umieszczenie reduktora
#1 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2007 - 20:17
czy moze mi ktos z was powiedziec czy dobrze mam zamontowany reduktor?
Znajomy mechanik mowil ze powinien byc nizej niz zbiornik wyrownawczy czy to prawda?
#2 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2007 - 20:21
#3 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2007 - 20:27
wbrew pozorom ma - lepiej jak jest bliżej niż dalej od wtrysków ... u mnie jest pod zbiornikiem płynunie wiem jednak czy ma znaczenie gdzie jest
#4 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2007 - 20:27
#6 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 06:20
#7 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 08:01
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#8 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 11:11
Co do reduktora, to sie zapytalem bo mi cos auto na gazie szwankuje(i moze w tym przyczyna tkwi).
#9 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 13:15
Tez mam pod zborniczkiem wyrownawczym i kazda omega ( chodzi o V-alke ) jaka do tej pory widzialem tak miala. Raczej nie ma mozliwosci zeby zamarzal w V-alce bo przeciez jest przy samym kolektorze wydechowym, ktory daje duzo ciepla.Jest znaczenie , powinien nie być montowany powyżej zbiorniczka wyrównawczego. Nie może być wyżej niż poziom cieczy w silniku. Ma to coś wspólego z zamarzaniem parownika zimą, gdy jest on wyżej nie ma w nim cieczy chłodzącej.
#10 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 14:37
U mnie nawet po dluzszej jezdzie reduktor jest lekko cieply.
#11 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 15:31
Przez reduktor przeplywa plyn chlodniczy i go ogrzewa, wiec to normalne , ze jest goracy.Czy jak silnik jest nagrzany, to reduktor nie powinien byc tez goracy?
U mnie nawet po dluzszej jezdzie reduktor jest lekko cieply.
#12 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 20:23
wydaje mi sie ze zamontowanie reduktora nad zbiornikiem wyrownawczym byloby dosc kłopotliwe...i chyba nie tylko w omegach...Jest znaczenie , powinien nie być montowany powyżej zbiorniczka wyrównawczego. Nie może być wyżej niż poziom cieczy w silniku. Ma to coś wspólego z zamarzaniem parownika zimą, gdy jest on wyżej nie ma w nim cieczy chłodzącej.
Usytuowanie parownika w moim przypadku jest identyczne jak u Piterka i tak jest faktycznie w wiekszosci V-ek
Przyczyn moze byc sporo, ale w pierwszej kolejnosci powinienes sprawdzic czy w odpowiednim miejscu wpieli Ci reduktor do obiegu chlodniczego.Czy jak silnik jest nagrzany, to reduktor nie powinien byc tez goracy?
U mnie nawet po dluzszej jezdzie reduktor jest lekko cieply.
Rzeczy niemozliwe załatwiamy od reki - na cuda trzeba chwile poczekac
#13 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2007 - 14:07
Mozesz napisac w ktorym miejscu sie powinni wpiac? Slyszalem ze przed zaworem od nagrzewnicy. Gdzie jest ten zawor?
pozdrawiam
#14 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2007 - 13:00
#15 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2007 - 21:06
a co za różnica? Skoro masz płyn chlodniczy to nie powinien zamarzać tak czy inaczej.Nie może być wyżej niż poziom cieczy w silniku. Ma to coś wspólego z zamarzaniem parownika zimą, gdy jest on wyżej nie ma w nim cieczy chłodzącej.
no nie ma mozliwosci zeby zamarzał i to nie dlatego ze jest przy kolektorze. No jak sobie wyobrazasz zamarzniety płyn w zimie? Przeciez nie moze zamarzać nic w zimie. Po to sie leje płyny a nie wode do układu chlodzenia.Raczej nie ma mozliwosci zeby zamarzal w V-alce bo przeciez jest przy samym kolektorze wydechowym, ktory daje duzo ciepla.
#16 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2007 - 13:08
P.S. i nie chodzi o zamarzanie plynu , tylko membran
#17 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2007 - 15:06
Czy ktos wie gdzie sie znajduje zawor trojdrozny od nagrzewnicy? Po zagazowaniu nie chodzi mi omega na gazie przy wlaczonej klimie. Zamarza reduktor. Jezdzilem pare razy z reklamacja i nic. Wkoncu spytalem sie gdzie sie wpieli. No i mowia mi ze przed tym zaworem i pokazuje mi takie ustrojstwo pod zbiorniczkiem wyrownawczym. Zaczalem szukac czy czasami mi sie uklad gdzies nie zapowietrza, kilka innych powodow ze strony samochodu i nic nie znalazlem. Pojechalem do innego gazownika i mowi mi ze to co oni sie wpieli to nie zawor tylko pompka wspomagania obiegu plynu i ze przy wlaczonym ogrzewaniu pompka sie zalacza. Jak wlaczam klime to pompka sie wylacza i plyn nie plynie przez reduktor. Ma racje ten koles? Gdzie sie znajduje ten zawor trojdrozny?
pozdrawiam
#18 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2007 - 16:07
Nie znam dokladnie motoru 2,5 wiec wiecej nie pomoge.
[B]
#19 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2007 - 16:18
tak w 2,5 jest taka pompka i ci "fachowcy" jezeli sie tam wpieli to poelnili blad - NIE ODPUSZCZAJ niech to poprawia jak nie to postrasz ich opinia rzeczoznawcy z PZM -ot lub wystarczy ze zadzwonisz to biura rzecznika konsumentow (w kazdym wojewodztwie jest taka osoba) - moze jak ktos im zabierze licencje.........
Nie znam dokladnie motoru 2,5 wiec wiecej nie pomoge.
chyba nawet 2 pompki. jedna pod zbiorniczkiem druga przy chlodnicy. A tu ewidentny blad w montazu.
#20 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2007 - 19:12