

Czas na zmiane auta. Moze Omega?
#1
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 13:24
A wiec-lada chwila czeka mnie zmiana auta. Aktualnie jeżdze Astra F która jest na prawde udanym autem dlatego biore miedzy innymi pod uwage omege. Wertuje od pewnego czasu Wasze forum ale nadal ciezko mi sie zdecydowac wiec licze ze mi pomozecie :-)
Mam przeznaczone na auto do ok 14tys, nie interesuje mnie diesel. Robie miesiecznie 300-400km. Najchetniejsza opcja to w przypadku omegi 2.5 albo 3.0 koniecznie z LPG.
Biore jeszcze pod uwage np Audi A4 1.8T albo 2.8, Mercedesa W210 3.2 E i jeszcze kilka wynalazków...
Mysle ze za kwote która dysponuje powinienem znalezc juz BFL i tu sie rodza moje pytania:
1) Czy Omega FL kumpluje sie z korozja tak samo jak chocby Astra (porazka-gdyby nie rudy to bym samochodu nie zmieniał)
2)Lepiej szukac automat czy manual? Teoretycznie wolałbym manuala ale koszt sprzegła (jest tam dwumasa?) mnie porzeraza
3)Jaki jest przyblizony koszt wymiany rozrzadu?
4)Bede wdzieczny tez za kilka przykładowych cen czesci zawieszenia itp.
5)Jak soibie Wasze kobiety radza za kierownica omegi?
6)Moze polecacie jakis inny model/marke? Nie zalezy mi na roczniku dlatego mysle tez o Audi A6 w "starej" budzie tj C4. Popierdółki ponizej przynajmniej 150km tez mnie nie interesuja;)
Zdaje sobie sprawe ze nie jest łatwo kupic cos mega zadbanego ale ze wzgledu na ograniczone srodki nie szukał ideału w którym nie bede musiał nic zrobic a i mam na tyle duzo czasu ze moge wybrzydzac.
Wczesniej jezdziłem Fordem Mondeo MKI ale miałem inna prace i robiłem znacznie wiecej kilometrów. Auto doinwestowane było na maxa a i tak mam nadzieje ze Omega nie zrazi mnie do Opla tak jak ww. Mondeo do Forda. Teraz na codzien przemieszczam sie służbowym Citroenem Jumperem z 2010 r. a Omega bedzie słuzyła tylko do pieszczenia i na zakupy.
Bede wdzieczny za kazda rade. Pozdrawiam:p
#2
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 13:32
#3
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 13:51
Kolego moja opinia jest taka ze szukal bym omegi b z ostanich lat produkcji, dostaniesz w lepszym stanie b niz bfl w tych pieniazkach. Mialem omege b i bylem bardzo zadowolony, jakby nie to ze musialem sprzedac autko to bym go nie zmienil.
Niestety ale B niezbyt mi sie podoba i gdybym miał dac ok 10tys za Omege to jednak wolałbym własnie Audi A6 C4 pomimo ze starsze. Dodatkowe zniechecenie powoduje u mnie ilosc omeg B które widziałem ładnie schrupane. Sasiad miał B 3.0 w jakiejs wersji Sport?
Chciał to za smieszne pieniadze oddac z sekwencja i ogólnie wygladała ładnie ale wszystkie drzwi od dołu jez leciały i purchle z tyłu na nadkolach..
#4
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 14:03
Niestety ale B niezbyt mi sie podoba
No to bfl za te pieniadze nie kupisz zadnej pozadnej.
#5
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 14:09
No to bfl za te pieniadze nie kupisz zadnej pozadnej.
To moze jeszcze zapytam tak: w jakim przedziale cenowym mozna szukac zdrowej bfl?
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 15:06
#8
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 16:40
Okolo 15tys.
Czyli praktycznie tyle ile mam przeznaczone.
Niby mam 14tys ale jak sie znajdzie za 15 to tez nie problem.
#9
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 16:49
#10
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 17:09
Juz raz sie tak wpakowałem i kupiłem jak na tamte czasy (4 lata temu) najdroższe Mondeo MKI jakie stało na allegro. Sprawdziłem od deski do deski a auto tak sie sypało ze szkoda gadac.a i czy najdroższa jest aby najlepsza??? No zastanawiałbym się.
Bede jeszcze wdzieczny za pytania zadane wyzej.
Odpada tylko jedno-jak cos to bede szukał aftomata:D
#11
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 18:09
Niestety ale B niezbyt mi sie podoba i gdybym miał dac ok 10tys za Omege to jednak wolałbym własnie Audi A6 C4 pomimo ze starsze. Dodatkowe zniechecenie powoduje u mnie ilosc omeg B które widziałem ładnie schrupane. Sasiad miał B 3.0 w jakiejs wersji Sport?
Chciał to za smieszne pieniadze oddac z sekwencja i ogólnie wygladała ładnie ale wszystkie drzwi od dołu jez leciały i purchle z tyłu na nadkolach..
Witam , każde autko jak się o nie nie dba , to zardzewieje i się rozleci , miałem omegę A z 88 r , teraz B z 99 r, i nie mam problemu z nadmierną rdzą , owszem zawsze gdzieś tam w końcu rdza wyjdzie , ale od tego są preparaty do konserwacji i renowacji.
#12
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 18:36
Witam , każde autko jak się o nie nie dba , to zardzewieje i się rozleci , miałem omegę A z 88 r , teraz B z 99 r, i nie mam problemu z nadmierną rdzą , owszem zawsze gdzieś tam w końcu rdza wyjdzie , ale od tego są preparaty do konserwacji i renowacji.
Moja astre zabezpieczałem jak mogłem a i tak ruda wyskakuje coraz to w nowym miejscu i w takim tempie ze ciezko to ogarnac.
Ogólnie sporo poczytałem Waszego forum i przyznaje ze troszke sie ostudziłem.
Dodatkowo myslałem ze BFL jest juz ocynkowana.
Mozecie mi jeszcze napomknac jak wyglada sprawa cen czesci??
#13
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 21:07
jakie części masz na mysli i do jakiego modelu i wersji silnika??Mozecie mi jeszcze napomknac jak wyglada sprawa cen czesci??
Większość części ekspoatacyjnych możesz sprawdzić na allegro;)
#14
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2011 - 21:36
Mozecie mi jeszcze napomknac jak wyglada sprawa cen czesci??
Panowie ze sklepu w którym kupuje mówią że części do Omy są 30-50 % wyższe niż do np. astry tyle tylko że omcią jeździ sie wygodniej przyjemniej i fajniej niż astrą.... inną sprawą jest awaryjność ale jak sie ma autko z rzeczywistym przebiegiem 100-200 KKM to i awaryjności nie ma chyba że kupisz poniemiecki klepany pzrystanek autobusowy...
polecam np stronke autopol.de kolezanka wzieła od nich juz 3cie autko
#15
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2011 - 08:42
Silnik jaki biore pod uwage to tylko 2.5 i 3.0
Ceny czesci do Astry to jakis zart. Sa tak tanie ze nawet jezeli Omega jest o 100% droższa to nie bedzie zle:p
Wiem ze awaryjnosc zalezy od tego jak o auto było dbane ale ogólnie Omega Fl jest uwazana za samochód awaryjny?
#16
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2011 - 10:05
Wejdź na Allegro i się wszystkiego dowiesz.Chodzi mi np o rozrzad (plus ile wynmiana), jakies elementy zawieszenia, swiece, przewody itp...
#17
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2011 - 11:45
#18
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2011 - 15:48
Ja tydzień temu robiłem kompletny rozrząd + pompa wody, wymianę oleju (kupiłem 8L ) i płynu chłodzącego (10L tego czerwonego ), a i wszystkie filtry zapłaciłem za wszystko po moich zniżkach na warsztat 870zł, mam 2.5V6. Chcesz mieć wygodę jazdy kup omegę, ale licz się z drobnymi awariami szczególnie przy V6 to są silniki BMW więc koszty napraw i części są wyższe niż Opla
Sorry , ale silniki V6 nie są z BMW. Tylko silnik R6 (2,5TD)i chyba (2,5DTI).
#19
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2011 - 21:25
#20
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2011 - 21:42
Ale i tak są stosunkowo drogie w utrzymaniu
Ale co w nich jest drogiego??