

wyprzedzenie zapłonu i opóźnienie spalania stukowego
#1
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 18:00
Omega B Fl 2.2 16 V (Y22XE)+LPG 99/00 rok
wyprzedzenie zapłonu 42 CA
opóźnienie spalania stukowego cyl1 47 CA
opóźnienie spalania stukowego cyl2 47 CA
opóźnienie spalania stukowego cyl3 47 CA
opóźnienie spalania stukowego cyl4 47 CA
może ktoś powiedzieć skad takie wartości.. u mnie w X20XEV 96 rok opóznienia cyl1-4 maja 0 CA
#2
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 21:05
witam..
Omega B Fl 2.2 16 V (Y22XE)+LPG 99/00 rok
wyprzedzenie zapłonu 42 CA
opóźnienie spalania stukowego cyl1 47 CA
opóźnienie spalania stukowego cyl2 47 CA
opóźnienie spalania stukowego cyl3 47 CA
opóźnienie spalania stukowego cyl4 47 CA
może ktoś powiedzieć skad takie wartości.. u mnie w X20XEV 96 rok opóznienia cyl1-4 maja 0 CA
odczyt na jalowym czy na zgaszonym silniku. jakies objawy czy tak poprostu sprawdzales
#3
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2011 - 08:37
a co mu dolega..? po odpaleniu jak jest zimny nie reaguje za bardzo na pedał przyspieszenia.. własciwie jak mu powoli zwieksze obroty to jakos pojdzie, ale jak chce mu nacisnac tak odrazu np do 1500 obr to sie dławi. i spadaja mu obroty prawie do zgasnięcia.. i tak dosłownie chwile może z 2minuty.. dodatkowo zczytałem błedy to jest błąd 0170 coś z mieszanka raz bogaty raz ubogi wydech.. i to musi być jakis bład chwilowy bo nie sygnalizuje na desce.. i tak próbuje powiązac te wszystkie fakty..
jesli chodzi o te kąty zapłonu i spalania stukowego, co moga oznaczac takie wartosci i czy maja wpływ jakos na silnik?
z góry dzieki za porady
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2011 - 13:29
1.Knock Adaptation Reset
2.Reset O2- Loop Block Learn Map
3.Reset IAC Block Learn Map
4.Ambient Temperature Reset
wykonałem 2 i 3 i jezdze na benzynie.. jakby sie mniej ksztusi ale cos jeszcze go boli..
ale wracając do tych kątów..
jakie powinny być prawidłowe wartości..?? podczas jazdy wyprzedzenie zapłonu sie zmienia tak od 12-42 CA a opóźnienie spalania stukowego z tych 47 CA czasami zmienia sie do 44CA..
czyli jak to rozumieć?? w silniku wystepuje spalanie stukowe i sterownik przestawia zapłon?? tak czytam przeglądam mądre strony i sie zastanawiam nad tym.. co ma na to wpływ..
#8
OFFLINE
Napisany 05 września 2011 - 14:42
#9
OFFLINE
Napisany 05 września 2011 - 23:03
#10
OFFLINE
Napisany 05 września 2011 - 23:18
#11
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2016 - 13:15
Witam serdecznie,
prześladuje mnie od jakiegoś czasu P0170 (bogaty wydech wg. Opel scaner) i nie potrafię sobie z nim poradzić. Może ktoś poradzi ale liczę się z tym, że to temat rzeka.
Posiadam OP-com i opel skaner więc jeśli do diagnozy przydadzą się jakieś dane z odczytów to mogę zamieścić. Nie świeci się kontrolka awarii, działa jak należy i nie jest podpięta pod kontrolkę oleju
Zasadniczo problem nie występuje od razu. Po resecie map silnik po uruchomieniu pracuje wzorowo i równiutko (robione na ciepłym), po czym przychodzi moment, ze obroty lekko się opuszczają (tak jak przy włączeniu klimy) i załapuje owy błąd. I dalej już można przewidzieć. Lekkie drgania silnika, efekt jakby przepuszczania na zapłonie i przyspieszenie odbywa się wyczuwalnymi nazwijmy to skokami pomimo, ze np. pedał w podłodze.
Najgorsze to to, że na wykresach nie jestem w stanie wychwycić i zaobserwować żadnej przyczyny w niewłaściwej pracy reszty czujników.
Wszystko co opisałem dotyczy PB. Gazu nawet nie tykam póki co dlatego, ze chciałem zrobić porządek z benzyną po remoncie silnika i dopiero wówczas zestroić sobie LPG.
Liczę na jakieś sugestie i co ewentualnie pomierzyć,
Pozdrawiam,
Gdybyś.
Edytowany przez Gdybyś, 14 kwietnia 2016 - 15:19.
#12
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2016 - 18:29
To daj logi wtedy gdy to występuje . Integratory i adaptacje.
#13
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2016 - 21:11
Staram się zrozumieć co do mnie napisano ale opornie to idzie. Mnóstwo postów, z których uciekły zdjęcia albo linki nieaktywne i ciężko się mi się precyzyjnie zorientować.
Okaże się jutro co z tego wyjdzie.
Dziękuję za zainteresowanie.
#14
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2016 - 15:14
Udało mi się nagrać do pliku parametry na OP-COM'ie w momencie załapywania błędu.
Ogólnie to mam jedno pytanie. Ten konkretny błąd dotyczy ogółu czy konkretnej sondy?
Bylem dzisiaj dodatkowo sprawdzić czy mam w ogóle katalizatory. Są i mają się dobrze.
Wieczorem wrzucę to co nagrałem.
#15
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2016 - 18:21
Nie mam uprawnień do zamieszczenia załącznika z exela więc nie zamieszczę Livedaty. Mam zatem nadzieje, że ten log coś wniesie.
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.2 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),1.00 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.59 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.49 V
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Prędkość silnika,753 obr/min
Przepływomierz powietrza,12 kg/h
Przepływomierz powietrza,0.63 V
Temperatura cieczy chłodzącej,98 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.27 V
Temperatura powietrza wlotowego,45 °C
Temperatura powietrza wlotowego,1.10 V
Sensor zbiornika paliwa,6.59 V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Aktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przełącznik przechylany (I),Nieaktywne 0V
Przełącznik przechylany ®,Nieaktywne 0V
Przełącznik przechylany (0),Nieaktywne 0V
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.69 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,66 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Aktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),157 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),392 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Otwarte
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Prędkość silnika,753 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,737 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,2.2 ms
Czas wtrysku,3.0 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,41.6 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.6 V
Zmn. wyprzedz. zaplonu ukl. zap. spal. stukowemu - cyl. 1,47 CA
Zmn. wyprzedz. zaplonu ukl. zap. spal. stukowemu - cyl. 2,47 CA
Zmn. wyprzedz. zaplonu ukl. zap. spal. stukowemu - cyl. 3,47 CA
Zmn. wyprzedz. zaplonu ukl. zap. spal. stukowemu - cyl. 4,47 CA
Wzgledne obciazenie silnika,31 %
Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
#16
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2016 - 21:52
Stukowy broni silnika i to wszystko ale przyczyn może być wiele. Zastanawia mnie parametr
Wzgledne obciazenie silnika,31 %
#17
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2016 - 06:08
Mnie również. Stukowy przypuszczam spelnia zadanie ponieważ to jest praca już po zaistnieniu opisanych wczesniej objawów czyli krótko mówiąc przy nierównej pracy silnika. Szkoda, że nie moge zamieścić calego przebiegu. B1S1 potrafi zejść nawet do 50 mv a druga sonda w zasadzie caly czas na tym samym poziomie. Myślałem, ze może tu tkwi problem bo po skasowaniu map startują obie z tych samych wartości. Stąd moje pytanie czy błąd o ktorym mowa można przypisać konkretnej sondzie. Rozumiem zatem, że nie. Dziś będę miał więcej czasu to na spokojnie pozrzucam więcej logów i przeanalizuje ponieważ jeszcze jednej sprawy nie rozumiem. Po resecie map jest wszystko pięknie, silnik pracuje jak dla mnie wzorowo ale z odczytóww wynika, ze jedna sonda analizuje bogato druga ubogo. W momencie kiedy obie są ubogie zamyka się pętla i łapie 0170. W zasadzie to nie wiem dlaczego na tym co zamieściłem jest otwarta... Manro, dzięki za zainteresowanie tematem bo wiem, że nie jestem sam z problemem. Daj znać co mogę pominąć, żeby nastepnym razem nie wrzucać logów na całą strone
A byłoby już całkiem idealnie gdyby mieć dla porównania wykresy od kogoś innego. Szukam na forum ale załączniki nie aktywne. Może znalazłby się ktoś z y2.2.xe i wrzuciłby z logi op-coma w wolnej chwili?
Edytowany przez Gdybyś, 16 kwietnia 2016 - 09:32.
#18
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2016 - 09:30
Tutaj może być wiele przyczyn , uboga mieszanka doprowadza do spalania stukowego , winna może być sonda ale i samo paliwo oraz świece,cewki zapłonowe , wysoka temperatura silnika, przestawiony rozrząd czy uszkodzona głowica silnika.
Ja tak gadam ale zwykle okazuje się że gdzieś wężyk spadł i ciągnęło lewiznę lub ktoś pokręcił zderzakiem od przepustnicy często winna jest przepustnica ,posiada dwa potencjometry pomiarowe przeciwstawne i jest bardzo wrażliwa na zabrudzenie.
Logi są dobrze i zostaną dla potomnych.
#19
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2016 - 10:50
Możliwe, że nie zajrzałem wszędzie i gdzieś ciągnie. Plak wykaże.
To że łapie lewe to jak na moje rozkminki ma sens ponieważ błąd załapuje tylko na wolnych obrotach. Pod obciążeniem teoretycznie lewego powietrze\a może być na tyle mało w stosunku do zapotrzebowania, że może nie mieć w ogóle wpływu.
Ale wystarczy, że popracuje trochę na wolnych np. na światłach (widać to po chwilowej utracie obrotów) łapie błąd i do momentu kolejnego odpalenia są objawy.
Edytowany przez Gdybyś, 16 kwietnia 2016 - 11:18.