

sonda lambda - wykres!!
#1
OFFLINE
Napisany 15 października 2011 - 20:22
czy ktoś mógłby wrzucić wykres prawidłowo działającej sondy lambda?? bo ja juz nie wiem... u mnie pracuje jakos powoli... zaokroąglony mocno jest wykres... i pali jak smok;) Błędy 13 i 38... u kolegi zero błędów i bardzo szybko pracuje;) i kulegi wykres jest że tak powiem blisko siebie linie i zaostrzone na końcach:)
Wybaczcie ,że tak łopatologicznie ale nie dysponuje screenami;)
może ktoś przy okazji powie ile powinna palić 2.0 16v w automacie, bo chyba 18-20l (beny i lpg) to za duzo po mieście?
dzieki;)
#2
OFFLINE
Napisany 15 października 2011 - 21:20
#3
OFFLINE
Napisany 16 października 2011 - 09:59
Mój wykres jest co najmniej 2x bardziej "rozlazły" i zaokrąglony;)
W końcu coś wiem, Pozdrawiam.
#4
OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 11:07

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
#5
OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 11:53
spalanie w normie?

#6
OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 13:41
[B]
#7
OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 02:03
#8
OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 09:17
Moja sonda tak samo ospale zachowuje sie także pod obiążeniem. Mam rozumiec więc ,ze jest uszkodzona?
#9
OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 12:17
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 21:15
Macie jakies pomysły??
#12
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 22:37
#13
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2011 - 22:34
Dodam, że wymieniałem filtr paliwka, podmieniałem pompę i przerzuciłem chyba z 5 regulatorów cisnienia na listwie wtryskowej.
I lipa do 4 tys.obr. pod dodaniu gazu ewidentnie jej brakuje powyżej się wkręca ładnie z odcięciem, podczas jazdy to samo do 4 ledwo ciągnie dusi ją, powyżej ***********.
Dodam, że wczesniej jak ją zakupiłem chodziła na benzynie, znaczy się wariowały obroty
silnik krokowy czysciłem
wymieniłem sondę
zmieniłem sterownik gazu z brc na staga 150
i zaczeła jeździć na gazie a przestała na benzynie.
Błędów nie ma, po za sondą którą mi czasem wywala na dogrzanym silniku i czujniku wałków który po wybłyskaniu też gdzies w pamięci zalega.
Nie mam już pomysłów kurcze
#14
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2011 - 23:34
chyba sie mapy rozjechały:jump:
#15
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2011 - 21:30
A przy odpalaniu np. z rana na zimnym silniku odbywa się to tak, że odpala i przez chwilę można dodać gazu i normalnie wchodzi na obroty, a po chwili gasnie jak by jej odcinało zapłon, na gazie jest praktycznie ok, ale nie do końca, bo przez jakis czas nie chcę utrzymać wolnych obrotów zgasnie parę razy przy odpalaniu, ale za któryms razem odpali na tym gazie i jest git złapie jałowy i już trzyma obroty.
Na ciepłym silniku na lpg chodzi dobrze.
Teraz mi powiedzcie jesli to są rozjechane faktycznie mapy, to gdzie mogę dostać kabel pod tech 1.
Na allegro widziałem tylko tech 2, który obsługuje auta po 96, a moja OMA jest z 94 i na simtec 56. więc obawiam się, że może nie zadziałać
Lub jak ktos wie gdzie w okolicach Krakowa mógłbym wziąć ją na techa to prosiłbym o namiary.
Pozdrawiam
#16
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2011 - 23:12
tech1 to narzędzie serwisowe, szukaj po warsztatach specjalizujących sie w oplu albo ASO:)
ja wywalilem 150zl w ASO w rudzie slaskiej, ale nie żaluje.
pozdro.
#17
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2011 - 10:54
podstawić oryginalny czujnik wałka, oscyloskopem sprawdzić przy sterowniku sygnał z CMP/ często siadało ekranowanie okablowania czujnika/, jeśli wykres jest prawidłowy ster do wymiany.
#18
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2011 - 20:59
Błąd czujnika wałka rozrządu to częsty przypadek, postępowanie jest następujące:
podstawić oryginalny czujnik wałka, oscyloskopem sprawdzić przy sterowniku sygnał z CMP/ często siadało ekranowanie okablowania czujnika/, jeśli wykres jest prawidłowy ster do wymiany.



Błędy sprawdzał na zgaszonym silniku i to jest normalny błąd bo przecież silnik nie pracował więc skąd miał czujnik wziąć sygnał??
Ten błąd na zgaszonym silniku nie jest błędem. Gdyby czujnik padł auto by nie chodziło.
#19
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2011 - 21:16
Błędy sprawdzał na zgaszonym silniku i to jest normalny błąd bo przecież silnik nie pracował
normalny błąd na niepracującym silniku to błąd 31 - Brak sygnału obr/min z silnika , a nie błąd czujnika wałków
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#20
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 10:07
normalny błąd na niepracującym silniku to błąd 31 - Brak sygnału obr/min z silnika , a nie błąd czujnika wałków
Ciekawa sprawa z tym błędem.
Ja nigdy go nie mam, nawet na wylaczonym silniku:)