Mam problem z moją omą, przy ostrym skręcaniu (np. na skrzyżowaniach) kierownica nie wraca na swoje położenie do końca co związane jest z tym iż musze korygować ręcznie i trzymać kierownicę. Jak puszczę to oma skręca w tę stronę w którą poprzednio skręcałem.
efekt jest podobny do noszenia po drodze ale zawsze w strone poprzedniego skrętu. jak skręcałem w lewo to ściąga na lewo a jak w prawo to w prawo.
Może ktoś miał taki problem.
wszystkie drążki nowe i gumy itp, nawet łożyska na amortyzatorach. Oczywiście zbierzność ustawiona. Mechanik rozkłada ręce. Próbowałem zmieniać koła przednie miejscami bo mechanik powiedział że to mogą być krzywe felgi ale jest to samo. Opony nowe zmienione z zimowych i to samo. Pomocy.
0
Problem z powrotem kierownicy do zera
Rozpoczęte przez
aligatro
, 03 lip 2007, 14:49
7 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2007 - 16:13
Kąt pochylenia koła i kurde dobrze nie pamiętam ale chyba coś z wyprzedzeniem zwrotnicy (sworznia) trzeba ustawić, czyli całą geometrię, a nie tylko zbieżność. Koszt ok. 60-100zł.
#3 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2007 - 16:17
dokładnie to - po remoncie zawiesz w beczce miałem dokładnie takie same objawy i po zrobieniu geometrii na nowo wszystko wróciło do normycałą geometrię, a nie tylko zbieżność
#4 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2007 - 17:28
U mnie było to samo do dzisiaj - pojechalem na zrobienie zbieżności - 60 zyla i wszelki eproblemy zniknely.
Omega No More
#5 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2007 - 17:36
Dzieki za podpowiedź przejadę sie w takim razie do ustawienia zbierzności i zobaczymy
#6 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 07:02
W moim pojeżdzie mam to samo. W środę odebrałem auto od mechanika, który miał to naprawić - ustawił zbieżność (podobno miała śmigać jak fabrycznie nowa omega) wymienił dodatkowo tulejki (chyba te mniejsze) a autem nosi po całej drodze - przy hamowaniu. Inne objawy - gumy piszczą przy hamowaniu, że ciarki przechodzą a babcie uciekają z pasów, wspomaganie słabo działa no i kierownica nie prostuje się. Wcześniej wymieniałem przekładnię, bo mi ciekła.
Czesław
#7 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 08:02
nie wystarczy trzeba zrobić geometrie zawieszenia całego - zawieszenie zużywa się tak samo z przodu jak i z tyłuustawienia zbierzności
#8 OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2007 - 11:14
Witam ja miałem zbieżność w porządku wszystko całe zawieszenie sprawne ale gdy zacząłem kasować luz na przekładni kierowniczej za mocno docisnąłem i miałem objawy jak ALIGATRO A kierownica skręcała lekko gdyż wspomaganie działało. Gdy troche zwiększyłem luz wszystko sie unormowało. pozdrawiam