Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie na zimnym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siwy19l

siwy19l
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-03-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie (Gorzów WLKP)

Napisany 28 września 2011 - 20:00

Witam ;) otóż mam problem z szarpaniem przy zimnym silniku na 4-tym i 5-tym biegu. Gdy temp. dojdzie do ok. 90 zaczyna być ok, ale delikatnie nadal są odczuwalne malutkie wibracje. Serdecznie proszę o pomoc ;) :tank:

#2 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 28 września 2011 - 20:15

sprawdz błędy jak wyskoczy 64 to będziesz wiedział

#3 OFFLINE   siwy19l

siwy19l
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-03-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie (Gorzów WLKP)

Napisany 29 września 2011 - 08:31

a ten błąd 64 z czym się wiąże? doczytałem, że to jakiś nastawnik pompy. Ciężko jest się do niego dostać?

aha i tak dla informacji, na biegu jałowym chodzi jak igła bez skoków obrotów. jest możliwość, że dzieje się to przez coś innego?

#4 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 września 2011 - 10:21

a ten błąd 64 z czym się wiąże? doczytałem, że to jakiś nastawnik pompy. Ciężko jest się do niego dostać?

aha i tak dla informacji, na biegu jałowym chodzi jak igła bez skoków obrotów. jest możliwość, że dzieje się to przez coś innego?


Generalnie jeżeli ten silnik szarpie to najczęściej brudny nastawnik lub nieprawidłowa dawka paliwa. Chociaż niemalże identyczne problemy powoduje uszkodzony napinacz paska wielorowkowego.
Jak masz MID to sprawdź czy na jałowym (i ciepłym ok. 90*C) masz 0.9l/h. Jeśli tak to albo nastawnik brudny albo właśnie ten napinacz spierniczony.

#5 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2011 - 10:30

w tym dziale powinno być jako podwieszony temat :D SZARPIE CI 2.5TD ?? - PRZYJRZYJ SIĘ NASTAWNIKOWI DAWKI :D:D:D

 


 


 


#6 OFFLINE   siwy19l

siwy19l
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-03-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie (Gorzów WLKP)

Napisany 29 września 2011 - 10:32

na luzie przy ciepłym silniku pokazuje 0,4l, zimny sprawdzę jutro rano

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2011 - 11:04

na luzie przy ciepłym silniku pokazuje 0,4l, zimny sprawdzę jutro rano


no to nastawnik:)
http://forum.omegakl...ead.php?t=11690

#8 OFFLINE   siwy19l

siwy19l
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-03-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie (Gorzów WLKP)

Napisany 29 września 2011 - 11:13

czyli mogę go przeczyścić czy trzeba wymienić?

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2011 - 11:15

czyli mogę go przeczyścić

Wyczyscic i wyregulowac.

#10 OFFLINE   siwy19l

siwy19l
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-03-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie (Gorzów WLKP)

Napisany 29 września 2011 - 11:18

dzięki wielkie za pomoc ;)

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 września 2011 - 16:46

nic nie ruszaj tylko ustaw dawkę na kompie 0,9l/h i będzie git masz jak to zrobić w poradach a jak nie to za browca ja ustawie ...

#12 OFFLINE   siwy19l

siwy19l
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-03-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie (Gorzów WLKP)

Napisany 29 września 2011 - 17:25

sam raczej tego nie zrobie ;( chętnie bym skorzystał tylko dzieli nas aż 500 km

a i mógłbyś podać jeszcze linka do tego artykułu bo nie mogę znaleźć. dzięki ;)

i najgorsze jest to że żaden mechanik w mojej okolicy nie chce się podjąć regulacji :/

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 września 2011 - 18:17

http://forum.omegakl...ead.php?t=11690

ja się wybieram na grzyby w twoje rejony to jak mi powiesz że są to jadę i przy okazji ustawie ..dasz radę samemu..

#14 OFFLINE   siwy19l

siwy19l
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-03-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie (Gorzów WLKP)

Napisany 29 września 2011 - 18:31

sprawdzałem kody błędów i sczytało kod 12, 49-Akumulator - zbyt wysokie napięcie (tak przy okazji jak to naprawić????), 92-coś od tempomatu którego nie mam.

a grzyby są, ostatnio z dziewczyną zbieraliśmy ;)

a jednak wole żeby fachowiec to naprawił bo jak na moje szczęście pewnie coś spierdziele ;) więc jak będziesz się wybierał to daj znać ;]

#15 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 września 2011 - 21:06

sam dasz rade poluzuj delikatnie nastawnik i przez jakis kij delikatnie pukaj młotkiem najlepiej gumowym, jak na midzie i ciepłym silniku bedzie 0.9 chwilowe spalanie dokręc nastawnik i gotowe. Powodzenia.

#16 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 21 października 2011 - 07:34

Hej! Uszczelniano mi ostatnio pompę i niby wszystko ok tylko że auto zaczęło więcej palić i przy odpaleniu jak chodzi na jałowym to czasem bujnie silnikiem... dawka na kompie 1.0l/h. Od czego tak się dzieje? Nastawnik? Ale dlaczego jak wcześniej nigdy taj nie miał tylko po tej naprawie. Wygląda że coś spartolili? Doradzcie coś bo jak tam do nich zajadę to bedą mieli ciekawy dzień:mad:

#17 OFFLINE   siwy19l

siwy19l
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-03-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie (Gorzów WLKP)

Napisany 21 października 2011 - 11:52

a możecie dać jakąś fotke bo nie wiem w którym miejscu znajduje się ten nastawnik i które śruby mam odkręcić?

#18 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 21 października 2011 - 13:09

a możecie dać jakąś fotke bo nie wiem w którym miejscu znajduje się ten nastawnik i które śruby mam odkręcić?

Pod kolektorem dolotowym znajduje sie pompa wtryskowa na której jest nastawnik. Masz 3 śruby torx i jedną taką bardzo specyficzną możesz ją pluzowac nabijając na nią klucz 7 nasadowy. Jak poluzujesz 3 śruby to możesz przesuwać nastawnikiem. Jak chcesz zmniejszyć wartość na jałowym to w stronę kabiny a jak zwiększyć to w stronę przodu auta.Tysiąc razy było na forum. Wystarczy że przejrzysz dział diesel i wszystkie tematy z nastawnikiem

#19 OFFLINE   pietia

pietia
  • 13 postów
  • Dołączył: 14-02-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 22 lutego 2012 - 13:30

Witam.
tu się podepnę...
Jakiś czas temu była regenerowana pompa wtryskowa w mojej omie. Objawy jakie były przed regeneracją to:
ciężki rozruch na ciepłym silniku, nieakceptowalne spalanie, szarpanie podczas zmiany biegów, błąd 64 -obieg objętości wtrysku-mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70.
Po regeneracji i ustawieniu jest o niebo lepiej, spalanie spadło drastycznie, pali bez problemów. Jedyny problem jaki pozostał, to szarpanie podczas zmiany biegów (ale tylko na zimnym silniku). Zapala się również na chwilę check.
Na ciepłym silniku jest OK. Błąd jest dalej 64, ale tym razem "Fuel Quantity Control Out Of Range".
Z tego co wyczytałem na forum, może to być uszkodzony czujnik temp. paliwa w nastawniku.
Proszę opinie w tej sprawie.

Pzdr
pietia

#20 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 lutego 2012 - 17:12

...uhm, ...tak, czujnik, albo złącze przewodów pompa-ECU. Rozłącz wtyczkę, obejrzyj czy jakiś "pin" się nie "cofnął" w złączu, pryśnij "Kontaktolem" lub "WD-40".
Jeżeli wiesz co to multimetr zmierz rezystancję Termistora. Niestety nie pamiętam już które to piny w złączu, ale od tego są ponoć "gogle" :(
W razie czego wymiana termistora to 2h roboty "pod chmurką" :D