

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi
#321
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2013 - 22:40
#322
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2013 - 06:49
Na początek sprawdź sprężanie. Co do remontu to zależy od właściciela. Finansowo to raczej nieopłacalne. Ja chyba poszukałbym zdrowego 3,2 jeśli już.
#323
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 21:39

W planach jeszcze poprawione wałki i usunięcie balansu.
#324
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 21:40
#325
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 21:45

#326
OFFLINE
#327
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 22:48

#328
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 23:30
#329
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 00:23
Mam nowy plan na wiosnę. Chciałbym przebić 400KM w omedze
Aaach,gdyby był to projekt na omegowym V6

#330
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 00:49
gdyby był to projekt na omegowym V6
to by korbe wywaliło xP
#331
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 01:12
nie wywaliło by bo by były inneto by korbe wywaliło xP

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#332
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 07:03
B235 skok 90mm, długość korby 153mm - współczynnik 1,70
B234 skok 90mm, długość korby 147mm - współczynnik 1,63
Im większy współczynnik tym silnik szybciej się wkręca i występują mniejsze naprężenia.
(np dla X30XE 1,75; Y32SE 1,69; B204 saab 1,88; C30XEI 2,06

Dlaczego nie dłubie Vki? Odpowiedzi już padły, mało wytrzymała konstrukcja, problem z miejscem pod maską i ceny gratów do niego (co najmniej 50% więcej jak saab z racji ilości tłoków, głowic, wałków).
Swap na saaba robi się raz, a możliwości później są ogromne. Do tego jak dobrze się poszuka na allegro to można kupić większość części za śmieszne pieniądze

#333
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 20:14
tzn? podaj przybliżone wartości np silnik po remoncie plus graty które wrzuciłeś do zwiększenia mocy.większość części za śmieszne pieniądze
a pytanie jeszcze jedno sprawdzałeś jak auto się buja na stockowym motorze?
#334
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:16
Silnik można kupić w cenie od 500 - 4000tzn? podaj przybliżone wartości np silnik po remoncie plus graty które wrzuciłeś do zwiększenia mocy.
Kompletny remont silnika:
- zrobienie głowicy 500
- panewki 400
- pierścienie 300
- UPG + śruby 180
- rozrząd 500
- pompa oleju 300
- pierdoły 100
Części do zwiększenia mocy to temat rzeka. Standardowy silnik po w/w remoncie bezpiecznie zniesie 300-350KM. Kute korby i tłoki to ok. 4k.
Chodzi o zawieszenie?a pytanie jeszcze jedno sprawdzałeś jak auto się buja na stockowym motorze?
#335
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:19
#336
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:23
wiem ze nie w terazniejszym temacie, ale mam pytanie. ilku jak zachowa sie silnik n/a 3.2 po odprezeniu, tzn nizsza kompresja, lecz wieksza pojemnosc? jak bedzie wygladało to mocowo ? bedzie gorzej lepiej?
#337
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:27
Myslałem zrobic taki eksperyment z przekładka 1mm....Ciężko wyczuć. Zależy ile odprężony...
#338
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:27
Dlaczego nie dłubie Vki? mało wytrzymała konstrukcja
polemizowalbym. 3.2 jest w stanie zniesc 500KM/600NM po odrpezeniu glowic przy seryjnej reszcie. Nie pytaj Mnie ile czasu ona pojezdzi... jezdzi juz dlugo i nic sie nie wyrabia.
#339
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:34
Właśnie po to wlatuje kucizna, żeby nie zadawać sobie takich pytań.Nie pytaj Mnie ile czasu ona pojezdzi...
#340
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:36
Właśnie po to wlatuje kucizna, żeby nie zadawać sobie takich pytań.
takie pytania zawsze sa. Nigdy nie ma ze kucizna wchodzi i silnik niezniszczalny.