

Swap silnika c20let w miejsce x20se
#41
OFFLINE
Napisany 12 października 2011 - 20:06
#42
OFFLINE
Napisany 12 października 2011 - 20:14
#43
OFFLINE
Napisany 12 października 2011 - 20:34
Dla chcącego nic trudnegoNo a jednak sie da

tylko ta z linka jest zmodzona na 280PS


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#44
OFFLINE
Napisany 12 października 2011 - 20:47
Dla chcącego nic trudnego
tylko ta z linka jest zmodzona na 280PS
Podobno da sie nawet do 400ps z tego motorku wyciagnac.:jump:
#45
OFFLINE
Napisany 12 października 2011 - 21:04
Do zamachu z LETa trzeba wsadzić tulejkę pod wysprzęglik.
Tarcza sprzęgła pasuje na wieloklin.
Wiązkę da się przepiąć pod kostkę do wiązki nadwozia bez większych problemów (ok 9 przewodów).
Problemem jest jedynie aparat zapłonowy, jeśli LET go posiada (jak jest na DISie to luz).
Aparat koliduje z grodzią

Trochę będzie trzeba też przerobić kol. wydechowy i umiejscowienie suszarki, bo pewnie wypadnie na ABSie

Do tego dorobienie całego orurowania IC i sam IC. Osobiście proponuje wrzucenie chłodnicy wody z A R6 i FMIC z galaxy TD, które jest na tyle szersze od chłodnicy, że mieszczą się przewody prowadzące powietrze.
To chyba tyle.
Powodzenia
#46
OFFLINE
Napisany 12 października 2011 - 21:39
Po dziejach gościa w tym temacie(sorry za link do innego forum):
http://forum.vectra-...=28896&page=167
Od postu 1666 zaczyna się przygoda użytkownika i samochodu z LET-em, kto doczyta do końca i się nie zniechęci, niech próbuje swoich sił.
#47
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 21:34






#48
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 06:09
W serii wytrzymuje 500KM.
#49
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 09:44
Ja polecam B204 z saaba. Silnik pancerny a cena to połowa tego co LET.
W serii wytrzymuje 500KM.
Też bardzo wiele pozytywnych opinii o nim słyszałem. Znajomy szykuje się do swapa takiego silnika do Calibry


#50
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 09:57
#51
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 19:44
No a jednak sie da:D
tutaj kolejne 2.0 T
kilka fotek, szkoda tylko ze tak mal z pod maski

http://www.omegaowne...p?topic=45643.0
wiec nie pozostaje nic innego jak tylko brac sie do roboty i dlubac:D
#52
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 23:38
tak to sobie radzi na asfalcie:
http://www.youtube.c.../14/F_phH63w6Oc
tak to przyśpiesza:
http://www.youtube.c...u/8/ROtCVVPxPr8
z pod maski, ale niestety nie za wiele widać:
http://www.youtube.c...u/5/3ttdVIwY08E
#53
OFFLINE
Napisany 15 października 2011 - 20:32
Ja polecam B204 z saaba. Silnik pancerny a cena to połowa tego co LET.
W serii wytrzymuje 500KM.
A czy kolega mógłby zapodać jakieś konkretniejsze informacje o tym silniku?
Bo jak zapytałem googla to wyskoczyły w sumie modyfikacje przednionapędówek.
#54
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 06:24
Bliźniaczymi silnikami są B234 (pojemność 2,3 ale średnica tłoków ta sama).
Ponoć do ekstremalnych mocy lepszy jest 2,0.
Oba silniki pasują do skrzyni od 2,0 i V6. Trzeba jedynie pomyśleć nad łapami.
Więcej doczytasz na SR:
http://www.racingfor...20t-t67697.html
#55
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 08:01
#56
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 21:42
A mam takie pytanko (takie w sumie teoretyczne): skoro silnik B204 z saaba jest taki pancerny, to może pasują jego wałki do x20xev? albo jakieś inne części?
Tak się pytam, ponieważ gdzieś na forum przewinął się kiedyś temat modyfikacji x20xev - kolesie wsadzili tam wałki od jakiejś hondy, wystroili i zrobiło się 180 koni

#57
OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 02:26
Wszystko prawda i truizmy. Zawsze mniejszy skok tłoka = lepszy "do ekstremalnych mocy", no bo przy tej pojemności nie ma się co oszukiwać trzeba obrotów i dużego doładowania żeby osiągnąć "ekstremum". Osobiście gdybym miał coś takiego wsadzać do Omegi to tylko i wyłącznie małą hybrydę B234 i B235 z relatywnie nie dużą turbosprężarką - coś tak w okolicach 400KM spokojnie starczy, czyli nie więcej niż GT35R/HX35... No replacement for displacement(...) Seryjnie w mocach od 150 - 200KM doładowany. Rozrząd na łańcuchu, natrysk oleju na denka tłoków w serii, bardzo wytrzymałe seryjne korby i tłoki.
Bliźniaczymi silnikami są B234 (pojemność 2,3 ale średnica tłoków ta sama).
Ponoć do ekstremalnych mocy lepszy jest 2,0.

#58
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 20:45
Mam juz wszystko do tego swapa oprócz skrzyni.Bo nadal nie jestem pewien jaka bedzie najleprza doradzcie cos.
#59
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 21:14
Ja miałem R25 w X30XE z lekkim kołem a teraz w C30SE (tą samą) i dzielnie znosi wszelkie trudy

Teraz do X32XE też idzie R25.
Mam juz wszystko do tego swapa oprócz skrzyni.Bo nadal nie jestem pewien jaka bedzie najleprza doradzcie cos.
#60
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 21:36
Poszukaj w internecie oprogramowania Trionic Suite - jest darmowe, ma rozpisane wszystkie mapy występujące w sterownikach Trionic, a do tego do komunikacji wystarczy bardzo tani interfejs CAN<->USB.A w czym dokłőadniej to ecu jest takie dobre i tanie w strojeniu???