Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sonda lambda - wykres!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2011 - 11:37

Ciekawa sprawa z tym błędem.

Ja nigdy go nie mam, nawet na wylaczonym silniku:)


Bo u Ciebie jest sterownik Simtec56.5 który ma błędy czterocyfrowe(np.0130,0335 itp.) więc u Ciebie tego kodu nie pokaże. Jeśli nie występują błędy, nie będzie migała w ogóle kontrolka przy metodzie spinaczowej.

#22 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 grudnia 2011 - 11:39

Bo u Ciebie jest sterownik Simtec56.5 który ma błędy czterocyfrowe(np.0130,0335 itp.) więc u Ciebie tego kodu nie pokaże. Jeśli nie występują błędy, nie będzie migała w ogóle kontrolka przy metodzie spinaczowej.


Niestety nie masz racji, mam simteca 56.1:)

przy spinaczu miga tylko 12:D

#23 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2011 - 11:51

w sterownikach Motronic (2.0 8v i silniki V6) będzie pokazywał 31 , sprawdziłem że w opisie Simtecków nie ma błędu 31...

W ogóle zastanawiam się skąd się rozpoczął wątek błędu 31 jak temat mówi o sondzie lambda...

#24 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 grudnia 2011 - 12:44

cały czas mowa o x20xev Z 94r, czyli 56.1

polecalem juz kasowanie adaptacji w ASO:)

innego rozwiązania nie widze.

#25 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2011 - 16:01

Czy stojęce sondy na wolnych obrotach to powód do zmartwienia ewentualnie wymiany??
Na wyższych obrotach jest już OK.Temperatura silnika robocza.Obie pracuja dokładnie tak samo i równiutko.

#26 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 27 grudnia 2011 - 16:08

u mnie na op-comie pokazuje uboga-bogata i tak podobno pwinno byc. jesli sie myle niech madrzejsi mnie poprawią.

#27 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 grudnia 2011 - 16:42

Czy stojęce sondy na wolnych obrotach to powód do zmartwienia ewentualnie wymiany??
Na wyższych obrotach jest już OK.Temperatura silnika robocza.Obie pracuja dokładnie tak samo i równiutko.



Od kilku osób juz słyszałem ,ze na wolnych potrafią stać:p

#28 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 28 grudnia 2011 - 01:07

u mnie sonda tez stala na ubogo, dzis kumpel zrobil mi na op-comie programowanie sondy i teraz smiga jak trzeba, tez mam 56.1 i myslalem o kasowaniu adaptacji w ASO, a nawet zmianie na 56.5...

#29 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2011 - 19:03

Sonda musi, powtarzam musi latać w każdym zakresie obrotów, na jałowych również.

u mnie sonda tez stala na ubogo, dzis kumpel zrobil mi na op-comie programowanie sondy i teraz smiga jak trzeba, tez mam 56.1 i myslalem o kasowaniu adaptacji w ASO, a nawet zmianie na 56.5...


A w jaki sposób to zrobił?

#30 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2011 - 20:39

machony79 http://forum.omegakl...ead.php?t=20871 w sprawdzonych poradach, może pomoże.

A w jaki sposób to zrobił?

Ja już kiedyś pisałem, że ja przeprowadziłem "Nastaw kodowanie początkowe" Op-Com'em i znajomemu sondę ruszyłem, Beast miał potwierdzić w tamtym temacie ale jakoś rozeszło się po kościach.

#31 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 28 grudnia 2011 - 21:10

Sonda musi, powtarzam musi latać w każdym zakresie obrotów, na jałowych również.


A w jaki sposób to zrobił?


w op-comie jest jakas funkcja wykonawcza do programowania lub cos podobnego ja tylko wlaczalem zaplon i wylaczalem w odpowiedniej chwili, calos trwala jakies 1,5 min.


Dzisiaj znowu robilem programowanie sondy bo LPG rozwala mi Ecu i silnik chodzi jak rzech. a programowanie robimy w nastepujacy sposob
1 wchodzimy w zakladke programowanie
2 klikamy na wybierz wartosc lub cos takiego
3 wybieramy np. sensor o2
4 klikamy wykonaj lub aktywuj /nie pamietam/
5 postepujemy wg. instrukcji z ekranu czyli zaplon off zaplon on czekamy chwile i gotowe
6 mozna wybrac nastepne parametry do programowania, ale kumpel twierdzi ze to nie ma naczenia bo i tak op-com za kazdym razem robi programowanie wszystkich parametrow


Oczywiscie kazdy robi to na wlasna odpowiedzialnosc ja tylko podalem sposob ktorym ja sie posluzylem, i u mnie sie sprawdza po zabiegu silnik chodzi pieknie i sonda smiga.

#32 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 10 marca 2012 - 19:50

witam, Panowie pisałem kiedyś w tym temacie na temat mojej Omy, że nie lata itd, ktoś zarzucił temat o kasowaniu adaptacji wtrysków itd.
Temat wygląda tak,byłem wykasowali przez około 20km na benzynie pojeździła tak w miarę, potem się wszystko od nowa rozjechało.
A to przez źle pracującą sondę.
Wszystko już sprawdziłem, wyrzuca mi błąd 38 - zbyt niskie napięcie sondy.
Zmieniałem sondy, i nic to nie dało w innej omie chodzą oby dwie.
Sprawdzałem grzanie sondy, prąd dochodził, dołożyłem na sztywno masę do tej grzałki i wywaliło błąd o zbyt wysokim napięciu na grzałce, więc wróciłem do poprzedniej wersji.
Sprawdzone wszystkie podciśnienia, brak nieszczelności.
Wszystko objawia się tak jak wcześniej tu pisałem.
Potrzebuje kogoś kto podejmie się tematu i bankowo to zrobi, w okolicach krakowa, bądź Częstochowy bo mi już brakuje pomysłów i cierpliwości.

#33 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 10 marca 2012 - 19:58

dołożyłem na sztywno masę do tej grzałki i wywaliło błąd o zbyt wysokim napięciu na grzałce, więc wróciłem do poprzedniej wersji

bo moze trzeba bylo znowu wykasowac adaptacje? bo ecu zapamietal stare napiecia a tu nagle zmiana i wywalilo blad....??? tak mi sie wydaje...

#34 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 11 marca 2012 - 14:13

nie, nie ona sama się rozjechała, nic nie dotykałem tylko jechałem sobie autem, to co opisałem nastąpiło potem, próbowałem coś z tym zrobić i bujam się z tym już z pół roku.
Cały czas się wszystko rozjeżdża przez wskazania sondy, chcę do niej założyć sekwencję ale najpierw musi wszystko poprawnie działać na benzynie, na gazie 2 gen. jeszcze jakoś pojedzie ale do sekwencji musi być wszystko na tip top.
Szukam kogoś kto się podejmie tematu mojej zagadki.

#35 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 marca 2012 - 11:39

Skoro sonda jest sprawna (bo działa w drugim samochodzie) to nie rozumiem dlaczego piszesz że przez sondę :masakra: Sonda to nie element wykonawczy, sonda nie jest nawet czujnikiem który wpływa bezpośrednio na dawkowanie paliwa... Sonda post factum wykrywa niezgodność składu mieszanki, na skutek której w następnym cyklu sterownik próbuje dopasować skład by stał się pożądany. Jeśli masz w XEV'ie za niskie napięcie sondy, to znaczy że masz za bogatą mieszankę. Najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy jest uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jeśli to nie czujnik, to być może masz nieoryginalny przepływomierz i trafiłeś na taką sztukę która po prostu zawyża odczyty. Tutaj nie ma wielkiej filozofii. Dużo prościej znaleźć przyczynę za bogatej mieszanki niż za ubogiej :p

#36 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 13 marca 2012 - 19:17

Ok, zgadzam się kolego topserwis tak jak opisałeś sonda ma tylko korygować skład, ale nie bezpośrednio, dlatego mapa rozjeżdża się po jakimś czasie.
Czujnik temp wymieniałem, i nie odczułem różnicy. Przepływomierz też wymieniłem na oryginał, bo był walnięty.
Zastanawia mnie tylko taki dynks na dolocie, mianowicie czujnik temp. zasysanego powietrza. On jest raczej walnięty bo gość który mi coś grzebał z kompem twierdził, że pokazuje zbyt wysoką temp. ale nie wiem czy on może aż tak mieszać.

#37 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 marca 2012 - 19:39

Jeśli czujnik temperatury pokazuje wyższą temperaturę to ECU skraca czas wtrysku (ciepłe powietrze ma mniejszą gęstość) i opóźnia zapłon.

EDIT: Skoro podmiana czujników (przepływomierz, czujnik temperatury) nie pomaga może trzeba prześwietlić wiązkę na okoliczność zwarcia.

#38 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 20 marca 2012 - 20:35

witam wszystkich, myślałem, że odkryłem problem mojego auta, miałem się nim też pochwalić na forum i zwątpiłem w to że kiedykolwiek go naprawię :/
Otóż stwierdziłem, że posprawdzam parę czujników jeszcze raz, po odpięciu przepływomierza auto ożyło, silnik zaczął pracować w miarę równo nie telepało nim, nie gasł, trzymał obroty wchodził na nie bez problemu, podczas jazdy też nieźle się zachowywał tylko że na benzynie, na gazie nie chcę trzymać obrotów gaśnie i wogóle
Sonda też po tej operacji kiepsko wskazuje na jałowym od 0.1 do 0.14v od 2500 obr. zaczyna mieć już jakieś większe skoki od o.16 do 4.98v
A przepływkę pomierzyłem i na jałowym wskazuje około 0.91v po dodaniu gazu rośnie do tam do 4v z groszem.
Błąd po odpięciu przepływki oczywiście wyrzuca na blat.