Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik 2,0 16V omega vs Vectra


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kmc

kmc
  • 7 postów
  • Dołączył: 26-04-2007
  • Skąd: Płock

Napisany 30 czerwca 2007 - 10:05

Witam,
poszukuje silnika do swojej Omegi B z 94 roku. Mam do kupienia silnik 2,0 16V ecotec z angielskiej vectry. Czy ktoś robił taką przkładkę? Mocowania są identyczne, różne są miski olejowe - vectra ma jakąś dodatkową alu - ale miska w vectrze siedzia na śrubach 8, a w mojej starej omedze na 6.... czymnie się wydaję?
Ew może ktoś ma silnik omegi na sprzedaż??

pozdrawiam

--
Krzysiek K.M.C



#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2007 - 17:00

jeśli kształt maja ten sam to zakładaj

#3 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 30 czerwca 2007 - 17:10

Silnik w Vectrze różni sie tylko miską olejowa i kolektorem dolotowym. Mysle ze miske mozna bez problemu przelożyc.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#4 OFFLINE   kmc

kmc
  • 7 postów
  • Dołączył: 26-04-2007
  • Skąd: Płock

Napisany 01 lipca 2007 - 13:11

Silnik w Vectrze różni sie tylko miską olejowa i kolektorem dolotowym. Mysle ze miske mozna bez problemu przelożyc.


Właśnie, ja też tak myślę, ale wolałbym wiedziećm najlepiej od kogoś kto już rozbił taki trick :-) rozwiercić miskę na z 6 na 8 to żaden problem, tylko czy na pewno potem wszystko będzie ok. Diabeł czai się w szczegółach :-(

pozdrawiam

#5 OFFLINE   malybelzyce

malybelzyce
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-06-2007
  • Skąd: okolice lublina

Napisany 01 lipca 2007 - 15:17

Czesc . Ja wlasnie w zeszlym tygodniu robilem taki trick. Udalo sie i tak jak koledzy pisali rozni sie miska olejowa. Trzeba przekladac cala a nie tylko dolna czesc a co za tym idzie jeszcze trzeba wymienic smoka. Poza tym ma inny kolektor dolotowy i z tylu silnika u mnie byly jeszcze jakies bajery ktore trzeba bylo wyrzucic. Poza tym trzeba przelozyc jeden czujnik bo rozni sie wtyczka w omedze jest kwadratowa a w vectrach owalna . Znajduje sie z tylu dokladnie nad czujnikiem temperatury. A tak poza tym wszystko jest to samo. Mozna smialo kupowac silnik od vectry.
,,Żeby źródło odnaleźć trzeba iść ciągle w górę"

#6 OFFLINE   UDZIOREK

UDZIOREK
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-01-2009

Napisany 25 stycznia 2009 - 13:43

Witam
ja zmienilem silnik w omedze i wstawilem od vectry ale zmienilem wszystkie swoje czujniki na stare ,mise i smoka ale auto jak odpalilo to nie wchodzi w obroty powyzej 2 tys?w czym moze byc problem?ktos podpowie?

#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 26 stycznia 2009 - 20:53

Check się świeci?błędy zczytywał?wtyczki od czujników nie pozamieniane miejscami?

#8 OFFLINE   massivenrg

massivenrg
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Poznan

Napisany 28 stycznia 2009 - 18:59

witam.

ja wlasnie tez szykuje sie do takiego przeszczepu. mam omege c 1999 2.0 16v i znalazlem silnik od vectry 2.0 16V. doktor powiedział ze wszystko bedzie dobrze....
ale pytanie mi sie jedno nasuwa:

w omedze w misce jest przeciw waga... czy bedzie ona działała razem z tym silnikiem z vectry ?

#9 OFFLINE   kupelwajser

kupelwajser
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-01-2009

Napisany 04 lutego 2009 - 00:10

Jestem w dzień przed odbiorem omegi combi z warsztatu po wymianie silnika X20XEV na jednostkę z vectry.W uszkodzonym silniku obróciły się panewki na wale korbowym. Według pobieżnych obliczeń, naprawa byłaby nie opłacalna i ryzykowna. Brak gwarancji że silnik po 240 tyś. przebiegu nie potrzebowałby kolejnych, kosztownych napraw.Silnik z vectry to ten sam co w omedze, różni się sposobem mocowania- w vectrze silnik zamocowany jest w poprzek, omega to silnik wzdłuż osi pojazdu. Jest różnica w krztałcie miski olejowej ale to nie przeszkadza w montażu.
Silnik kupiony w Holandi z rozbitego auta /2000,00 pln/, przełożenie silników, uruchomienie, gwarancja 3 miesięczna to koszt 600,00 pln. Silnik według zapewnień warsztatu ma poniżej 150 tyś km przebiegu. Jego wygląd zewnętrzny nawet to potwierdza. Poza tym silnik z dużym prawdopodobieństwem serwisowany. Podzielę się z przyjemnością moimi obserwacjami na temat wymiany silnika w omedze, mam nadzieję że komuś to się przyda. Gdy już przejadę się moim autem z nowym silnikiem to podzielę się wrażeniami. kupelwajser

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2009 - 11:00

Ja robie dokładnie to samo w poniedziałek

Zamiast wysłużonego już XEV z przebiegiem sporo ponad 300k (realnie nawet ponad 400k) będzie serce viki z 98 roku z przebiegiem koło 170k. Oczywiście wszystkie czujniki będę musiał przełożyć bo roczniki się nie zgadzają ale myślę że będzie dobrze - na pewno też conieco tu opiszę - aż się doczekać nie mogę

Całość wyniesie mnie 1300 PLN - 500 zl za silnik, 500 za włożenie go, 300 za pozostałe pierdoły typu uszczelki, zimmeringi, olej itd



 


#11 OFFLINE   kupelwajser

kupelwajser
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-01-2009

Napisany 04 lutego 2009 - 21:55

Środa 04.02.2009. Odebrałem omegę z warsztatu z "nowym" silnikiem z vectry.No cóż, duże nadzieje i spory ból. Ból z powodu ceny, 2850,00 razem z olejem, filtrem, płynem chłodniczym. Nadzieje nadal aktualne. Auto napewno bardziej dynamiczne. Miejsca które pokonywałem na 4 biegu jedynie mogąc utrzymać prędkość teraz pokonywałem na piątym, przyśpieszałem jadąc ok 150 km/h. Przez ok 60 km do domu jechałem między 120 a 180 km /h. Jak się ma rozkraczyć to jak najszybciej...Kupelwajser.

Jeszcze jedno pytanie. Czytając różne posty dowiaduję się, że to tylko ja wydałem kupę forsy na wymianę silnika,jak np. Rozzga 1300 za całość. Jak to jest, że wszytkim udaje się sporo zaoszczędzić, czy może za mało szukałem.?..Kupelwajser

#12 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 lutego 2009 - 17:07

Jak to jest, że wszytkim udaje się sporo zaoszczędzić, czy może za mało szukałem.?..Kupelwajser

A patrzałeś ile kosztują na allegro? 2000 to troche wygórowana cena jak za XEV.Za swój zapłaciłem 1000zł choć były tańsze i bliżej,ale brałem z forum,takze uważałem że kupuję silnik pewny i sprawdzony(i się to potwierdziło)

#13 OFFLINE   darek1

darek1
  • 12 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 09 lutego 2009 - 09:39

ja wsadziłem silnik od vectry i śmiga omcia jak zła.Kupno silnika z wymianą to koszt 2400zł.

#14 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2009 - 10:17

No ja chciałem zaoszczędzić ale moje oszczędności okazały się mrzonką

Ale kwoty jakie wy podajecie to kwoty jakie można wydać już na remont silnika na większości części nowych wraz ze szlifami itd :)



 


#15 OFFLINE   pawel18702

pawel18702

    Citroen C5 to jest to!!!

  • 550 postów
  • Dołączył: 01-05-2008
  • Skąd: PL-SE-N-FIN-DK
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2009 - 12:28

Ale teraz będziesz miał na gwarancji silniczek:D

#16 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2009 - 12:50

Z gwarancjami też nie dokonca bo bez gwarancji kosztuje 800 PLN a ten sam z gwarancją to już wydatek 1200 PLN - ale chyba zaryzykuje i dołoże te pare złotych - zresztą teraz to już bez różnicy - dzisiaj jadę po niego! Jakbym wiedział o nim wczoraj to bym podjechał wracając z wczorajszej eskapady!



 


#17 OFFLINE   slawro76

slawro76
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-11-2007
  • Skąd: Świdnica

Napisany 21 lutego 2009 - 18:36

Ja właśnie przełożyłem silnik z vectry i co? Wszyscy piszą że miska do wymiany i problem z głowy, nie do końca. Mam omegę z 94 r. kupiłem silnik z vectry 99 r. i nie pasuje moja miska. Może jak by wymontować to jakieś urządzenie z miski to by pasowała, ale nie wiem co to jest. Jeszcze jedno smok jest pod innym kątem przykręcony i ma inny kształt uchwytu.

#18 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2009 - 20:22

Dokładnie jeśli masz omege rocznik 94 lub 95 i chcesz zamontować silnik z Vectry musisz sie trochę natrudzić. Oto co u mnie wyszło:

- inaczej przykręcona skrzynia do bloku (teraz przyłapaną mam na 3 śruby z 4
- inna miska (musisz miec tę z 96 i wyżej a uszczelka pasuje od Viki)
- inny smok ( można tego z viki pare razy łotem na łapach bocznych huknąć to się wpasuje)
- inny bagnet i rurka prowadząca (trzeba miec tę od 97 w góre)


Jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę. Aha to się ma tylko i wyłącznie dla zamiany silników: omega 94-95 na viki 97-99 innych nie sprawdzałem i nie polecam się sugerowac moim opisem jako wzorcowym do czegokolwiek. Mój silnik wymieniał fachowiec, który wie dokładnie co zrobił.

WAŻNE - jak już chcesz wymieniać silnik to lepiej szukaj od omegi!!



 


#19 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 lutego 2009 - 21:02

- inaczej przykręcona skrzynia do bloku (teraz przyłapaną mam na 3 śruby z 4

To się tyczy nie tylko silnika od viki,ja mam ome 95 i silnik z omy 98 i wyszły te same jaja z przykręceniem.Jedyne co musiałem przerobić to kable od czujnika poziomu oleju,bo był za krótki

#20 OFFLINE   darekryc11

darekryc11
  • 2 postów
  • Dołączył: 19-05-2010

Napisany 19 maja 2010 - 22:37

Witam
mam pytanko mam vectre 2.0 16 V z 95 roku ostatnia z A z klima no i mam omege z 96 roku z zatartym silnikiem no i moje tytanie czy da sie ten silnik z vectry bez problemu przezucic do omegi a i jeszcze w tej omedze ten zatarty silnik ma skrzynie automat a vectra ma manualna .
Czy da sie to wogle przezucic bez problemu i jakie działania trzeba podiac zeby to sie udało czy te łapy misa skrzynia beda pasowały?????????????????

Dziekuje POZDRAWIAM