Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z powrotem kierownicy do zera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aligatro

aligatro
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-06-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 03 lipca 2007 - 14:49

Mam problem z moją omą, przy ostrym skręcaniu (np. na skrzyżowaniach) kierownica nie wraca na swoje położenie do końca co związane jest z tym iż musze korygować ręcznie i trzymać kierownicę. Jak puszczę to oma skręca w tę stronę w którą poprzednio skręcałem.
efekt jest podobny do noszenia po drodze ale zawsze w strone poprzedniego skrętu. jak skręcałem w lewo to ściąga na lewo a jak w prawo to w prawo.
Może ktoś miał taki problem.
wszystkie drążki nowe i gumy itp, nawet łożyska na amortyzatorach. Oczywiście zbierzność ustawiona. Mechanik rozkłada ręce. Próbowałem zmieniać koła przednie miejscami bo mechanik powiedział że to mogą być krzywe felgi ale jest to samo. Opony nowe zmienione z zimowych i to samo. Pomocy.



#2 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2007 - 16:13

Kąt pochylenia koła i kurde dobrze nie pamiętam ale chyba coś z wyprzedzeniem zwrotnicy (sworznia) trzeba ustawić, czyli całą geometrię, a nie tylko zbieżność. Koszt ok. 60-100zł.

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lipca 2007 - 16:17

całą geometrię, a nie tylko zbieżność

dokładnie to - po remoncie zawiesz w beczce miałem dokładnie takie same objawy i po zrobieniu geometrii na nowo wszystko wróciło do normy

#4 OFFLINE   ziajos

ziajos
  • 129 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 03 lipca 2007 - 17:28

U mnie było to samo do dzisiaj - pojechalem na zrobienie zbieżności - 60 zyla i wszelki eproblemy zniknely.
Omega No More !!

#5 OFFLINE   aligatro

aligatro
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-06-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 03 lipca 2007 - 17:36

Dzieki za podpowiedź przejadę sie w takim razie do ustawienia zbierzności i zobaczymy

#6 OFFLINE   Czesław

Czesław
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 28 lipca 2007 - 07:02

W moim pojeżdzie mam to samo. W środę odebrałem auto od mechanika, który miał to naprawić - ustawił zbieżność (podobno miała śmigać jak fabrycznie nowa omega) wymienił dodatkowo tulejki (chyba te mniejsze) a autem nosi po całej drodze - przy hamowaniu. Inne objawy - gumy piszczą przy hamowaniu, że ciarki przechodzą a babcie uciekają z pasów, wspomaganie słabo działa no i kierownica nie prostuje się. Wcześniej wymieniałem przekładnię, bo mi ciekła. :nie_wiem:
Czesław

#7 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2007 - 08:02

ustawienia zbierzności

nie wystarczy trzeba zrobić geometrie zawieszenia całego - zawieszenie zużywa się tak samo z przodu jak i z tyłu

#8 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 05 sierpnia 2007 - 11:14

Witam ja miałem zbieżność w porządku wszystko całe zawieszenie sprawne ale gdy zacząłem kasować luz na przekładni kierowniczej za mocno docisnąłem i miałem objawy jak ALIGATRO A kierownica skręcała lekko gdyż wspomaganie działało. Gdy troche zwiększyłem luz wszystko sie unormowało. pozdrawiam