Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 października 2013 - 19:49

Ciezki temat jest odpalic takiego saaPa w omedze?chodzi o elektornike

Bardzo prosto, tylko kilka kabelków (+,-,kluczyk,check,obrotomierz, ew. klima). Wiązka alternatora i rozrusznika pasuje z V6.

#302 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2013 - 08:05

ILKU masz ta, dalej LPG?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#303 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 października 2013 - 11:05

Mam LPG, zostało przy okazji zestrojone na hamowni. Do 0,7 bara jedzie na LPG, powyżej przełącza się na Pb.

#304 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 października 2013 - 11:10

Mam LPG, zostało przy okazji zestrojone na hamowni. Do 0,7 bara jedzie na LPG, powyżej przełącza się na Pb.


A jaki wynik na LPG - niutki i kucyki?

ILKU,

a jaki przyblizony koszt takiego zestawu potrzebnego do osiągnięcia takiej mocy?
Chodzi mi o sytuację kiedy masz Omegę ze standardowym silnikiem i chcesz w tej budzie uzyskać wynik ponad 360KM na bazie silnika Saaba.

#305 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 października 2013 - 11:48

Nie był hamowany na LPG. Gaz został tylko ustawiony pod obciążeniem za pomocą sondy szerokopasmowej. Nie czuję różnicy LPG/Pb. Przełączenie przy przyspieszaniu też nie jest odczuwalne.
Koszt zestawu? Hmm, ciężko stwierdzić. Jeśli miałby to być silnik po remoncie (innego sobie nie wyobrażam) to myślę że z 8-10k trzeba mieć.

#306 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 października 2013 - 11:56

Nie był hamowany na LPG. Gaz został tylko ustawiony pod obciążeniem za pomocą sondy szerokopasmowej. Nie czuję różnicy LPG/Pb. Przełączenie przy przyspieszaniu też nie jest odczuwalne.
Koszt zestawu? Hmm, ciężko stwierdzić. Jeśli miałby to być silnik po remoncie (innego sobie nie wyobrażam) to myślę że z 8-10k trzeba mieć.


Dolicz sobie do tego koszty robocizny i swojego czasu poświęconego na złożenie takiego zestawu i wystaw ogłoszenie - może się ktoś skusi, a Ty miałbyś dodatkowy dochodowy interes;)

A tak poważnie - wielki szacun za ogrom pracy i wiedzy, no i oczywiście za taki świetny wynik.
A Corsa to z jakim silnikiem teraz jeździ? Bo tam widzę też nieźle poszalałeś:p

#307 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 października 2013 - 13:34

Dolicz sobie do tego koszty robocizny i swojego czasu poświęconego na złożenie takiego zestawu i wystaw ogłoszenie - może się ktoś skusi, a Ty miałbyś dodatkowy dochodowy interes;)

Spoko, mam już jeden zawód, nie zamierzam się przekwalifikować. Poza tym robiłem to jako hobby. Jeśli robiłbym to zarobkowo nie sprawiało by mi to już przyjemności.

A tak poważnie - wielki szacun za ogrom pracy i wiedzy, no i oczywiście za taki świetny wynik.
A Corsa to z jakim silnikiem teraz jeździ? Bo tam widzę też nieźle poszalałeś:p

Dzięki :)
Corsa dostała seryjny B204L z saaba 900NG (2,0 16V turbo) z seryjnym turbo TB25. Parametry fabryczne: 185KM@5500, 263Nm@2100 doładowanie 0,73bara. Zmieniony soft w ECU - wgrany stage III - ok. 265KM i 380Nm przy 1,2bara.
Jeszcze nie testowałem po zmianie oprogramowania, ale powinno być fajnie :)
Jako w miarę tani swap mogłaby taka wersja jeździć również w omedze. Cały silnik z osprzętem da radę kupić za ok. 1500zł.

#308 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 21 października 2013 - 18:43

A mnie chodzi po głowie zeby zrobić swap silnika z bmw 2.5 192HP do mojej omegi tylko ciekawe czy wejdzie bez problemu :( A tak ILKU gratuluję takiego modu :) tylko popatrzeć jak mody idą dalej :)

#309 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2013 - 18:57

A mnie chodzi po głowie zeby zrobić swap silnika z bmw 2.5 192HP do mojej omegi tylko ciekawe czy wejdzie bez problemu

To nie lepiej od razu na M62 B44? Po co tyle razy podchodzić do tematu? ;)

#310 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 21 października 2013 - 23:11

A mnie chodzi po głowie zeby zrobić swap silnika z bmw 2.5 192HP do mojej omegi tylko ciekawe czy wejdzie bez problemu :( A tak ILKU gratuluję takiego modu :) tylko popatrzeć jak mody idą dalej :)


jaki jest sens skoro 3.0 a 3.2 to juz wogole robi co chce z tkaim silnikiem w omedze :masakra:

#311 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2013 - 09:26

A mnie chodzi po głowie zeby zrobić swap silnika z bmw 2.5 192HP do mojej omegi


aaa, teraz rozumiem ten podpis pod avatarkiem "szalony jestem"

;)

#312 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 października 2013 - 10:19

Dolicz sobie do tego koszty robocizny i swojego czasu poświęconego na złożenie takiego zestawu


Nie taktowne jest przeliczanie pracy w garazu na pieniadze czy zaoszczedzone pieniadze gdyby robil to mechanik. Pasji, hobby nie przelicza sie na pln. Jezeli tak to znaczy, ze juz robi sie problem.



Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#313 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2013 - 11:52

Jezeli tak to znaczy, ze juz robi sie problem.

Problem to się robi jak nie ma pieniędzy :lol:

#314 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 października 2013 - 19:07

Dzisiaj przejechałem się corsą na nowym programie - masakra :) Zapierdziela całkiem dobrze. Jedyne co mnie denerwuje to krótka D16. 1ka i 2ka jakoś szybko się kończą ;)
Autorski program Coobcia chodzi za***iście, żadnych kontrolek, równiutkie jałowe no i MOC :D
Jedynie jakoś tak klaustrofobicznie się czuję po przesiadce z omegi ;)

#315 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2013 - 20:31

wytnij dach zrob cabrio :D :D

#316 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 22 października 2013 - 20:41

Dzisiaj przejechałem się corsą na nowym programie - masakra :) Zapierdziela całkiem dobrze. Jedyne co mnie denerwuje to krótka D16. 1ka i 2ka jakoś szybko się kończą ;)
Autorski program Coobcia chodzi za***iście, żadnych kontrolek, równiutkie jałowe no i MOC :D
Jedynie jakoś tak klaustrofobicznie się czuję po przesiadce z omegi ;)


A co szybsze? Corsa czy Omega? Chodzi o różnice w mocy i w wadze.

#317 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 października 2013 - 05:38

Omega szybsza :)

#318 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 października 2013 - 08:50

Wymiana silnika z 1.4 na 2.0 powinna nieść za sobą zmianę układu hamulcowego ewentualnie zawieszenia, które nie zmienione mogły przyczynić się do wypadku. Czy się zagłębiają czy nie zależy od ubezpieczalni/likwidatora. Ale jest to podstawa do niewypłacenia prawda ??

Na tvn turbo kiedyś widziałem program o pracy likwidatorów. Wyłapywali osoby, które chciały wyłudzić odszkodowanie. Auta były prześwietlane z każdej strony. Czy to było tylko pod program - wątpię.



Zapis w umowie AC TU mojego brata :) Wątpię aby było coś zapisane i jednocześnie było ściemą. Jak ktoś chce to na tej podstawie odmówi wypłaty :) Podpisując umowę z ubezpieczycielem zgadzamy się na jego warunki.

Może mod niech przeniesie ten temat gdzie indziej aby koledze nie zaśmiecać tematu.


Masz rację - przenieść ten wątek, bo szkoda tematu zaśmiecać, ewentualnie jak są jakieś pytania to mozna pisać na priv.

ILKU,

Corsa to jest wersja D? Nie było problemów, żeby wsadzić silnik w jego komorę? Dużo było roboty?

#319 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 października 2013 - 09:25

Corsa D VAN 2008r, oryginalnie 1,2.
Silnik ze skrzynią wchodzi między podłużnice z luzem ok. 3-4cm
Ile było roboty?
Wystarczyło dorobić łapy silnika i skrzyni, zmienić półosie, zmienić piasty i wydech.
Oczywiście przerobić układ chłodzenia, paliwowy i elektrykę.
Dodatkowo corsa dostała mocniejsze hamulce i gwint.

#320 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 października 2013 - 09:44

Corsa D VAN 2008r, oryginalnie 1,2.
Silnik ze skrzynią wchodzi między podłużnice z luzem ok. 3-4cm
Ile było roboty?
Wystarczyło dorobić łapy silnika i skrzyni, zmienić półosie, zmienić piasty i wydech.
Oczywiście przerobić układ chłodzenia, paliwowy i elektrykę.
Dodatkowo corsa dostała mocniejsze hamulce i gwint.


Pamiętam czasy kiedy Corsa była małym autem, np. Corsa A i B:p
Czyli przeróbka to pikuś, każdy domorosły tjuner sobie poradzi z tym w swoim garażu:hihi: