

wymiana oleju w skrzyni i w moscie opel omega B
#1
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2007 - 11:54
#2
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2007 - 13:41
Jezeli chodzi o mechanizm różnicowy to wydaje mi sie ze tez nie podlega okresowej wymianie ale nie jestem pewien, niech ktos mnie poprawi
Co do oleju to nie jest wazne jaki producent tylko jego parametry, niestety mam tylko indeksy opla:
mechanizm roznicowy: 1942382
skrzynia manual: 1940768
Jak nikt Ci nie odpisze jakie sa zamienniki albo jakie maja byc parametry i klasa jakosci to skocz do opla przeczytaj z org. pojemnikow i bedziesz wszysytko wiedzial
[B]
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 10 września 2007 - 11:47
#5
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2009 - 17:59
#6
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2009 - 21:47
Owszem producenci nie przewidują okresowych wymian, ale co komu zaszkodzi raz na 50tys lub 2 lata wymienić olej w moście czy w skrzyni. Na pewno to nie zaszkodzi, a w wielu przypadkach może pomóc:)
#7
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2009 - 13:25
#8
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2009 - 00:01
#9
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 16:48
http://www.allegro.p...wice_tanio.html
można sie pogubić w tematach i olejach, chce zmienić dla spokoju ale tak żeby nie załatwić sobie mostu
#10
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 19:23
Jeśli chodzi o wymianę, to zgodzę się, że nie każdy producent takową przewiduje, ale takie skrzynie mają zazwyczaj tylko jeden korek (wlewowy). W omedze w skrzyni jest również korek spustowy - pytanie po co. Jeśli producent zalecałby wymianę tylko przy ewentualnym remoncie skrzyni to korek spustowy nie byłby potrzebny.
Ja kupiłem olej panoil czy coś takiego (sygnowany logo meredes-benz) z informacją na etykiecie, że wytrzymuje 300 tys kilometrów. Koszt 40 za litr.
#11
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 20:07
#12
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 21:12

znalazlem taki olej do mostu myśle że będzie oki :
http://moto.allegro....pel_sae_90.html
tylko zastanawia mnie ten text:
W przypadku mostów napędowych z mechanizmem różnicowym z ograniczonym poślizgiem przewiduje się stosowanie specjalnego dodatku do oleju, który również posiadamy w naszej ofercie.
o co chodzi? jak rozpoznac czy u mnie coś takiego siedzi?
nie wiem czy sam olej styknie czy trzeba jeszcze "dodatek"
#13
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 21:19
Dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, to szpera, nie masz tego napewnoo co chodzi? jak rozpoznac czy u mnie coś takiego siedzi?
nie wiem czy sam olej styknie czy trzeba jeszcze "dodatek"

#14
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 21:28

#15
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 21:44
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szpera
W skrócie: Gdy jedno koło traci przyczepność, drugie koło się nadal kręci, a nie jak w normalnym dyfrze, że kręci się to koło, które może kręcić się szybciej... Trochę chaotycznie, ale nie wiem jak to określić

#16
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 21:45

#17
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 21:51
Jejek ma aftomata, więc napewno nie ma szperyrusz z miejsca i jak do 3 biegu będziesz mielił równo kołami to masz

#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2009 - 22:48
Ja chyba nie wymienię. W GolfieII, gdzie też producent nie przewiduje wymiany, nie był wymieniany przez 24 lata i ok.500tys.km. Jak sprzedawałem Golfa skrzynia biegów pracowała bez zarzutów. Decyzja należy do właściciela auta.
Też mam "dwójeczkę", świetne autko

Ale weźcie też Panowie pod uwagę fakt, że producenci nie zakładają, że auto będzie eksploatowane przez 24 lata i więcej. Z tego co mi wiadomo to do 10`ciu lat i do widzenia. Dla Niemca 8`śmio letnia Audica to już chyba złom

#20
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 14:43
Generalnie tego oleju się nie wymienia ... tak mi powiedziano na warsztacie.
(Dla zainteresowanych koszt wymiany sprężyn wzmocnionych do sedana niemieckiej produkcji firmy "HAAS" to 520zł z robotą)