

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi
#61
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 20:25
Za to z miesiąc temu hamowałem Jette (2010r.) 1.4 TSI i wyszło dobrze, czyli moment fabryczny a koni o 4 więcej niż podaje producent (dodatkowo facet z hamowni porównał mój wykres z leonem tsi i było podobnie). Ciężko powiedzieć jak interpretować te wyniki...
Co do mechaniki rozumiem, że sam składasz/remontujesz silnik ? Pytam bo poszukuje kogoś w temacie być może do remontu mojego x25xe na wiosne...
#62
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 21:43
to za kilka miesiecy zlapiemy sie z czyms na prawa reketo poćwicz, bo ILKU zrobi z viki wiatrak

#63
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 11:23
Nie wiem czy vectra doczeka stopienia śniegu, pewnie wcześniej pójdzie na żyletki?to za kilka miesiecy zlapiemy sie z czyms na prawa reke
:p
Pobawić się zawsze można, gdzie teraz robi się ścigi na koszalinie??
Prawdziwa zabawa będzie z sapiącymi autami...

Robię sam. Głowice daje zawsze do Złotowa, najlepsza obróbka na pomorzu i 100% pewności.Co do mechaniki rozumiem, że sam składasz/remontujesz silnik ? Pytam bo poszukuje kogoś w temacie być może do remontu mojego x25xe na wiosne...
Pomyśl tylko czy jest sens remontować 2,5
Podam ci przybliżone koszty części i roboty:
- zrobienie głowic 600
- pierścienie 300
- panewki (jeśli będą potrzebne) 300
- uszczelki wszelakie 300
To tak z grubsza. Do tego robocizna, paliwo, itp itd z 800zł.
Wychodzi 2300zł i nadal masz 2,5 i nie ruszoną pompę oleju co może być miną...
Czyli dokładasz 1000zł i masz moje 3,2 po kompletnym remoncie.
Swoje 2,5 sprzedajesz i jesteś prawie na 0 ze zdrowym, 235 konnym silnikiem pod maską

#64
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 11:40
zobaczym jak to bedzie z tymi sniegamiNie wiem czy vectra doczeka stopienia śniegu, pewnie wcześniej pójdzie na żyletki?
Pobawić się zawsze można, gdzie teraz robi się ścigi na koszalinie??
Prawdziwa zabawa będzie z sapiącymi autami...
nie bardzo jest z kim jezdzic niestety wiec scigow brak, ale na strefie jak cos da sie cos pojechac

najwieksza zabawa z sapiacymi autami bedzie wystartowac :hihi:
#65
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 01:12
Robię sam. Głowice daje zawsze do Złotowa, najlepsza obróbka na pomorzu i 100% pewności.
Pomyśl tylko czy jest sens remontować 2,5
Podam ci przybliżone koszty części i roboty:
- zrobienie głowic 600
- pierścienie 300
- panewki (jeśli będą potrzebne) 300
- uszczelki wszelakie 300
To tak z grubsza. Do tego robocizna, paliwo, itp itd z 800zł.
Wychodzi 2300zł i nadal masz 2,5 i nie ruszoną pompę oleju co może być miną...
Czyli dokładasz 1000zł i masz moje 3,2 po kompletnym remoncie.
Swoje 2,5 sprzedajesz i jesteś prawie na 0 ze zdrowym, 235 konnym silnikiem pod maską
Ciekawie piszesz o swoim 3.2 i dajesz do myślenia...
U mnie problemem jest spadek ciśnienia na jednym garze do 8 bar, próba olejowa, robiona zresztą w Koszalinie wykazuje, że pierścienie do wymiany...
A jak wyglada sprawa katalizatorow przy silniku 3.2 ? Obawiam sie bledu check w zwiazku z ich przytkaniem (dużo osób z 3.2 i 2.6 ma ten problem). Masz u siebie katalizatory czy można to obejsc w inny sposob ??
#66
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 10:29
Niemam żadnych katalizatorów, EGRa, dodmuchu powietrza, podgrzewania przepustnicy.Ciekawie piszesz o swoim 3.2 i dajesz do myślenia...
U mnie problemem jest spadek ciśnienia na jednym garze do 8 bar, próba olejowa, robiona zresztą w Koszalinie wykazuje, że pierścienie do wymiany...
A jak wyglada sprawa katalizatorow przy silniku 3.2 ? Obawiam sie bledu check w zwiazku z ich przytkaniem (dużo osób z 3.2 i 2.6 ma ten problem). Masz u siebie katalizatory czy można to obejsc w inny sposob ??
Silnik pracuje na wiązce i komputerze od 3,0 więc niema żadnych problemów

#67
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 12:05
Niemam żadnych katalizatorów, EGRa, dodmuchu powietrza, podgrzewania przepustnicy.
Silnik pracuje na wiązce i komputerze od 3,0 więc niema żadnych problemów :-)
Cenna informacja. Na zdjęciu faktycznie nie widzę EGR-a, brak podpiętej do niego wtyczki nie wywala błędu ?? Brak podgrzewania przepustnicy nie sprawia problemów przy tych mrozach ?? Jak wygląda sprawa cewki, zakładamy listwy z 3.2/2.6 a cewkę z 3.0 wywalamy ?? Więcej pytań nie mam

#68
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 13:33
#69
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 15:48
#70
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 16:13
Dokładnie takegr ma pewnie ale wpiety i schowany- kostka i ten bubel co kostke sie w niego wpina zeby bledu nie wywalalo

EDIT:
Mały update. Dzisiaj Vka wyskoczyła z omegi

Dochodzimy z Bryanem do wprawy, wyjęcie kompletnego silnika, skrzyni, wydechu itd w 2h

Silnik idzie do nowego nabywcy, a do omegi powoli wjeżdża saab.
Zostały mi jeszcze fajne graty z Vki (zestaw lekkiego zamachu, kolektory wydechowe, wiązka silnika z wpiętym i zestrojonym ECUmasterem) - chętni śledzić serwis aukcyjny lub pisać na priv

#71
OFFLINE
#72
OFFLINE
#73
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 21:30
Update.
Nowa motorownia. Wkrótce odpalenie
No ładnie to wygląda i pewnie moc będzie.
Jedno pytanie ILKU.
Z jaką skrzynią to jest złączone ?? I czy bezpośrednio czy trzeba coś kombinować??
POWODZENIA W MODACH

#74
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 21:35
Zobaczymy jak z mocą. TD05-16G zrobi swoje

Dół silnika jest z B234, głowica z B205, skrzynia R25, zamach z B235, docisk i tarcza z Y22DTH bodajże.
Silnik oczywiście po kapitalce.
#75
OFFLINE
#76
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 22:00

Setup silnika praktycznie najlepszy przy zachowaniu seryjnych gratów, no chyba żeby kucizną wjeżdżać...
#77
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 22:24
Dosyć duży FMIC się zmieścił (600x300x76), orurowanie 63mm, downpipe prawdopodobnie 73mm, rozdzielony potem na dwa ori środkowe z Vki.
Sterowanie oczywiście trionic 5.5.
Zobaczymy co wyjdzie, nie napalam się na 400KM, raczej na to, że będzie fajnie wstawać boost

Program ogarnia Coobcio, więc będzie dobrze

#78
OFFLINE
#79
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 22:41
Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Downpipe 3" musowo, potem dawaj przelot 2,5", choćby i na 1 tłumiku. Cokolwiek innego zabije spool i moc, może za to drastycznie podnieść EGT.Wtryski siemens deka 630cc. Suszara jest z UK z evo8. Podobno wystarcza do 380KM.
Dosyć duży FMIC się zmieścił (600x300x76), orurowanie 63mm, downpipe prawdopodobnie 73mm, rozdzielony potem na dwa ori środkowe z Vki.
To dlaczego sam sobie softu nie ogarniesz?? Przecież przy użyciu Trionic Suite masz soft po 5 kliknięciach, a potem możesz sobie dopracować resztęSterowanie oczywiście trionic 5.5.

#80
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 22:51
Klima jest i zostaje, wszystko się zmieściło po odpowiednim dopasowaniu i przerobieniuklimy nie masz, bo widze ze icka tam pakujesz.

Wolę zostawić to komuś, kto wie co robiNie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Downpipe 3" musowo, potem dawaj przelot 2,5", choćby i na 1 tłumiku. Cokolwiek innego zabije spool i moc, może za to drastycznie podnieść EGT.
To dlaczego sam sobie softu nie ogarniesz?? Przecież przy użyciu Trionic Suite masz soft po 5 kliknięciach, a potem możesz sobie dopracować resztę

Co do wydechu to pole przekroju 2x55mm jest bardzo zbliżone do 1x73mm, więc tragedii nie będzie, a łatwiej to upchnąć pod podłogą.
