Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek--> sprężarka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Neoghost

Neoghost
  • 11 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: częstochowa

Napisany 05 września 2009 - 20:57

Witam
Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem opla omega B 2,5 V6
Ku mojemu zdziwieniu podczas ostatnich oględzin zauważyłem pod samochodem wyciek z sprężarki od klimatyzacji, oraz z innego miejsca - chyba osuszacz.
Wycieki są spore - zwłaszcza ze sprężarki.
Czy to oznacza iż awarii uległy uszczelki w klimatyzacji ??
Czy do wymiany jest sprężarka
ps
Klimatyzacja jak na razie działa

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2009 - 21:31

Witam
Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem opla omega B 2,5 V6
Ku mojemu zdziwieniu podczas ostatnich oględzin zauważyłem pod samochodem wyciek z sprężarki od klimatyzacji, oraz z innego miejsca - chyba osuszacz.
Wycieki są spore - zwłaszcza ze sprężarki.
Czy to oznacza iż awarii uległy uszczelki w klimatyzacji ??
Czy do wymiany jest sprężarka
ps
Klimatyzacja jak na razie działa


jak bys mial spory wyciek to klima by ci szybko przestala dzialac. jakiego koloru jest plyn ktory wycieka ?




 


#3 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 06 września 2009 - 07:14

Wyciek z układu klimy - pozostawia tłuste plamy na przewodach bo w układzie krąży też olej który smaruje sprężarkę.

Woda po autem to norma bo woda się skrapla i potem kapie , zjawisko naturalne.

Podobnie jak woda , szron na aluminiowych przewodach od klimy - różnica temperatur skrapla wodę.

Gdyby wyciek był duży spada wtedy skuteczność chłodzenia - temperatura wylotu powietrza z kratek rośnie.

Jeszcze bardzo ważna rada odnośnie klimy:

Włączamy ją i wyłączamy jak auto chodzi na wolnych obrotach. Gdy wkręcamy silnik i załączamy klimę sprzęgło sprężarki dostaje odrazu strzał ( na zasadzie on-off ) podobnie jak pasek klinowy.

Zdarzały się przypadki, że to sprzęgiełko się niszczy (rozpada czasem z kołem pasowym sprężarki ) lub pasek klinowy pęka.

To bardzo ważne by włączać ją na wolnych to wynika z budowy i sposobu jej załączania, a mało kto to wie i stosuje ;)


Sprężarkę można regenerować - jest rozbieralna i ma wymienialne uszczelniacze. Lepiej wymienić wiadomo na nową.
Przewody od klimy - aluminiowe można też naprawiać. Są firmy co spawają alu i spokojnie sobie radzą z rozszczelnieniami na alu rurkach.

#4 OFFLINE   Neoghost

Neoghost
  • 11 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: częstochowa

Napisany 06 września 2009 - 07:49

Kolor płynu jest zielony - jaskrawo zielony i znalazłem go od spodu sprężarki (spore ilości) i na jeszcze innym elemencie gdzieś bliżej przodu auta (zakładam że to osuszacz)

#5 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 06 września 2009 - 08:23

No to raczej wygląda na wyciek z klimy choć też mamy zielono w zbiorniczku cieczy chodzącej i chyba w układzie wspomagania.

Jeśli to wyciek z klimy to trzeba zlokalizować i usunąć go , napełnić klimę i sprawdzić.

Mi wyciekał czynnik dwoma złączami gdzie podpinamy urządzenie do klimy. Jeden większy zawór kosztuje około 15-20zł, a mniejszy to zwykły wentyl samochodowy.

W klimie max co dwa lata trzeba wymieniać czynnik razem z smarującym olejem. Układ nie jest w 100% szczelny i skuteczność chłodzenia wnętrza maleje z czasem, a olej krążący w układzie smaruje sprężarkę by się nie zatarła.

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 września 2009 - 14:52

co do włączania - wyłączania klimy tylko na wolnych obrotach - nie zgadzam się. Sprężarka i tak się włącza/wyłącza bez wiedzy kierowcy przy wysokich obrotach, więc nie ma żadnego sensu hamować na autostradzie by włączyć klimę...

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2009 - 17:17

Witam, a po co ją wyłączać? Ja jeżdżę na włączonej non stop, zresztą producent zaleca jazdę na klimie cały rok.

#8 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 września 2009 - 22:36

Nikt nie każe hamować na autostradzie, wystarczy wyluzować na chwilę obroty zejdą.

Robi się to po to by elementy ruchome sprężarki nie wkręcały się od razu tj. od 0-4000 obr/min w ułamku sekundy. Są to wielkie przeciążenia na te elementy i spory strzał dla paska wielorowkowego (musi od razu przejąć na siebie obciążenie oporów sprężarki klimy )

Włączając , wiec klimę przy niższych obrotach dbamy trochę o sprężarkę i pasek który napędza to wszystko. Nie wynika to z regulacji temperatury i nie ma z tym większego związku. Chodzi o sposób budowy i zasadę działania tego układu.

Chodziło mi właśnie o to mówiąc o włączaniu przycisku on/off w klimie.
Najlepiej jest jak mówi kolega poniżej by jeździć cały czas na klimie.

To co okrągłe powinno się kręcić , a jak się nie kręci to się niszczy:D

Podobnie jak auta, które stoją psuja się częściej niż te odpalane, jeżdżone codziennie.

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 września 2009 - 22:43

ciężko wyluzować w aftomacie
jeździłem paroma autami z klimą i w żadnym nie zwracałem uwagi na obroty silnika - po prostu włączałem i wyłączałem kiedy czułem taką potrzebę.
W większości aut (w omedze pewnie też, choć 100% pewności nie mam) wciśnięcie gazu do oporu rozłącza sprężarkę, gdy potem lekko odpuści się gaz - sprężarka startuje przy powiedzmy ~5000 obr/min.
Oczywiście masz rację pisząc, że załączanie przy wysokiej prędkości obrotowej powoduje duże przeciążenia w mechanizmach, ale wydaje mi się że konstruktorzy przewidzieli takie warunki i sprężarka jest na nie odporna.

Jeszcze jedno - niektóre sprężarki z regulowaną wydajnością (czyli tak jak w omedze) startują zawsze z zerowej wydajności stopniowo zwiększając wydajność po pewnym (krótkim) czasie. Zatem w momencie załączenia sprężarki jej wał obraca się bez dużego oporu.

#10 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 01 października 2009 - 20:45

Witam
Mam problem ze sprężarką, mianowicie mechanik po nabiciu azotu stwierdził, że uszczelnienie czołowe jest wydmuchane i sprężarka do regeneracji. Czy można gdzieś kupić wszystkie niezbędne uszczelki sprężarki i samemu ją zregenerować? Czy robił ktoś to czy może macie jakieś fotki, schematy jak to zrobić?
Nie uśmiecha mi się wyrzucić 600zł na regenerowaną sprężarkę i nadodatek oddać starą za frii mechanikowi, doliczając napicie układu celem sprawdzenia, odpompowanie i nabicie ponowne żeby niby działało - sumując robi się 900złociszy.
Proszę o pomoc

#11 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2010 - 13:22

Bry :D
Dzisiaj byłem nabić klimę bo nie chodziła. Przy okazji wyszło na jaw dlaczego. Po prostu nie było czynnika. Facet podłączył przewody ciśnieniowe i zrobił ciśnienie w układzie. Faktycznie jest gdzieś wyciek.
W celu sprawdzenia gdzie on może być, to założył żółte okulary i szukał z latarką UV. Plamki i drobne zacieki były widoczne w jednym miejscu. Na filtrze-osuszaczu i w jego okolicy na chłodnicy. koleś mówi, ze prawdopodobnie do wymiany filtr i chłodnica.

a ja się pytam bo koszt razem to ok 1000 zł z robocizną i ponownym nabiciem, co NAJPRAWDOPODOBNIEJ bo statystycznie najczęściej występuje - mogło pójść? jak tylko filtr to jestem happy, jak to drugie to juz mniej :(
Pytam bo jeździć i płacić 2x mi się nie uśmiecha, tak samo za przepłacenie i wymianę prawdopodobnie sprawnego elementu.
Ma ktoś doświadczenie w tym i poradzi mi jak najlepiej poradzić sobie z tym problemem? :)

#12 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2010 - 13:49

Dogadaj się z facetem tak że robisz to u niego i niech spuści czynnik z powrotem do siebie, bo z tego co się orientuję jest taka możliwość. Wtedy nie będziesz musiał za każdym razem za niego płacić. A co do części to zgłosiłbym się do Beast'a ;)

#13 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2010 - 14:18

Dogadaj się z facetem tak że robisz to u niego i niech spuści czynnik z powrotem do siebie, bo z tego co się orientuję jest taka możliwość

Jest w 100%;)

#14 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2010 - 14:30

a możesz dać mi na miary do Beasta? :) mimo, że jestem tutaj długo to nie jestem stałym bywalcem :p
co do osuszacza to kupię nowy, z tym nie ma problemu, natomiast jeśli chodzi o chłodnicę to jak używka jest sprawna to chętnie kupię taniej :)

no i faktycznie wypadałoby z gościem pogadać czy dopuści mnie to prób i błędów :D

#15 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2010 - 21:04

Na Twoim miejscu jakby nie chciał tak zrobić to bym go olał i pojechał szukać mądrzejszego.
Co do Beast'a to tutaj masz jego profil. Napisz do niego na PW, on jest bardzo często na forum więc nie powinieneś długo czekać za odpowiedzią ;)

#16 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 kwietnia 2010 - 22:27

bo koszt razem to ok 1000 zł z robocizną i ponownym nabiciem

:panna::panna::panna::panna::panna:

Za parę groszy więcej ludzie kupują Omegi i szukają porad na forum dlaczego nie chodzi to i tamto :-D

#17 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 kwietnia 2010 - 00:39

:panna::panna::panna::panna::panna:

Za parę groszy więcej ludzie kupują Omegi i szukają porad na forum dlaczego nie chodzi to i tamto :-D


nie parę nie parę :D jeżdżę moją omesia już 5 lat, a problem klimy mnie zaskoczył :p

#18 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 16 maja 2010 - 10:30

A nie wygodniej było by wymontować skraplacz samemu i pojechać do pierwszego lepszego warsztatu od klimy aby Ci sprawdzili czy jest szczelna?? ile to będzie kosztować? 30 zł
Miałem raz przypadek jak kolo przyjechał do mnie coltem z 2006 roku na wymianę sprężarki bo w zakładzie klimatyzacji tak mu powiedzieli (koszt 2 tysie)u nas to Go kosztowało 250 zł, bo to nie była sprężarka tylko sprzęgło.Tacy są fachowcy:)a to że on poświecił lampą to spoko, ale czy sprawdził to po prostu pianą gdzie jest dokładnie ubytek?? Nie. a Może to tylko oring na łączeniu.
Krristof

#19 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 maja 2010 - 19:41

tylko kto u mnie w mieścinie tym się zajmie i coś takiego robi :confused: w tym własnie jest problem

#20 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 maja 2010 - 21:33

No i zrobione. Okazało się, że częściowo winnym był filtr-osuszacz, który już po prostu ze starości (miał 4 lata) się zatkał od napęczniałego granulatu. Dlaczego częściowo? A no dlatego, że układ miał już takie opory, że jeden z zaworów serwisowych poszedł do krainy wiecznych łowów. Ten dolny.
Całe szczęście, że są wymienne i koszt jednego to ok 30 zł. Widziałem wersje autek z niewymiennymi zaworami, a wtedy trzeba wymieniać całe przewody, których koszt nowych może podobno niejednego o zawał przyprawić :o
Było tak
Filtr miał na ściankach zacieki. Teraz już wiadomo dlaczego. Po wymianie zaczęło się sprawdzanie ciśnienia, które znowu nie trzymało. Byłem już pełen obaw, ze faktycznie trzeba będzie wymieniać skraplacz, ale szef warsztatu zdecydował, że układ będzie napełniony czynnikiem z kontrastem UV, żeby znaleźć gdzie jest przeciek.
Po opróżnieniu i napełnieniu układy i uruchomieniu AC odczekalo sie 5 minut w celu zwiększenia ciśnienia roboczego. kiedy serwisant miał już oglądać przez okulary ewentualne wycieki to zaczęło sikać z tego zaworu i to dość ostro. Po wyłączeniu silnika o ściągnięciu z powrotem czynnika okazalo się, że w tym czasie uciekło 450g. Wiec mamy winnego :) Zostały wymienione 2 zawory. Górny to mały zaw jak w oponie, dolny jest większy i jest jak duża nakrętka alu
całość zajęła grubo ponad 2h pracy (w między czasie byli inni klienci po nabicie klimy więc maszynka była zajęta)
Po ponownym napełnieniu i teście próżni wszystko wyglądało ok. Zacieków nie stwierdzono
Filtr firmy Nissens - koszt 173. warsztat sprowadził jako zamówienie pod klienta
Czynnik 950g+450g
i koszt zamknął się w 400 zł. Drogo?
Mam przyjechać jeszcze na kontrolę w piątek i sprawdzą czy nie wystąpił gdzieś drobne wycieki po dłuższym używaniu klimy