Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozjechane mapy wtrysku gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Hrumque

Hrumque
  • 121 postów
  • Dołączył: 23-08-2006
  • Skąd: Opole

Napisany 23 czerwca 2007 - 18:22

Zagazowałem się, zrobiłem ~1000km i stwierdziłem troszkę "nieprawidłowości":
- nierówne wolne obroty
Poszperałem i znalazłem winnego:
Dodany obrazek
Wężyk od podciśnienia rozpękł się na pół i łapał lewe powietrze, bo wcięło gdzieś "zaciski" na jego końcówce. Na szczęście wystarczyło go troszkę skrócić (obciąć rozerwaną końcówkę) i założyć od nowa, teraz dając już opaskę - by nie rozrywał się więcej. Okazało się że dalej gdzieś gwizda - sąsiednie węzyki też miały pęknięcie, od dołu więc na fotce tego nie widać.
Wniosek - koniecznie muszą być opaski na tych rurkach gumowych, bo pękną wzdłuż prędzej czy później.

Po poprawkach na gazie wyszło mi spalanie momentami >20l/100km (w trasie!) Zmajstrowałem interfejs, ściągnąłem mapę wtrysku gazu - poszła "mocno do góry" w stosunku do benzyny. Ponowna autokalibracja pomogła... Może ktoś wie jak "zablokować" mapę wtrysku gazu dla STAG300-6 (jest taka opcja dla benzyny, ale da gazu nie widzę).


--
Bartek

#2 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 czerwca 2007 - 13:36

witam gazu nie zablokujesz :) wystarczy że zablokowałeś benzynową...

także już nie powinna sie rozjechać , ponieważ gazowa jest uzależniona wyłącznie od benzynowej :)
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#3 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2007 - 15:37

witam gazu nie zablokujesz :) wystarczy że zablokowałeś benzynową...

także już nie powinna sie rozjechać , ponieważ gazowa jest uzależniona wyłącznie od benzynowej :)



mam nadzieje Beton że jak ja załorze u ciebie gaz to nie będe miał takich problemów bo nie znam sie na wgrywaniu map a jechać z kalisza do czetochowy to prawdziwa wyprawa na regulacje ;)

#4 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 czerwca 2007 - 20:38

:-) każdemu moze sie zdarzyć przeoczyć taki szczegół :-) jesteśmy tylko ludźmi ;-)
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#5 OFFLINE   Hrumque

Hrumque
  • 121 postów
  • Dołączył: 23-08-2006
  • Skąd: Opole

Napisany 29 czerwca 2007 - 21:38

Ja wcale nie twierdze że to była wina montujących gaz - po prostu te rurki są tandetne, jedna wcześniej już pękała, a reszta wyrównała swój stan do sąsiadki ;)
A pisałem cały ten wywód "dla potomnych" - jakby ktoś coś kiedyś podobnego walczył, i użył magicznej opcji "szukaj" - to może znajdzie...
--
Bartek

#6 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 lipca 2007 - 16:16

Hrumque, a Poza tym jak autko na gazie sie sprawuje??Jak tam spalanie?? Papierki może już doszly??
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#7 OFFLINE   Hrumque

Hrumque
  • 121 postów
  • Dołączył: 23-08-2006
  • Skąd: Opole

Napisany 01 lipca 2007 - 17:38

Papierki chyba doszły - przyszło awizo jakoś w piątek, jutro może pójdę na pocztę odebrać.
Auto ... jeździ. Nic specjalnego sie nie dzieje, nic strasznego ani rewelacyjnego (no, może poza tym co wysłuchałem od żony na temat wyglądu klapy-podłogi bagażnika).

Troszkę upierdliwe jest tankowanie i "dynamiczna pojemność" zbiornika - jak się jedzie na trasie i nie ciśnie jak torpeda to po wykorzystaniu "calego gazu" potrafi wejść do zbiornika 47-48L i da się przejechać z 350-400km (pomimo że od ~150km świeci już rezerwa).
Jak sie przyjmie moment jako "brak gazu" gdy się mocno przyciśnie i wyskakuje na benzynę - to do zbiornika wchodzi tylko z 30-35L. Tak jakby zbyt szybko spadało ciśnienie w zbiorniku, albo przy gwałtownym przyspieszaniu odpływał gaz do tyłu butli i wielozawór ssał gaz lotny? W takiej sytuacji spokojniejsza jazda i przełączenie z powrotem na gaz daje jeszcze co najmniej 100km do tankowania...
--
Bartek