Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel omega mv6 przegrzewający się silnik!pomocy:-)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   joker79

joker79
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-05-2010

Napisany 10 czerwca 2011 - 16:55

Witam.
Mam problem z moją omegą 3.0 MV6 !!!
Trochę czytałem o tym problemie,..jeżdziłem również po mechanikach i każdy mówi coś innego,nie wiem co c tym sądzić??
Moja omega strasznie zaczęła się grzać..nawet podczas jazdy.!temp. ok.100 stopni!!
Wcześniej w lato nawet nie włączał sie 2 bieg wentylatora i temp nie przekraczxała 98 stopni.
Najgorsze jest to że jest kilka dziwnych zachowań temperatury.!
Do 90 stopni jest wszystko ok. ok 92-93 stopnie włącza sie wentylator 1 biegu i w mgnieniu oka wskazówka idzie na 95 potem 98 nawet i 102 -105 stopni.Oczywiście załącza sie wentylator 2 biegu.Nie może schłodzić silnika do temp.normalnej ale.......
TO JEST DZIWNE I ZARAZEM CHYBA WAŻNE!!!
Przy dodaniu gazu(nawet na luzie N bo to automat) temperatura w ciągu dosłownie 2 sekund wraca do 92 stopni!!!!!!!!!
i tak w kółko!!!
Ostatnio nawet zawrocilem z trasy bo nie mogla sie schlodzic podczas jazdy(temp.powietrza 33 stopnie) z temp. ok.100 stopni (silnik)!!! temp. stoi w miejscu.wentylatory chodzą !!
Sa różne diagnozy...
Prosze o odpowiedz jeżeli ktos mial taki problem i udalo mu sie z nim uporac..
OPEL OMEGA 3.0 MV6 automat!
pozdrawiam
Maciej

#2 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2011 - 17:35

kilka rzeczy do sprawdzenia
podstawa to płyn(jaki?) czy woda,
wentylatory się kręcą wszystkie 3 i czy dmuchają w kierunku silnika
jak wygląda chłodnica klimy może zaczyna się rozłazić lub jest mocno zasyfiona to samo z chłodnicą wody
termostat jaki jakiej firmy, wymieniany kiedy??
pompa wody jaka była wymieniana jaka firma??,
korek na zbiorniczku oryginał, czysty szczelny ale upuszczający ciśnienie
węże są twarde czy da się je ugiąć tylko sprawdzaj w rękawiczkach bo gorące
Tak że jest trochę do kontroli dlatego żaden mechanik ci nie powie co może być na 100%

#3 OFFLINE   joker79

joker79
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-05-2010

Napisany 10 czerwca 2011 - 19:05

Zgadza sie. odpisuje na twoje pytania:-)
w chłodnicy jest płyn dobrej firmy,(wcześniej niestety woda z powodu ubyktu płynu)
wszystkie 3 wentylatory dmuchają
termostat podejrzewam oryginalny(ja zrobiłem 150.000 km i nic nie wkładałem)
pompa wody ma około 20.000km(dobra pompa SKF)
korek na zbiorniczku nowy(też była to intencja mechanika:-)
węże dosyć twarde.,ale jak to stwierdził mechanik ople mają wysokie temperatury on ma też omegę i mowi ze to normalne że węże są troche twarde
PISZE to wszystko bo tak jak napisałeś jest kilka tzn moze byc kilka powodow,ale kilku mechanikow mowi inaczej wiec juz sam nie wiem,!!!!
Jeden twierdzi że to uszczelka pod głowicą inny że termostat jeszcze inny że zapchana chłodnica!!
Najgorsze jest to że czytałem wczesniej ..koles mial podobny problem wszystko powymienial i bez rezultatu:-( wymienil pol silnika a omega nadal sie grzala...

nie wiem....tylko mnie zatanawia dlaczego nie schladza sie skoro wentylatory sie normalnie zalaczają a po dodaniu gazu w oczach ok 2 sekundy temperatura spada !!?:-(
czeski film:-)

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2011 - 19:11

tylko mnie zatanawia dlaczego nie schladza sie skoro wentylatory sie normalnie zalaczają a po dodaniu gazu w oczach ok 2 sekundy temperatura spada !!?:-(
czeski film:-)


To wygląda na małą wydajność pompy.

#5 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 10 czerwca 2011 - 19:47

Miałem podobne objawy jak u Ciebie,do tego troche syfu w zbiorniczku wyrównawczym,było podejrzenie uszczelki.W rezultacie okazała sie chłodbnica oleju.
Może to też jakis trop.

#6 OFFLINE   joker79

joker79
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-05-2010

Napisany 10 czerwca 2011 - 20:59

Czy chłodniczka oleju ma aż taki wpływ na PRZEGRZEWANIE SIE SILNIKA I TAKIE WIELKIE SKOKI TEMPERATURY??

#7 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2011 - 21:46

Weź no nie pisz dużymi literami !!
Odpal zimne auto i zmacaj jak się nagrzewa chłodnica. Jeśli równomiernie to możesz ją wyeliminować. Jeśli nie masz stuprocentowego winowajcę. Jeszcze na szybko możesz sprawdzić drożność węża od zbiornika wyrównawczego idącego przez przepustnicę i dalej do mostka wodnego (wystarczy odpiąć przy zbiorniczku i dmuchnąć :p)

#8 OFFLINE   joker79

joker79
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-05-2010

Napisany 10 czerwca 2011 - 21:54

Chłodnica raczej sie nagrzewa rownomiernie,gorąca przed załączeniem wentylatora..po włączeniu schładza sie wiec chyba jest z nia ok.Nie wiem tylko czy cała chłodnica bo tylko jest dostęp do polowy reszta zabudowana przez wiatraki i zero dostepu,,,sprawdze droznosc tego węzyka..

#9 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2011 - 22:19

Sprawdzaj w pionie. Jeśli część żeberek będzie chłodniejsza od pozostałych znaczy, że zapchana (auto jeździło na wodzie). Tam gdzie jest zapchana tak czy siak nagrzeje się w pewnym stopniu od części drożnej.

#10 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 czerwca 2011 - 22:42

Ja bym wydmuchał lub wymył chłodnicę klimatyzacji. Na oko może wyglądać na czystą ale może niemieć odpowiedniej przepustowości powietrza. Operacja prosta i skuteczna.

#11 OFFLINE   joker79

joker79
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-05-2010

Napisany 11 czerwca 2011 - 09:30

chłodnica klimatyzacji ma wpływ na przegrzewanie sie auta???przy wyłączonej klimie.!

#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2011 - 10:15

chłodnica klimatyzacji ma wpływ na przegrzewanie sie auta?przy wyłączonej klimie.!

oczywiście jeśli skraplacz (chłodnica) klimatyzacji nie jest drożny to chłodne powietrze nie ma jak ostudzić chłodnicy wody, jeśli klima zostanie włączona to skraplacz będzie oddawał gorące powietrze na chłodnicę wody... weź jakąś myjkę wysoko ciśnieniową i przepłucz (tylko ostrożnie bo możesz sobie chłodnice zniszczyć)

jak jeszcze piszesz że podniesienie obrotów powoduje nagły spadek temperatury to 2 powody są tego... Pompa wody lub termostat... pompa nie przetłacza takiej ilości płynu jak powinna, lub termostat który przy wzroście obrotów i obiegu płynu chłodzącego otwiera się...

#13 OFFLINE   joker79

joker79
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-05-2010

Napisany 11 czerwca 2011 - 13:18

tak tez jeden z mechanikow powiedzial ze moze byc termostat lecz...stwierdzil ze normalnie wszystko sie odbywa..czyli otwiera sie i zamyka,przy zimnym silniku podczas odpalenia chlodnica wody rownomiernie sie nagrzewa,gorny wąż zimny pozniej zaczyna nabierac temperatury,chlodnica po wlaczeniu wiatraka schladza sie..dlatego stwierdizl ze weze sa za twarde po dkreceniu korka w zbiorniczku cisnienie wypycha do gory plyn..dlatego stwierdzil uszczelka pod glowicą..drugi zas mowie ze cisnienie w oplach mv6 zawsze troche bedzie wyrzucalo plyn przy rozgrzanym silniku a weze twarde w oplu to standard..
.juz sam nie wiem..
najgorsze jest to ze po odpaleniu do 92 stopni wszystko odbywa sie normalnie..pozniej temperatura skacze w oczach...(po dodaniu gazu!) dzisiaj trzymal 100 stopnio wentylatory sie zalaczyly normalnie i nie mogl schlodzic silnika....dodalem gazu wystarczy okolo 2000 obrotow (na luzie)w oczch spadla ok 2 sekundy do ok.94 stopni silnik chodzil dalej na wolnych obrotach i w ciagu kolejnych paru sekund podchodzi do 100 stopni..załamka:-(

#14 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2011 - 15:45

zrób to co mówiłem... zwiększone ciśnienie powoduje wrzenie przy wyższej temperaturze, dlatego po odkręceniu korka wypycha płyn... węże nie są aż tak twarde, bez większego kłopotu powinieneś móc je ścisnąć...

#15 OFFLINE   osztyn

osztyn
  • 10 postów
  • Dołączył: 05-07-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 05 lipca 2011 - 23:09

Dołączam się do tematu, podobnie jak kolega joker79, mam problemy z temp, na trasie bez klimy 93-94 stopnie, gdy załącze klimę do 103 stopni, dodanie gazu nie zawsze daje skutek, zanim wymieniłem pompkę obiegową pod zb. wyrównawczym było jeszcze gorzej. Pompka załącza się wraz z pierwszym biegiem wentylatora ok 95-97 stopni, drugi bieg wentylatora załącza się dopiero przy ok 104 stopniach. Na kilku innych forach pisali że 103-104 stopnie dla drugiego biegu to normalka, ponad to w trakcie pracy po odkręceniu korka woda się wręcz wylewa (oczywiście po upuszczeniu ciśnienia), węże twarde, kolejny korek wymieniłem i to samo. Jeśli ktoś ma mv6 i nie ma problemów niech może opisze jakie ma węże, temperaturkę i temp załączania wentyli. Mechanicy generalnie niechętnie naprawiają te silniki i mało o nich wiedzą.
Pozdrawiam Kuba

#16 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lipca 2011 - 23:44

panowie , rozgraniczmy sprawy

1. MV6- nie jest wersja silnika
2.

Mechanicy generalnie niechętnie naprawiają te silniki i mało o nich wiedzą.

zmień mechanika albo zrob to sam

Pompka załącza się wraz z pierwszym biegiem wentylatora ok 95-97 stopni, drugi bieg wentylatora załącza się dopiero przy ok 104 stopniach.


ma i powinna, nawet musi chodzić juz po włączeniu zapłonu
przepłucz układ co i jak , dzial sprawdzone porady
odpowietrz układ i ciesz się z jazdy

#17 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 06 lipca 2011 - 03:42

Miałem podobny przypadek, koszmarnie wysoka i powtarzająca się temperatura na podobnych zasadach, przy przebiegu 170000 km. Po wszystkich ogólnodostępnych, podstawowych zabiegach zdecydowałem się wymienić termostat..............i temat znikł. Wszystko się diametralnie poprawiło.
Zmiana termostatu na nowy dobrej firmy na pewno nie zaszkodzi.
Pozdro

#18 OFFLINE   osztyn

osztyn
  • 10 postów
  • Dołączył: 05-07-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 06 lipca 2011 - 08:45

Ok dzięki, zamawiam termostat.
Pozdro

#19 OFFLINE   ddman27

ddman27
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-07-2011

Napisany 02 listopada 2011 - 22:51

Kolego możed będe Ci mógł pomóc jeśli nadal nie uporałeś się z problemem :) mianowicie mialem ten sam problem z moja mv6 :) do dzisiaj,mianowicie robilem porzadek z instalacje elektryczna przy komputerze i przekaznikach i natrafilem na bezpiecznik F3 który odpowiedzialny jest za prace wentylatora :) okazal sie spalony,z paczatku nie wiedzialem do czego on sluzyl,wymienilem. w czasie powrotu do domu,jadac w korku w popoludniowym szczycie- zauwazylem ze moja omcia nie przekracza 95 stopni :D w czasie jazdy 92-93 max :) po powrocie do domu az otworzylem maske,dotykam silnika a tam temperaturka wzgledna :) nic nie bulkotalo ( wczesniej byla masakra). mam nadzieje ze byc moze komus przyda sie ta porada :)

#20 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 listopada 2011 - 12:24

można spróbować wyjąć termostat przez co cały czas będzie układ chodził na dużym obiegu. Ale ja bym najpierw uderzył z innej strony - mianowicie sprawdził temperaturę na blacie i na komputerze. może walnął czujnik do temperatury ?

co do trochę twardszych węży przy 100 stopniach to one takie będą, bo jest to temperatura gdzie ciecz przechodzi w gaz (zwiększając objętość)