Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sonda lambda - wykres!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 października 2011 - 20:22

Witam Panowie:)

czy ktoś mógłby wrzucić wykres prawidłowo działającej sondy lambda?? bo ja juz nie wiem... u mnie pracuje jakos powoli... zaokroąglony mocno jest wykres... i pali jak smok;) Błędy 13 i 38... u kolegi zero błędów i bardzo szybko pracuje;) i kulegi wykres jest że tak powiem blisko siebie linie i zaostrzone na końcach:)


Wybaczcie ,że tak łopatologicznie ale nie dysponuje screenami;)

może ktoś przy okazji powie ile powinna palić 2.0 16v w automacie, bo chyba 18-20l (beny i lpg) to za duzo po mieście?

dzieki;)

#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2011 - 21:20

http://http://www.ti...lambda.pdfSonda lambda powinna pokazywać mieszankę ubogą i bogatą na przemian bardzo szybko (oczywiście na rozgrzanym silniku, przy pewnej prędkości obrotowej, lub na jałowym trochę wolniej). Wskazania od 0.2 do 0.8 V przy sondzie 1V

#3 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 października 2011 - 09:59

Dzięki kolego;)

Mój wykres jest co najmniej 2x bardziej "rozlazły" i zaokrąglony;)

W końcu coś wiem, Pozdrawiam.

#4 OFFLINE   Bmaci3k

Bmaci3k
  • 212 postów
  • Dołączył: 07-12-2006
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 18 października 2011 - 11:07

Witajcie. Sprawdziłem dziś sondy w omci i jakoś nie podobaja mi się za bardzo wykresy możecie je ocenić fachowym okiem.

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

#5 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 18 października 2011 - 11:53

jakoś wolno reagują;P

spalanie w normie?:p jakieś błędy?

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2011 - 13:41

Bmacik3k - ja tu nie widze nic nienormalnego - masz z czyms problem?
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 października 2011 - 02:03

Silnik bez obciążenia - mała temperatura spalin i stąd lekka ospałość sond.

#8 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 października 2011 - 09:17

rozumiem.

Moja sonda tak samo ospale zachowuje sie także pod obiążeniem. Mam rozumiec więc ,ze jest uszkodzona?

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 października 2011 - 12:17

Nie tyle uszkodzona, co zużyta. Bosch przewiduje żywotność swoich sond na około 160000km, podejrzewam że inni czołowi producenci podobnie, a tanie zamienniki...

#10 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 października 2011 - 12:53

ok;)
dzieki kolego;)

#11 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 26 listopada 2011 - 21:15

Panowie, też mam problem z sondą, w moim przypadku na biegu jałowym leży na zero, nie ważne czy na benzynie czy na gazie. Po dodaniu gazu zaczyna działać, oscyluje również podczas jazdy, ale po odjęciu gazu nawet podczas jazdy zawisa na znowu koło zera. Po zwiększeniu mieszanki na reduktorze gazowym zaczeła już trochę się podnosić, ale auto paliło około 20 litrów po miescie. Mogę podesłać jutro wykresy z programu diagnostycznego do sterownika stag.
Macie jakies pomysły??

#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2011 - 22:37

jeżeli leży na jałowym na pb i lpg to albo gaz rozjechał mapy albo rzeczywiście sonda umarła, w twoim silniku reset przez odpięcie aku nie działa, a trzeba by było zrobić aby się przekonać czy faktycznie umiera

#13 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 28 listopada 2011 - 22:34

Aha, ale jeszcze żeby było smieszniej, to auto nie za bardzo chcę chodzić na benzyncę.
Dodam, że wymieniałem filtr paliwka, podmieniałem pompę i przerzuciłem chyba z 5 regulatorów cisnienia na listwie wtryskowej.
I lipa do 4 tys.obr. pod dodaniu gazu ewidentnie jej brakuje powyżej się wkręca ładnie z odcięciem, podczas jazdy to samo do 4 ledwo ciągnie dusi ją, powyżej ***********.
Dodam, że wczesniej jak ją zakupiłem chodziła na benzynie, znaczy się wariowały obroty
silnik krokowy czysciłem
wymieniłem sondę
zmieniłem sterownik gazu z brc na staga 150
i zaczeła jeździć na gazie a przestała na benzynie.
Błędów nie ma, po za sondą którą mi czasem wywala na dogrzanym silniku i czujniku wałków który po wybłyskaniu też gdzies w pamięci zalega.
Nie mam już pomysłów kurcze

#14 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 listopada 2011 - 23:34

tech 1 i kasowanie adaptacyjnych wartości:P

chyba sie mapy rozjechały:jump:

#15 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 29 listopada 2011 - 21:30

to by nawet się mogło zgadzać, z tym że czasem ma tak że jak ją przegonie na bp do odcięcia do 3 biegu to ożywa na chwilę, ale to nie zawsze.
A przy odpalaniu np. z rana na zimnym silniku odbywa się to tak, że odpala i przez chwilę można dodać gazu i normalnie wchodzi na obroty, a po chwili gasnie jak by jej odcinało zapłon, na gazie jest praktycznie ok, ale nie do końca, bo przez jakis czas nie chcę utrzymać wolnych obrotów zgasnie parę razy przy odpalaniu, ale za któryms razem odpali na tym gazie i jest git złapie jałowy i już trzyma obroty.
Na ciepłym silniku na lpg chodzi dobrze.
Teraz mi powiedzcie jesli to są rozjechane faktycznie mapy, to gdzie mogę dostać kabel pod tech 1.
Na allegro widziałem tylko tech 2, który obsługuje auta po 96, a moja OMA jest z 94 i na simtec 56. więc obawiam się, że może nie zadziałać
Lub jak ktos wie gdzie w okolicach Krakowa mógłbym wziąć ją na techa to prosiłbym o namiary.
Pozdrawiam

#16 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 29 listopada 2011 - 23:12

tech 2 z allegro to badziew.

tech1 to narzędzie serwisowe, szukaj po warsztatach specjalizujących sie w oplu albo ASO:)

ja wywalilem 150zl w ASO w rudzie slaskiej, ale nie żaluje.

pozdro.

#17 OFFLINE   toldek1

toldek1
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-06-2007
  • Skąd: Wielopole

Napisany 30 listopada 2011 - 10:54

Błąd czujnika wałka rozrządu to częsty przypadek, postępowanie jest następujące:
podstawić oryginalny czujnik wałka, oscyloskopem sprawdzić przy sterowniku sygnał z CMP/ często siadało ekranowanie okablowania czujnika/, jeśli wykres jest prawidłowy ster do wymiany.

#18 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 listopada 2011 - 20:59

Błąd czujnika wałka rozrządu to częsty przypadek, postępowanie jest następujące:
podstawić oryginalny czujnik wałka, oscyloskopem sprawdzić przy sterowniku sygnał z CMP/ często siadało ekranowanie okablowania czujnika/, jeśli wykres jest prawidłowy ster do wymiany.



:masakra::masakra::masakra::masakra::masakra:

Błędy sprawdzał na zgaszonym silniku i to jest normalny błąd bo przecież silnik nie pracował więc skąd miał czujnik wziąć sygnał??
Ten błąd na zgaszonym silniku nie jest błędem. Gdyby czujnik padł auto by nie chodziło.

#19 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2011 - 21:16

Błędy sprawdzał na zgaszonym silniku i to jest normalny błąd bo przecież silnik nie pracował


normalny błąd na niepracującym silniku to błąd 31 - Brak sygnału obr/min z silnika , a nie błąd czujnika wałków

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#20 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 grudnia 2011 - 10:07

normalny błąd na niepracującym silniku to błąd 31 - Brak sygnału obr/min z silnika , a nie błąd czujnika wałków


Ciekawa sprawa z tym błędem.

Ja nigdy go nie mam, nawet na wylaczonym silniku:)