Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

regulator napięcia?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bumak13

bumak13
  • 2 postów
  • Dołączył: 26-01-2010

Napisany 08 lipca 2011 - 11:51

Witam.
Mam "mały" problem, w czasie jazdy pali mi się kontrolka ładowania a gdy przekroczę 1800 obr zapala się też pomarańczowa lampka z silnikiem.
Komputer pokazuje 3 błędy:
49 Za wysokie napięcie akumulatora
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
31 Brak sygnału obr/min z silnika
Czy to może być regulator napięcia? Alternator mam Delco
Omega B, kombi, 2.0 8V(chyba X20SE). 95r
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 08 lipca 2011 - 11:54

1-diody albo regulator trzeba zrobić na początek
2-czujnik do wymiany ale po zrobieniu 1 http://forum.omegakl...ead.php?t=58053
3-normalne na nie pracującym silniku

#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2011 - 12:14

obstawiam regulator + szczotki

 


 


 


#4 OFFLINE   Szzymek

Szzymek
  • 108 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2011 - 18:23

Sprawdz panewke mosiężną pod szczotkami czy nie jest wytarta.
Po hamowni wyszło 139,2 KM

#5 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2011 - 17:25

witam wszystkich koledzy mam problem z omcia a mianowicie mam taki problem ze podczas jazdy i na postoju mam spadki napięcia na światłach i oświetleniu deski rozdzielczej nawet radio się wyłącza i zapala samemu (oświetlenie licznika rozjaśnia się a po chwili przygasa takie pulsowanie) występuje takie coś czasami nie ciągle, czy siada mi regulator i jak mogę go sprawdzić samemu , po podpięciu kompa pokaże mi błąd czy nie dodam ze alternator robiłem 2 lata temu

#6 OFFLINE   jacagda

jacagda

    xxx

  • 142 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Gdańsk Oliwa
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2011 - 18:59

witam wszystkich koledzy mam problem z omcia a mianowicie mam taki problem ze podczas jazdy i na postoju mam spadki napięcia na światłach i oświetleniu deski rozdzielczej nawet radio się wyłącza i zapala samemu (oświetlenie licznika rozjaśnia się a po chwili przygasa takie pulsowanie) występuje takie coś czasami nie ciągle, czy siada mi regulator i jak mogę go sprawdzić samemu , po podpięciu kompa pokaże mi błąd czy nie dodam ze alternator robiłem 2 lata temu


sprawdzić przewody masowe

#7 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2011 - 19:05

witam wszystkich koledzy mam problem z omcia a mianowicie mam taki problem ze podczas jazdy i na postoju mam spadki napięcia na światłach i oświetleniu deski rozdzielczej nawet radio się wyłącza i zapala samemu (oświetlenie licznika rozjaśnia się a po chwili przygasa takie pulsowanie) występuje takie coś czasami nie ciągle, czy siada mi regulator i jak mogę go sprawdzić samemu , po podpięciu kompa pokaże mi błąd czy nie dodam ze alternator robiłem 2 lata temu


kolego sprawdz sobie napiecie ladowania alumulatora miernikiem - powinno miec ponad 14 v przy wlaczonych swiatlach i dmuchawie powinno tylko troche spasc.

#8 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 25 października 2011 - 20:48

witam wszystkich koledzy mam problem z omcia a mianowicie mam taki problem ze podczas jazdy i na postoju mam spadki napięcia na światłach i oświetleniu deski rozdzielczej nawet radio się wyłącza i zapala samemu (oświetlenie licznika rozjaśnia się a po chwili przygasa takie pulsowanie) występuje takie coś czasami nie ciągle, czy siada mi regulator i jak mogę go sprawdzić samemu , po podpięciu kompa pokaże mi błąd czy nie dodam ze alternator robiłem 2 lata temu


Alternator prawdopodobnie do wymiany. Miałem to samo. Walił mi za wysokie napięcie. Przepalały się lampki podświetlające, zegary szalały, radio się restartowało albo zawieszało (nieoryginalne)... Wymieniłem więc mostek prostowniczy i... Po 2 tygodniach znowu zaczęło świrować... Pomogło dopiero wymienienie alternatora. Kupiłem używkę na allegro. Po roku stwierdzam, że to był dobry zakup.

#9 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2011 - 18:31

witam koledzy dzisiaj pogrzebałem przy klusce przeczyściłem masy sprawdziłem ładowanie i jest tak bez obciążenia mam 14.15 V a pod obciążeniem czyli włączeniu świateł dmuchawy na ful i radia spadło do 13.93V czyli chyba alternator ok co moge jeszcze sprawdzić

#10 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 29 października 2011 - 21:06

No u mnie często gęsto ładowanie też było takie jak trzeba. ale czasami, zwłaszcza w dłuższej trasie skakało. Któregoś razu jak byłem w drodze do Piły zaczęło mi świrować. zjechałem na pobocze, maska w górę i pomiar. chwilami podskakiwało do prawie 19V. Więc usterka była sporadyczna. Jedna z najgorszych do namierzenia. Powiadam - wymiana alternatora. :]

#11 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 października 2011 - 23:11

witam koledzy dzisiaj pogrzebałem przy klusce przeczyściłem masy sprawdziłem ładowanie i jest tak bez obciążenia mam 14.15 V a pod obciążeniem czyli włączeniu świateł dmuchawy na ful i radia spadło do 13.93V czyli chyba alternator ok co moge jeszcze sprawdzić


Sprawdż sam altek, jeśli daje 14,5 +/-0,5V, to jest ok. Powód spadku napięcia ładowania pod obciążeniem, to kwestia stanu styków w całej instalacji. Mówisz, że czyściłeś "masy", tzn zacisk "-:" akumulatora, czy też przewód masy pomiędzy nadwoziem a silnikiem? Warto np zrobić nowy przewód masy i wymienić, casem zdrowy wygląd przewodu może być mylący.

#12 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2011 - 18:53

Witam dzięki za podpowiedzi, przemierzę alternator sam i dam znać masy czyściłem na aku przewody odkręcałem i czyściłem wszystko na dodatek z psikałem jakimś sprajem do przewodzenia .kurcze ale jakby alternator padł to by ciągle mrugało jak choinka, a mi mruga raz na dzień czasami dwa , jak zaczyna mrugać to wyłączam zapłon odpalam ponownie i mruganie lampek znika dziwne

#13 OFFLINE   jacagda

jacagda

    xxx

  • 142 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Gdańsk Oliwa
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 października 2011 - 19:11

Witam dzięki za podpowiedzi, przemierzę alternator sam i dam znać masy czyściłem na aku przewody odkręcałem i czyściłem wszystko na dodatek z psikałem jakimś sprajem do przewodzenia .kurcze ale jakby alternator padł to by ciągle mrugało jak choinka, a mi mruga raz na dzień czasami dwa , jak zaczyna mrugać to wyłączam zapłon odpalam ponownie i mruganie lampek znika dziwne

Nie koniecznie jak mi padł alternator to mrugało a potem wszystko zgasło zegary na zero

#14 OFFLINE   Obcy74

Obcy74
  • 8 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 07 listopada 2011 - 09:18

Moja sobotnia przygoda:

W trakcie jazdy autostradą nagle wszystkie zegary spadły mi do zera, zapaliły się kontrolki ABS i airbag, przez chwilę lekko świeciła się kontrolka aku po czym zgasła. Auto jechało dalej normalnie na tempomacie. Po kilku kilometrach zgasły kontrolki a przy hamowaniu i jeździe na luzie zegary wracały do normy. W trakcie normalnej jazdy też czasami wszystko było OK. Po dojechaniu na miejsce spod maski wydobywała się para. Po jej otwarciu okazało się, że zagotował się akumulator.

Czy dobrze zdiagnozowałem, że to regulator napięcia?

Edit: Nawalony Zając
Przeniosłem. Przed napisaniem nowego tematu sprawdź chociaż czy już takiego nie ma!!


#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2011 - 09:31

Czy dobrze zdiagnozowałem, że to regulator napięcia?

bardzo możliwe sprawdź miernikiem ładowanie

#16 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 listopada 2011 - 14:38

miałem identyczny przypadek dzisiaj. Zegary na "zero" kontrolki się zaświeciły, po paru sekundach kontrolki zgasły poza ładowaniem, zegary normalnie pracowały. Wróciłem do domu prawie 40km bez swiatel itp. ale dojechalem ;)
altek Bosch 120A model 0 124....
ja na zdjęciu
w pobliskim /60km/ zakładzie śpiewają ok 350-380zł za altek z roczną gwarancją - jeśli padł komutator i regulator. Jak padło mniej to troche taniej. Cena zabójcza bo na necie altki używki ok 150zł.
Warto iść w używkę z gwarancją rozruchowąc 14 dni czy lepiej dopłacic i regenerować ?

#17 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 26 listopada 2011 - 17:08

miałem identyczny przypadek dzisiaj. Zegary na "zero" kontrolki się zaświeciły, po paru sekundach kontrolki zgasły poza ładowaniem, zegary normalnie pracowały. Wróciłem do domu prawie 40km bez swiatel itp. ale dojechalem ;)
altek Bosch 120A model 0 124....
ja na zdjęciu
w pobliskim /60km/ zakładzie śpiewają ok 350-380zł za altek z roczną gwarancją - jeśli padł komutator i regulator. Jak padło mniej to troche taniej. Cena zabójcza bo na necie altki używki ok 150zł.
Warto iść w używkę z gwarancją rozruchowąc 14 dni czy lepiej dopłacic i regenerować ?


Osobiście bym wolał z regenerować mimo gwarancji na używkę.

#18 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 19 sierpnia 2012 - 20:50

Witam,

pogoda była super a ja w drodze na morze się popsułem i musiałem być odholowywany do domu :masakra:

Podczas jazdy, raz na chwile zapalila sie kontrolka akumulatora, tak na 3-4 sekundy i zgasła więc jechałem dalej. Po jakimś czasie znowu się zapaliła i zgasła. Po chwili zaczeła się zaświecać i gasnąć. Po dalszej chwili zaczeła się świecić i już nie gasła a po następtnej chwili zaczęła pulsować jaśniej-ciemniej.. więc w tym momencie zawróciłem i jechałem do domu. Po 10 km zaczeły zaświecać się kolejne kontrolki od TC, ABS, itd.. aż w końcu silnik się wyłączył...

Poszukałem trochę i większość wskazuje na alternator lub jego podzespoły.

Rozebrałem go od razu po dojechaniu do domu i okazuje się, że szczotki są jeszcze 'długie', ale ale nie wiadomo jak z regulatorem. Mostek wygląda na ok ale tylko tak wygląda.

Obszar koło alternatora nie jest ani zabrudzony, ani zardzewiały, wszystko czyste i wygląda dobrze.

Proszę powiedzcie mi czy wymieniać regulator, diody, mostek?

Dzięki z góry za wskazówki.


przeniosłem w odp. wątek ,;kocyk

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2012 - 21:38

Proszę powiedzcie mi czy wymieniać regulator, diody, mostek?

najprędzej regulator bo opisany przez ciebie objaw czyli zapalanie się kontrolek poszczególnych systemów następuje podczas spadku napięcie poniżej pewnej wartości

#20 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 20 sierpnia 2012 - 01:25

najprędzej regulator bo opisany przez ciebie objaw czyli zapalanie się kontrolek poszczególnych systemów następuje podczas spadku napięcie poniżej pewnej wartości


Aha rozumiem.

Wymienić tylko regulator czy reszte od razu też?

Jak jest z psuciem się tych diód?

Jak by ktoś pytał to akumulator mam prawie nowy kilku miesięczny z GM 65Ah. Wcześniej był też GM ale 66Ah. Czy to możliwe, że tamten akumulator mógł być jeszcze dobry i że już wtedy akumulator fisiował?