Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

vectra b 1.6benz napięcie ładowania 15.4volt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 stycznia 2012 - 00:53

szwagrowi w vectra 1.6 8v spaliło wszystkie zarówki, we wszystkich modułach elektrycznych są błedy za wysokie napięcie, teraz pytanie jak sprawdzić co jest winowajcą napięcia 15.4volt?? regulator?? alternator delco, po rozkreceniu niby wszystko całe, szczotki dobre, nic nie przypalone, dodam że po odpaleniu silnika lampka gaśnie ale napiecie nie wzrasta wogóle dopiero przy ok 1600obrotów odrazu daje 15.2-15.4volt niezależnie czy przy włączonych światłach czynie, a jeszcze szczotki i regulator są osobno.

#2 OFFLINE   malygrubyipyskaty

malygrubyipyskaty
  • 91 postów
  • Dołączył: 24-08-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 stycznia 2012 - 08:50

Jak sama nazwa wskazuje, regulator napiecia odpowiada za regulacje napiecia w instalacji. Dlatego tez zaczalbym wlasnie od tego.
Przy okazji sprawdz poziom elektrolitu w akumulatorze. Zbyt duze napiecie powoduje gotowanie sie akumulatora, a co za tym idzie, odparowanie wody.

#3 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2012 - 09:54

jazda z tym uszkodzeniem grozi uszkodzeniem elektroniki a także spaleniem uzwojenia alternatora - w moim pierwszym aucie w 1990 roku ( opel ascona) miałem taka awarie co najciekawsze kontrolka ladowania poprawnie załaczała sie i wyłaczała a żarówki świeciły..... ha jak 200 watów - po 2 dniach jazdy spaliło się uzwojenie alternatora :) szcześciem te auta nie posiadaly zaawansowanej elektroniki :)

#4 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 stycznia 2012 - 10:39

u mnie jedna cela w aku sie obluzowala i czasem zwierala do drugiej. w momencie zwarcia na aku napiecie odrazu ok 15V ale rozrusznika nie przekrecilo. 1,5 godzina mierzenia w norauto aku i dopiero udalo sie to zdiagnozowac.

#5 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 stycznia 2012 - 10:42

aku jeszcze daje rade ale sprawdze elektrolit, 3diody wzbudzenia mają tę samą wartość to pewnie są ok, a ten regulator da radę jakoś sprawdzić?

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2012 - 11:30

aku jeszcze daje rade ale sprawdze elektrolit, 3diody wzbudzenia mają tę samą wartość to pewnie są ok, a ten regulator da radę jakoś sprawdzić?

wymień go bo jest razem ze szczotkami a koszt koło 40 PLN, można diodę sprawdzić czy ma przejscie w jedną stronę

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 stycznia 2012 - 20:35

no tak, nowy regulator 24zł i nowa żarówka bo stara świeciła ale była czarna (jak większość żarówek w tym aucie :p) i napięcie teraz 14.3-14.5volt, dzięki za pomoc ;)