Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stuki podczas hamowania i pulsujący pedał hamulca


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   djchill

djchill
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 20 czerwca 2011 - 21:18

Mam taki problem że podczs hamowania nie ważne przy jakiej prędkości i z jaką siłą słychac stuki i czuc szarpanie z przedniego prawego koła, i prze tym pulsuje mi pedał hamulca.:( Dodam ze klocki i tarcze sa dobre.:masakra: Jaka może byc tego przyczyna. Prosze o pomoc bo przez te szarpanie niszacza sie silentblocki w przednim prawym zawieszeniu.:( Z góry dzieki za pomoc

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2011 - 21:22

Dodam ze klocki i tarcze sa dobre.

a czym sie sugerujesz że tarcze są dobre ???? dawałeś gzdzieś na maszynę do sprawdzenia czy nie mają bicia ????

#3 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 21 czerwca 2011 - 08:08

witka
myślę że tarcze do wywalenia bo na oko to ludzie umierają i nic nie sprawdzisz, jedz na warsztat niech ci sparwdza tarcze. Jeżeli jednak twierdzisz że tarcze i klocki są dobre to sprawdz jarzma czy zacisk w nich pracuje prawidłowo czy tulejki nie są zapieczone to chodzi o przód. ale tył też bym sprawdził czy tłoczki oba pracują na jednym i na drugim zacisku. To wszystko trzeba sprawdzić, wtedy będziem szukać innej przyczyny jak to nie pomorze.
pozdrawiam

#4 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2011 - 09:50

Bankowo tarcze są zwichrowane.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#5 OFFLINE   djchill

djchill
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 21 czerwca 2011 - 11:11

tarcze sa dobre poniewaz sprawdzalem je na tokarce i nawet zamienilem tarcze lewa z prawa i problem nadal pozostal z prawej strony. Dzis zaloze nowe klocki bo stare juz sie nie nadaja i zobacze moze to pomoze ale bardzo w to watpie.

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 czerwca 2011 - 11:18

powiem tak nie raz miałem tak że nawet po przetoczeniu niby były ok a pedał skakał

#7 OFFLINE   djchill

djchill
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 21 czerwca 2011 - 18:55

Po wymianie klocków na nowe i wymianie tarcz na używane w dobrym stanie problem nie zniknął :( próbowałem nawet jazdy bez czujnika abs i to też nic nie zmieniło. Nadal podczas hamowania pulsuje mi pedał i słychac stuki z przeniego prawego koła. Może wina leży w serwie abs lub w pompie?

#8 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2011 - 20:27

wymianie tarcz na używane w dobrym stanie problem nie zniknął

Powiem ci tak
ZAMIENIŁ STRYJEK SIEKIERKĘ NA KIJEK

Może wina leży w serwie abs lub w pompie?

raczej wina leży w podejściu do sprawy i głupich oszczędności na własnym i czyimś bezpieczeństwie !!!!!!!!!!!!!!!!!!

#9 OFFLINE   djchill

djchill
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 21 czerwca 2011 - 20:52

No nie wiem czy jest to wina oszczedzania czy tez wina nie lezy ani w tarczach ani w klockach bo watpie w to bardzo ze ten sam problem wystepowal by przy CZTERECH roznych tarczach hamulcowych i przy nowych klockach!!!! Poprostu potrzebuje powaznej pomocy dobrego znawcy a nie wyglaszania madrosci jekie to nie sa uzywane czesci!!

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 czerwca 2011 - 07:22

a w jakim stanie są tuleje wahacza sprawdzałeś tylko nie na oko? być może że jak podłużna będzie miała luz to tego wina..podjedz na szarpaki zapłacisz 20 zł i będziesz wiedział

#11 OFFLINE   djchill

djchill
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 22 czerwca 2011 - 07:38

Całe przednie zawieszenie wymienialem jakies 3000 km temu. Wszystkie tuleje i sworznie są nowe tylko ze feler polega na tym ze od tego tluczenia przy hamowaniu juz mozna znowu wymieniac pozioma tuleje z prawej strony. Dodam ze czesci zawieszenia byly firmy swag.

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 czerwca 2011 - 08:47

problem bedzie u Ciebie lezal w zawieszeniu lub zacisku
tuleje duze przednego wahacza wymien na lemfordera
Przypominam ze przednie zawioeszenie to nie tylko sworznie i tuleje ale 4 koncowki drazek srodkowy i wspornik drazka wlasnie po prawej stronie
Wiekszosc mechanikow zle diagnozuje bicie pedalu hamulca, przypisujac to wlasnie tarczy hamulcowej..... Wystarczy ze piasta bedzie miala maly luz to na tarczy bedzie to odczuwalne 2 x wiecej a co za tym idzie na pedale hamulca
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2011 - 08:49

Dodam ze czesci zawieszenia byly firmy swag.

Tanio zrobione, na krótko zrobione. Niestety.

------------------------------------------------
Jak pozbyć się Kluchy? PORADNIK Klick :mrgreen:

#14 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 22 czerwca 2011 - 09:23

[quote name='sypus']Tanio zrobione, na krótko zrobione. Niestety.

Niestety koledzy maja racje, tanio=na krótko, ja osobiście zmieniałem zawieszenie 4 razy w roku, bo było tanio, teraz zapłaciłem więcej i jest dobrze. A co do tematu kolego sprawdz zaciski i tak jak kolega kczech zawieszenie dokładnie, minimalny luz na któryms drąku lub tuleji robi taki burdel w pedale hamulca.
Jeżeli jesteś pewny ze to nie tarcze oczywiście.(Ja osobiście bym nie zakładał uzywanych tarcz, ale jak kto woli)

pozdrawiam
:)

#15 OFFLINE   andy76

andy76

    OmeGass

  • 22 postów
  • Dołączył: 26-07-2010

Napisany 24 czerwca 2011 - 22:34

Przysłuchuję się waszej rozmowie i potwierdzam z doświadczenia: wymiana całego zawieszenia nie dała żadnego efektu, dopiero sprawdzenie, że winę za wariacje przy hamowaniu w prawym kole z przodu ponosi......tadam.......zacisk hamulca. Nie do wyczucia ręką po wymianie uspokoił cały bałagan.

#16 OFFLINE   djchill

djchill
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 12 lipca 2011 - 21:00

Witam po dosc dlugiej przerwie i skladam relacje na nowo. Sprawa wyglada nastepujaco. Zalozone nowe tarcze TRW zalozone nowe klocki TRW zalozone nowe silentblocki LEMFÖRDER sprawdzone cale jazma (zalozone uzywane drugie na sprawdzenie) problem nie znika!!! Pomożcie ludzie bo juz nie mam sily na ten samochod :masakra: Chyba trzeba bedzie sie porzegnac z OPLEM ...

#17 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 12 lipca 2011 - 21:39

problem nie znika

hmm :hmm:
nic nie piszesz o kołach??
przekładałeś, wyważałeś, zamieniałeś??
mam objawy jak u Ciebie i usłyszałem diagnozę >> wyjajcowane opony:o
nie wyząbkowane a właśnie wyjajcowane:D
jeszcze nie sprawdzałem ale jak by co dam znac:tak:

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2011 - 09:54

czyli opony ktore nia sa okragle tylko jajowate... maja bciue gora dol. Przy hamowaniu przod auta siada i jest wiekszy nacisk na os co powoduje ze w momencie styku opony ktora ma jajo z asfaltem powstaje bicie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#19 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 13 lipca 2011 - 14:14

a uklad odpowietrzony i odpowiednia ilosc plynu hamulcowego?

#20 OFFLINE   djchill

djchill
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 13 lipca 2011 - 20:17

opony zmienialem przod z tylem i zakladalem nawet zimowki zeby sprawdzic czy cos sie zmieni i ciagle jest to samo ... a plyn jest stary tylko dolalem go do odpowiedniego poziomu ale watpie bardzo w to ze to mogloby byc przyczyna ... bicie jest ciagle jednostajnie, znienia sie tylko natezenie wraz z predkoscia ... nie mam pojecia co to moze byc.