Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

umieszczenie reduktora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tarot

Tarot
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: Police

Napisany 05 lipca 2007 - 20:17

Witam
czy moze mi ktos z was powiedziec czy dobrze mam zamontowany reduktor?
Znajomy mechanik mowil ze powinien byc nizej niz zbiornik wyrownawczy czy to prawda?

Dodany obrazek

Dodany obrazek



#2 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2007 - 20:21

u mnie faktycznie jest niżej.. nie wiem jednak czy ma znaczenie gdzie jest

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2007 - 20:27

nie wiem jednak czy ma znaczenie gdzie jest

wbrew pozorom ma - lepiej jak jest bliżej niż dalej od wtrysków ... u mnie jest pod zbiornikiem płynu

#4 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 lipca 2007 - 20:27

Jest znaczenie , powinien nie być montowany powyżej zbiorniczka wyrównawczego. Nie może być wyżej niż poziom cieczy w silniku. Ma to coś wspólego z zamarzaniem parownika zimą, gdy jest on wyżej nie ma w nim cieczy chłodzącej.

#5 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2007 - 04:58

Witam
czy moze mi ktos z was powiedziec czy dobrze mam zamontowany reduktor?
Znajomy mechanik mowil ze powinien byc nizej niz zbiornik wyrownawczy czy to prawda?

Obrazek

Obrazek


a mam pytanie OT jakiej firmy masz instalacje??

#6 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lipca 2007 - 06:20

A czy wyżej się da zamontować ,chyba raczej nie mam miejsca i raczej nie ma za dużego wyboru przy V-ch

#7 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2007 - 08:01

ja mam tak samo jak Hrumque
http://sibi.drut.org...pg/100_9057.jpg


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#8 OFFLINE   Tarot

Tarot
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: Police

Napisany 06 lipca 2007 - 11:11

Patrikoss, to jest instalacja ESGI, zakladalem ja we Wrocku.

Co do reduktora, to sie zapytalem bo mi cos auto na gazie szwankuje(i moze w tym przyczyna tkwi).

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2007 - 13:15

Jest znaczenie , powinien nie być montowany powyżej zbiorniczka wyrównawczego. Nie może być wyżej niż poziom cieczy w silniku. Ma to coś wspólego z zamarzaniem parownika zimą, gdy jest on wyżej nie ma w nim cieczy chłodzącej.

Tez mam pod zborniczkiem wyrownawczym i kazda omega ( chodzi o V-alke ) jaka do tej pory widzialem tak miala. Raczej nie ma mozliwosci zeby zamarzal w V-alce bo przeciez jest przy samym kolektorze wydechowym, ktory daje duzo ciepla.

#10 OFFLINE   Tarot

Tarot
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: Police

Napisany 06 lipca 2007 - 14:37

Czy jak silnik jest nagrzany, to reduktor nie powinien byc tez goracy?
U mnie nawet po dluzszej jezdzie reduktor jest lekko cieply.

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2007 - 15:31

Czy jak silnik jest nagrzany, to reduktor nie powinien byc tez goracy?
U mnie nawet po dluzszej jezdzie reduktor jest lekko cieply.

Przez reduktor przeplywa plyn chlodniczy i go ogrzewa, wiec to normalne , ze jest goracy.

#12 OFFLINE   scorpion110

scorpion110
  • 99 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: KOŃSKIE

Napisany 06 lipca 2007 - 20:23

Jest znaczenie , powinien nie być montowany powyżej zbiorniczka wyrównawczego. Nie może być wyżej niż poziom cieczy w silniku. Ma to coś wspólego z zamarzaniem parownika zimą, gdy jest on wyżej nie ma w nim cieczy chłodzącej.

wydaje mi sie ze zamontowanie reduktora nad zbiornikiem wyrownawczym byloby dosc kłopotliwe...i chyba nie tylko w omegach...
Usytuowanie parownika w moim przypadku jest identyczne jak u Piterka i tak jest faktycznie w wiekszosci V-ek

Czy jak silnik jest nagrzany, to reduktor nie powinien byc tez goracy?
U mnie nawet po dluzszej jezdzie reduktor jest lekko cieply.

Przyczyn moze byc sporo, ale w pierwszej kolejnosci powinienes sprawdzic czy w odpowiednim miejscu wpieli Ci reduktor do obiegu chlodniczego.
[center:b46e1d946c]http://img362.images...rpion110gv6.jpg[/center:b46e1d946c]

Rzeczy niemozliwe załatwiamy od reki - na cuda trzeba chwile poczekac

#13 OFFLINE   budyn7

budyn7
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: Włocławek

Napisany 23 lipca 2007 - 14:07

Witam
Mozesz napisac w ktorym miejscu sie powinni wpiac? Slyszalem ze przed zaworem od nagrzewnicy. Gdzie jest ten zawor?
pozdrawiam

#14 OFFLINE   stachurek

stachurek
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: Aleksandrów Łódzki

Napisany 26 lipca 2007 - 13:00

parownik powinien być zamontowany poniżej zbiorniczka z tego względu ,że jest to układ otwarty korek w zbiorniczku działa w dwie strony nadciśnienie gdy płyn się ogrzewa ina podciśnienie gdy płyn stygnie .Płyn spada do zalecanego poziomu i w takim przypadku w parowniku nie ma płynu.Temperatura parownika jest taka jak płynu.pompa wymusza obieg płynu ale ,że jest tam powietrze płyn nie ogrzewa gazu zbiera się tam tylko para,od czasu do czasu może coś się przeleje i to wszystko.Działa to tak jak układ otwarty w instalacj C.O.w domku wystarczy że poziom wody spadnie poniżej zasilania do grzejnika i nie grzeje To wszystko, jestem hydraulikiem i tak się dzieje że powietrze nie grzeje.Zciągnij węża z parownika i zobaczysz czy jest płyn oczywiście tego który jest wyżej w poziomie.Jeśli pomogłem to super.
podpis,trąbka, jaka trąbka?jaki podpis?

#15 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 26 lipca 2007 - 21:06

Nie może być wyżej niż poziom cieczy w silniku. Ma to coś wspólego z zamarzaniem parownika zimą, gdy jest on wyżej nie ma w nim cieczy chłodzącej.

a co za różnica? Skoro masz płyn chlodniczy to nie powinien zamarzać tak czy inaczej.

Raczej nie ma mozliwosci zeby zamarzal w V-alce bo przeciez jest przy samym kolektorze wydechowym, ktory daje duzo ciepla.

no nie ma mozliwosci zeby zamarzał i to nie dlatego ze jest przy kolektorze. No jak sobie wyobrazasz zamarzniety płyn w zimie? Przeciez nie moze zamarzać nic w zimie. Po to sie leje płyny a nie wode do układu chlodzenia.

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2007 - 13:08

Ninja widze ze nie masz praktyki w lpg - jesli kolega nie chce miec zamarznietego parownika to niech go zamontuje tak jak pisze stachurek - wlasciwie to napisal wszystko( kanaliki sa o dosyc malym przekroju w reduktorze i nawet jesli po chwili - odpaleniu motoru - plyn dotrze to moze byc juz za pozno i reduktor oszroniony jak w zimie). Proponuje jescze osobom ktore maja problem z tym ze reduktor jest cieply zamiast goracy aby sprawdzili weze z plynem ktory ida od parownika do ukladu chlodzenia, sa one marnej jakosci i na lukach, kolankach, moga sie tak zaginac ze nie plynie tyle plynu ile potrzeba (temat przerabialem juz w kilku sam. lacznie z tym ze jeden waz potrafil przy goracym plynie zagiac sie tak ze plyn nie mogl przeplynac i parownik zamarzal.
P.S. i nie chodzi o zamarzanie plynu , tylko membran

#17 OFFLINE   budyn7

budyn7
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: Włocławek

Napisany 27 lipca 2007 - 15:06

Witam
Czy ktos wie gdzie sie znajduje zawor trojdrozny od nagrzewnicy? Po zagazowaniu nie chodzi mi omega na gazie przy wlaczonej klimie. Zamarza reduktor. Jezdzilem pare razy z reklamacja i nic. Wkoncu spytalem sie gdzie sie wpieli. No i mowia mi ze przed tym zaworem i pokazuje mi takie ustrojstwo pod zbiorniczkiem wyrownawczym. Zaczalem szukac czy czasami mi sie uklad gdzies nie zapowietrza, kilka innych powodow ze strony samochodu i nic nie znalazlem. Pojechalem do innego gazownika i mowi mi ze to co oni sie wpieli to nie zawor tylko pompka wspomagania obiegu plynu i ze przy wlaczonym ogrzewaniu pompka sie zalacza. Jak wlaczam klime to pompka sie wylacza i plyn nie plynie przez reduktor. Ma racje ten koles? Gdzie sie znajduje ten zawor trojdrozny?
pozdrawiam

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2007 - 16:07

tak w 2,5 jest taka pompka i ci "fachowcy" jezeli sie tam wpieli to poelnili blad - NIE ODPUSZCZAJ niech to poprawia jak nie to postrasz ich opinia rzeczoznawcy z PZM -ot lub wystarczy ze zadzwonisz to biura rzecznika konsumentow (w kazdym wojewodztwie jest taka osoba) - moze jak ktos im zabierze licencje.........
Nie znam dokladnie motoru 2,5 wiec wiecej nie pomoge.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lipca 2007 - 16:18

tak w 2,5 jest taka pompka i ci "fachowcy" jezeli sie tam wpieli to poelnili blad - NIE ODPUSZCZAJ niech to poprawia jak nie to postrasz ich opinia rzeczoznawcy z PZM -ot lub wystarczy ze zadzwonisz to biura rzecznika konsumentow (w kazdym wojewodztwie jest taka osoba) - moze jak ktos im zabierze licencje.........
Nie znam dokladnie motoru 2,5 wiec wiecej nie pomoge.


chyba nawet 2 pompki. jedna pod zbiorniczkiem druga przy chlodnicy. A tu ewidentny blad w montazu.




 


#20 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 27 lipca 2007 - 19:12

ta pompa wspomagająca pod zbiornikiem wyrównawczym chodzi w v6 cały czas tzn od momentu włączenia zapłonu,tak przynajmniej jest i ma być w 3.0,ale w 2,5 myślę że też więc wciska ci kit z tym załączaniem i wyłączaniem się tej pompy.Co do zaworu trójdrożnego to jest z tyłu silnika,trzeba zdjąć podszybie.A swoją drogą żeby nie odróżnić zaworu jak sama nazwa mówi trójdrożnego od pompy wody to sorry ale ci gazownicy to zwykłe d*py