Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 25 listopada 2013 - 22:40

ILKU powiedz mi taka rzecz. Wybieram sie na hamownie swoja omega bo chce sprawdzic czy trzyma moc. Ile dac jej widelek ze moglo uciec tych konikow auto ma 230tys licznikowe a na moje oko ok. 300tys... Silnik x30xe 2000rok manual. A jak bedzie brakowalo to czy wyciagac motor i robic jego remont czy kupic drugi zdrowy. A drugie pytanie bo nigdzie nie doczytalem. Planuje zalozyc lekkie kolo zamachowe i pytanie czy do kola z vectry 2.6 tez trzeba bedzie dorabiac dystans na wysprzeglik czy podchodzi bez przerobek. Z gory dzieki

#322 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 26 listopada 2013 - 06:49

Koło jednomasowe z vectry 2,5 pasuje bez dystansu.
Na początek sprawdź sprężanie. Co do remontu to zależy od właściciela. Finansowo to raczej nieopłacalne. Ja chyba poszukałbym zdrowego 3,2 jeśli już.

#323 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 18 grudnia 2013 - 21:39

Mam nowy plan na wiosnę. Chciałbym przebić 400KM w omedze, kilka fajnych części powinno pomóc zrobić to bezpiecznie:
Dodany obrazek
W planach jeszcze poprawione wałki i usunięcie balansu.

#324 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2013 - 21:40

I to jeszcze na takim stoliku musi się chwalić i podwójnie denerwować :bad:

#325 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 18 grudnia 2013 - 21:45

Ilku jak zawsze w formie, ale bez wykresu z hamowni się nie liczy ;)

#326 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:22

ambitnie :p

#327 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:48

grubo po całości, cały czas kibicuję Twojemu projektowi i każdym jego kolejnym nowym modyfikacją :)

#328 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 grudnia 2013 - 23:30

Ilku a mógłbyś zdradzić z czego te korby i tłoki czy dedykowane specjalnie do saaba. Ja sie wcale nie zdziwie jak zobacze wykres na minimum 450 kucy. Powodzenia życze
Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#329 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 grudnia 2013 - 00:23

Mam nowy plan na wiosnę. Chciałbym przebić 400KM w omedze


Aaach,gdyby był to projekt na omegowym V6 :p.... tak czy inaczej:2puchar:

#330 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2013 - 00:49

gdyby był to projekt na omegowym V6


to by korbe wywaliło xP

#331 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 grudnia 2013 - 01:12

to by korbe wywaliło xP

nie wywaliło by bo by były inne :F

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#332 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 19 grudnia 2013 - 07:03

Tłoki nadwymiarowe (91mm) i korby dedykowane do silnika B235. Z racji kutości i tak niema znaczenia dla wytrzymałości a mają wyżej umieszczony sworzeń niż te z B234.
B235 skok 90mm, długość korby 153mm - współczynnik 1,70
B234 skok 90mm, długość korby 147mm - współczynnik 1,63
Im większy współczynnik tym silnik szybciej się wkręca i występują mniejsze naprężenia.
(np dla X30XE 1,75; Y32SE 1,69; B204 saab 1,88; C30XEI 2,06 :D ).
Dlaczego nie dłubie Vki? Odpowiedzi już padły, mało wytrzymała konstrukcja, problem z miejscem pod maską i ceny gratów do niego (co najmniej 50% więcej jak saab z racji ilości tłoków, głowic, wałków).
Swap na saaba robi się raz, a możliwości później są ogromne. Do tego jak dobrze się poszuka na allegro to można kupić większość części za śmieszne pieniądze :)

#333 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 grudnia 2013 - 20:14

większość części za śmieszne pieniądze

tzn? podaj przybliżone wartości np silnik po remoncie plus graty które wrzuciłeś do zwiększenia mocy.

a pytanie jeszcze jedno sprawdzałeś jak auto się buja na stockowym motorze?

#334 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:16

tzn? podaj przybliżone wartości np silnik po remoncie plus graty które wrzuciłeś do zwiększenia mocy.

Silnik można kupić w cenie od 500 - 4000
Kompletny remont silnika:
- zrobienie głowicy 500
- panewki 400
- pierścienie 300
- UPG + śruby 180
- rozrząd 500
- pompa oleju 300
- pierdoły 100
Części do zwiększenia mocy to temat rzeka. Standardowy silnik po w/w remoncie bezpiecznie zniesie 300-350KM. Kute korby i tłoki to ok. 4k.

a pytanie jeszcze jedno sprawdzałeś jak auto się buja na stockowym motorze?

Chodzi o zawieszenie?

#335 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:19

wiem ze nie w terazniejszym temacie, ale mam pytanie. ilku jak zachowa sie silnik n/a 3.2 po odprezeniu, tzn nizsza kompresja, lecz wieksza pojemnosc? jak bedzie wygladało to mocowo ? bedzie gorzej lepiej?

#336 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:23

Ciężko wyczuć. Zależy ile odprężony...

wiem ze nie w terazniejszym temacie, ale mam pytanie. ilku jak zachowa sie silnik n/a 3.2 po odprezeniu, tzn nizsza kompresja, lecz wieksza pojemnosc? jak bedzie wygladało to mocowo ? bedzie gorzej lepiej?



#337 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:27

Ciężko wyczuć. Zależy ile odprężony...

Myslałem zrobic taki eksperyment z przekładka 1mm....

#338 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:27

Dlaczego nie dłubie Vki? mało wytrzymała konstrukcja


polemizowalbym. 3.2 jest w stanie zniesc 500KM/600NM po odrpezeniu glowic przy seryjnej reszcie. Nie pytaj Mnie ile czasu ona pojezdzi... jezdzi juz dlugo i nic sie nie wyrabia.

#339 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:34

Nie pytaj Mnie ile czasu ona pojezdzi...

Właśnie po to wlatuje kucizna, żeby nie zadawać sobie takich pytań.

#340 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:36

Właśnie po to wlatuje kucizna, żeby nie zadawać sobie takich pytań.


takie pytania zawsze sa. Nigdy nie ma ze kucizna wchodzi i silnik niezniszczalny.