Witam
Mam omege 2,5 td z 1997 r. Mam wyjechać za parę dni w długą trasę na wakacje i mam problem. Silnik od czasu do czasu w trakcie jazdy zaczyna się dławić i czuć lekkie szarpnięcia. Na wolnych obrotach chodzi równo nie gaśnie nie zmienia obrotów. Dzieje się tak zarówno na niskich biegach jak i wyższych. Przy zakresie obrotów od 1,5 do 3. Nie traci mocy. Po dodaniu gazu „przepycha” i idzie dalej. Objawy przypominają zatkanie przewodu paliwowego. Problem nie jest bardzo uciążliwy i gdybym się nie wybierał w długą trasę pewnie bym poczekał na rozwój sytuacji. Zmieniłem filtr paliwa i powietrza nie pomogło. Proszę o pomoc sprawa pilna.
0
Dławienie 2,5 td
Rozpoczęte przez
robertrrr
, 02 lip 2007, 15:10
6 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2007 - 16:53
Miałem podobne objawy jak zaczął padać wtrysk sterujący,z czasem zaczął szarpać coraz bardziej i zapalała się kontrolka silnika.Na techu zaraz wyszło że wtrysk do wymiany.Proponuje jechać na diagnostykę może się pojawią blędy.
#3 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2007 - 19:13
a może masz szarpnięcia jak Ci się załącza sprężarka od klimy ??
#4 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2007 - 20:04
moze i wina wtryskiwaczy ale wydaje mi sie ze moze to miec zwiazek z pompą paliwa. ewentualnie filtra paliwa. kiedy byl wymieniany?.
#5 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2007 - 06:09
Objawy występują niezależnie od tego czy klima jest czy nie jest włączona. Filtr paliwa zmieniłem od razu jak się zaczęły problemy.
Muszę się podłączyć do komputera ale specjaliści od diesla z moich okolic wolne terminy mają za miesiąc.
Muszę się podłączyć do komputera ale specjaliści od diesla z moich okolic wolne terminy mają za miesiąc.
#6 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 19:20
Kolego, też mam z tym problem od niedawna jestem właścicielem tego auta. Jest jakby wyhamowany po puszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu. Mechanik podejrzewa odłączony tempomat.
NIGDY NIE JEST TAK DOBRZE ŻEBY NIE MOGŁO BYĆ LEPIEJ :-)
#7 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2007 - 08:19
Jest jakby wyhamowany po puszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu.
No to, że po puszczeniu gazu jest wyhamowywany to jak najbardziej ok, ale jak puścisz gaz - to po ponownym jego dodaniu masz wrażenie, że auto jest wyhamowywane jak wciskasz gaz :
A może po puszczeniu pedału gazu - i ponownej próbie przyspieszenia trafiasz nogą w hamulec :smiech2: (sorry za żarcik )
Mechanik podejrzewa odłączony tempomat.
Odłączony tempomat - to tak jakby go po prostu w ogóle nie było - czyli nic się nie powinno dziać - żadnych takich objawów. No i kolejna sprawa - w 2.5 TD w tempomacie nie ma funkcji zwalniania Tak więc mechanik trochę popłynął z tą teorią z tempomatem. (może w innych silnikach - gdzie jest funkcja zwalniania - może przy jakimś zwarciu w instalacji tempomatu być może coś takiego byłoby w jakimś stopniu prawdopodobne)
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?