Olej przekładniowy, do silnika. Dolany zamiast silnikowego.Pomocy
#1 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 14:17
Potrzebuję Waszej pomocy, przez swoją głupotę i bezmyślność.
Uzupełniałem płyny w aucie. Wszystko sobie ustawiłem obok siebie i przez przypadek chwyciłem olej do przekładni zamiast silnikowy (dokładnie: Olej ORLEN OIL HIPOL SEMISYNTETIC GL-5 75W90). Wlałem go może z 300-400ml zanim zorientowałem się co robię . Silnik x25xe. Omega '95. Niestety mechanik ze mnie żaden(to chyba widać ). Silnik jeszcze ciepły, gdy dolewałem(jakieś 30 min temu).
Problem, że auto musi być jutro sprawne .
Dziękuję wszystkim, za wszelką pomoc.
#2 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 14:20
Problem, że auto musi być jutro sprawne .
zmien filtr i olej na nowy i po problemie.
Pozdrawiam Hubert
#3 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 14:29
1.Samemu, to chyba raczej ciężko? Trzeba spuścić z miski, przez zawór(na imbusa odkręcany???).
2.Ewentualnie, to dzisiaj znajdę w Poznaniu jeszcze czynny warsztat? Jaki koszt około?
3.Ewentualnie, mogę dojechać do warsztatu?
#4 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 14:29
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#5 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 15:09
Bardzo dziękuję wam za pomoc.
Niestety nie mam klucza, i sam chyba sobie nie poradzę? Co zrobić? Odpalić i jechać do warsztatu?
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 19:57
#8 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 21:00
kisiel raczej sie nie zrobi i nie zatka kanalow.
Nic się nie stanie. Zmieszałem:
GM 5W30
Hipol 6
Superol CC30
Dexron III przepracowany
Lotos 20W50
Bo akurat to miałem.
Olej jest ok jak to olej, żadnego kisielu. Maszyna która na tym jeździ następną zmianę ma pewnie za 20lat a pochodzi jeszcze z 200 lekko.:tank:
#9 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 23:22
A tak przy okazji na torrentach znajdziesz coś o omegach, ewentualnie napisz na pw.
#10 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2011 - 21:12
jak wlałeś 300-400 to możesz jeździć tak nic się nie stanie. Nie pomorze to silnikowi wiadomo ale nic mu się nie stanie jak byś nawet na tym jeździł.
Nic się nie stanie. Zmieszałem:
GM 5W30
Hipol 6
Superol CC30
Dexron III przepracowany
Lotos 20W50
Bo akurat to miałem.
Olej jest ok jak to olej, żadnego kisielu. Maszyna która na tym jeździ następną zmianę ma pewnie za 20lat a pochodzi jeszcze z 200 lekko.:tank:
ja to wiem, pewno nie jeden robil miksy ale nikt sie nie przyznaje bo obciach. Dla przykladu ja dzis wlalem do recznej skrzyni olej z ASB, sprawdzony patent, skrzynia chodzi jak miod, zwlaszcza jak jest zimna, ale pewno zeraz mnie tu poprawia ze tak sie nie robi i wogole... i napewno za 1000km sie rozleci
#11 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2011 - 21:30
#12 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2011 - 22:21
w espero (skrzynia manualna ta sama co w oplach) fabrycznie zalana jest atf-em.
nie kazdy o tym wie, ja powiem tylko ze olej atf w manualu sie sprawdza, nie mowie o najnowszych konstrukcjach, ale starsze bez problemu smigaja, i jest poprawa pracy, tzn przelaczanie biegow, jakis innych cudownych skutkow nie ma. dla ciekawosci napisze tak
Seat toledo 1.9tdi 2000r seria 110km. od nowosci chip MTM na 136km. ale pozniej bylo malo i zrobilo sie za pomoca dyno softu z katowic prawie 200km. tak nakulal 160tkm. pozniej przed sprzedaza zmniejszyli na ok-160km. i ten samochod jezdzi do dzisiaj i jest u nas serwisowany i chodzi rewelka i to caly czas na oleju atf w recznej skrzyni, a powiem tak ze wczesniej wiecznie zrywalo poduszki silnika i skrzynia tez niezle dostawala w kosc.
#13 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2011 - 22:40
Panowie, bez przesady. Ludzie leją jakieś doktory, które można wlać tylko po podgrzaniu (bo bez tego nie wyleją się z butelki). Kilka setek nie ma prawa zaszkodzić. Pogorszy właściwości oleju, ale nie zniszczy silnika. Kolega dopiero zakupił autko, niech spokojnie pojeździ (góra miesiąc może dwa, kilkaset km :nu_nu:), a jak będzie miał czas i kasę, wymieni olej. Oczywiście pomyśli przy okazji o pasku rozrządu i pompie chłodziwa, filtrze powietrza, płynie chłodniczym, kablach, świecach idt itp. Miłych wrażeń z posiadania pierwszego i to w dodatku takiego autka.
A tak przy okazji na torrentach znajdziesz coś o omegach, ewentualnie napisz na pw.
Dzięki za dobre słowa
Nowy olej już zakupiony. Korek od miski nie chciał puścić. Więc trzeba jechać na warsztat.
Na szczęście silnik po remoncie, rozrząd nowy, kable i świece także.
Dzięki jeszcze raz za pomoc.
#14 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2011 - 23:08
Dzięki za dobre słowa
Nowy olej już zakupiony. Korek od miski nie chciał puścić. Więc trzeba jechać na warsztat.
Na szczęście silnik po remoncie, rozrząd nowy, kable i świece także.
Dzięki jeszcze raz za pomoc.
oby omega sluzyla jak najdluzej;)
#15 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 23:21
ja to wiem, pewno nie jeden robil miksy ale nikt sie nie przyznaje bo obciach. Dla przykladu ja dzis wlalem do recznej skrzyni olej z ASB, sprawdzony patent, skrzynia chodzi jak miod, zwlaszcza jak jest zimna, ale pewno zeraz mnie tu poprawia ze tak sie nie robi i wogole... i napewno za 1000km sie rozleci
Jaki obciach
Potrzeby był mi traktor a miał pustą skrzynię biegów, wlałem co miałem ojciec mówi, że chodzi lepiej jak przedtem. Przez 30-40lat jeździł na czymś a przy grzebaniu wyglądała jak nówka. Po prostu tam wystarczy cokolwiek.
#16 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2012 - 19:04
a żółci na forum ESPERO jak sie dziwili tym olejem. Tam ciezko bylo na poczatku wytlumaczyc ze to nie maluch czy inny fiat lub polonez. Mialem espero i pierwszy mechanik byl zdziwiony jak wy,ienial u mnie olej.w espero (skrzynia manualna ta sama co w oplach) fabrycznie zalana jest atf-em.
#17 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2012 - 21:25
Dla przykladu ja dzis wlalem do recznej skrzyni olej z ASB, sprawdzony patent, skrzynia chodzi jak miod, zwlaszcza jak jest zimna
Mógłbyś napisać co to dokładnie za olej.
#18 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2012 - 23:13
#19 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 18:03
#20 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 23:51
ale mysle ze co nie wlejesz to bedzie dobrze, jak masz watpliwosci to sprawdz co leja do Espero, cudow nie oczekuj bo olej ATF eleminuje tylko "efekt zimnego oleju'' jak masz wyrabane synchro to nic ci nie pomoze no i uszczelnienia musza byc ok. u mnie troche na korku puszcza.