Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek płynu ze wspomagania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   konik40i4

konik40i4

    m

  • 4 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 29 czerwca 2007 - 22:25

A wiec :mrgreen: ostatnio ubywa mi sporo płynu ze wspomagania (jakies pół litra na2 miesiace :razz: )
wyciek jest z "maglownicy" czy istnieje jakis zestaw naprawczy :?: bo wydaje mi sie ze wystarczy wymienic uszczelki i bedzie oki :grin: Ale słyszałem tez ze jest ona arozbieralna :sad:
CO RADZICIE :?:



#2 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2007 - 18:52

Maglownica w Omedze?
Jeśli pompa wspomagania to kpl uszczelek i do roboty ale maglownica...
Z reguły maglownice nie sa rozbieralne, elentualnie mozna wymienic oringi na przewodach plynu i tyle. no ale w Omegach gdzie silnik jest ustawiony wzdluznie gdzie bedzie miejsce na maglownicę? przekladnia kierownicza, i pompa wspomagania a w miejscu maglownicy drazek srodkowy. ja sie jeszcze nie spotkalem z omega w ktorej bylaby zamontowana maglownica...


 


#3 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 31 stycznia 2008 - 22:31

Oczywiście że w naszych kluskach jest przekładnia kierownicza, ale spotkałem się że niektorzy mówią potocznie na to urzadzenie maglownica choć przekładnia z nią nie ma nic wspólnego. Co do przecieku z przekładni kierowniczej to naprawde poważny problem, jest tam takie uszczelnienie ni to oring ani zimering, to taki patent opla zdanie większości głupie rozwiazanie. U mnie też cieknie i dlatego zgłębiłem ten temat.
Znalazłem nawet warsztat który się w tym specjalizuje i przerabia według swojego patentu /daje na rok gwarancje/ domyślam się że poprostu zakłada jakieś typowe uszczlnienie. jego cena to 1000zeta z robotą na gotowo i robi to w jeden dzień. Nie wiem co o tym sądzić ale chyba sam za to się wezme nie jestem samochodowcem ale ślusarstwo prowadze, myśle że przewalcze to po swojemu.
Znalazłem na allegro także takich co regenerują przekładnie ale trzeba im swoją wysłać albo całość kupić znaczy regenerowaną za 800zł i samemu zdejmować starą i zakładać, a robota to paskudna mało miejsca i nie wiem czy nie trzeba coś innego wyjmować aby się dostać.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2008 - 22:34

jego cena to 1000zeta



chyba sobie gosciu jaja robi.
Napisz maila do
eton.pepe@op.pl

koles z torunia. Za regeneracje bierze 450 pln.




 


#5 OFFLINE   konik40i4

konik40i4

    m

  • 4 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 02 lutego 2008 - 20:07

No własnie tez o nim słyszałem :) jestem z Torunia ale nie moge go zlokalizowac:) a ten mój wyciek sie zmniejszył i tylko czasem doleje do pełna:)

#6 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 marca 2008 - 21:16

a w pompie wspomagania da sie wymienic zimering?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#7 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 28 marca 2008 - 21:41

Już sobie poradziłem z uszczelnieniem przekładni kierowniczej. Ze względu na cene wymiany tej przekładni czy też jej regeneracji, postanowiłem powalczyć z tym samodzielnie i oto co zrobiłem: dla dokładnego poznania jak to całe uszczelnienie działa i co tam jest, kupiłem na zaprzyjażnionym szrocie za 50 zł, bezużyteczną ale dobrą przekładnie kierowniczą od anglika i po jej rozebraniu wszystko już wiedziałem co w trawie piszczy i co trzeba wymienić i w jaki sposób aby było OK.
Są tam dwa oringi z czego jeden nietypowy i coś w rodzaju zimeringa ale też nietypowy. W sklepach Opla nie mogłem znależdż, i prawdopodobnie zestawów naprawczych w sprzedaży nie ma. Wstawiłem cały zestaw uszczelniający od tej z angola i narazie jest OK i myśle że tak będzie.
Jeszce jedna ciekawostka w tym uszczenienu jak wspomniałem są dwa oringi ale tylko w omegach C w starszych był tylko jeden, ten nietypowy no i oczywoiście ten oplowski niby zimering.
Powiem jeszcze żeby ten cały zestaw uszczelniający wyjąć to trzeba znać sposób, ja doszlem do tego sam i wygląda to tak że poprostu po zdjęciu zabezpieczenia /zegera/ trzeba na chodzącym silniku zrobić niewilki ruch kierownicą żeby zaczeło pracować wspomaganie a cały zestaw poprostu wypchnie i z głowy. trzeba jednak liczyć się z tym że trocimy cały olej, poprostu wycieknie.
Pozdrawiam

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 marca 2008 - 22:36

Już sobie poradziłem z uszczelnieniem przekładni kierowniczej. Ze względu na cene wymiany tej przekładni czy też jej regeneracji, postanowiłem powalczyć z tym samodzielnie i oto co zrobiłem: dla dokładnego poznania jak to całe uszczelnienie działa i co tam jest, kupiłem na zaprzyjażnionym szrocie za 50 zł, bezużyteczną ale dobrą przekładnie kierowniczą od anglika i po jej rozebraniu wszystko już wiedziałem co w trawie piszczy i co trzeba wymienić i w jaki sposób aby było OK.
Są tam dwa oringi z czego jeden nietypowy i coś w rodzaju zimeringa ale też nietypowy. W sklepach Opla nie mogłem znależdż, i prawdopodobnie zestawów naprawczych w sprzedaży nie ma. Wstawiłem cały zestaw uszczelniający od tej z angola i narazie jest OK i myśle że tak będzie.
Jeszce jedna ciekawostka w tym uszczenienu jak wspomniałem są dwa oringi ale tylko w omegach C w starszych był tylko jeden, ten nietypowy no i oczywoiście ten oplowski niby zimering.
Powiem jeszcze żeby ten cały zestaw uszczelniający wyjąć to trzeba znać sposób, ja doszlem do tego sam i wygląda to tak że poprostu po zdjęciu zabezpieczenia /zegera/ trzeba na chodzącym silniku zrobić niewilki ruch kierownicą żeby zaczeło pracować wspomaganie a cały zestaw poprostu wypchnie i z głowy. trzeba jednak liczyć się z tym że trocimy cały olej, poprostu wycieknie.
Pozdrawiam



powiedz problem byl z dojsciem do przekladni ? wyciagles z samochodu czy robiles na samochodzie ? bo z tego co patrzylem to wyjac cala bez unoszenia silnika bedzie ciezko :( na szczescie u mnei nic nie cieknie ale dzieki za info :D przekladnie od angola zachowam




 


#9 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 28 marca 2008 - 23:21

W v jest problem z wyjeciem przekladni albo silnik sie unosi do gory albo mozna zdjac kolektor

#10 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 29 marca 2008 - 17:29

Oczywiście że robiłem całe uszczelnienie bez wyjmowania przekładni, zresztą jak pisałem wypchnięcie elementu uszczelniającego na zewnątrz musi w tym pzypadku być za pomocą ciśnienia z pompy do wspomagania podczas pracy silnika. Mam w garażu kanał i to mi pomaga w tego rodzaju pracach.

#11 OFFLINE   jasiek1974

jasiek1974

    jasiek1974

  • 74 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: Piła

Napisany 29 marca 2008 - 19:42

Panowie u mnie cieknie z przekładni z góry przy śrubie imbusowej drążonej 6.
Jak to uszczelnić i w jaki sposób się do tego zabrać????
Jakie uszczelniacze mam kupić żeby 2 razy nie rozbierać. Proszę o przepis.
jasiek1974

#12 OFFLINE   magico

magico
  • 70 postów
  • Dołączył: 15-11-2007
  • Skąd: Z nienacka - ChoRzów

Napisany 31 lipca 2008 - 11:50

witam ja bym sie doaczył do tematu. cierknie mi przekładnia na tym dekielku z góry. jest mozliwosc naprawy tego czy trzeba dac do regeneracji? pozdrawiam

#13 OFFLINE   cerat

cerat
  • 23 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 08 sierpnia 2008 - 09:18

hej.takze zauwazylem wyciek z przekladni kierowniczej.cieknie z najnizszego jej punktu i to chyba coraz bardziej.nie wiem jak temu zaradzic.az sie boje co do kosztow, czytajac wasze posty rozumiem ze sa z przekladniami niezle jaja.Poradzcie cos jak mozecie nie mam dobrej wiedzy w tym temacie.pozdrawiam wszystkich

#14 OFFLINE   magico

magico
  • 70 postów
  • Dołączył: 15-11-2007
  • Skąd: Z nienacka - ChoRzów

Napisany 08 sierpnia 2008 - 15:34

okazało sie ze mam luzny dekiel dokreciłem i zobaczymy co dalej sie bedzie dzialo

#15 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 27 kwietnia 2009 - 21:55

Oczywiście że robiłem całe uszczelnienie bez wyjmowania przekładni, zresztą jak pisałem wypchnięcie elementu uszczelniającego na zewnątrz musi w tym pzypadku być za pomocą ciśnienia z pompy do wspomagania podczas pracy silnika. Mam w garażu kanał i to mi pomaga w tego rodzaju pracach.


Tak dla odświeżenia, leje mi się z przekładni jak ze szlaufa. dolewam 2 setki co dwa dni :/ Dzis kupiłem przekładnie od angola ( za 50zl :D w skierniewicach, tak nawiasem mówiąc mocno nie polecam) i teraz zastanawiam sie czy cała ta sztyce która jest w przekładni da się wyjąć i przełożyc do mojej?? Jeśli nie to które elementy przełożyc???

#16 OFFLINE   Wrobel365

Wrobel365
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 lipca 2010 - 10:31

witam. Cieknie mi z przekładni kierowniczej plyn od wspomagania. Tzn 2 setki na 2 miesiace. Nie jest to duzy wyciek ale zawsze cos. Mozna wlac uszczelniacza?? Pomoże on cos??

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2010 - 11:56

Nie można. Można uszczelnić.

#18 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 sierpnia 2010 - 19:11

Witam, mam pytanie czy to wyciek z przekladni. Cieknie mi po galkach od kola po stronie kierowcy. Widac ze wszystko tam w okolicy jest mokre z oleju, widac ze cieknie z gory, niestety nie znam sie na tym dobrze, nie znam sie takze na objawach wiec czy to wyciek z przekladni? I teraz ciekawsze to samo "pod zderzakiem" po stronie kierowcy pod mocowaniem chlodnicy widac ze tam tez troszke brudno i mokro. Plynu ze wspomagania ubywa. Kazde miejsce parkingowe znacze :(

#19 OFFLINE   Wrobel365

Wrobel365
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 sierpnia 2010 - 09:17

Miałem to samo . Ja odciągnąłem płyn ze zbiorniczka i wlałem swieży płyn z uszczelniaczem i teraz patrze że nawet małej kropki niema pod samochodem i płynu też nie ubywa. A najlepiej przeczyścić te przewody i wszystko póżniej obserwowac zkad zaczyna leciec

#20 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 sierpnia 2010 - 16:23

niestety u mnie wyciek rzedu 0,2l/ dziennie :( dosc duzo zeby uszczelniacz pomogl calkowice. Nie musze wyciagac plynu z ukladu, jak nie doleje to za 2 dni nic nie bedzie teraz mam jeszcze pytanie czy do X20XEV 95r. beda pasowaly przekladnie z innych silnikow czy tylko z X20XEV? Sedan/kombi jest roznica? Czy sa jakies rozne typy?

EDIT:

Pod autem dzis bylem i duzo zobaczylem. Rymuje i portfel szykuje :( Jak na zdjeciach, cieknie spod tej zebatki co jest pod nakretka. Na ramieniu pisze SR. Czy sa jakies typy bo gdzies widzialem na allegro jakies ZF ? PS co to jest servotronik? Czy wszystkie przekładnie są z wspomaganiem? Bo u mnie przyczyna wymiany przekładni jest wyciek plynu z ukladu.