problem z asb omega 2,5td
#1 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 17:10
Dziś zdarzyła mi się bardzo dziwna rzecz. Jeździłem sobie spokojnie po miescie, wszystko pieknie ładnie i po przyjeździe do domu na parking przy wrzuceniu na "p" wywaliło mi na komputerze komunikat "AUTOMAAT VEERSEN-BAK" (to po holendersku, ale mniemam że to to samo co "AUTOMAT GETRIEBE"). Skrzynia oczywiście przeszła w tryb awaryjny . Po ponownym odpaleniu auta po jakiś 10 sek znów wywala ten komuniakt i nie ma jazdy.
Dodam tylko ze wcześniej skrzynia sprawowała się idealnie. Biegi zmieniała bez najmniejszych szrpnieć. Z tego co wiem porzedni własciciel zmieniał olej jakieś 25000 temu. J tym autem przejechałem do tej pory 8 tysięcy i nie było najmniejszego problemu
Co to może być?
#2 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 21:20
http://forum.omegakl...ghlight=spinacz
A jeżeli nie chcesz się bawić to do mechanika który ma Techa2 lub do ASO.
#3 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 21:43
#4 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 22:05
AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
700 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów
0701 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - sterowanie poza zakresem mocy
0702 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - uszkodzenie w układach elektronicznych
0703 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B"
0704 Włącznik pedału sprzęgła
0705 Czujnik położenia drążka wyboru biegu
0706 Czujnik położenia drążka wyboru biegu
0707 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - przerwa lub zwarcie do masy
0708 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - zwarcie do plusa
0709 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - usterka sporadyczna
0710 Czujnik temperatury oleju w przekładni
0711 Czujnik temperatury oleju w przekładni
0712 Czujnik temperatury oleju w przekładni - przerwa lub zwarcie do masy
0713 Czujnik temperatury oleju w przekładni - zwarcie do plusa
0714 Czujnik temperatury oleju w przekładni - usterka sporadyczna
0716 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy
0717 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy - brak sygnału
0718 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy - usterka sporadyczna
0719 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B" - poziom sygnału za niski - przerwa lub zwarcie do masy
0720 Czujnik prędkości obrotowej przekładni
0721 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy
0722 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy - brak sygnału
0723 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy - usterka sporadyczna
0724 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B" - poziom sygnału za wysoki - zwarcie do plusa
0725 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni
0726 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni
0727 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni - brak sygnału
0728 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni - usterka sporadyczna
0730 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka
0731 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg l
0732 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 2
0733 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 3
0734 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 4
0735 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 5
0736 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg wsteczny
0740 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej
0741 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - mała sprawność lub niezasprzęglone
0742 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - sprzęgło zasprzęglone na stałe
0743 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej
0744 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - sporadyczna usterka w obwodzie
0745 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni
0746 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0747 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - elektromagnes jest stale zasilany
0748 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni
0749 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - usterka sporadyczna
0750 Elektrozawór przełożeń przekładni “A"
0751 Elektrozawór przełożeń przekładni “A" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0752 Elektrozawór przełożeń przekładni “A" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0753 Elektrozawór przełożeń przekładni “A"
0754 Elektrozawór przełożeń przekładni “A" - usterka sporadyczna
0755 Elektrozawór przełożeń przekładni “B"
0756 Elektrozawór przełożeń przekładni “B" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0757 Elektrozawór przełożeń przekładni “B" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0758 Elektrozawór przełożeń przekładni “B"
0759 Elektrozawór przełożeń przekładni “B" - usterka sporadyczna
0760 Elektrozawór przełożeń przekładni “C"
0761 Elektrozawór przełożeń przekładni “C" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0762 Elektrozawór przełożeń przekładni “C" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0763 Elektrozawór przełożeń przekładni “C"
0764 Elektrozawór przełożeń przekładni “C" - usterka sporadyczna
0765 Elektrozawór przełożeń przekładni “D"
0766 Elektrozawór przełożeń przekładni “D" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0767 Elektrozawór przełożeń przekładni “D" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0768 Elektrozawór przełożeń przekładni “D"
0769 Elektrozawór przełożeń przekładni “D" - usterka sporadyczna
0770 Elektrozawór przełożeń przekładni “E"
0771 Elektrozawór przełożeń przekładni “E" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0772 Elektrozawór przełożeń przekładni “E" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0773 Elektrozawór przełożeń przekładni “E"
0774 Elektrozawór przełożeń przekładni “E" - usterka sporadyczna
0780 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni
0781 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 1-2
0782 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 2 -
0783 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 3-4
0784 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 4-5
0785 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń
0786 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - mała sprawność, niewłaściwy zakres pracy
0787 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - przerwa lub zwarcie do masy
0788 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - zwarcie do plusa
0789 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - usterka sporadyczna
0790 Przełącznik Normal / Performance
0801 Blokada biegu wstecznego
#5 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 22:44
w miedzyczasie za zczytanie błedów skrzyni wywaliłem 100 i nic mi to nie pomogło więc chętnie bym poznał sposób spinaczowy do skrzyni
#6 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:55
Może ktoś ma jakies pomysły co mogło się stac? Moze padł sterownik? Zastanawia mnie jeszcze, że dwa dni temu miałem wymieniany regulator napięcia w alternatorze, moze coś pochrzanił?
#7 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 17:10
#8 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2007 - 10:10
Szkoda
#9 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2007 - 10:44
Sprazwdziłeś poziom oleju? Zczytałeś błędy?Widzę ze niesty nikt nie ma pomysłu co się dzieje z moim autem.......
Przyczyn może być wiele. Daj jakąś wskazówkę robiąc te dwie rzeczy o których piszę.
Nasze kryształowe kule też są ułomne trochę.
#10 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2007 - 11:39
i wiem tylko tyle..............
Olej moge sprawdzić dopiero w poniedziałek , gdyz wszystkie warsztaty w okolicy nie maja dziś wolnego ani podnośnika ani kanału.
Zastanawiam sie czy przypadkiem trefny regulator napięcia w alternatorze nie dał za duzego napiecia na sterownik skrzyni (jestem totalnym laikiem i tylko sobie gdybam)
Z checią sprawdziłbym sobie jeszcze raz diagnostyke metodą "spinaczową", ale niestety nie wiem jakie to są złącza a i c. Wcześniej robiłem test ale silnika
pozdrawiam i liczę że obraz w kryształowej kuli będzie nieco wyraźniejszy :mrgreen:
#11 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 00:25
goldek76 - czy sprawdzałeś jakie masz ładowanie po naprawie?
#12 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 07:52
Aż taki problem przejrzeć cały wątek do którego linka wrzuciłem.no własnie lordzie jak to jest z tymi pinami bo nie napisałeś mi odpowiedzi na moje pytanie
http://212.87.231.90...orady/aldl.html
http://212.87.231.90.../zasilanie.html
http://212.87.231.90...dy/automat.html
http://vectra-unlimi...=article&sid=12
Te linki + 3 załączniki chyba rozwiązują sprawę.
A na przyszłośc polecam :szukaj2: tym bardziej, że jako klubowicz masz dostęp do naszego podforum klubowego. http://forum.omegakl...t_codes_652.pdf
#13 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 15:38
Napisałeś że aby sprawdzić błędy skrzynki nalezy zewrzeć piny AiC. Wnioskuję że chodzi o złacze 10-pinowe. Ja mam złącze 16-pinowe i nie mam zielonego pojęcia w które piny mam się wbic aby sprawdzic asb . Wiem że aby spradzić błedy silnika trzeba się wbic w 5 i 6. Ale czy sprawdzę tez tymi pinami błędy skrzyni biegów?
Lordzie prosze o wyrozumiałośc
pozdrawiam
#14 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 17:54
Jeśli dobrze zrozumiałem czytając posty dotyczace wymiany oleju w ASB , olej wlawa sie do skrzyni przez otwór spustowy znajdyjacy się w misie?
#15 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 20:57
#16 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 23:00
Dokładnie tak. Lejesz go dopóki nie zacznie się przelewać, wtedy druga osoba wsiada do auta i odpala silnik. W tym momencie skrzynia zaczyna zasysać oleum, a Ty musisz go dolewać. I tak do ponownego przelania przez otwór w misce. Wtedy dopiero skrzynia ma pod dostatkiem oleum.eśli dobrze zrozumiałem czytając posty dotyczace wymiany oleju w ASB , olej wlawa sie do skrzyni przez otwór spustowy znajdyjacy się w misie?
#17 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 06:59
Dzięki za chęci Lordzie
pozdrawiam
#18 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 15:07
Ale skrzynia nadal jest w trybie awaryjnym :evil: Być może wieczorem wezmę się za czyszczenie czujnika selektora zmiany biegów. Mam wrażenie że jednak padł mi sterownik. Tryb awaryjny włącza się od razu po odpaleniu auta
#19 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 22:19
po wymianie oleju zaczęła przechodzić w awaryjny- raz 200km ok, a raz po przekręceniu kluczyka bez rozrusznika nawet wywalało błąd skrzyni, wszysko wskazywało na elektrykę, błąd miałem dotyczący niewłaściwego sygnału otw. przepustnicy co wskazywało na czujnik gdzies w pompie albo komp albo kable. finał - naprawa skrzyni bo jak troche pojeździłem to juz wyraxnie sie ślizgała i nie było wątpliwości że mechanicznie jest padnięta. Na razie jest ok i oby tak dalej i wychodzi na to że pomimo błędu wskazujacego na silnik to problem był w skrzyni. Polecam pojechac do kogoś poleconego od skrzyń i niech walczy. Wymiane oleju też raczej warto zostawić tym którzy naprawiają skrzynie- mój szpec bierze mniej niż kosztowało mnie kupno filtra, oleju, uszczelek i robota u partaczy, którzy jak do nich wróciłem następnego dnia po wymianie z trybem awaryjnym to pokazali mi drzwi. poza tym ja przy następnym automacie jeśli nie będę miał pewności że olej był wymieniany regularnie to go na pewno wymieniać nie będę tylko skrzynie zajeżdze i dopiero bede robił nastepną bo jednak za często one padaja po wymianie oleju po np 300.000km bez wymiany.
#20 OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 07:43