Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kiepskie ogrzewanie przy 90stopniach...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 23 stycznia 2012 - 19:42

Gdyby była to wina pompy to przegrzał byś silnik momentalnie.
Problem może być w złym podpieciu gazu lub/i zapchanej nagrzewnicy.


wcześniej grzała jak trzeba... i gaz nie przerywał....

#22 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 23 stycznia 2012 - 23:14

witam również mam problem z ogrzewaniem trzy miesiące temu wymieniłem nagrzewnice na nową bo na starej ledwo dmuchało cieple powietrze po wymianie było super ogrzewanie ale przez tydzień może dwa potem za czelo mi ociekać gdzieś płyn obywało go dozo no i zaczely sie znow problemy z ogrzewaniem raz ciepło ze az milo a raz letnie leci ostatnio zauważyłem ze była to wina pękniętego węza z chłodnicy do termo.wymieniłem go plynu nie ubywa ale ogrzewanie kiepskie rorki do nagrzewnicy gorące. powiem tylko tyle ze jak włączę nadmuch na 1 to leci bardzo cieple powietrze na 2 tez ale przez piec minut a potem juz chłodniejsze,jak wyłączę nawiew wogole i po chwili wlacze na 2 to az gorace ale piec minut i to samo.

#23 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 stycznia 2012 - 23:18

witam również mam problem z ogrzewaniem trzy miesiące temu wymieniłem nagrzewnice na nową bo na starej ledwo dmuchało cieple powietrze po wymianie było super ogrzewanie ale przez tydzień może dwa potem za czelo mi ociekać gdzieś płyn obywało go dozo no i zaczely sie znow problemy z ogrzewaniem raz ciepło ze az milo a raz letnie leci ostatnio zauważyłem ze była to wina pękniętego węza z chłodnicy do termo.wymieniłem go plynu nie ubywa ale ogrzewanie kiepskie rorki do nagrzewnicy gorące. powiem tylko tyle ze jak włączę nadmuch na 1 to leci bardzo cieple powietrze na 2 tez ale przez piec minut a potem juz chłodniejsze,jak wyłączę nawiew wogole i po chwili wlacze na 2 to az gorace ale piec minut i to samo.


Nie wiem jak koledzy, ale ja bym najpierw poprosił o przetłumaczenie na polski:(

#24 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 23 stycznia 2012 - 23:20

Nie wiem jak koledzy, ale ja bym najpierw poprosił o przetłumaczenie na polski:(


czego kolego nie rozumiesz?

#25 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 stycznia 2012 - 23:25

"za czelo mi ociekać gdzieś płyn obywało go dozo", jakieś suahili ??

#26 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 23 stycznia 2012 - 23:27

"za czelo mi ociekać gdzieś płyn obywało go dozo"


sory za pisownie ale chyba można się domyślić o co chodzi

#27 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 25 stycznia 2012 - 21:54

Pewnie że można się domyślić o co chodzi ale to zrozumieć to już sztuka.
Ładnie piszemy - ładne porady dostajemy:D

#28 OFFLINE   lukas198909

lukas198909
  • 36 postów
  • Dołączył: 28-09-2010
  • Skąd: Myślina

Napisany 29 stycznia 2012 - 14:53

witam :)
mam do was kolejne pytanie...
czy jeśli autko grzeje mi się do max 85-86 stopni to termostat ma walnięty? a przez to ogrzewanie takie DUŻE że hej jak dam na HI (mam an myśli słabe) .....mam już tak od roku/kupna auta... auto ma LPG 2.0 16v układ był płukany ocet i kiedyś jakimś płynem
dzięki za odpowiedzi

#29 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 03 lutego 2012 - 15:19

Przyłączę się do tematu otóż u mnie podobnie temp. 92 stopnie, a w aucie zimno ledwo ciepłe leci. Po odbiorze od mechanika gdzie robił głowicę zauważyłem, że zawór trójdrożny nie ma podpiętego podciśnienia i szukałem przewodu by podłączyć i ...wsiąkł! Skąd wychodzi podciśnienie na zawór trójdrożny? Czy nie mając działającego klimatronika - po wymianie silnika nie zamontowana sprężarka klimy - można zamiast zaworu trójdrożnego zamontować trójnik?

#30 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2012 - 18:59

to nie wina podciśnienia , podciśnienie zamyka zawór a jego brak otwiera przepływ na nagrzewnicę , czyli teraz ma całkowicie otwarty przepływ przez nagrzewnicę

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#31 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 lutego 2012 - 19:24

Skąd wychodzi podciśnienie na zawór trójdrożny

Na ścianie grodziowej masz wejście do kabiny węży od nagrzewnicy ( taka guma )stojąc od przodu wozu prawy dół tam wychodzi podciśnienie do trójdrożnego :)

#32 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 04 lutego 2012 - 17:14

Dzisiaj pomimo mroźnej pogody postanowiłem zwalczyć problem kiepskiego ogrzewania.
Na początek zakupiłem pompkę wody (wspomagającą). Przygotowałem sobie całą instalację elektryczną (okablowanie) no i pojechałem do garażu. Na wszelki wypadek załadowałem do bagażnika odkurzacz wodny.
W garażu trochę mało miejsca na całą kluskę (dupsko wystawało na dworze - dlatego szybko pracowałem). Przygotowałem instalację elektryczną zaopatrzoną w bezpiecznik i przekaźnik. plus załączający przekaźnik po kluczyku, bezpiecznik na linii do pompy.
W tym czasie silnik już przestygł, więc zacząłem zlewać płyn. w międzyczasie przygotowałem sobie miejsce na narzędzia itp.
Odpiąłem rurkę wchodzącą na zawór trójdrożny, i zamontowałem między silnikiem a tym zaworem pompkę. Potrzebna była jedna rurka odpowiednio wykręcona. Od razu mówię, że średnica 20mm. Jak miałem odpięty zawór trójdrożny od silnika podłączyłem do niego kawałek przewodu i podłączyłem to do odkurzacza... zassał jak cholera... z 3 litry płynu z nagrzewnicy pociągnął.... a szło, bo zasysał aż z silnika.... jak już odessałem co nieco, wpiąłem w układ pompkę, i zacząłem zalewać układ. Po zalaniu uruchomiłem silnik... Sprawdziłem czy nie ma nieszczelności i zaglądam do środka a tam... zimno... Omal krew mnie nie zalała... ale patrzę.... a ja po odessaniu przekręciłem nawiewy na zimno... No radość moja była wielka jak po przekręceniu na grzanie poleciało przyjemnie ciepłe powietrze... W miarę osiągania wyższej temperatury silnika, powietrze było coraz cieplejsze.... Wracałem do domu już bez kurtki... Tak ładnie grzanie wróciło...


PS.
Jeśli moja relacja nadaje się do Porad, to proszę MODa o przeniesienie

masz coś do sprzedania to daj ogłoszenie w odpowiednim dziale , usunięto ,;kocyk

#33 OFFLINE   omcia1

omcia1
  • 2 postów
  • Dołączył: 18-05-2012
  • Skąd: ostrów maz

Napisany 18 maja 2012 - 21:58

pewnie nagrzewnica mam podobny problem mam 92 stopnie na zegarze a dmuchawa na 1 to troszke grzeje a jak włocze na 3 to zimne za 2 tygodnie zwalam deske z omci i wymieniam nagrzewnice

#34 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 19 maja 2012 - 08:30

też mam problem z ogrzewaniem:(
ostatnio szwankowała mi sprężarka klimy. W sumie nie wiadomo dlaczego, byłem u elektryka coś tam pogrzebał i działa.., za to ogrzewanie marne.
Może to mieć jakiś związek z klimą? jakiś czujnik?

#35 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 19 maja 2012 - 11:28

Ogrzewanie jak już nie działa to coś z termostatem albo nagrzewnicą.

#36 OFFLINE   omcia1

omcia1
  • 2 postów
  • Dołączył: 18-05-2012
  • Skąd: ostrów maz

Napisany 19 maja 2012 - 20:15

kolego klima niema nic wspulnego z ogrzewaniem na poczontek sprawdz termostat uszczelke pod głowico a jak z tym ok to wyjmuj nagrzewnice nie zakładaj używki kup nowo.omega powinna grzać jak wśćiekła szwagier ma 2.5td grzeje super.pozdrawiam.ja musze wymienic nagrzewnice ale za dwa tygodnie

#37 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 grudnia 2014 - 22:33

Witam
Nie wiem gdzie to napisac ale rozkminiłem słabe ogrzewanie i brak ogrzewania z tyłu w kanale srodkowym i na nogi mimo odpowiedniej temperatury silnika. Okazało sie po miesiacach czerstwych pomysłów wojków od dobrych rad ze wine ponosiła nowa nagrzewnica. Przez dwa lata jezdziłem z nowa nagrzewnicą - zamiennikiem i niby grzało ale jakoś tak bez szału. U innych można było sie z nawiewów poparzyc a u mnie tyle ze ciepło. Mówiono ze Omega tak ma i że to normalne przecież jest ciepło ale przy sporych mrozach albo w czasie szybkiej jazdy było słabo. O nawiewie na tył mówiono że silniczki, klapy i nieszczelności. Okazało się ze zamiennik nagrzewnicy był troszkę mniejszy, miał mniej rurek do przepływu cieczy i widocznie zimne powietrze omijało ta marna nagrzewnice w jakiś dziwny sposób przez co z nawiewów na nogi z tyłu leciało zimne powietrze. Sprawę załatwiła używana nagrzewnica Valeo. Teraz jest ogień. Wiec polecam oryginały Panowie

#38 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2014 - 23:58

Już gdzieś o tym pisałem i mnie pojechano że namawiam do zakładania starych bubli które w każdej chwili mogą klęknąć zamiast założyć nową i mieć spokój. U mnie było to samo, ktoś przede mną założył zamiennik i zimą się zastanawiałem czemu przy -5 wcale nie grzeje. Używka w zeszłą zimę założona i ogrzewanie malina.

#39 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2014 - 00:03

Okazało się ze zamiennik nagrzewnicy był troszkę mniejszy, miał mniej rurek do przepływu cieczy i widocznie zimne powietrze omijało ta marna nagrzewnice w jakiś dziwny sposób przez co z nawiewów na nogi z tyłu leciało zimne powietrze.

Normalnie odkryłes Amerykę :ok:

#40 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 grudnia 2014 - 12:29

Skoro Ty kolego już ją wcześniej odkryłeś trzeba było się pochwalić może zaoszczędziłoby to czasu i szukania:o