Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Biały i siwy dym, oleju nie bierze płynu też


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 27 grudnia 2011 - 00:43

Witam, mam problem z autem i nie moge się z nim uporać od dłuzszego czasu. Silnik przeszedł kapitalny remont. Wymienione praktycznie wszystko więc nie bedę się opisywał. Po zapaleniu auta, nie ważne czy pb czy lpg wszystko jest ok. Po minucie, zaczyna dymić. Dym był wąchany przez kilka mechaników (podejrzenie o żle złożonym silniku a konkretnie uszczelniaczach) i każdy twierdził, że to nie olej i nie płyn chłodniczy czuć w tym dymie. Faktycznie prawda jest taka, że nie bierze płynu ani oleju. Na tysiać km wyjdzie może 200 ml ale z tego co czytam jest to w normie. Raz dymi naprawde mało, a raz jest za mną siwo. Silnik był remontowany, bo przekręciło panewki. Czy jest możliwe że w układzie wydechowym jest stary olej i to on tak dymi? Ile może sie wypalać? Kolejną rzeczą są "szklanki". Tłuką się na zimno tylko i nie wymieniałem ich. Co by było gdyby któraś była pęknięta? Brało by olej czy inne zachowanie? Zauważyłem, że podczas jazdy mało dymi, najbardziej na biegu jałowym. Zakladałem nową oryginalną sondę nie dawno i po podpięciu komputera ona raz milczy raz pracuje. Czy ona może być tego powodem? Czy może jakieś mapy? Dodam, że średnie spalanie w cyklu mieszanym mam na piziome 12,38L więc uważam jest to dość mało jak na ten silnik a nogi lekkiej nie mam. Też obroty czasem zawieszają sie na 2 tys a czasem falują na jałowym. Czy to może być od nie działającej sondy przy założeniu że krokowiec i przepływka są ok? Gdzie mogę szukać przyczyny? Mam to auto miesiąc i zaczynam mieć dość powoli... :(

#2 OFFLINE   omegaNLI02HU

omegaNLI02HU
  • 18 postów
  • Dołączył: 26-09-2011
  • Skąd: Lidzbark Warmiński

Napisany 27 grudnia 2011 - 00:53

witam jesli obroty sie zawiesza to zazwyczaj silniczek krokowy, a co do dymu to po takim kapitalnym remoncie silnika to nawet grama nie ma prawa spalic na 1000km mozliwe jest ze to przez pogode tak dymi ( nie dym a para) a jesli naprawde mocno dymi to uszczelniacze. zazwyczaj ludzie nie potrafią ich nakładac, wbiją je za mocno i pekają i nawet tego nie widac.

#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2011 - 08:17

a jak się przelecisz na trasie ze 150km to dalej dymi?? Jak jeździsz tylko po mieście to może się wilgoć w wydechu zbierać, a wydech w Omedze jest długi i zanim się dobrze wygrzeje to potrzebna jest trasa

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 grudnia 2011 - 09:48

Wydech nie jest przesadnie długi, bez jaj. Dobrze by było określić czy to dym czy para.
Mi to wygląda na złą mieszankę za dużo paliwa podlewa.

#5 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 27 grudnia 2011 - 09:55

za duża mieszanke na gazie? byłem ustawiać i jest wszstko ok. a spalanie mówi samo za siebie raczej... jesli chodzi o trase to przeleciałem 200 km w trasie. jedna strona spokojnie, druga sporo za szybko i dalej to samo. ręce mi już opadają.

#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2011 - 11:44

Wydech nie jest przesadnie długi, bez jaj. Dobrze by było określić czy to dym czy para.
Mi to wygląda na złą mieszankę za dużo paliwa podlewa.



Co nie zmienia faktu że jeżdżąć po 10km po mieście po prstu będzie dymił o tej porze roku. Teraz są takie temperatury i taka wilgoć że przy jeździe po mieście ten wydech się na tyle nie wygrzeje

Podjedź na analize spalin, tam powinno wyjść czym Ci kopci

#7 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2011 - 12:21

skoro twierdzisz ze masz silnik po remoncie a wpieprza ci olej to powinnienes wiedziec co jest przyczyna dymienia.bierze ci olej i tyle.robiles szlif+nowe tloki i pierscienie?jesli tak to przyczyna bedzie głowica(uszczelniacze albo zaworówka do robienia.przerabiałem ten temat u siebie we wrzesniu i skaczylo sie na kapitalce).kazdy mechanik twierdzil ze napewno uszczelniacze,a okazało sie do tego ze szlif jest konieczny bo jakis matoł zalozyl odwrotnie tloki i z cylindrow wyszly jaja a nie okrag.tlok jest zaznaczony strzalka do wydechu,a u mnie byly odwrotnie.4 kola w plecy

#8 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 27 grudnia 2011 - 14:14

rano zapaliłem auto, jeżdziłem ponad 30 minut i wszystko było ok. dymek był ale w normie jak o tej porze przystało. juz myslałem że samo sie napawiło. cud. drugie odpalenie i znowu to samo. po południu zrobie analize spalin jeszcze.

#9 OFFLINE   MariuszMV6Rybnik

MariuszMV6Rybnik
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-08-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 27 grudnia 2011 - 14:43

Hej, po pierwsze, gdyby paliło olej dymi na niebiesko i jest smród. Stawiam na pogodę. Ja mam MV6 i nie chcesz widzieć zadymy za mną jak stoję w korku albo na jałówce przed garażem jak zamykam. Skoro nie ubywa płynu, nie ubywa znacząco oleju to nie stresowałbym się nadmiernie. Możesz sprawdzić jeszcze odmę. Gdyby w wydechu był olej to się wypali i przestanie dymić... ale smród by był tak czy owak. Moim zdaniem to wilgoć w wydechu i powietrzu.

#10 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 27 grudnia 2011 - 14:47

a gdzie szukać odmy w tym silniku? Auto mam dopiero 2 tyg i nie ogarnąłem jeszcze wszystkiego... Wcześniej 5 lat stary gaźnikowiec był ze mna:p

#11 OFFLINE   MariuszMV6Rybnik

MariuszMV6Rybnik
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-08-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 27 grudnia 2011 - 14:52

Tu Ci nie pomogę... musisz pytać kolegów z "dwójkami" pod maską...... ;)

#12 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2011 - 14:56

musisz pytać kolegów z "dwójkami" pod maską......

,

Albo poszukac w szukajce wszystko juz bylo pisane i to nie raz .

#13 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2011 - 15:13

a gdzie szukać odmy w tym silniku? Auto mam dopiero 2 tyg i nie ogarnąłem jeszcze wszystkiego... Wcześniej 5 lat stary gaźnikowiec był ze mna:p


http://forum.omegakl... 16v#post699093

#14 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 grudnia 2011 - 16:00

ja kiedyś czytałem o gościu który też miał problem z dymiącym autem i się okazało, że głowica miała mikro pęknięcia...

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 grudnia 2011 - 21:56

rano zapaliłem auto, jeżdziłem ponad 30 minut i wszystko było ok. dymek był ale w normie jak o tej porze przystało. juz myslałem że samo sie napawiło. cud. drugie odpalenie i znowu to samo. po południu zrobie analize spalin jeszcze.


Widziałem odwrotnie. Temp 10* i deszczowo. Po odpaleniu chmura, jazda do rozgrzania silnika i cały czas gęsta chmura. Zgaszenie silnika i odpalenie po chwili - chmury brak tylko leciuteńki prawidłowy obłoczek taki ledwo co.
Zrób analize w momencie kiedy będzie puszczał te bąki.

#16 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 27 grudnia 2011 - 22:08

Hej. Olej nie jest z tym związany bo moja też smugi zostawia po rozgrzaniu a oleju nie bierze. Jeżeli występuje taki dym to znaczy, że chyba kiepsko przepala i może to być wina sondy albo świece i kable wymień na nowe. Fakt faktem to nie przejmuj się takim czym

#17 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 27 grudnia 2011 - 23:01

Tu Ci nie pomogę... musisz pytać kolegów z "dwójkami" pod maską...... ;)


odma:
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 07 stycznia 2012 - 23:00

Tydzień temu po wyjeździe do Krakowa (180km) i wchłonięciu litra oleju padła decycja kolejny remont. Poprzedni właściciel przeprowadził go 2 tys km temu. Głowica okazała się w porządku, szklanki tłukły się na zimo, ale spec nie widział powodu do wymiany. Na wszelki wypadek zostały wymienione uszczelniacze zaworów, dotarte zawory i splanowana. Pierścienie na 2 cylindrach były zjechane całkowicie a na pozostałych 2 załozone o dziwo nowe. Fakture dostałem za 4 więc ktoś zrobił wała. Korba dostała szlif na 1 cylinder zamist cały. O dziwo panewki spasowane dobrze. Tak więc w poniedzialek odbieram auto po remoncie. Mam nadzieje, że teraz wszystko będzie już ok.

#19 OFFLINE   neodevil

neodevil
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-10-2013

Napisany 11 października 2013 - 20:43

Witam.Na forum jestem nowy,ale mam nadzieję ,że tutaj potrzymam pomoc.Mam Opla Omegę 2,0 16v bez gazu czysta benzyna,Mój problem polega na tym,iż od niedawna na postoju z rury wydobywa się chmura siwego dymu,nie ma tego jednak podczas dalszej jazdy.Silnik pracuje OK bez stuków czy pukań.Dodam ,że w aucie wymieniłem już rozrząd,świece ,przewody,silniczek krokowy,wyczyszczona odma.Jeśli to ma znaczenie,to mam zware na sondzie lambda.Na oleju zrobiłem ok 15tyś.Nie zauważyłem ubycia oleju ani płynu chłodniczego.Mimo szukania na forach podobnej usterki,nie znalazłem odpowiedzi.Czy to może być jakiś poważny problem.Brak katalizatora zamiast tego strumiennica.Bardzo proszę o pomoc bo boję się o moje maleństwo,bo szkoda mi się jej pozbyć:)

#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2013 - 21:08

Witam.Na forum jestem nowy,ale mam nadzieję ,że tutaj potrzymam pomoc.Mam Opla Omegę 2,0 16v bez gazu czysta benzyna,Mój problem polega na tym,iż od niedawna na postoju z rury wydobywa się chmura siwego dymu,nie ma tego jednak podczas dalszej jazdy.Silnik pracuje OK bez stuków czy pukań.Dodam ,że w aucie wymieniłem już rozrząd,świece ,przewody,silniczek krokowy,wyczyszczona odma.Jeśli to ma znaczenie,to mam zware na sondzie lambda.Na oleju zrobiłem ok 15tyś.Nie zauważyłem ubycia oleju ani płynu chłodniczego.Mimo szukania na forach podobnej usterki,nie znalazłem odpowiedzi.Czy to może być jakiś poważny problem.Brak katalizatora zamiast tego strumiennica.Bardzo proszę o pomoc bo boję się o moje maleństwo,bo szkoda mi się jej pozbyć:)


to wygląda na uszczelniacze zaworów, olej trzeba wymienić, naprawić sondę