

Co się dzieje z ceną gazu???
#21
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 10:33
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#22
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 10:49
#23
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 10:56
omka zrobiła 50 km mniej niż zwykle tragedia nie gaz
no właśnie coś jest nie halo z tym gazem , strasznie mi skoczyło spalanie po ostatnim tankowaniu aż się zdziwiłem , nie pospieszyli się z tą zimową mieszanką ??
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#24
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 11:00
#25
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 11:07
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#26
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 11:08
A po ile nie będzie to i tak będziemy zalewać i jeździć taka prawda
#27
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 11:13
#28
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 11:31
przerażające jak porównam teraz sytuację kiedy w sierpniu 2009 tankowałem Omegę 3.0 (automat) a teraz w październiku 2011 Renault Clio 1.2 16V
wtedy koszt przejechania Omegą 100km wynosił 24zł (średnio ok. 14,5l LPG po 1,66)
teraz koszt przejechania Clio 100km 21zł (średnio 7,8l LPG po 2,69)
boję się pomyśleć co będzie za kolejne 2 lata;/
#29
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 11:32
cena lpg w hurcie przekracza 2,60 tańsze stacje te które mają własny transport ,większość naszego gazu to import z Białorusi lub Kazachstanu ,Niemiec i innych jest odpadem z rafinerii .Łukaszenka podbija cenę bo potrzebuje kasy za mieszankę odpowiadają nasi bo gaz przychodzi osobno Propan i osobno Butan.Nasi rodzimi sprzedawcy robią taką mieszaninę że można nią gasić pożary.:szpital:
LPG też wytwarza się z ropy naftowej, nie pamiętam dokładnie ile ale chyba z 1/3. Pozostałe to jak wspomniałeś z odwiertów.
A cena hurtowa to ok 1,9 zł za litr netto. Do tego dochodzi vat oraz marża sprzedawcy.
#30
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 12:12
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#31
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 12:16
wtedy koszt przejechania Omegą 100km wynosił 24zł (średnio ok. 14,5l LPG po 1,66)
teraz koszt przejechania Clio 100km 21zł (średnio 7,8l LPG po 2,69)
źle to liczysz.
Sprawdz ile wtedy kosztowało przejechanie omegą na PB 100km a ile na LPG
Teraz sprawdz ile kosztuje przejechanie Clio 100km na PB a ile na LPG
Założe sie, ze stosunek jednego do drugiego pozostał w przybliżeniu bez zmian ... i nawet jak LPG podrożeje znacznie, to trzeba wziąć pod uwage o ile podrożeje PB.
#32
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 12:39
źle to liczysz.
Sprawdz ile wtedy kosztowało przejechanie omegą na PB 100km a ile na LPG
Teraz sprawdz ile kosztuje przejechanie Clio 100km na PB a ile na LPG
Założe sie, ze stosunek jednego do drugiego pozostał w przybliżeniu bez zmian ... i nawet jak LPG podrożeje znacznie, to trzeba wziąć pod uwage o ile podrożeje PB.
całkowicie się zgadzam. Pamiętam jak byłem mały i benzyna była dość droga (okolice 2zł) a gaz niecałą złotówkę. I ten stosunek od lat jest podobny. Gaz to ok 50% ceny benzyny. Zatem jeśli benzyna drożeje to gaz za nią. I odwrotnie gdy spada cena benzyny to gaz również tanieje.
#33
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 12:51
całkowicie się zgadzam. Pamiętam jak byłem mały i benzyna była dość droga (okolice 2zł) a gaz niecałą złotówkę. I ten stosunek od lat jest podobny. Gaz to ok 50% ceny benzyny. Zatem jeśli benzyna drożeje to gaz za nią. I odwrotnie gdy spada cena benzyny to gaz również tanieje.
Panowie z jednej strony macie rację.
Mi nie chodziło generalnie o stosunek ceny LPG do PB. ten jest +/- zawsze w okolicach 50%
chodziło mi o coś innego. mianowicie jak w ciągu dwóch lat poszły w górę koszty przejechania 100km na LPG.
przedstawiłem również koszty , które bezpośrednio mnie dotyczyły.
ciekawe co będzie za kolejne 2 lata...
#34
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 12:56
kolego generalnie koszty przejechania 100km poszły tak samo niezależnie czy LPG czy PB czy ON. Mniej więcej o 60%.Panowie z jednej strony macie rację.
Mi nie chodziło generalnie o stosunek ceny LPG do PB. ten jest +/- zawsze w okolicach 50%
chodziło mi o coś innego. mianowicie jak w ciągu dwóch lat poszły w górę koszty przejechania 100km na LPG.
przedstawiłem również koszty , które bezpośrednio mnie dotyczyły.
ciekawe co będzie za kolejne 2 lata...
Wiesz w budżecie pieniądze muszą się znaleźć na planowane wydatku rządu bo nadal ponad połowa ceny to podatki. A kiedyś taksówkarze myli samochody benzyną by się ładnie błyszczały ....
#35
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 13:00
całkowicie się zgadzam. Pamiętam jak byłem mały i benzyna była dość droga (okolice 2zł) a gaz niecałą złotówkę. I ten stosunek od lat jest podobny. Gaz to ok 50% ceny benzyny. Zatem jeśli benzyna drożeje to gaz za nią. I odwrotnie gdy spada cena benzyny to gaz również tanieje.
jednak zupełnie inną rzeczą jest fakt, ze ceny idą w góre szybciej niż zarobki (a przynajmniej takie odnosze wrażenie).
Jeśli tak to pozostaje przemyśleć czy stać nas na ... Omegi.
Zobaczmy kto jest użytkownikiem tego samochodu (i prosze, zeby nikt nie odebrał tego osobiście).
W wielu (a może bardzo wielu) przypadkach są to osoby, których nie stać na kupienie nowszego modelu, którzy chcą duże auto ale tak naprawde do niczego nie jest ono im potrzebne. Omega poza samym komfortem jako takim nie oferuje za wiele. Nie jest szybka, nie jest oszczędna. Jej największą zaletą jest niska cene zakupu i w zasadzie nic więcej.
Skoro nie są szybkie, nie są oszczędne, a kupowane są przez osoby, które finansowo nie są w stanie kupić młodszego auta tej klasy (albo nawet w b. wielu przypadkach auta młodszego niższej klasy) to po co nam te Omegi?
Na forum czytam 'krew mnie zalewa jak widze ceny LPG', na zlot przyjechałoby dwa razy więcej osob, gdyby nie fakt, ze większosć pisze, ze ich nie stać (a mówimy tu o kwocie 300-500zł na rok - czyli liczmy 50zl miesięcznie).
Nie lepiej kupić kompakta 1,6-2,0 z FWD ktory spali w porywach nawet o połowe mniej niż Omega, a też wszędzie dojedzie i niekiedy nawet szybciej niż niejedna Omega?
Ja rozumiem, ze Polacy lubą narzekać, ale trzeba wziąć pod uwage, ze póki co w PL ceny paliw są niższe niż w pozostałych zakątkach EU. Trzeba przywyknąć, albo zmienić auto.
Kontrole radarowe skutecznie uniemożliwiają szybkie podróżowanie, w miastach korki skutecznie uniemożliwiają ostrą jazde spod swiateł.
Brak miejsc parkingowych skutecznie utrudnia parkowanie itd. itp.
Chłopaki - krótko mówiąc - rybki albo akwarium.
Ja sie przesiadłem na 1,9TDI, spalanie z 13tys km wynosi 5,8l ON. I choć wolałbym tankować taniej to nie musze zastanawiać sie nad tym, czy stać mnie na to, zeby skoczyć sobie to tu to tam. Omegą bywało różnie, zwlaszcza, ze w zasadzie nigdzie nie jeżdząc robie rocznie ok 25tys km (rocznei oszczędzam ok 3000tys zł czyli powiedzmy jedna średnią krajową - to tak jakbym dostał 13stke)
Moja dziewczyna jeździ Meganką 1,6 z LPG i to coś pali (podczas dojazdów do pracy) ok 8-9l LPG), a samochód kosztował 4,5tys zł (z klimą i LPG).
Jak mnie będzie stać - to se kupie Omege, ale obawiam sie, ze po posiadaniu 8 różnych Omeg ... kiedy będę chciał kupić podobny samochó to zdecyduje sie na e38 z większym silnikiem, bądz choćby 300M ...
Odbiegam troche od tematu, ale chodzi o to, ze Omega (przynajmniej te <'99) coraz bardziej kiepski wybór.
#36
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 13:08
Ja rozumiem, ze Polacy lubą narzekać, ale trzeba wziąć pod uwage, ze póki co w PL ceny paliw są niższe niż w pozostałych zakątkach EU. Trzeba przywyknąć, albo zmienić auto.
dlaczego porównujesz do krajów UE ? porównajmy się do Stanów Zjednoczonych gdzie galon (3,75l) kosztuje ok 2,5$ (powiedzmy 6zł) co daje niecałe 2zł za 1l ... benzyny.
Albo porównajmy do Federacji Rosyjskiej gdzie benzyna też jest sporo tańsza.
W europie ludzie cieszą się oszczędzają środowisko a Chiny dają ostro w komin i się śmieją.
Krótko mówiąc porównujmy się do lepszych a nie gorszych. Równać trzeba zawsze w górę.
#37
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 13:20
kolego generalnie koszty przejechania 100km poszły tak samo niezależnie czy LPG czy PB czy ON. Mniej więcej o 60%.
z moich postów nie wynika niewiedza na ten temat. zresztą napisałem o +/- 50% róznicy w cenie.
cel mojego posta był inny, co również wyjaśniłem
Jeśli tak to pozostaje przemyśleć czy stać nas na ... Omegi.
i właśnie dlatego porównałem, czym mogłem jeździć 2 lata temu, a czym jeżdżę teraz...
generalnie mógłbym nadal jeździć Omegą, ale przy przebiegach rzędu 30 000 km rocznie musiałbym odmówić sobie wiele przyjemności (bądź oszczędności), na które jazda Clio na chwilę obecną mi pozwala
#38
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 13:54
i właśnie dlatego porównałem, czym mogłem jeździć 2 lata temu, a czym jeżdżę teraz...
generalnie mógłbym nadal jeździć Omegą, ale przy przebiegach rzędu 30 000 km rocznie musiałbym odmówić sobie wiele przyjemności (bądź oszczędności), na które jazda Clio na chwilę obecną mi pozwala
i m.in z tego powodu sam zmieniłem samochód.
dlaczego porównujesz do krajów UE ? porównajmy się do Stanów Zjednoczonych gdzie galon (3,75l) kosztuje ok 2,5$
Może dlatego, ze mieszkamy w UE i jestesmy członkiem UE, a do USA mamy dalej niż statystyczny polak przejeżdża rocznie km.
ps. ale jak chcesz, mozesz porówywać nas nawet do Brazylii tylko co Ci daje takie porównanie?
#39
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 16:19
nie zrozumieliśmy się. Oczywiście masz racje cena LPG to +/- 50% ceny PB.z moich postów nie wynika niewiedza na ten temat. zresztą napisałem o +/- 50% róznicy w cenie.
Mi chodziło że koszt przejechania 100 km (niezależnie od paliwa) wzrósł ok 60%
No to niestety fakt każdy jeździ tym na co go stać. A wielu z nas nie stać na droższe samochody i wybraliśmy omege która w tej cenie oferuje najwięcej
Wiesz jak jest teraz w Europie: samochodem 140km/h na autostradzie, alkoholu nie za dużo, papierosów wogóle, sex tylko w prezerwatywie ...to niby wszystko słuszne tylko razem jakieś takie szare w tej europieMoże dlatego, ze mieszkamy w UE i jestesmy członkiem UE, a do USA mamy dalej niż statystyczny polak przejeżdża rocznie km.
ps. ale jak chcesz, mozesz porówywać nas nawet do Brazylii tylko co Ci daje takie porównanie?
P.s
Rosja jest bliżej nas niż Francja czy Hiszpania :jump:
#40
OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 17:48
która w tej cenie oferuje najwięcej
tylko jest całkiem sporo dobrych, mniejszych, samochodów, które są tańsze w utrzymaniu (i nie tylko licząc cene paliwa)