Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OLIEPEIL CONTROL - i znowu problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 03 lipca 2007 - 21:27

Szanowni koledzy.

Znowu problem z moją omką.

Jak codziennie rano wyjazd wo Stolicy do pracy, cała droga przejechana OK, bez najmniejszego problemu, na prostych odcinkach na tempomacie omka idzie pięknie, nawet SPALANIE !!! jej spadło w trasie do 8,2 l/100 km. Potem po pracy droga powrotna do Radomia i tu na wyskokości Grójca pojawia się komunikat OLIEPEIL CONTROL - na logikę i z instrukcji wynika, że poziom oleju spadł poniżej połowy " miarki " - więc sobie dolałem jakieś 3/100. Komunikat zniknął. 2 dni później ta sama trasa do domu i na wysokości Grójca znowu ten sam komunikat (OKP CENZURA), znowu dolana 1/100, i znowu spokój, dzisiaj dokładnie to samo ( olej już dolałem na max po powrocie i dodatkowo zostawiłem samochód z odpiętą klemą - może się błędy wykasują ).

Koledzy pomóżcie - co to k.......................... jest ?? i jak to wyeliminować ??


Vasquez1979 - RADOM

#2 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 04 lipca 2007 - 00:06

Z tego co widzę to dość dużo tego oleju dolewasz, więc gdzieś ten olej musi uciekać, skoro z dnia na dzień jest go coraz mniej... Są tylko dwie możliwości - uchodzi spalany przez rurę albo gdzieś jest nieszczelność - Jedną i drugą rzecz napewno łatwo mógłbyś przyobserwować. W pierwszym przypadku dym gdy spojrzysz w lusterko wsteczne podczas ruszania lub mocnego deptania, w drugim plama pod samochodem.
Ja miałem podobny problem ale w mniejszej skali. Mianowicie wykryto mi nie szczelność między silnikiem a skrzynią biegów. Uszczelka w tym miejscu poprostu puszczała olej. Problem polegał na tym, iż samo usunięcie tego jest dość kłopotliwe i ogromnie praco/czaso chłonne. Auto musi być rozebrane w tym miejscu na czynniki pierwsze i ogólnie trwa to około jednej nocy w pełni przesiedzianej pod autem.
Zdecydowałem się o tym napisac ponieważ poinformowano mnie, że rozszczelnienie to napewno by się powiększało pod wpływem wstrząsów i drgań związanych z dużą ilością elementów ruchomych w tym miejscu i zaniedługo byłoby to mocno odczówalne.
Nie wiem jak w Twoim silniku się sprawa przedstawia i czy możliwa jest taka usterka - pewnie tak. Popytaj o uszczelkę między silnikiem a skrzynią(sprzęgłem).
Z tym, że u mnie jest ASB choć tak jak wspomniałem - taka nieszczelność zapewne jest możliwa również w manualu...

POZDRAWIAM !!!
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#3 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 04 lipca 2007 - 06:13

hmmm... nie wiem jak długo jeździsz tą omcią ale niestety silniki opla są dość olejożerne. Nie jestem pewien jak to jest u Ciebie ale u mnie komunikat pojawia się jak poziom oleju spadnie poniżej minimum a nie poniżej połowy miarki. W książeczce masz zapisane (zapewne), że może Ci połknąć 0,7 l/1000 km. Jeżeli jeździsz z Wawy do Radomia i z powrotem to dziennie robisz (tylko na tej trasie) około 260 km to daje (wg książeczki) 0,182 l oleju na dzień. Nie specjalnie widzę tu jakieś powody do paniki... Pomiędzy max i min na bagnecie jest 1 l jak wlewasz 3 setki oleju to nie osiągasz nawet, jak to napisałeś, "połowy miarki" więc nie ma się co dziwić, że pojawia Ci sie taki komunikat. Jak u mnie pojawia sie komunikat o zbyt niskim poziomie oleju to po prostu wlewam 1l (nawet już nie sprawdzam na bagnecie bo zawsze jest tak samo) i mam looz przynajmniej tydzień (tyle mniej więcej zajmuje mi przejechanie 1000-1500 km). Co jest dość dziwne - spalanie oleju spada mi wraz ze wzrostem podłości oleju który wlewam :D tzn - im tańszy olej dolewam (ostatnio orlenowski 10W40 Gazcośtam po 17 PLN) tym dłużej autko się nim delektuje ;) Reasumując - wlej po pojawieniu się komunikatu 1 l oleju, spisz stan licznika i zobacz kiedy trzeba będzie dolać następny litr. Wtedy zaczniemy drapać się po głowach i dumać co dalej :D
Nigdy nie kłóć się z głupcem... Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem :D

#4 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 07:25

Vasquez1979, jak dla mnie, to są 3 możliwości
dwie z nich opisał Tretter1985
trzecia to taka, że siadły ci uszczelniacze na zaworach - częsta usterka w opelkach, skutek jest taki, że spalasz olej
Może być też tak, że masz ciężką nogę, a wtedy to czym więcej zaworów tym większy apetyt na olej :D
Podłóż sobie tekturę pod silnik wieczorkiem, rano zobacz czy skądś nie kapie
a i jeszcze jedno, jak się ma u Ciebie uszczelka pod deklem :?:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#5 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 04 lipca 2007 - 08:24

Więc sytuacja wygląd tak.

Dzisiaj rano sprawdzałem olej na zimnym silniku po całej nocy i jest prawie max.
Odnośnie wycieków - nie ma nic ani w komorze silnika ani na zewnątrz, jeżeli chodzi o ubytki to komunikat ten pojawił się po okresie 3 m-cy od wymiany oleju i całej reszty i jak sobie kontrolowałem poziom oleju to praktycznie zawsze miałem poziom 1/2 miarki bez praktycznie żadnych ubytków. I Dlatego jest to dla mnie niezrozumiałe ??
Vasquez1979 - RADOM

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 11:41

Vasquez1979, jaki olej wlałeś :?: syntetyk :?:
bo może był już zalewany pół syntetykiem, albo wręcz mineralnym i stąd te problemy


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 04 lipca 2007 - 11:51

Vasquez1979, jaki olej wlałeś :?: syntetyk :?:
bo może był już zalewany pół syntetykiem, albo wręcz mineralnym i stąd te problemy


Jak kupiłem autko to nikt nie potrafił mi powiedzieć czym było zalane więc podjąłem decyzję i zalałem go półsyntetykiem GM 10W40
Vasquez1979 - RADOM

#8 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 12:30

10W40

to dobry wybór zważywszy, że nie wiesz co było wcześniej
możesz testowo zalać zagęszczaczem do oleju, nie jest to najzdrowsze dla motoru, ale będziesz miał pewność o co biega
moje podejrzenie jet takie, że silnik ma duży przebieg i jeździło już na mineralce i dlatego teraz masz spalany olej, albo uszczelniacze na zaworach, raczej wykluczam nieszczelność


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#9 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 04 lipca 2007 - 13:28

Słuchajcie!Mój kolega ma warsztat samochodowy.Powiedział mi że nigdy nie będzie "expertem"przy kupnie auta,dlaczego?Polecił kiedyś kupno auta ,wszelkie objawy wskazywały na dobry silnik.Okazało się że po trzeciej czy czwartej wymianie oleju ,silnik zaczął przepuszczać duże ilości oleju.Był uszczelniony tyni specyfikatami do uszczelniania a nie do naprawy silnika.Rozpoznać tego podobno nie można .Podobno wymiany oleju ,powodują wypłukanie "uszczelniaczy"co powoduje rozstrzelnienie silnika.Jest to opinia mechanika.

#10 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 04 lipca 2007 - 13:33

Koledzy mam pytanie, a może poprostu zasyfiony jest czujnik ??
Vasquez1979 - RADOM

#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 13:37

hmmm... nie wiem jak długo jeździsz tą omcią ale niestety silniki opla są dość olejożerne. Nie jestem pewien jak to jest u Ciebie ale u mnie komunikat pojawia się jak poziom oleju spadnie poniżej minimum a nie poniżej połowy miarki. W książeczce masz zapisane (zapewne), że może Ci połknąć 0,7 l/1000 km.


1. są dwa różne komunikaty dotyczące poziomu oleju.
Jeden dynamiczny, który pojawia sie jesli poziom oleju w jednostce czasu spadnie poniżej połowy stanu ileśtam razy. Drugi komunikat pojawia sie, gdy poziom oleju oscyluje w okolicach minimum. (po niemiecku to odpowiednio oilmangel oraz oilstand, po angielsku oil lack oraz oil level. Innych języków nie znam)
2. to że w książce podają takie 'normalne' spalanie oleju nie oznacza, ze zdrowy silnik będzie palił olej w takich ilościach. Jak spali 100ml/1000km .. to ok, wiecej o już oznaki zużycia i zapowiadają remont

#12 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 13:42

a sprawdzasz poziom na bagnecie jak ostygnie :?:


Koledzy mam pytanie, a może poprostu zasyfiony jest czujnik ??


To możliwe, tyle, że nie usyfiony, a uszkodzony, koszt nowego 350 zł :bad:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#13 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 04 lipca 2007 - 14:20

W tej chwili jak sprawdzam na bagnecie na zimnym silniki to po dolewkach mam max. Zobaczę co się będzie teraz działo po nocy z odłączonym akumulatorem, jak narazie przyjechałem do Wawy i cisza.
Pytanie - gdzie ten czujnik się znajduje, czy można go wyczyścić i czy to coś daje ??
Vasquez1979 - RADOM

#14 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 14:26

ale kolego odłączenie aku nic nie da. Komunikaty z tych czujników nie są zapisywane w ECU. To zupelnie inna para kaloszy.

#15 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 04 lipca 2007 - 14:29

ale kolego odłączenie aku nic nie da. Komunikaty z tych czujników nie są zapisywane w ECU. To zupelnie inna para kaloszy.


Tak tylko profilaktycznie zrbiłem :):)
Vasquez1979 - RADOM

#16 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 14:47

no nie zaszkodzi, ale też w niczym w tym wypadku nie pomoze.

#17 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 14:52

W misce olejowej , dochodzi do niego kabelek na zewnątrz znajdziesz na pewno.

#18 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 04 lipca 2007 - 17:40

1. są dwa różne komunikaty dotyczące poziomu oleju.
Jeden dynamiczny, który pojawia sie jesli poziom oleju w jednostce czasu spadnie poniżej połowy stanu ileśtam razy. Drugi komunikat pojawia sie, gdy poziom oleju oscyluje w okolicach minimum. (po niemiecku to odpowiednio oilmangel oraz oilstand, po angielsku oil lack oraz oil level. Innych języków nie znam)
2. to że w książce podają takie 'normalne' spalanie oleju nie oznacza, ze zdrowy silnik będzie palił olej w takich ilościach. Jak spali 100ml/1000km .. to ok, wiecej o już oznaki zużycia i zapowiadają remont


hmmm to ja przepraszam ;) mam tylko jeden komunikat:) Check oil level i oznacza, że jest minimum. Kompresję mam (wg mechaniora) jak w nowym, żadnych wycieków a zużywa mi do 1l/1000 km oleju. Piszę do 1 l bo czasem (i to żeby było śmiesznie jak jeżdżę głównie po mieście) spala mi 1 l/2-2,5 kkm a czasem (niestety głównie na trasie przy jeździe na tempomacie z prędkością ~130 km/h) nawet 1 l/1000km. Wycieków nie ma, nie kopci zbytnio, kompresja ok więc jedyne co mogłoby być u mnie nie ok to szczelność na pierścieniach zgarniających ale nie przypuszczam bo wtedy (przynajmniej okresowo) zostawiałbym za sobą chmurkę :D W związku z całym tym moim powyższym wywodem uznałem, że ten typ faktycznie tak ma ;) i pali tyle oliwy ile książeczka podaje :p
Nigdy nie kłóć się z głupcem... Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem :D

#19 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 17:52

Coś mi sie wierzyć nie chce, ze masz tylko jeden komunikat. Wydaje mi sie, ze w każdej omie z komputerem są oba - no ale moze czegoś nie wiem.

Co do spalania oleju - 1litr/1000km to naprawde duzo. Przy takiej rotacji nie trzeba wymieniać oleju, bo na jeden przebieg na jaki przypada zmiana dolejesz 10 litrów oleju!

MUSISZ albo palić albo gubić - nie ma to tamto.

#20 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 18:25

nikt mnie nie słucha :)
pisałem, że jak są nieszczelne uszczelniacze na zaworach, to autko nie zostawia chmurki, a olej jest spalany


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill