Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest i gdzie to podłączyć? (podciśnienia)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2011 - 08:02

Mam problem ze złożeniem silnika w całość.
Był na krótkim kolektorze z rocznika 95 a jest włożony z 98 na dłgim kolektorze z dodatkową puszką podciśnienia przy chłodnicy.

Wszystko fajnie ale:
Dodany obrazek
http://img217.images...wykiomegav6.jpg
Ten wężyk podciśnienia (dolna strzałka) ma dwie końcówki i jedna pewnie idzie do zaworka w kolektorze ssącym ale gdzie druga?
Czyżby wężyk (strzałka wyżej) który wchodzi w listwę wtryskową był źle podłączony? Nie powinien tam być wpięty silnik krokowy, bo na niego też nie mogę znaleźć wejścia.

Dodam że ten z podwójnym wejściem wychodzi z kabiny przy nagrzewnicy,
a ten w listwie wtryskowej idzie do zaworka w multiramie.

według mnie do tego podwójnego (jednego z nich) powinien wejść ten z listwy wtryskowej a do listwy wtryskowej od silniczka krokowego. Czy się nie mylę?

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2011 - 08:25

Tu masz schemat ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=16311


po szukaj w moich postach na temat podciśnień bo wstawiałem fotki ten trójnik ( dolna strzałka powinien być na zaworku przy serwie, konkretnie to zaworek jest na wężu z serwa do kolektora

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2011 - 09:16

Mam problem ze złożeniem silnika w całość.
Był na krótkim kolektorze z rocznika 95 a jest włożony z 98 na dłgim kolektorze z dodatkową puszką podciśnienia przy chłodnicy.

Wszystko fajnie ale:
Dodany obrazek
http://img217.images...wykiomegav6.jpg
Ten wężyk podciśnienia (dolna strzałka) ma dwie końcówki i jedna pewnie idzie do zaworka w kolektorze ssącym ale gdzie druga?
Czyżby wężyk (strzałka wyżej) który wchodzi w listwę wtryskową był źle podłączony? Nie powinien tam być wpięty silnik krokowy, bo na niego też nie mogę znaleźć wejścia.

Dodam że ten z podwójnym wejściem wychodzi z kabiny przy nagrzewnicy,
a ten w listwie wtryskowej idzie do zaworka w multiramie.

według mnie do tego podwójnego (jednego z nich) powinien wejść ten z listwy wtryskowej a do listwy wtryskowej od silniczka krokowego. Czy się nie mylę?


na regulator wchodzi waz z krokowca




 


#4 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2011 - 10:28

Tu masz schemat ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=16311

po szukaj w moich postach na temat podciśnień bo wstawiałem fotki ten trójnik ( dolna strzałka powinien być na zaworku przy serwie, konkretnie to zaworek jest na wężu z serwa do kolektora


Patrzyłem na ten schemat ale nie wiem które to wychodzą od nagrzewnicy. czy to jest to po lewej na górze? bo słaba jakość fotki nie nie mogę odczytać co tam pisze.

Przy serwie już mam podłączone dwa wężyki jeden idący od nagrzewnicy a drugi do multiramu (chyba). został ten drugi wężyk spod nagrzewnicy i ten od listwy.

A nie powinno to być tak?
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2011 - 11:22

Wężyk oznaczony strzałką u góry na zdjęciu (tan z gumką w kształcie półkola) , powinien być podłączony do elektrozawotu multiramu pod podszybiem.

PS> Hmm widzę ,że już to ogarnąłeś, nie zauważyłem opisu na dole zdjęcia.

#6 OFFLINE   Burger20

Burger20
  • 34 postów
  • Dołączył: 21-10-2011
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 15 grudnia 2011 - 20:42

Witam.
Składam silnik z powrotem i natrafiłem na problem. Nie wiem gdzie podłączyć wężyk podciśnienia.

Wygląda tak:
[ATTACH]16076[/ATTACH]




Wychodzi stąd:

[ATTACH]16077[/ATTACH]


Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.


fotki max 800x600 , zmieniłem ,;kocyk

#7 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 16 grudnia 2011 - 10:29

sprawdz przewod podcisnienia od serwa, powinien na nim byc jakis wolny krociec do przylaczenia, to sa tylko moje domysly nie znam tych silnikow.....

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 grudnia 2011 - 11:03

dokladnie bezposrednio do zaworu ktory idzie do serwa




 


#9 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2011 - 12:07

Przeniosłem do istniejącego wątku.
BTW u góry masz schemat podciśnień.

#10 OFFLINE   krystus

krystus
  • 50 postów
  • Dołączył: 03-01-2012

Napisany 03 stycznia 2012 - 09:05

Witam jestem nowym posiadaczem omegi 2.5 td z 99r-bfl.
Mam pytanie odnosnie pewnej czesci przy silniku,a mianowicie co to jest i czy nie powinien tam byc podpiety jakis weżyk.Nie mam zdjecia wiec opisze jak potrafie.Stojac przodem do auta i silnika to z prawej strony z przodu i na górze.taki srebny grzybek z kruccem wystającym na który wydaje mi sie ze powinien bys naciągniety jakis weżyk?Pewnie jakis czujnik podcisnienia od turbo.ale głowy nie dam.Może szanowni koledzy tak na szybko podpowiedza.

#11 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 03 stycznia 2012 - 09:51

Witam jestem nowym posiadaczem omegi 2.5 td z 99r-bfl.
Mam pytanie odnosnie pewnej czesci przy silniku,a mianowicie co to jest i czy nie powinien tam byc podpiety jakis weżyk.Nie mam zdjecia wiec opisze jak potrafie.Stojac przodem do auta i silnika to z prawej strony z przodu i na górze.taki srebny grzybek z kruccem wystającym na który wydaje mi sie ze powinien bys naciągniety jakis weżyk?Pewnie jakis czujnik podcisnienia od turbo.ale głowy nie dam.Może szanowni koledzy tak na szybko podpowiedza.

Tak kolego, to jest map sensor, powinien do niego wchodzić wężyk idący od spodu kolektora dolotowego (od takiego cycka).

#12 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2012 - 10:11

o takie cośik
http://allegro.pl/ma...2026619631.html

#13 OFFLINE   krystus

krystus
  • 50 postów
  • Dołączył: 03-01-2012

Napisany 03 stycznia 2012 - 10:15

Wielkie dzieki.Zaraz sprawdze co i jak .A czy brak tego weżyka wpływa na prace silnika?

#14 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 03 stycznia 2012 - 11:21

Wielkie dzieki.Zaraz sprawdze co i jak .A czy brak tego weżyka wpływa na prace silnika?


Tak kolego omega może nie mieć mocy czasami, podaje ci link do opisu jak powinny być podłączone podciśnienia w naszym silniku.

http://forum.omegakl...ead.php?t=27152

#15 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 13:19

Mnie ten srebrny grzybek to bardziej kojarzy się z EGRem

#16 OFFLINE   krystus

krystus
  • 50 postów
  • Dołączył: 03-01-2012

Napisany 03 stycznia 2012 - 19:23

Witam to własnie to co mówi robert 3021.ja tam nie mam żadnego weżyka podłączonego.Wiec gdzie ma on isc? na " powinien do niego wchodzić wężyk idący od spodu kolektora dolotoweg" ?

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 19:34

Witam to własnie to co mówi robert 3021.ja tam nie mam żadnego weżyka podłączonego.Wiec gdzie ma on isc? na " powinien do niego wchodzić wężyk idący od spodu kolektora dolotoweg" ?

do EGR powinien isć wężyk od solenoidu sterującego jego pracą

#18 OFFLINE   krystus

krystus
  • 50 postów
  • Dołączył: 03-01-2012

Napisany 03 stycznia 2012 - 19:38

arczon82 - jakie masz spalanie?kom. pokazuje straszne zeczy

- na jałowym 1.8l - N a na D- 2.2l
- jak go rozpedzam do ok. 50km po miescie. normalnie to oscyluje miedzy 24-36 l (a nie mam ciezkiej nogi).Dopiero jak rozpedze do zadanej prędkości to schodzi mi na 8-9l.
Znowóż jak go rozpedzam tak ze mnie slimaki po lewej bioratą sie oscyluje miedzy 13-18l

"wężyk od solenoidu" a gdzie to jest?

#19 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2012 - 20:26

w 5 poście masz link i 3 obrazek to po lewej to zawór sterowania egr tam co wężyki od niego odchodzą jeden z nich ma właśnie być wpięty tam w egr to srebrne ..ale pewnie masz zaślepiona rurkę od egr i ktoś tego wężyka nie założył i tyle..

#20 OFFLINE   krystus

krystus
  • 50 postów
  • Dołączył: 03-01-2012

Napisany 08 stycznia 2012 - 15:58

Witam.troszke to zajeło ale u mnie jest tak : z map sensor idzie wężyk do korektora dolotowego.Potem obok map sensor jest jeszcze jakies ustrojstwo z dwoma wyjsciami.Jednio idzie na filterek powietrza a drugie podłączyłem do erg.Czy tak jest dobrze?