Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dławienie 2,5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robertrrr

robertrrr
  • 4 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Jastrzębie

Napisany 02 lipca 2007 - 15:10

Witam
Mam omege 2,5 td z 1997 r. Mam wyjechać za parę dni w długą trasę na wakacje i mam problem. Silnik od czasu do czasu w trakcie jazdy zaczyna się dławić i czuć lekkie szarpnięcia. Na wolnych obrotach chodzi równo nie gaśnie nie zmienia obrotów. Dzieje się tak zarówno na niskich biegach jak i wyższych. Przy zakresie obrotów od 1,5 do 3. Nie traci mocy. Po dodaniu gazu „przepycha” i idzie dalej. Objawy przypominają zatkanie przewodu paliwowego. Problem nie jest bardzo uciążliwy i gdybym się nie wybierał w długą trasę pewnie bym poczekał na rozwój sytuacji. Zmieniłem filtr paliwa i powietrza nie pomogło. Proszę o pomoc sprawa pilna.



#2 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2007 - 16:53

Miałem podobne objawy jak zaczął padać wtrysk sterujący,z czasem zaczął szarpać coraz bardziej i zapalała się kontrolka silnika.Na techu zaraz wyszło że wtrysk do wymiany.Proponuje jechać na diagnostykę może się pojawią blędy.

#3 OFFLINE   maciekp91

maciekp91
  • 62 postów
  • Dołączył: 29-11-2006
  • Skąd: Biała Rawska

Napisany 02 lipca 2007 - 19:13

a może masz szarpnięcia jak Ci się załącza sprężarka od klimy ??

#4 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2007 - 20:04

moze i wina wtryskiwaczy ale wydaje mi sie ze moze to miec zwiazek z pompą paliwa. ewentualnie filtra paliwa. kiedy byl wymieniany?.


 


#5 OFFLINE   robertrrr

robertrrr
  • 4 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Jastrzębie

Napisany 03 lipca 2007 - 06:09

Objawy występują niezależnie od tego czy klima jest czy nie jest włączona. Filtr paliwa zmieniłem od razu jak się zaczęły problemy.
Muszę się podłączyć do komputera ale specjaliści od diesla z moich okolic wolne terminy mają za miesiąc.

#6 OFFLINE   omegaman

omegaman
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: BIAŁYSTOK

Napisany 09 lipca 2007 - 19:20

Kolego, też mam z tym problem od niedawna jestem właścicielem tego auta. Jest jakby wyhamowany po puszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu. Mechanik podejrzewa odłączony tempomat.
NIGDY NIE JEST TAK DOBRZE ŻEBY NIE MOGŁO BYĆ LEPIEJ :-)

#7 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 lipca 2007 - 08:19

Jest jakby wyhamowany po puszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu.


No to, że po puszczeniu gazu jest wyhamowywany to jak najbardziej ok, ale jak puścisz gaz - to po ponownym jego dodaniu masz wrażenie, że auto jest wyhamowywane jak wciskasz gaz :?:

A może po puszczeniu pedału gazu - i ponownej próbie przyspieszenia trafiasz nogą w hamulec :smiech2: (sorry za żarcik :oops: )

Mechanik podejrzewa odłączony tempomat.


Odłączony tempomat - to tak jakby go po prostu w ogóle nie było - czyli nic się nie powinno dziać - żadnych takich objawów. No i kolejna sprawa - w 2.5 TD w tempomacie nie ma funkcji zwalniania :cool: Tak więc mechanik trochę popłynął z tą teorią z tempomatem. (może w innych silnikach - gdzie jest funkcja zwalniania - może przy jakimś zwarciu w instalacji tempomatu być może coś takiego byłoby w jakimś stopniu prawdopodobne)
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?