Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

biala maz na korku oleju i na bagnecie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zebros

zebros
  • 27 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 05 marca 2012 - 14:29

tak, mnie też się wydaje że uszczelka pod głowicą, stąd się robi ta mieszanina olejowo-płynowa


Spróbuje jakoś fotki porobić może coś wymyślimy razem bo jak wiadomo żeby coś zobaczyć to trzeba się nagimnastykować ja walczyłem z lusterkiem i latarka zeby cos zobaczyć bo z kanału to olej jest wszędzie.

#22 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 05 marca 2012 - 14:33

Witam,


niestety muszę dołączyć...

Silnik 2.0 16V z '96r z licznikiem na 260k km (nie wiem ile ma naprawdę, ale raczej więcej)

Objawy:
- ubytek płynu (wiem że trójdrożny puszcza, ale nie tylko to)
- zaczęły zawory klekotać (nie wiem ile, na pewno jeden)
- oleju nie przybywa, nie ma białej mazi
- z korka olejowego (jak go odkręcę) leci para ( nie dużo, delikatnie)
- wczoraj na postoju mi się woda zagotowała (ale dopiero jak odkręciłem korek od płynu)
- z rury wydechowej sporo wilgoci - po 15 minutach postoju na wolnych obrotach mam plamę płynu ( na gazie), na Pb plama trochę mniejsza

- instalacja LPG coś szwankuje (jakby nie była dogrzana, chociaż na silniku 92st.C), mianowicie jak puszczę gaz z wyższych obrotów, to schodzi do 500obr/min, a czasami jeszcze niżej, tak że potrafi zgasnąć (np. przy awaryjnym hamowaniu) - wiem ze to może być temat parownika, ale piszę tutaj bo się łączy.

Dodam że w czasie jazdy (na Pb lub na gazie) temperatura w okolicach 92st.C

Ślizga mi się jeszcze sprzęgło, ale to raczej nie ma wpływu.

Dwa, może 3 razy mi się check zaświecił, ale po powtórnym odpaleniu było ok. Zaświecił się na postoju lub jak zgasł na gazie i go próbowałem odpalić.

PYTANIE:
- zróbcie czary-mary, zajrzyjcie w swoje kryształowe kule i powiedzcie co, gdzie i jak sprawdzić żeby się zorientować co tam piszczy. Jakieś sugestie? Głowica pęknięta? Uszczelka walnięta? UPG nie domaga?

Jeszcze jeżdżę, ale coś czuję że mi się autko kończy - mam je 3 miechy :masakra:

#23 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2012 - 14:48

Dwa, może 3 razy mi się check zaświecił

To odczytaj bledy -> instrukcja na forum.

zaczęły zawory klekotać

Jaki olej, kiedy zmieniany, czy miska nie jest wgieta?

wczoraj na postoju mi się woda zagotowała (ale dopiero jak odkręciłem korek od płynu)

W zasadzie norma bo uklad jest cisnieniowy i nawet jak nie ma zadnych problemow to na cieplym jak szybko odkrecisz korek to wywali plyn.

Dodam że w czasie jazdy (na Pb lub na gazie) temperatura w okolicach 92st.C

Norma.

Problem masz z:
- wyciek plynu
- miska olejowa/olej
- bledy do sprawdzenia
- LPG do przegladu i usuniecia usterek
- sprzeglo do wymiany.
Moja szklana kula nic wiecej nie mowi :p

#24 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 05 marca 2012 - 14:57

Problem masz z:
- wyciek plynu
- miska olejowa/olej
- bledy do sprawdzenia
- LPG do przegladu i usuniecia usterek
- sprzeglo do wymiany.
Moja szklana kula nic wiecej nie mowi


Ale skąd ten płyn? Czy to UPG, czy głowica? Jakieś są metody aby to stwierdzić (bez konieczności rozbierania silnika)? Miskę mam delikatnie wgiętą, ale do tej pory nie było problemu. Olej zalany (lukoil standard mineralny 10W40) nawet ponad stan - ale dopiero gdy zaczął klekotać. Co z tą para spod korka olejowego? Wczesniej tego nie było. Dodam że delikatnie wyrzuca olej przez korek jak go odkręcę.

Błędy raczej nie pomogą mi, bo na postoju się check nie świeci - więc jest to coś co w czasie jazdy występuje. Ale sprawdzę z ciekawości.

#25 OFFLINE   zebros

zebros
  • 27 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 05 marca 2012 - 15:07

nawet ponad stan - ale dopiero gdy zaczął klekotać. Co z tą para spod korka olejowego? Wczesniej tego nie było. Dodam że delikatnie wyrzuca olej przez korek jak go odkręcę.

Błędy raczej nie pomogą mi, bo na postoju się check nie świeci - więc jest to coś co w czasie jazdy występuje. Ale sprawdzę z ciekawości.



Wylatuje olej bo rzuca go na klawiaturę a klawiatura przez dziurę korka..

błędy sczytaj na spinacz lub na kompa, to drugie lepsze:) błędy są zapamiętywane, mi się Check nie palił a wykazało sondę wymieniłem i jest git. Co do pary to to chyba norma:) chodź nie jestem pewien ale często widywałem parę z korka.

#26 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2012 - 15:18

Błędy raczej nie pomogą mi, bo na postoju się check nie świeci - więc jest to coś co w czasie jazdy występuje. Ale sprawdzę z ciekawości.

Jak sie zapali CHECK jak silnik chodzi to blad masz zapisany w pamieci sterownika.

mineralny

A po co mineral? Spokojnie mozna lac polsyntetyk GM 10W40.

Dodam że delikatnie wyrzuca olej przez korek jak go odkręcę.

Olejem bedzie chlapac bo obok jest walek rozrzadu ktory sie obraca :p

Co z tą para spod korka olejowego?

Albo przedmuchy ze skrzyni korbowej albo przytkana odma w polaczeniu z wilgocia.

Czy to UPG, czy głowica? Jakieś są metody aby to stwierdzić (bez konieczności rozbierania silnika)?

Mozna zrobic test na obecnosc CO w ukladzie. Mozliwe jest delikatne "plucie" woda z wydechu (na LPG bedzie wieksze, dlaczego to chyba proste :p).

#27 OFFLINE   zebros

zebros
  • 27 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 05 marca 2012 - 17:24

Powiedzcie mi czy w wężu odmy tym idącym od pokrywy do przepustnicy powinna byc maślanka?:o
wcześniej miałem tam czarny nagar? A dzis...

#28 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2012 - 17:31

maslanak może się pojawić bo para i olej się gromadzi. to zamarza często zimą

#29 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 05 marca 2012 - 20:14

następne obserwacje:

na LPG zawory klekoczą, na Pb już nie!

o co kaman?

Czy możliwe, że parownik ( wiem że to nie ten dział, ale już piszę kontynuację) jest już "skończony" (ma 7 lat) i przepuszcza płyn do układu (dlatego rzuca zaworem, gaśnie na LPG jak przygazuję itp.), a później, po wyłączeniu silnika, jak mu się nadmiar zbierze to wyrzuci go?

#30 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2012 - 21:17

na LPG zawory klekoczą, na Pb już nie

Napewno to jest dzwiek zaworow a nie wtryskow od LPG?

Czy możliwe, że parownik ( wiem że to nie ten dział, ale już piszę kontynuację) jest już "skończony" (ma 7 lat) i przepuszcza płyn do układu (dlatego rzuca zaworem, gaśnie na LPG jak przygazuję itp.), a później, po wyłączeniu silnika, jak mu się nadmiar zbierze to wyrzuci go?

Parownik srednio na 60 tysi starcza co przy aucie z LPG srednio zajmuje 2-3 lata :p

#31 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 06 marca 2012 - 07:59

Napewno to jest dzwiek zaworow a nie wtryskow od LPG?


na pewno, nie mam wtrysków :masakra:. Gaz II generacji...

#32 OFFLINE   zebros

zebros
  • 27 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 06 marca 2012 - 09:07

Panowie czy ten oring to jest ta uszczelka co miedzy silnikiem a skrzynia co sie ja rozpoławia? tam na hmm kole zamachowym?

#33 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 06 marca 2012 - 09:59

przybek83 U mnie w Vento parownik wytrzymał 130tys. i dalej jest o.k. Z tym masłem pod korkiem. Też myślałem że upg poszła gdy zobaczyłem że ubyło płynu i masło było na korku. Pojechałem do kolegi który ma warsztat. Kazał odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i włączyć silnik. Nic się nie działo. Powiedział że przy upg ciśnienie wypycha wodę z układu, a masło na korku występuje często przy jeździe na krótkich odcinkach przy niskich temperaturach.

#34 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 października 2015 - 16:57

Jak w temacie dawno nie patrzylem na korek od oleju ani na stan bo nic komp nie pokazywał :) dzis patrzę stan oleju ok jasny niedawno zalany valvoline maxlife 10w40 plynu nie ubywa :) auto ma moc nie kopci :) wyczyscilem korek zrobiłem 450km nalotu brak czym to spowodowane na co zwrócić uwagę ?:) dodam iż auto nie jeździ po 5kmi stoi tylko dużo więcej dziennie lecz czasami jest odpalane na minutę i przeparkowywane na podwórku bo się nie mieszcze :)dodam ze tego nalotu bylo malo co ale się dopatrzylem

Edytowany przez Saint, 29 października 2015 - 16:58.


#35 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2015 - 17:01

ja tez jak mało jeżdze mam nalot na korku ,wystarczy ze pojade w dalsza traske i  znika



#36 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 października 2015 - 17:03

No właśnie czytam i czytam ale kurde omega kreci non stop minimum to jest 50km dziennie fakt faktem ostatnio kapke po podwórku tylko przeparkowywalem heh

#37 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 października 2015 - 21:54

I to właśnie odpowiedz.

#38 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 października 2015 - 20:50


dzis patrzę stan oleju ok jasny niedawno zalany valvoline maxlife 10w40 plynu nie ubywa :) auto ma moc nie kopci :) wyczyscilem korek zrobiłem 450km nalotu brak czym to spowodowane na co zwrócić uwagę ?

temat wielokrotnie drążony. Popularny w tym okresie jak dymienie na biało ;)

 

jak koledzy pisali rzecz całkowicie normalna. A ja wytłumaczę dla potomnych dlaczego tak jest.

 

Otóż ta biała maść jest spowodowana parą wodną jaka znajduje się w oleju. Osadza się oczywiście na górze a ponieważ w v6 jest rurka do wlewu oleju i tam za bardzo olej z wałków nie chlupie to i maść nie wraca do oleju. Stąd po odkręceniu korka widać maść częściej niż np. w 2.0 gdzie korek jest równo z pokrywą.

 

Pojawia się w okresie jesiennym i trwa tak do wiosny. Po dłuższej jeździe oczywiście zniknie. No i sama ilość jak dużo będzie też w pewnej mierze zależy od jakości oleju


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#39 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 października 2015 - 20:54

No i smoczysko literacko wyjaśniło kolejną zagadke pod tytułem:rozszyfruj parcha.

:locked: