Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyprzedzenie zapłonu i opóźnienie spalania stukowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 kwietnia 2016 - 16:39

Jest malutka ryska ale brak charakterystycznego okopcenia. Podciśnienia poukładane bez cienia wątpliwości prawidłowo. Sprawdziłem nawet dostępne połączenia. Głowica tyle co robiona, cewka wymieniana, świece nówki NGK (ogólnie przed tym wszystkim objawy były)

Podmienię jeszcze jedną sondę. W drugiej padło grzanie to wymieniłem. Tak w ogóle to po jej wymianie jorgnąłem się, że coś nie halo.

 

A tu świeżynka. Pętla się otwiera, po czym zamyka i dostajemy pięknęgo P0170

 

 

Załączony plik  moment błędu.jpg   37,38K   5 pobrań



#22 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2016 - 16:50

Pętla ma być przecież zamknięta , w momencie kiedy następuje zamknięcie ecu zaczyna regulować dawkę paliwa na podstawie danych z czujników . Ryska na kolektorze wydechowym czyli pęknięcie powoduje zasysanie tlenu , przecież to działa jak inżektor.

Pętla otwarta oznacza pracę z uśrednionymi korektami z pamięci ecu lub pracę awaryjną jeżeli silnik ma temperaturę optymalną.


Edytowany przez manro, 16 kwietnia 2016 - 16:52.


#23 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 kwietnia 2016 - 17:46

W związku z tym dla sprawdzenia zaglutuje ją pastą do wydechu. Ale jeszcze nie widziałem, żeby przez kolektor zasysało. Wręcz odwrotnie. Jak sypnie uszczelka to spalinami śmierdzi, jak kolektor pęknie to daje również i dodatkowo widać osad spalin. Przecież tłumiki stanowią opór dla spalin. Przerabiałem to w x20xev. Kolektor pękł prawie na pół i problemu nie było ;)



#24 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 kwietnia 2016 - 20:46

przy jednym kanale na cylinder jest efekt zaciągania spalin, jak się schodzi kilka kanałów w jeden efekt już jest dużo mniejszy

dlatego tez nie odpala się silnika bez kolektora, może coś zassać i przez błachostke trzeba remontować motor drugi raz

więcej pod hasłem "zjawisko falowe"



#25 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 kwietnia 2016 - 07:26

Ja dopóki miałem szczelny kolektor było Baja. Jak zaczął pierdziec to zaczął wyskakiwac p0170 i dopóki nie zrobię czegoś z kolektorem to wiem ze tak bedzie

#26 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 kwietnia 2016 - 08:39

U mnie raptem około 30mm i ledwie można wypatrzeć nie mówiąc już o "pierdzeniu", którego w ogóle nie ma. Mam dziś okazję sobie napawać i zobaczymy czy pomoże choć na chwilę.

Edit: nic się nie zmieniło.

Edytowany przez Gdybyś, 17 kwietnia 2016 - 12:09.


#27 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 kwietnia 2016 - 13:49

Hej to znowu ja.

Zatkałem dzisiaj wydech szmatą i silnik prawie zgasł. Wydech szczelny wzorowo.

Zamówiłem sondę, tą z krótkim przewodem. To ostatnie co przychodzi mi do głowy.



#28 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 kwietnia 2016 - 14:11

A byłeś ustawić gaz?

#29 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 kwietnia 2016 - 15:13

Gaz to ja sobie sam ustawię jak tylko zrobię porządek z benzyną.



#30 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 kwietnia 2016 - 08:23

Sonda podmieniona bez rezultatu. Krótkoterminowa korekta dziala max 10 sekund, dochodzi do wartości 9% i spada na zero. Czy to znaczy, że 9-10 na jałowym to za dużo? Teraz to już chyba ttlko podmiana ECU zostala. Możliwe jeszcze, że wtryski leją? To sprawdzę na lpg i wylacze pompę paliwa. Nosz kur.... nie maiał chłop problemu to se omege kupił.

 

Zresztą mam gdzieś wymienianie w ciemno bo wyjdzie na to, że odnowie póła auta a parchem i tak pozostanie.

Umówiłem się na TECH-2 niech przetrzepią po swojemu, przynajmniej wartości pomiarowe czujników się zobaczy.


Edytowany przez Gdybyś, 21 kwietnia 2016 - 12:14.