Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana płynu chłodniczego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2009 - 21:43

W "Sam naprawiam ..." pisza, ze rozowy plyn mozna lac dopiero w autach powyzej VIII 2000 roku.

doncortino o tym, ze plyn zostaje jeszcze w bloku przekonalem sie dopiero dzis podczas wymiany pompy wody.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#22 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2009 - 22:41

W "Sam naprawiam ..." pisza, ze rozowy plyn mozna lac dopiero w autach powyzej VIII 2000 roku.

doncortino o tym, ze plyn zostaje jeszcze w bloku przekonalem sie dopiero dzis podczas wymiany pompy wody.


hehe ja się o tym przekonałem w podobnych okolicznościach

#23 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 22:42

doncortino o tym, ze plyn zostaje jeszcze w bloku przekonalem sie dopiero dzis podczas wymiany pompy wody.

w okół samej chłodnicy oleju zostaje prawie litr

#24 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 27 października 2009 - 22:45

4,9l koncentratu i ani grama więcej nie chce wejść.

reszta została w nagrzewnicy troche w śilniku.. nigdy nie opróznisz do zera układu. pozdro

#25 OFFLINE   Romek26

Romek26

    Romek26

  • 5 postów
  • Dołączył: 29-06-2013

Napisany 10 sierpnia 2013 - 08:56

witam. a czy po wymianie płynu z chłodnicy należy odpowietrzyć czy staję się to samoczynnie? pozdrawiam

#26 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2013 - 21:31

Trzeba odpowietrzyć

#27 OFFLINE   romario

romario
  • 31 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 sierpnia 2013 - 20:26

ja odkąd mam omeszkę to mam wlany koncentrat ALMATIN cenowo chyba troche droższy ale dobry...

apropo odpowietrzania jak to się robi??

#28 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2013 - 21:50

apropo odpowietrzania jak to się robi??



Odkręcasz korek od zbiorniczka, włączasz silnik, temperaturę dajesz na max, przytrzymujesz go na ok 1500-2000 RPM, jak włączy się wiatrak zakręcasz korek i po sprawie. Później jak już silnik całkowicie wystygnie należy ewentualnie dolać płynu do właściwego stanu.

#29 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 sierpnia 2013 - 22:11

Ja przez to że mam przecieki na plastiku w chłodnicy dolewam prestone -37st bo jest on ponoć obojętny dla różnych płynów i można go mieszać. Teraz już chyba cały silnik jest zalany prestonem. Tak przy okazji jeśli można zapytać ile kosztuje dobra chłodnica do 2,5V6? Mam dosyć zamienników za 350zł, chcę wreszcie włożyć coś co pochodzi i nie będzie przeciekać. Średnio dolewam 1 butelkę co 2 tyg.

#30 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 sierpnia 2013 - 06:55

Co za firmy kupujesz ? i po jakim czasie ci padla

#31 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 sierpnia 2013 - 08:02

Kup używkę w bardzo dobrym stanie. Od dawien dawna wiadomo, że lepszy oryginał używany aniżeli zamiennik nowy.


Jeżeli chodzi o odpowietrzenie układu to już spieszę z poradą. Przy nalewaniu płynu gdy już jest stan zaczynamy ściskać dwa węże od chłodnicy, te grube, i widać wówczas będzie jak bomble powietrza przelewają się w zbiorniczku wyrównawczym.

Jeżeli chodzi o całkowite spuszczenie płynu to ja auto stawiam auto tył na lewarku bądź na sporym zjeździe tak aby auto nurkowało. Korek spustowy z chłodnicy, czekam aż płyn zleci. Jak zleci to dmucham w zbiorniczek wyrównawczy, jeszcze z litr powinien się ukręcić. Jak już nic nie leci, to odpalam silnik na 30 sekund, warunkiem jest to, że auto wcześniej nie było z godzinę jeżdżone. Nic się nie stanie, ale lepiej nie robić tego na rozgrzanym silniku. Odpalając auto uruchamiamy pompę wody, która zawsze też coś wypluje, dodatkowo pompka elektryczna też powinna coś pomóc. Dobrze jeszcze jest wypiąć wąż od zaworu trójdrożnego aby z nagrzewnicy woda wyleciała całkowicie, ale jeżeli wejdzie pół litra mniej nowego płynu to nic się nie stanie. Tak samo jak wymiana oleju silnikowego, nigdy nie ma możliwości spuścić w 100% oleju. To zawsze zostanie w chłodniczce oleju coś, a to trochę w smoku. Więc jeżeli wejdzie wam 7 litrów płynu chłodniczego a nie katalogowo 9,x l to nie ma się czym przejmować.

#32 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2013 - 16:56

Hmm, ja ze dwa lata temu kupiłem Polcara i śmiga. Może masz za wysokie ciśnienie. Zmień korek.