Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mycie silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   darekostap

darekostap
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 28 lipca 2007 - 13:49

Czy jak popryskam moje 2,5 v6 jak tez ogólnie umyje pod maską wszystko na myjni bezdotykowej karcherem to bedzie chulać czy już raczej nie??? Mój polonez nie chciał chodzić po przejechaniu głębszych kałuż jak jest z omegą???

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2007 - 13:51

Tak samo jak z każdym innym silnikiem, zwłaszcza z elektroniką.
W poldku wystarczylo wytrzec aparat zapłonowy i kable i jechał dalej.
Tu mozesz narobić sobie dużo wiecej problemu.

Mycie sinika myjką cisnieniową to BARDZO zły pomysł.

#3 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 28 lipca 2007 - 14:17

W takim razie jak to zrobić najlepiej że tak zapytam podpinając się do tematu ?? Czego używać, jakich specyfików stosować ??
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#4 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 28 lipca 2007 - 17:27

benzynka ekstrakcyjna,szmatka do ręki,czteropak w zasięgu i jazda...

#5 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2007 - 17:32

Prawie na kazdej stacji benz. kupisz preparat odtluszczajacy w spray-u. A potem recznie :mrgreen:

Pozdro

#6 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2007 - 19:21

ja u siebie mylem zmywaczem - podobnym do tego do paznokci na bazie acetonu. dodam tylko ze silnik wygladal makabrycznie bo lala mi uszczelka pod klawiatura. w poniedzialek napisze jak ten specyfik sie nazywa. na prawde rewelacyjny jest. nie trzeba nawet szmatki uzywac. dozowac np spryskiwaczem do kwiatkow.


 


#7 OFFLINE   ziajos

ziajos
  • 129 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 29 lipca 2007 - 08:20

A ja jak zawsze używam zwykłej ropy (oleju napędowego) natryskiwanej z pistoletu do konserwacji podwozi. Trochę postoi, podziała, następnie tylko szmatka lub twardy pędzel i wszystko jest czyste :)

Tylko trzeba pamiętać, żeby później przez kilka godzin nie odpalać silnika, bo ropa która zbierze się np na kolektorze wydechowym, zaczyna odparowywać i czasem kopcić, przez co można wpaść w panikę, że coś się pali ;)
Z góry zaznaczam, że jak do tej pory w żadnym silniku ropa niczego nie uszkodziła (el. gumowe)
Omega No More !!

#8 OFFLINE   JachuPL

JachuPL
  • 13 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 29 lipca 2007 - 17:01

z tego co sam sie wczesniej dowiadywalem i potem zastosowalem to najwazniejsze zeby myc odpalony silnik! Ostatnio po zmienie uszczelek pod pokrywa zaworow mylem caly silnik bo strasznie zachlapany byl olejem- wlasnie na odpalonym silniku+preparat k2 do silnikow ze spryskiwaczem + karcher. Nic sie nie stalo. teraz bede czynnosc drugi raz niestety powtarzac bo poprzednie uszczelnienie nie dalo konkretnych rezultatow!

#9 OFFLINE   darekostap

darekostap
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 30 lipca 2007 - 21:20

najgorzej ze nie mam za bardzo gdzie sie grzebac i czyścić dla tego najlepiej by mi pasowało na myjce czy z tym WŁĄCZONYM SILNIKIEM bedzie bezpiecznie???

#10 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 31 lipca 2007 - 10:31

tylko uwazaj na temperatury bo sam nieprobowalem woda
ale fizyka i jej prawa mowia ze goracy silnik i zimna woda moze zrobic wiecej szkody niz myslisz sam kolektor wydechowy napewno peknie jak go na goraco szybko schlodzisz takze uwazaj

#11 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 lipca 2007 - 17:39

ja jak umyłem w 2.0 16v to efekt był imponujący ale następnego dnia rano silnik chodził na 3 gary i pół dnia suszenia uważaj nie polej wygłuszenia na masce długo schnie i po oklejaj folią samo przylepną taką spożywczą elektrykę przekaźniki i komputer

#12 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2007 - 19:19

sorry ze tak pozno ale nie mialem czasu siedziec ostatnio na kompie. rozbilem mojego maluszka i dopiero skonczylem go klepac. nic wielkiego ale od poniedzialku do dzisiaj kupa roboty. a oto fotki tego specyfiku. na pewno mozna go kupic w mniejszych opakowaniach. w gruncie rzeczy to dokladnie zmywacz do hamulcow ale jako srodek do czyszczenia silnikow rowniez znakomicie sie sprawdza. polecam go.
P.S - mozna go dostac w sklepie KAGERa albo u dystrybutora.
Dodany obrazekDodany obrazek


 


#13 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 sierpnia 2007 - 21:43

Dołącze się do tematu..
Sam mam własną myjke reczną, w Oleśnicy i temat mycia silnika jest mi bardzo dobrze znany..

Powiem tak, mam Omege 16v, 2.0 i Vectre 1.6.16v, w omedze myłem silnik 2 razy, w vectrze ok 3.

Absolutnie jedno autko jak i drugie odpalało bez problemowo i zero problemów, dodam że mycie odbywa się, pod silnym cisnieniem ok 100 bar, "trzeba uwarzać na kable i inne pierdoły"

Ale efekt rewelacyjny, zwłaszcza wtedy jak zastosowany zostaje kwas do aluminium, wszystko co jest z aluminium wygląda rewelacyjnie.
Co do kwasu to trzeba go nakładać umiejetnie i uwarznie.


Wracając do tematu, nie ma się czego bać, umyłem kilkaset silników w oplach i każdy wyjechał bez problemów.

Nie wiem jak jest na innych myjkach ale u mnie wygląda to nastepująco :
Płyn, aktywna piana - spryskanie całego silnika + komora i klapa
Spłukanie pod cisnieniem całego preparatu
Kwas na aluminiowe elementy, głowica, kolektor, itp
Ponownie aktywna piana
Koncowe spłukanie auta
Suszenie, przewodów koncówek łaczących, swiec i kabli wysokiego napięcia, powietrzem pod ciśnieniem.

Na 99% auto pali i jedzie, co do disla to moge powiedzieć na 100%

Niewiem tylko dlaczego jedna marka "RENUALT" nigdy nie odpala i jedzie już na lawecie lub na lince do mechanika. ???
Z żadną inna nie ma problemów, dlatego jak klijent chce myć silnik w RENUALT to odmawiam chyba że disel :p Karcher i ogień :peace:

#14 OFFLINE   Busta

Busta
  • 30 postów
  • Dołączył: 26-12-2006
  • Skąd: Krosno

Napisany 05 sierpnia 2007 - 09:48

Siema. Możesz coś więcej powiedzieć o tym kwasie na aluminiowe elementy ?

#15 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2007 - 10:13

najgorzej ze nie mam za bardzo gdzie sie grzebac i czyścić dla tego najlepiej by mi pasowało na myjce czy z tym WŁĄCZONYM SILNIKIEM bedzie bezpiecznie???

Może i niektórzy tak robią, ale ja nie polecam ci mycia przy włączonym silniku.

#16 OFFLINE   Busta

Busta
  • 30 postów
  • Dołączył: 26-12-2006
  • Skąd: Krosno

Napisany 05 sierpnia 2007 - 13:39

Zasada jest prosta. Myjesz "chłodny" silnik, bo ciężko jest myć całkiem zimny jak trzeba podjechać na myjke. Kilkanaście minut postoju po dłuższej jeździe już powinno załatwić sprawę. Należy omijać w miare możliwości elektryke. Dobrym patentem jest przysłonięcie układu WV np. folią. Gdy nie odpali od pierwszego kopa, nie kręcić, tylko zdemontowac kopułkę i przedmuchać sprężonym powietrzem lub w inny sposób osuszyc i powinno pomóc.

Co do środków stosowanych do mycia silników, to jest ich cała masa dostępna w sklepach motoryzacyjnych, stacjach paliw itp.

Brylant_22: Napisz coś więcej na temat tego kwasu do aluminium.

Pozdro.

#17 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 maja 2008 - 18:02

Odgrzewam kotlecika ;)

Jakie preparaty polecacie do mycia silnika?
Ktoś coś praktykował i poleca/nie poleca?

Pozdr.
M.

#18 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 14 maja 2008 - 21:25

_Maciek_, -Bardzo dobry jest DIMER,oczywiście odpowiednio rozcięczony(jest to koncentrat). Ja osobiście często myje (jak coś przywioze z zagranicy) Dimerem, i poprawiam Forlega-jest to preparat do mycia felg alu,ale jest świetny do aluminiowych częsci w silniku,efekt jest extra.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#19 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2008 - 21:38

Ja używam K2 ABRA czy Ambra, jakoś tak. Działa nawet dobrze :grin:

#20 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 maja 2008 - 21:55

Ok, a jak myjecie? Ten środek na silnik + później delikatne spłukanie wodą?