

problem z ukladem chlodzenia
#1
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 23:07
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 10:41
Chłodnica
Popieram przedmówcę. Wymontować gadzinę, wypłukać i może da się odratować.
#4
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 12:31
#5
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 12:35
ale zauwarzyłem dzisiaj ze jak ponaciskam kilka razy gorny wąz to ten dolny tez sie robi goracy i woda w zbiorniczku miesza sie. bo i cos z ogrzewaniem jest nie tak gorny waz ten wlotowy jest goracy a dolny taki letni. a moze cos z pompą?
Seba, zamiast naciskać, to już byś wywalił chłodnicę. Nie analizuj, tylko działaj.
#6
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 12:38
Seba, zamiast naciskać, to już byś wywalił chłodnicę. Nie analizuj, tylko działaj.
dzisiaj to juz nie dam rady ale jutro tak zrobię a czym ja przeczyścić moze wężem z woda ja potraktować?
#7
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 12:45
dzisiaj to juz nie dam rady ale jutro tak zrobię a czym ja przeczyścić moze wężem z woda ja potraktować?
To przede wszystkim, aż przestanie lecieć brud. Potem z zewnątrz zeby mogło dobrze powietrze przelatywać pomiędzy rurkami.
#8
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 12:51
To przede wszystkim, aż przestanie lecieć brud. Potem z zewnątrz zeby mogło dobrze powietrze przelatywać pomiędzy rurkami.
a co jak bym przy okazji potraktował tak samo nagrzewnice chyba nie zaszkodzi a zawsze powinno coś pomoc
jeszcze jedno pytanie jeśli w trakcie jazdy temperatura skacze raz jest 95st i nagle spada do 90 albo troszkę po niżej a później znów rośnie to termostat do wymiany czy coś z czujnikiem?
#9
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 14:04
a co jak bym przy okazji potraktował tak samo nagrzewnice chyba nie zaszkodzi a zawsze powinno coś pomoc
jeszcze jedno pytanie jeśli w trakcie jazdy temperatura skacze raz jest 95st i nagle spada do 90 albo troszkę po niżej a później znów rośnie to termostat do wymiany czy coś z czujnikiem?
Możesz, ale czy warto czyścić starocie ryzykując, że okaże się np dziurawe? Masz czyścić, wymień na nowe. Robota ta sama.
#10
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 14:53
Możesz, ale czy warto czyścić starocie ryzykując, że okaże się np dziurawe? Masz czyścić, wymień na nowe. Robota ta sama.
no dobra ale co myslisz o tym termostacie? czy to od tego skacze temperatura czy od zapchanej chlodnicy?
#11
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 15:18
no dobra ale co myslisz o tym termostacie? czy to od tego skacze temperatura czy od zapchanej chlodnicy?
Jak się uważnie przyjrzeć wskazówce temperatury, to można zauważyć, kiedy otwiera termostat. Z drugiej strony masz X20XEV, tu wymiana jest łatwa, nie to co w V-ce, więc jeśli masz jakieś wątpliwości to wymień. W każdym razie coś musisz zdecydować, tyle tu już koledzy napisali, ze więcej się nie da. Od pisania nic się nie zmieni.
#12
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 20:16
Warto mieć czysty układ. Jeżeli jest zakamieniony to zalej 2l octu pojeździj i wylej wszystko. Potem miękka woda i płukanie do czysta. Możesz dodatkowo osobno przedmuchać kompresorem chłodnice. Na koniec zalej gotowym płynem lub rozrobionym koncentratem. Nie używaj kranówki bo kamień znów zatka chłodnice i nagrzewnice. Jeżeli pojawią się nieszczelności to wymień dziurawe części. Uszczelniacze i inne cuda olej.a co jak bym przy okazji potraktował tak samo nagrzewnice chyba nie zaszkodzi a zawsze powinno coś pomoc
jeszcze jedno pytanie jeśli w trakcie jazdy temperatura skacze raz jest 95st i nagle spada do 90 albo troszkę po niżej a później znów rośnie to termostat do wymiany czy coś z czujnikiem?
Rura od termostatu do chłodnicy powinna być zimna zanim silnik osiągnie 90st. Sprawdź z rana. Jak jest inaczej wymień termos.
#13
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2011 - 20:11
nagrzewnica juz wymieniona a ogrzewanie bajka tak jak powinno byc. przynajmniej nie zmarzne zimą-)
#14
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2011 - 15:16
#15
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2011 - 16:25
i kolejny problem po wymianie nagrzewnicy ogrzewanie ok ale tylko na postoju jak jade to zaczyna leciec letnie powietrze. stoie gorace jade letnie. powiem tyle ze czasem jak juz jest rozgrzane auto i leci takie letnie to zgasze odpale jeszcze raz i jest ok nawed w czasie jazdy leci gorace
a parownik od LPG dobrze wpięty?? Termostat działa??
#16
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2011 - 22:47
a parownik od LPG dobrze wpięty?? Termostat działa??
z parownikiem to nie wiem a co do termostatu to jest tak ze jak jest zimny to termostat trzyma zagrzeje sie do 95st i nagle puszcza aż temp. spada do 85st i rosnie do 92st i w trakcie jazdy ni sie nie rusza.
#17
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2011 - 16:06
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 09:44
#20
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 13:50
Pytanie pierwsze: czy masz klimatronik. Jeśli tak to włącz sobie tryb ECO nad radiem. Wyłączysz wiatraki i będzie grzać się lepiej i szybciej. Przy 97 stopniach jak nagrzejesz to się wiatraki włączą.
Drugie pytanie: czy działa Ci silniczek wymuszający obieg chłodzenia. Ja mam V-kę i takie coś mam. Nie wiem czy 2,0 też miały te wynalazki.
A jeszcze jedno, sprawdź podciśnienia przy termostacie, może masz je wysranie i terma się nie otwiera.