

Czerwony olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego
#1
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2012 - 00:21
-chłodnica wody bo jest połączona z olejem automatu (jakbym mógł to sprawdzić)
-chłodniczka oleju (gdzie ona dokładnie się znajduje )
-albo najgorsze pęknięta głowica ( była planowana;wydaje dziwny dzięki od jakiegoś czasu jakby był pęknięty korektor wydechowy,a to możliwe ze głowica
Muszę jeszcze sprawdzić cisnienie na cylindrach dodam ze było sprawdzane jakieś pół roku temu i wszystko było ok poza jednym ze świece 1 i 3 był w oleju do tej pory nie rozwiązałem tego problemu tu na forum cisnienie na tych cylindrach w normie ach cisnienie na cylindrach po planowaniu w granicach 16-15 BAR
#2
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2012 - 00:46
Jak olej czerwony to chłodnica wody.
Jak nie jesteś pewny czy czerwony to nikt Ci tutaj nie powie jaki kolor ma olej w Twoim zbiorniczku.
#3
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2012 - 00:59
dokładnie jak piszesz, ale w profilu masz również wypisane że masz manuala :hmm:-chłodnica wody bo jest połączona z olejem automatu (jakbym mógł to sprawdzić)
#4
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2012 - 21:22
dokładnie jak piszesz, ale w profilu masz również wypisane że masz manuala :hmm:
tak zapomniałem zmienić ostatnio zmieniałem na aut.
Ale o co Ci w ogóle chodzi?
Jak olej czerwony to chłodnica wody.
Jak nie jesteś pewny czy czerwony to nikt Ci tutaj nie powie jaki kolor ma olej w Twoim zbiorniczku.
nie jestem pewny czy czerwony bo w zbiorniczku jest woda czerwona
i jak to można sprawdzić czy chłodnica od oleju jest dziurawa
#5
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2012 - 21:58
nie jestem pewny czy czerwony bo w zbiorniczku jest woda czerwona
i jak to można sprawdzić czy chłodnica od oleju jest dziurawa
Wyjąć chłodnicę oleju i sprawdzić szczelność pod ciśnieniem. Najpierw prościej tak samo z częścią oleju ASB w chłodnicy wody zrobić, na kanale może odpiąć te węże, napompować trochę ciśnienia sprężarką i zobaczyć czy ucieknie czy nie.
#6
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2012 - 22:10
Wyjąć chłodnicę oleju i sprawdzić szczelność pod ciśnieniem. Najpierw prościej tak samo z częścią oleju ASB w chłodnicy wody zrobić, na kanale może odpiąć te węże, napompować trochę ciśnienia sprężarką i zobaczyć czy ucieknie czy nie.
ok dzięki a gdzie ta chłodniczka oleju się znajduje?
#7
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2012 - 06:48
#8
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2012 - 14:34
W land roverach Defenderach coś takiego jest, na kopalnie kilka lat temu to projektowałem. Ogólnie jest to rura w rurze... Jak ktoś będzie zainteresowany, to mogę projekt poglądowy na PW wysłać.
#9
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2012 - 19:47
ktoś z umiejętnościami spawalniczymi, co ma jeszcze znajomego tokarza, da radę to zrobić samemu, nawet lepsze.
W land roverach Defenderach coś takiego jest, na kopalnie kilka lat temu to projektowałem. Ogólnie jest to rura w rurze... Jak ktoś będzie zainteresowany, to mogę projekt poglądowy na PW wysłać.
wydaje mi się ze będzie lepiej kupić chłodnice cena nie wielka
Jest czescia chlodnicy wody. Jak padla chlodnica od ASB to tylko wymiana chodnicy wody.
a co do oleju w cylindrach to jak on może się tam dostawać przez zawory?
acha i zapomniałem dodać ze po odkręceniu dolotu powietrza zauważyłem ze olej (czysty) wycieka z przepustnicy czyli coś jest nie tak
#10
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2012 - 08:11
szybciej przez uszczelniacze zaworowe...a co do oleju w cylindrach to jak on może się tam dostawać przez zawory?
jak wycieka to sprawdź drożność odmy, ten plastik z napisem ecotec, drożność rur gumowych do niego i dalej... Pierw zweryfikuj czy ten olej w zbiorniczku jest czerwony czy brązowy, coś mi się zdaje że to nie jest olej z ASB, ale za ekranu to mogę wróżyć jedynieacha i zapomniałem dodać ze po odkręceniu dolotu powietrza zauważyłem ze olej (czysty) wycieka z przepustnicy

#11
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2012 - 18:30
szybciej przez uszczelniacze zaworowe...
jak wycieka to sprawdź drożność odmy, ten plastik z napisem ecotec, drożność rur gumowych do niego i dalej... Pierw zweryfikuj czy ten olej w zbiorniczku jest czerwony czy brązowy, coś mi się zdaje że to nie jest olej z ASB, ale za ekranu to mogę wróżyć jedynie
zrobiłem dzisiaj kilka zdjęć
a co do odmy, to jest odma a nie te cienkie rurki co idą do lewe strony silnika
bo tego plastiku nie czyściłem tylko to z tyłu jakieś pół roku temu
#12
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2012 - 18:38
zrobiłem dzisiaj kilka zdjęć
Pokaż olej z bagnetu dla porównania. Bo skrzyniowy robi się brązowawy z czasem.
Ale wygląda na bardziej ze skrzyni jak z silnika.
#13
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2012 - 20:37
Ja jeżdżę na czerwonym dynagelu i nie wygląda to tak jak w twoim zbiorniku wyrównawczym .
To jest olej ze skrzyni biegów

Skup się nad CHŁODNICĄ która ma w sobie chłodniczkę oleju skrzyni biegów
jest przerdzewiała w środku płyny się mieszają i musisz kupić nową .
#14
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2012 - 21:45
Pokaż olej z bagnetu dla porównania. Bo skrzyniowy robi się brązowawy z czasem.
Ale wygląda na bardziej ze skrzyni jak z silnika.
jutro zrobię zdjęcia bagnetu.Olej w skrzyni był wymieniany nie dawno ze skrzynią
Czytaj co do Ciebie piszą chłopaki .
Ja jeżdżę na czerwonym dynagelu i nie wygląda to tak jak w twoim zbiorniku wyrównawczym .
To jest olej ze skrzyni biegów
Skup się nad CHŁODNICĄ która ma w sobie chłodniczkę oleju skrzyni biegów
jest przerdzewiała w środku płyny się mieszają i musisz kupić nową .
i tak od początku przypuszczałem,ale teraz drugi problem czy woda się czasami nie dostało do skrzyni :confused:
#15
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2012 - 22:36
czy woda się czasami nie dostało do skrzyni
Spuść torchę oleju ze skrzyni, wtedy będzie wiadomo.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#16
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2012 - 00:05
Olej w skrzyni był wymieniany nie dawno ze skrzynią
W takim razie mogę dodać, że jak spojrzałem jaki olej mam w skrzyni po kilku tysiącach od wymiany to w butelce kupiłbym go jako nowy a ten Twój ze zdjęcia jest ciemniejszy sporo więc na prawdę nie wiem.
Weź zapodaj z bagnetu, jak masz jak prosto to ze skrzyni weź próbkę i nie wiem na kolor smak czy zapach(od skrzyni ma specyficzny):oonie:
#17
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2012 - 00:24
jutro zrobię zdjęcia bagnetu.Olej w skrzyni był wymieniany nie dawno ze skrzynią
i tak od początku przypuszczałem,ale teraz drugi problem czy woda się czasami nie dostało do skrzyni :confused:
zapomniałeś dodać że miałeś wymienianą skrzynie ?? ?? ??

pomyślałeś może czemu ??

PŁYN w . . . :confused:
#18
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 15:01
zapomniałeś dodać że miałeś wymienianą skrzynie ?? ?? ??
pomyślałeś może czemu ??
PŁYN w . . . :confused:
napisałem o tym trzeci post od dołu
nie pomyślałem nie wiem czym jest to spowodowane korozją czy skrzynia się zapowietrzyła? nie wiem ale jak od góry jest odpowietrznik
W takim razie mogę dodać, że jak spojrzałem jaki olej mam w skrzyni po kilku tysiącach od wymiany to w butelce kupiłbym go jako nowy a ten Twój ze zdjęcia jest ciemniejszy sporo więc na prawdę nie wiem.
Weź zapodaj z bagnetu, jak masz jak prosto to ze skrzyni weź próbkę i nie wiem na kolor smak czy zapach(od skrzyni ma specyficzny):oonie:
może dlatego ze on jest mineralnym (dextron III)
w silniku castrol 10W/40
#19
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 15:59
napisałem o tym trzeci post od dołu
nie pomyślałem nie wiem czym jest to spowodowane korozją czy skrzynia się zapowietrzyła? nie wiem ale jak od góry jest odpowietrznik
sorki , widocznie ja przeoczyłem .
Zmieniaj chłodnice i hulaj nią dalej ale nową skrzynie i tak już musisz
płukać i wymienić w niej filtry . Ale to już musisz pytać fachowców
którzy się na tym znają
#20
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 17:34
sorki , widocznie ja przeoczyłem .
Zmieniaj chłodnice i hulaj nią dalej ale nową skrzynie i tak już musisz
płukać i wymienić w niej filtry . Ale to już musisz pytać fachowców
którzy się na tym znają
Czemu woda by miała iść do skrzyni skoro tam ciśnienie jest większe jak w układzie chłodzenia.