wymiana sprzęgła
#61 OFFLINE
Napisany 06 września 2013 - 07:15
wejdziesz pod auto to zobaczysz,
troche sie zastanawiam nad nieodkrecaniem srub zaznaczonych na rysunku, bo cos mi sie wydaje, ze wlasnie trzeba je odkrecic
#62 OFFLINE
Napisany 06 września 2013 - 08:28
bo cos mi sie wydaje, ze wlasnie trzeba je odkrecic
o których piszesz? który rysunek?
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#63 OFFLINE
Napisany 06 września 2013 - 08:55
Jeśli piszesz o dwóch śrubach belki poprzecznej to na następnej stronie jest dalsza część opisu. Ów strona w załączniku.troche sie zastanawiam nad nieodkrecaniem srub zaznaczonych na rysunku, bo cos mi sie wydaje, ze wlasnie trzeba je odkrecic
#64 OFFLINE
Napisany 07 września 2013 - 19:47
Jeśli piszesz o dwóch śrubach belki poprzecznej to na następnej stronie jest dalsza część opisu. Ów strona w załączniku.
oooo, wlasnie o tym pisalem
#65 OFFLINE
Napisany 08 września 2013 - 16:38
Nie trzeba ruszać niczego tj cewki czy wydechu.
Do odkręcenia jest rozrusznik ale nie ma potrzeby jego wyjmowania, spokojnie można go odkręcić z kanału. Koniecznie odepnij aku.
Przy przewodzie hydraulicznym idącym do sprzęgła (jest za serwem) do wyciągnięcia jest tylko metalowa zawleczka z przewodu, następnie trzeba trochę mocniej pociągnąć przewód żeby zeskoczył.Dla zrobienia sobie miejsca można odkręcić kolanko gumowe z odmy.
Czas 4h 30 min w dwie osoby, w pojedynkę raczej słabo to widzę.
Ja wymieniałam następujący komplet:
1. docisk Luk
2. tarcza Luk
3. łożysko wysprzęglika Luk
4. uszczelniacz wału Erling
5. łożysko/pierścień dystansujący wału korbowego jak dobrze pamiętam febi.
Dwumas ok tak więc nie wymieniałem.
Należy zaopatrzyć się w klej do gwintów do połączeń rozłącznych.
#66 OFFLINE
Napisany 08 września 2013 - 20:58
#67 OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 15:11
#68 OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 15:42
hmm. bez kanalu skrzynie zwalac??? no lo veo posible
Uwierz mi że potrzeba tylko trochę samozaparcia i przy użyciu kobyłek można nie tylko wywalić ale i wsadzić skrzynię...
#69 OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 15:58
#70 OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 07:50
1. O co chodzi Etzold'owi w punkcie z załącznika?
2. W jaki sposób najlepiej zablokować wał nie mając specjalnych przyrządów kiedy np. zajdzie konieczność odkręcenia dwumasy?
#71 OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 08:07
Koledzy, dwa pytanka:
1. O co chodzi Etzold'owi w punkcie z załącznika?
2. W jaki sposób najlepiej zablokować wał nie mając specjalnych przyrządów kiedy np. zajdzie konieczność odkręcenia dwumasy?
1. Nie mam pojęcia, ja nic nie blokowałem
2. Nie masz się co martwic, dwumas do wału pasuje tylko w jednym położeniu, nie sposób go źle przykręcić.
#72 OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 08:10
1. O co chodzi Etzold'owi w punkcie z załącznika?
Nic takiego robić nie musisz...
Duży płaski wkrętak zaprzyj o zęby dwumasu przez otwór rewizyjny (od strony silnika) i luzuj wszystkie śruby lub klucz pneumatyczny.2. W jaki sposób najlepiej zablokować wał nie mając specjalnych przyrządów kiedy np. zajdzie konieczność odkręcenia dwumasy?
Z resztą odkręcając dwumas silnikiem kręcisz w prawo więc bez obaw jak się lekko przekreći wal
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#73 OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 09:12
Jutro wymiana i postaram się zdać jak najobszerniejszą relację, oczywiście z fotkami bo inaczej się nie liczy
#74 OFFLINE
Napisany 22 września 2013 - 13:38
Najgorzej jest ruszyć bo przy puszczaniu pedału coś rzęzi, zgrzyta po czy zaczyna szarpać jak kaczka iiiiiii można jechać normalnie tylko trzeba płynnie biegi zmieniać, jak przykładowo jadę na 2 na wyższych obrotach, wcisnę sprzęgło (obroty spadną) i wbiję 3 to także coś zgrzytnie.
Gdy pojeździłęm aż silnik się zagrzał to już mniej zgrzytało przy ruszaniu.
Czy to oznaka padającej dwumasy? Zdziwiłem się że w omedze występuje dwumasa.
Jest możliwość założenia sztywnego sprzęgła tak jak w RAV IV o ile to jest dwumasa?
Dodam że nic sprzęgło się nie ślizga, nie ciągnie i zmieniałem ze 3 lata temu wysprzęglik (łożysko oporowe) zsikał się- pedał wpadł i amen:) Proszę o porady z góry dzięki:)
#75 OFFLINE
Napisany 11 marca 2014 - 12:15
#76 OFFLINE
Napisany 11 marca 2014 - 17:35
Aha i ja mam jeszcze to sprżegło hydrokinetycczne czy to jakis kłopot bedzie przy wymianie
hydroknetycznego sprzegla to ty napewno nie masz.
calosc juz nie raz byla opisywana
jezeli robiles sprzeglo w przednionapedowce, to tutaj sobie bez problemow poradzisz, jest duzo prosciej i szybciej,
warto przetrzec docisk i dwumase papierem sciernym, potem przemyc benzyna,
a na koniec, jak juz wszystko bedziesz mial poskladane to radze inaczej obchodzic sie z pedalem sprzegla !!
#77 OFFLINE
Napisany 12 marca 2014 - 08:31
hydroknetycznego sprzegla to ty napewno nie masz.
Aha ,tak przynajmniej mi kiedys gośc w sklepie powiedział jak kupowałem kpl sprzęgło.
Dziś wieczorem biorę sie za wymiane.
Jeszcze sie zapyam odrazu wymienię sobie płyn od sprzęgła jaki najlepiej kupić?
I czy odpowietrza sie sprzęgło na tej samej zasadzie jak hamulce?
Jeszcze jedno bo strasznie mi cieknie miedzy skrzynia a wałem napedowym zapewne simering juz przepuszcza jest jakas filozofia w jego wymianie czy to tez nie powinno byc wielkiego problemu?
#78 OFFLINE
Napisany 12 marca 2014 - 11:33
Aha ,tak przynajmniej mi kiedys gośc w sklepie powiedział jak kupowałem kpl sprzęgło.
Dziś wieczorem biorę sie za wymiane.
Jeszcze sie zapyam odrazu wymienię sobie płyn od sprzęgła jaki najlepiej kupić?
I czy odpowietrza sie sprzęgło na tej samej zasadzie jak hamulce?
Jeszcze jedno bo strasznie mi cieknie miedzy skrzynia a wałem napedowym zapewne simering juz przepuszcza jest jakas filozofia w jego wymianie czy to tez nie powinno byc wielkiego problemu?
w sprzegle jest plyn chamulcowy wiec leje sie taki sam .Nie wiem przez co rozumiesz wymiane skoro to sie miesza w zbiorniczku ze starym chmulcowym.Ja odpowietrzalem w taki sposób że luzowalem odpowietrznik i starą pompkę samochodową zalałem płynem i wtłoczyłem przez odpowietrznik zakrecilem go i zdiełem dopiero przewód z niego żeby nie zapowietrzyć znowu i pamietaj zeby troche płynu ze zbiorniczka odebrac bo wyjdzie gora i sie przeleje
#79 OFFLINE
Napisany 12 marca 2014 - 21:19
Wiem że nowe sprzęgło lżej się wciska - teraz prawie siły nie muszę używać by wcisnąć tylko próbuję zrozumieć skąd się bierze ta różnica. Czy te spreżyny w docisku twardnieją? Nie umiem sobie tego wytłumaczyć.
Zauważyłem (albo mi się wydaje) że jak silnik ma równiutkie 1500ob/min jak hamuję silnikiem to da się wyczuć jakby wibracje. Czy nowe sprzęgło może być niewyważone? Pewnie jak to mój poprzedni mechanik mówił że szukam dziury w całym ale ja dokładnie znam swoje auto i zauważam każdą róznicę a takie wibracje mnie troszkę martwią. Są słabiutkie, tylko przy równych 1500ob/min na obrotomierzu ale zastanawiam się czy to może mieć wpływ na żywotność np. panewek
#80 OFFLINE
Napisany 13 marca 2014 - 11:49