Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana sprzęgła 2.0 16


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2014 - 22:21

panowie podepne sie pod temat ciezko jest wywalic skrzynie zeby wymienic sprzeglo w omci bo u mnie juz pada a nie wiem czy czekac do wiosny na cieplejsze dni czy zabrac sie juz teraz


Nie jest ciężko , potrzebujesz kpl. kluczy nasadowych , przedłużki , kanału , 4godz. i masz wymienione .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#22 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2014 - 22:51

noo to moze sie wezme i zrobie jeszcze tej zimy wacham sie bo mam garaz ktory nie jest za cieply a wiecie jaka to robota jest jak jest zimno

#23 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 stycznia 2014 - 10:51

noo to moze sie wezme i zrobie jeszcze tej zimy wacham sie bo mam garaz ktory nie jest za cieply a wiecie jaka to robota jest jak jest zimno


śmiało dasz radę bo to proste a to że w garażu nie za ciepło ? nie martw się będzie ci ciepło , bo trochę się na męczysz skoro robisz to pierwszy raz :) będzie ok , bez obaw!!!!!!

#24 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 stycznia 2014 - 11:45

Jak masz pojęcie o mechanice jako takie to 4 godzinki roboty i auto z powrotem na chodzie :)

Dodany obrazek


#25 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2014 - 13:35

niee no caly czas cos tam grzebalem przy samochodach sprzeglo wymianialem juz pare razy w zyciu w roznych autach mysle ze bedzie dobrze

czyli co panowie normalnie odkrecic wal przy skrzyni wszystkie sruby laczace skrzynie ze silnikiem (podobno od spodu sie do wszystkich dojdzie?) lape od skrzyni wysprzeglik i powinna teoretycznie wyjsc tak? czy czekaja mnie jeszce jaies niespodzianki a no i od gory lewarek zmiany biegow

#26 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 stycznia 2014 - 19:56

niee no caly czas cos tam grzebalem przy samochodach sprzeglo wymianialem juz pare razy w zyciu w roznych autach mysle ze bedzie dobrze

czyli co panowie normalnie odkrecic wal przy skrzyni wszystkie sruby laczace skrzynie ze silnikiem (podobno od spodu sie do wszystkich dojdzie?) lape od skrzyni wysprzeglik i powinna teoretycznie wyjsc tak? czy czekaja mnie jeszce jaies niespodzianki a no i od gory lewarek zmiany biegow


tak , odkręcasz wał od skrzyni , wszystkie możliwe śruby (tak od dołu wszystko) łapę ! ale wysprzęglik to nie odkręcasz tylko odpinasz z "spinki"szybkiej złączki" , stojąc przed silnikiem to przewód jest za nim ! lewarka nie ruszasz od góry tylko wszystko w kanale!

#27 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2014 - 20:37

no to chyba mam juz wszystkie mozliwe informacje we wtorek sie za to zabiore chyba :) dzieki za info

#28 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 09 stycznia 2014 - 10:48

Witam Panów.
Zabieram się dokładnie za to samo co kolega jahjah.
Na swoje sprzęgło mam następujące pomysły, kompletowałem części poszczególne na wyprzedażach nie w komplecie i posiadam na razie łożysko i docisk. Tarcza będzie kupiona nowa albo regenerowana moja. Sęk w tym że chciałbym pozbyć się dwumasy bo boję się o jej stan (sprzęgło szarpie trochę przy zmianie, bierze wysoko, drżenie pedału).

Mam więc takie pomysły dwa, oto pierwszy:
Koło zamachowe lite od Vectry B 2.0 X20XEV - koszt 40zł
tarcza nowa od X20SE (ze sprężynami tłumiącymi) - koszt 150zł
docisk nowy z X20XEV(posiadam) - kosztował 80zł
łożysko nowe SKF (posiadam) - 60zł
razem 330zł.

A oto drugi:
Koło zamachowe dwumasowe X20XEV - mam w aucie (jest ryzyko), używka 50-150zł (jest ryzyko)
Tarcza regenerowana z mojej X20XEV (lita bez tłumików) - 80zł
Docisk nowy który posiadam - kosztował 80zł
Łożysko nowe SKF (posiadam) - 60zł

razem 270zł jeśli dwumas OK lub 350-450zł jeśli dwumas będzie kiepski i nie mam pewności jaka będzie używka.
I moje pytanie czy ktoś z kolegów może mi podpowiedzieć czy zestaw nr jeden spasuje? Niby po numerach, liczbach, wymiarach by spasował ale może ktoś wie.
Jeżeli ktoś jest pewny że nie spasuje to też proszę o odp.
I druga prośba - jak sprawdzić ten dwumas nieszczęsny. Bo objawy zużycia sprzęgła mam natomiast zagadka w jakim stanie dwumas będzie. Wolałbym być przygotowany do rozgrzebywania auta.
Z góry dzięki za wszystkie odp.

#29 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 stycznia 2014 - 16:59

jak bedziesz sam zmienial, to zostaw stary dwumas,
ryzukujesz okolo godzinki roboty jezeli sie okaze, ze dwumas jest do wymiany

ogolnie te dwumasy robia ladne przebiegi
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#30 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 09 stycznia 2014 - 22:43

jak bedziesz sam zmienial, to zostaw stary dwumas,
ryzukujesz okolo godzinki roboty jezeli sie okaze, ze dwumas jest do wymiany

ogolnie te dwumasy robia ladne przebiegi


Skoro tak twierdzisz może byłoby to najlepsze rozwiązanie - moje auto ma 208tys udokumentowanego przebiegu. Jak uważasz dwumas jeszcze żyje?
Docisk mam nowy, łożysko nowe. Tarcza pójdzie do regeneracji (myślę że to dobry pomysł - tarcza jest lita bez sprężynek, jak dostanie nowe okładziny to będzie jak nówka). Jeśli po wymianie będzie wszystko OK to mam z głowy. Jeśli będzie coś nie tak to będę pewny że to dwumasa bo reszta nowa. Będzie ponowna rozbiórka:)
Jeszcze jedno tomspeed - opierając się na twojej radzie - czy znasz przypadek że w X20XEV dwumas się posypał? Ogólnie się z Tobą zgadzam - przy tak niskim mom. obrotowym i tak mułowatym aucie powinien dłużej wytrzymać niż na przykład w Y25DT.
Dla ciekawostki mój teściu ma właśnie 2,5TD - dwa silniki, jeden z 1995r ma 600tys przebiegu a drugi z 1998r niedawno miał remont po 400tys i w obu dwumasy nie wykazują śladu zużycia.
Nie wiem jakim cudem tyle przeżyły ale tak jest. Może i mój DM jeszcze pociągnie.

#31 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 stycznia 2014 - 22:52

wystarczy spojrzec na ceny dumasowych zamachow jakie widnieja na portalu aukcyjnym,

gdyby czesto padaly, to bylby duzy popyt na nie, wiec i cena wysoka,

a jak nie ma popytu, to zalega to na szrotach, stad tez cena niska.

osobiscie nie znam przypadku uszkodzonej dwumasy w x20xev

ale znam przypadek uszkodzonej tarczy sprzegla, ktora powodowala wibracje i szarpania przy ruszaniu, zmianie biegow.
doswiadczylem tego osobiscie, zanim znalazlem przyczyne to doprowadzilem wymiane sprzegla do pitstopowych czasow,
czas wymiany od momentu wjechania na kanal, do momentu wyjechania autem wynosila 40 minut, z tym, druga osoba pomagala mi zrzucic i wlozyc skrzynie



ps. wiem, chwale sie ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#32 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 09 stycznia 2014 - 23:19

wystarczy spojrzec na ceny dumasowych zamachow jakie widnieja na portalu aukcyjnym,

gdyby czesto padaly, to bylby duzy popyt na nie, wiec i cena wysoka,

a jak nie ma popytu, to zalega to na szrotach, stad tez cena niska.

osobiscie nie znam przypadku uszkodzonej dwumasy w x20xev

ale znam przypadek uszkodzonej tarczy sprzegla, ktora powodowala wibracje i szarpania przy ruszaniu, zmianie biegow.
doswiadczylem tego osobiscie, zanim znalazlem przyczyne to doprowadzilem wymiane sprzegla do pitstopowych czasow,
czas wymiany od momentu wjechania na kanal, do momentu wyjechania autem wynosila 40 minut, z tym, druga osoba pomagala mi zrzucic i wlozyc skrzynie

ps. wiem, chwale sie ;)


Przekonałeś mnie. Nie dałoby się kupić sprawnej dwumasy za 60zł jeśli byłby to deficytowy towar. Jakby padały jak w tdikach to by używki się zaczynały od 500zł w górę. Masz 100% racji. Nie będę robił cyrków wymieniam tylko docisk tarczę i łożysko.

Z tym czasem wymiany to mnie rozwaliłeś :):):) Przednionapędówkę robiłem już kilka razy i zawsze zajmowało to dzień od rana do wieczora. Ale wiadomo zawieszenie, półośki, podłużnica, wydech, wszystko zawadza...
Skoro już trafiłem na eksperta zadam parę pytań, i z góry dziękuję za odpowiedź:)
1. Czy trzeba demontować dwururkę?
2. Ile mi spłynie płynu hamulcowego po rozpięciu hydrauliki?
3. Czy żeby cofnąć wał i wyjąć skrzynię trzeba zdemontować podporę wału?
4. W miejscu łączenia skrzyni i bloku silnika wisi mi kropla oleju stale. Mam wrażenie że to z silnika bo ciemny jest. Może znasz odpowiedź skąd najczęściej tam się leje?

#33 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 stycznia 2014 - 23:58

1. Czy trzeba demontować dwururkę?
2. Ile mi spłynie płynu hamulcowego po rozpięciu hydrauliki?
3. Czy żeby cofnąć wał i wyjąć skrzynię trzeba zdemontować podporę wału?
4. W miejscu łączenia skrzyni i bloku silnika wisi mi kropla oleju stale. Mam wrażenie że to z silnika bo ciemny jest. Może znasz odpowiedź skąd najczęściej tam się leje?


1. nie
2. troszke, ja odpowietrzam duza strzykawa od dolu, poprzez odpowietrznik,
3. nie pamietam , czy podpore demontowalem.
4. jak juz bedziesz miec zwalona skrzynie to zmien siemering na wale silnika., jak mnie natchnie to tez to bede robic.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#34 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 10 stycznia 2014 - 00:11

WIELKIE DZIĘKI za odpowiedzi, przynajmniej wiem czego się spodziewać. Pozdrawiam.

#35 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 stycznia 2014 - 09:54

no w czwartek bo dlugich negocjacjach zeby zalatwic jakis garaz udalo sie bede robil panowie takie male pytanko mam caly zestaw dobrych nasadek w ktorych sa praktycznie wszystkie numery nasadek 2 przedluzki jedna dluga i jedna krotka i zestaw gwiazdek czy to mi wystarczy ? bo tam gdzie jade robic nie ma kluczy wiec nie chciabym jezdzic w te i spowrotem po brakujace klucze

#36 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 stycznia 2014 - 09:57

oczko i plaskie jeszcze by sie przydaly, czasem nimi szybciej sie kreci
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#37 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 28 stycznia 2014 - 10:24

no i do przedłużki długiej i krótkiej 3/4 lub 1/2 cala przydał by się łącznik przegubowy(czy jak go tam nazywają) lub przedłużka elastyczna, bo do górnych śrub na łączeniu silnik/skrzynia ciężko się dostać.No i grzechota oczywiście. Do odkręcenia wału od skrzyni przydadzą się dwa klucze płaski/oczko( 17 lub 19 - dokładnie nie pamiętam). Do tego śrubokręt płaski, nie duży, długości 10 cm - służy on do odpięcia zawleczki od węża przy górnym wysprzęgliku(czy jak tam te ustrojstwo się zwie). I jakiś grubszy, płaski pilnik lub coś w podobnym kształcie do zablokowania koła zamachowego. I jak pisał poniżej tomspeed - wymień od razu simering.

#38 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 28 stycznia 2014 - 10:27

Nie wspominając już o szczotce drucianej, młotku na wypadek gdyby któraś śruba uparta była, śrubokręt może jakiś do podważenia choćby spinki od lewarka biegów... Jak zdejmiesz skrzynie nie zapomnij ruszyć sobie odpowietrznika bo potem może być nieprzyjemnie, często się urywa.

Dodany obrazek


#39 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2014 - 15:08

2,5 godziny z wyjechaniem z garazu we dwoch zajelo nam zrobienie sprzegla nie przypuszczalem ze bedzie to az takie latwe w omci tylko biegi jak by troszke opornirj wchodzily ale mysle ze tarcza sie musi troche ulozyc

#40 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2014 - 15:21

tylko biegi jak by troszke opornirj wchodzily


może nie do końca wysprzęgla , można jeszcze spróbować dokładnie odpowietrzyć

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p