Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Napięcie ładowania z alternatora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 czerwca 2007 - 20:24

Panowie, pomierzyłem dziś napięcie ładowania z alternatora:
1. Zimny silnik (ok.35*C) - bez obciążnia - 14,31V, z pełnym obciążeniem (wszystko, co się da włączyć na max - wszystkie światła, wentylator też, (klima na LOW :wink:) radio normalnie) - 13,97V
2.Gorący silnik (powyżej 80*C) - bez obciążenia - 13,97V, z pełnym obciążeniem - 13,51V.
I teraz zasadnicze pytanie: czy to jest prawidłowe, że przy rozgrzanym silniku spada napięcie ładowania (w miarę rozgrzewania). Jeśli to prawidłowe, to dlaczego tak się dzieje?

Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to że wraz ze wzrostem temperatury rośnie oporność i stąd spadki napięcia, może bredzę?



#2 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2007 - 22:39

1. Zimny silnik (ok.35*C) - bez obciążnia - 14,31V, z pełnym obciążeniem (wszystko, co się da włączyć na max - wszystkie światła, wentylator też, (klima na LOW ) radio normalnie) - 13,97V
2.Gorący silnik (powyżej 80*C) - bez obciążenia - 13,97V, z pełnym obciążeniem - 13,51V.

No to wg teorii masz OK.

I teraz zasadnicze pytanie: czy to jest prawidłowe, że przy rozgrzanym silniku spada napięcie ładowania (w miarę rozgrzewania). Jeśli to prawidłowe, to dlaczego tak się dzieje?
Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to że wraz ze wzrostem temperatury rośnie oporność i stąd spadki napięcia, może bredzę?

Prawdopobnie tylko to, ale możliwe jest też jakieś zabezpieczenie termiczne w regulatorze napięcia. Majaczę?
Napisz jeszcze kiedy zmieniałeś akumulator i w których punktach mierzyłeś napięcie (na zaciskach akumulatora czy na klemach), zmierzę w taki sam sposób.

#3 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 25 czerwca 2007 - 22:41

wielu użytkowników omeg juz to przerabiało (łącznie ze mną :cool: ) Jeśli przy gorącym silniku pod obciążeniem ładowanie nie spada ci poniżej 13,5 V to nie ma większego problemu jest O.K. Jesli zaczyna jednak spadac poniżej tej wartości to przedewszystkim "czyszczenie" kabli na obwodzie ładowania łącznie z masą, W skrajnych przypadkach pomaga rónież wymiana regulatora napięcia na regulator 14,5 a nawet 15 Voltowy (znjomemu pomogło).

#4 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 czerwca 2007 - 22:41

a moze na cieplym silniku pasek ma inny naciag niz na zimnym lub napinacz po rozgrzaniu juz nie ciagnie tak mocno

#5 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2007 - 18:06

Mierzyłem na akumulatorze, dotykając bezpośrednio jego ołowianych + i - (chyba to się klemy nazywa :shock:). Panowie zmierzcie i podajcie.

#6 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2007 - 21:15

Mierzyłem na akumulatorze, dotykając bezpośrednio jego ołowianych + i - (chyba to się klemy nazywa ).

IMO klemy to są obejmy na końcach kabli, a w ich środku są zaciski akumulatora. Jest to o tyle ważne, że na styku klemy i zacisku występuje jakiś opór elektryczny i spadek napięcia pod obciążeniem.
Jeżeli zmierzysz na klemach, to wyjdzie więcej niż na zaciskach (w środku klem).
Występuje też opór między kablem a klemą, to jest zagniatane i z czasem koroduje, powodując spadek napięcia i nagrzewanie w tym miejscu. Możesz zmierzyć też spadek napięcia na tym połączeniu.
Najlepiej wbić się końcówką miernika w kabel "+" przed klemą. Można tak sobie mierzyć napięcia pod obciążeniem w różnych miejscach i widać wtedy, gdzie są spadki i co trzeba naprawić.
Wiec podłączałeś miernik do klem czy do zacisków?

#7 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2007 - 13:25

Na zaciskach akumulatora, wg. Twojego opisu. Wczoraj na spocie mierzyłem w ten sam sposób u prezesa i wyniki mam dokładnie takie same.

#8 OFFLINE   jacko

jacko
  • 83 postów
  • Dołączył: 07-04-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 29 czerwca 2007 - 10:34

Zimny silnik 14.20V
Rozgrzany 13.70V

13.50V jest niewystarczajace, i najlepiej zaczac od regulatora lub mostka diodowego, oczywiscie jezeli wczesniej sprawdzimy klemy i przewody.

P.S.

Wszystkie pomiary robilem na pelnym obciazniu (klima, swiatla mijania, radio, dmuchawa na max)
[center:c39c0511f9]Dodany obrazek[/center:c39c0511f9]

#9 OFFLINE   konradw1

konradw1
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-08-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 21 sierpnia 2008 - 21:28

Mam te sam problem zimny powyżej 14V, gorący około 13V, im cieplejszy tym niżej.Wymieniłem alternator na inny egzemplaż tej samej firmy i jest to samo, sam nie wiem co mam robic, spadków na przewodach nie ma ,fachowcy załamują ręce, czy jest prawdopodobne żeby obydwa alternatory miały tę samą usterkę.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 sierpnia 2008 - 09:36

Mam te sam problem zimny powyżej 14V, gorący około 13V, im cieplejszy tym niżej.Wymieniłem alternator na inny egzemplaż tej samej firmy i jest to samo, sam nie wiem co mam robic, spadków na przewodach nie ma ,fachowcy załamują ręce, czy jest prawdopodobne żeby obydwa alternatory miały tę samą usterkę.



no to nie doszukuj sie problemu bo kazda V tak ma. ja tez podejrzewalem altek, zmienilem na inny - to samo - wszystkie polaczenia przeczyscilem - to samo. sprawdzalem na kilku innych V i jest dokladnie tak samo. poprostu na zimnym silniku wiecej laduje - jak sie rozgrzeje regulator obniza ladowanie i tyle.




 


#11 OFFLINE   konradw1

konradw1
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-08-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 23 sierpnia 2008 - 09:20

Może i każda v tak ma, ale przez to akumulator jest ciągle niedoładowany i skraca to jego żywotność. Ale wtym przypadku koszty czestszej wymiany akymulatora są mniejsze od kosztów dojscia do przyczyn niskiego ładowania.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2008 - 09:31

Może i każda v tak ma, ale przez to akumulator jest ciągle niedoładowany i skraca to jego żywotność. Ale wtym przypadku koszty czestszej wymiany akymulatora są mniejsze od kosztów dojscia do przyczyn niskiego ładowania.



przy max obiciazeniu mam 13.3 - aku ma 12 - jest niedoladowany ?




 


#13 OFFLINE   konradw1

konradw1
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-08-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 23 sierpnia 2008 - 16:41

Prawidłowe napięcie ładowania nie może być wyższe od 14,4v i nie niższe niż 13,7-13,8. Gdy jest za wysokie, paruje za szybko elektrolit, gdy za niskie akumulator zasiarcza się jest ciągle niedoładowany i skraca sią jego żywotność . 13,3V to jest za mało. Aby się przekonać czy alternator dobrze ładuje należy zmierzyć gęstość elektrolitu po zrobieniu długiej trasy min500-600km gdy, gęstość będzie w okolicach 1.28 jest ok, gdy spadnie do 1,25 ładowanie jast niewystarczające.Aby pozbyć się wszystkich wątpliwości w taką trasę najlepiej wyruszyć z w pełni naładowanym akumulatorem. U mnie problemen nie jest obciążenie, pod wpływem maksymalnego obciążenia elektrycznego napięcie spada tylko o (0,2-0,3)V w stosunku do pracy bez obiążenia. U mnie problemem jest zmniana napięcia ładowania po nagrzaniu silnika.
Silnik zimny: bez obiążenia 14,25V z pełnym obciążeniem 13,95V
Silnik gorący:bez obiążenia 13,30V z pełnym obciążeniem 13,00V
A może w tych silnikach pod wpływem temperatury następuje jakieś przebicie np: w układzie zapłonowym i alternator nie wyrabia. Rozmawiełem na ten temat z ludźmi, którzy naprawiają tylko alternatory, mieli takie przypadki w innych samochodach, wymiana regulatora i mostka nie pomogła, ktoś kupił całkowicie nowy alternator i do piero wtedy pomogło. Może po pewnym przebiegu te alternatory bosha zmieniają swoje własności w wyższej temperaturze.

#14 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 06 stycznia 2009 - 19:53

cyt.
"13.50V jest niewystarczajace, i najlepiej zaczac od regulatora lub mostka diodowego, oczywiscie jezeli wczesniej sprawdzimy klemy i przewody"

-gdzie jest ten regulator i ten mostek diodowy ?
Mam akumulator 55Ah i 13,6 volta ładowania na nagrzanym silniku
w instrukcji piszą, że trzeba zapewnić ładowanie 14-14,4V
Mozna samemu wyregulować prąd ładowania ?

#15 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2009 - 20:05

kolego regulator i mostek są w alternatorze,
nie wydaje mi się że można regulować napięcie ładowania :zdziwnienie:

najpierw sprawdź połączenia + i - i klemy ,sam z tym walcze

#16 OFFLINE   sgrzankowski35

sgrzankowski35
  • 1 postów
  • Dołączył: 15-12-2008
  • Skąd: toruń

Napisany 06 stycznia 2009 - 20:47

miałem taki przypadek wymień klemy:

#17 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lutego 2009 - 22:26

Potwierdzam :Klemy do wymiany,a szczególnie połączenia kabli i klem.Utleniają się .Najlepiej sprawdzić pod pełnym obciążeniem ,czy się grzeją .Jeśli tak to jest główna przyczyna .Tak miałem.Opór na połączeniu działa jak typowa grzałka

#18 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2009 - 07:03

U mnie jest na zimnym:
13,9 bez obciążenia
13,6 z obciążeniem

na ciepłym:
13,7 bez obciążenia
13,4 z obciążeniem

Starczy? Trochę się boję o to 13,4, ale pomiar był robiony na bardzo słabym aku, a ładowanie rozładowanego aku to chyba też obciążenie?
Teraz mam nową baterię i chciałbym się jakiś czas nią nacieszyć.

Jak będzie trochę cieplej to powalczę z przewodami (poczyszczę końcówki) i zmierzę bezpośrednio na altku.

#19 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 lutego 2009 - 21:36

Proponuję wszystkim zainteresowanym sprawdzic ładowanie podłączjąc + do akumulatora a - do obudowy alternatora.

Dziwna sprawa że tak sprawdzając ładowanie jest na gorącym silniku 14,5V a do akumulatora dochodzi 13,7V.

Na śrubie którą przykręcany jest akumulator do silnika też jest 13,7.
Teoretycznie jest to niemożliwe żeby alternator niemiał dobrej masy z silnika ale miernik tak pokazuje.

A najciekawsze jest to że gdy podłączyłem dodatkowym przewodem alternator z akumulatorem to na akumulatorze ładowanie podnosi się tylko o 0,1V.

Gdy odłączę dodatkowy przewód ten od akumulatora to na końcu zganijcie jakie jest napięcie na jego końcu?

Tak jest 14,5V.


Próbowałem dodatkowy przewód robić o różnej grubości żeby niebyło strat nie ma różnicy zawsze efekt jest taki sam.

Ma ktoś jakiś pomysł na to ?

#20 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2009 - 21:52

Witam.Ja miałem Podobny problem w MV6 mojej ale u mnie okazało sie iz tak zwany "kumutator" do którego dotykają szczotki zuzyl sie ,wytarł....i aku był wiecznie niedoładowany...ale to tylko taka moja mała podpowiedz..Sądze ,ze i tak Cie czeka demontaz alternatora