik? A może ten OpelTech2 inaczej współpracuje z moim sterownikiem?

#2 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2012 - 21:31

Błąd 19 to sygnał z obrotomierza. Jeśli silnik jest zgaszony obrotomierz nie działa przez co wyświetla błąd. Zauważ, że błąd ten zniknie kiedy odpalisz silnik.

#3 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 stycznia 2012 - 21:36

W sterowniku są dwa przekaźniki.
Jak wyciągniesz sterownik i rozwiercisz nity, aby go otworzyć to bardzo możliwe, że uda ci się go naprawić lutując kawałek kabla na przepalonej ścieżce.
Może być również wina taka, że spalił się przez to że pompa skorodowała i stoi.
Wtedy po zlutowaniu znowu ci się przepali ścieżka i będziesz musiał wymienić całą pompę ABS.
PS. ciesz się że nie masz V6, bo tam juz nie ma prawie jak rąk włożyć, żeby wydłubać ten sterownik.

robert3012
sprawa dotyczy błędów ABS'u, a nie silnika

 


#4 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 29 stycznia 2012 - 21:36

Błąd 19 to sygnał z obrotomierza. Jeśli silnik jest zgaszony obrotomierz nie działa przez co wyświetla błąd. Zauważ, że błąd ten zniknie kiedy odpalisz silnik.


Niestety ABS pali mi się ciągle, nie tylko jak stoję czy też kiedy silnik jest zgaszony. W czasie jazdy również.

#5 OFFLINE   Guzior

Guzior

    Darek

  • 38 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 stycznia 2012 - 21:42

sprawdz żarówki światła stopu

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2012 - 23:50

mu błąd 19

Przekaznik zasilania pompy ABS = uszkodzenie sterownika pompy. W skrocie pompa umiera/umarla.

#7 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 30 stycznia 2012 - 08:47

W skrocie pompa umiera/umarla.


Cholercia....aż tak źle? Może się tylko obraziła po roku nieużywania jej;)?
A może jednak uda się polutować jakoś. Dobrze było by zajrzeć do środka....może się uda i jakimś cudem zacznie działać. Ma ktoś może jakieś zdjęcie co i gdzie jest w środku po rozwierceniu tych nitów? Który przekaźnik odpowiada za błąd 19?

#8 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2012 - 15:40

Sprawdzisz ścieżki to będziesz widział.
Ale podkreślam: jak po odpaleniu zgaśnie i znowu się zaświeci, to na 100% pompa stoi sztywna

 


#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2012 - 16:45

jak po odpaleniu zgaśnie i znowu się zaświeci, to na 100% pompa stoi sztywna

Bzdura kompletna. Przyczyn takiego zachowania moze byc milion - u mnie gasnie prawidlowo a potem sie zapala wedle uznania - czy to po wpadnieciu w dziure czy to po nacisnieciu na hebel. I pompy nie mam walnietej tylko wylacznik na pedale hamulca (blad 37) :D

A jak koledze wywala 19 to albo szukac drugiej pompy albo probowac ta naprawic.

#10 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2012 - 16:56

przybek83 ty chyba mnie źle zrozumiałeś, a może i ja się nie ściśle określiłem.
Nie atakuj ludzi tylko pytaj o co im chodziło.

Mi konkretnie chodziło o to, że jeżeli chłop po lutuje ścieżki w sterowniku i zamontuje go do auta, to jak zgaśnie ABS przy uruchomieniu silnika to połowa sukcesu - bo dokładnie tak powinno być (jeżeli wszystkie czujniki sprawne).
Ale jeżeli użyje podkreślam ABS'u i kontrolka zapali się i nie zgaśnie to na 200% wina pompy ABS.

A zapalić się również może sprawdzając przez kompa kontrolki, odłączając jeden z czujników, gdybając i marudząc itp.

 


#11 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 18 lutego 2012 - 20:35

Już wszystko gra.
Korzystając z wolnego dnia, pogody i garażu kolegi zreanimowałem ABS. Kilka Heineken'ów, lutownica, dwa klucze typu Torx i do dzieła.
Winą całego zamieszania były zimne luty na łączeniu jednego z przekaźników. Dziś zostały polutowane i już mam po problemie. Kontrolka gaśnie, ABS działa.
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali w rozwikłaniu zagadki.

#12 OFFLINE   krasulec

krasulec
  • 255 postów
  • Dołączył: 22-03-2010
  • Skąd: Sompolno

Napisany 27 listopada 2012 - 20:27

witam, odświeżę trochę temacik, mianowicie odpalam auto kontrolka zapala się i gaśnie (prawidłowo) ale jak dam mocno w hebel to światła mi przygasają zapala się kontrolka ABS i już lipa, czy to pompa? hamulce mam cały czas tylko ABS-u brak, brak błedu wszystko gra do pierwszego uruchomienia ABS, myślę ze może silniczek przy pompie lub tłoczki w pompie ?

#13 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 listopada 2012 - 20:30

Pewnie jak zawsze sterownik :(

#14 OFFLINE   krasulec

krasulec
  • 255 postów
  • Dołączył: 22-03-2010
  • Skąd: Sompolno

Napisany 27 listopada 2012 - 20:39

kolego własne wymieniłem, sterownik stary robił tak.
- odpalałem kontrolka zapaliła i zgasła na hankiel zapaliła się i nawet po zgaszeniu auta już się paliła, rozwierciłem rozebrałem, przepalony drucik, ale nie lutowałem tylko wymieniłem
-- zmieniłem sterownik na inny, odpalam auto kontrolka się zapala i gaśnie, ABS jest, ja w hankiel abs jest swiatła przygasną ale jest,i tak np 5 razy i za którym razem zapala się kontrolka i ABS-u brak, ale zgaszę auto i odpalę i jest wszystko ok na jakiś czas, aż nie użyje ABS-u, hamowanie normalne

#15 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 28 listopada 2012 - 08:37

Mam pytanie, w mojej V6 nie działa ABS nic się nie łączy ze sterownikiem, żaden program, kupiłem 100% działającą kompletną pompę i tu mam dylemat, wymieniać całą pompę czy przełożyć sterownik??

#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2012 - 12:31

kupiłem 100% działającą kompletną pompę i tu mam dylemat, wymieniać całą pompę czy przełożyć sterownik

Cala pompe przerzuc. A jak dalej nie bedzie dzialac ABS/TC to zajrzyj do zlacza elektrycznego w podstopku.

#17 OFFLINE   krzys1987

krzys1987
  • 3 postów
  • Dołączył: 18-07-2012
  • Skąd: okolice Kalisza

Napisany 10 grudnia 2012 - 12:44

witam
u mnie jest tak ze przejechałem 7 km i zgasilem auto i potem je odpaliłem i kontrolka sie zaczeła świecic i przestało działać trzecie światło stop, sprawdziłem czujniki,rozebrałem sterownik przekazniki i ścieszki całe złorzylem przekreciłem kluczyk to przekaznik słychac załapie i po chwili pusci i kontrolka odnowa sie zapala. co to morze być za przyczyna?

#18 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 stycznia 2013 - 23:44

Przybek gdzie jest złącze elektryczne w podspopku? Chodzi o to złącze na pompie czy o te pod kierownicą?

#19 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2013 - 23:47

Przybek gdzie jest złącze elektryczne w podspopku? Chodzi o to złącze na pompie czy o te pod kierownicą?

Chodzi o to zlacze co jest pod plastikiem na ktorym trzymasz noge obok pedalu sprzegla - tam masz zlacze X1.

#20 OFFLINE   banner54321

banner54321
  • 12 postów
  • Dołączył: 27-08-2011

Napisany 17 stycznia 2013 - 12:15

U mnie jeszcze inna historia z ABS-em na desce rozdzielczej nie mam zadnej kontrolki swiecacej z ABS jak mu sie uwidzi to działa jak nie to nie na komputerze pokazuje bład o ile dobrze pamietam cos z napieciem prawego czujnika przód.