coś z sondą? - Pomocy
#1 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 16:02
[edit: zmieniłem troszkę temat]
#2 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 16:19
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#3 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 16:23
Dziękuję. Bo mi już ręce opadają. Oby coś udało mu się zaradzićPozwoliłem sobie wysłać Twój post do Betona, może on coś poradzi
#4 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 18:37
Moze byc tez tak ze gazownik podpial sonde w taki sposob ze jest za duza strata napiecia a niskie napiecie sondy to sygnal mieszanka uboga. Nie wiem jak jest zbudowana centralka brc, ale w wiekszosci centralek sygnal puszcza sie przez emulator lambdy(badz mikroprocesorowy uklad sterowania - popularnir ecu lpg) i wtedy z niego do ecu silnika (czyli trzeba rozciac przewod sygnalowy sondy a nie sciagnac izolacje i sie wlutowac). Oczywiscie moje pomysly nie zamykaja tematu bo moze byc jeszcze setki innych, natomiast ja z takimi przypadkami sie spotkalem.
Mam jeszcze taka propozycje aby sprawdzic napiecie jakie sonda daje ale przed miejscem z ktorego bral sygnal gazownik. Sprawdz co daje i odpisz.
[B]
#5 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 18:49
Dziękuję za radę. Jak tylko coś zadziałam to odpiszę. O tym lewym powietrzu też coś słyszałem. W poniedziałek jadę posprawdzać wszystkie przewody ciśnieniowe i oringi wtryskiwaczy i kolektora. dziękuję. Tylko ciekawe czemu gazownikom szła w bogatą mieszankę a na komputerze na benzynie w ubogą ?to ze sonda ma takie wskazania nie znaczy ze jest do bani , moze ona rzeczywiscie pokazuje to co jest czyli za uboga mieszanka..... np. lewe powietrze.
Moze byc tez tak ze gazownik podpial sonde w taki sposob ze jest za duza strata napiecia a niskie napiecie sondy to sygnal mieszanka uboga. Nie wiem jak jest zbudowana centralka brc, ale w wiekszosci centralek sygnal puszcza sie przez emulator lambdy(badz mikroprocesorowy uklad sterowania - popularnir ecu lpg) i wtedy z niego do ecu silnika (czyli trzeba rozciac przewod sygnalowy sondy a nie sciagnac izolacje i sie wlutowac). Oczywiscie moje pomysly nie zamykaja tematu bo moze byc jeszcze setki innych, natomiast ja z takimi przypadkami sie spotkalem.
Mam jeszcze taka propozycje aby sprawdzic napiecie jakie sonda daje ale przed miejscem z ktorego bral sygnal gazownik. Sprawdz co daje i odpisz.
#6 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 18:59
A propos sondy ostatnio pomagalem mojemu kumplowi przy x20xev sonda pokazywala bardzo uboga mieszanke (napiecie nie przekraczalo 0,7v) natomiast przyczyna tkwila w przeplywomierzu i to on byl siadniety. 2 tyg temu inny znajomy w 20 8v mial zapalajacy check przy wolnych obrotach na lpg moja diagnoza byla krotka - siedzi sonda po zczytaniu bledu wyszlo za uboga mieszanka jednak problem tkwil we wtryskiwaczach gazowych ktore trafilo - po wymianie wtryskow wszystko wrocilo do normy. Pisze o tych przykladach zeby uzmyslowic ze zczytanie bledu to nie wyrocznia.....
[B]
#7 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 19:02
czyli co powinienem zrobić? Bo napięcie sondy pokazywało na komputarze gazowników i w serwisie bardzo niskie. Zresztą u gazowników czytał ją komp jako 1 V a na pewno jest 5 VJezeli chodzi o mieszanke to zalezy o czym mowili bo sygnal ze sondy UBOGO oznacza ze ecu bedzie WZBOGACAL wiec jedni mowial o tym co sonda daje a drudzy o efekcie tych wskazan..........
A propos sondy ostatnio pomagalem mojemu kumplowi przy x20xev sonda pokazywala bardzo uboga mieszanke (napiecie nie przekraczalo 0,7v) natomiast przyczyna tkwila w przeplywomierzu i to on byl siadniety. 2 tyg temu inny znajomy w 20 8v mial zapalajacy check przy wolnych obrotach na lpg moja diagnoza byla krotka - siedzi sonda po zczytaniu bledu wyszlo za uboga mieszanka jednak problem tkwil we wtryskiwaczach gazowych ktore trafilo - po wymianie wtryskow wszystko wrocilo do normy. Pisze o tych przykladach zeby uzmyslowic ze zczytanie bledu to nie wyrocznia.....
#8 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 19:14
[B]
#9 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 19:21
Próbowali zaprogramować nową centralkę na nowej sondzie i nie mogli bo nie chciała wczytać sondy. TPS sie zaprogramował ale sondy już nie dało rady. Oni twierdzą, że centralka powinna sama odczytać napięcie sondy. Dziękuję za pmoc. Jeśli coś wymyślisz to prosze o podpowiedź. Jak sprawdzę to lewe powietrze to dam znać. Bardzo dziękuję. A może znasz jakiegoś speca z Łodzi co mógłby to zobaczyć?po pierwsze to napiecie sondy plywa i to bardzo - czyli teoretycznie dla sondy 5v to od 0 do 5v. Co oznacza 1 v ???? to napiecie stalo w miejscu czy plywalo przy 1v czy 1 v to byl max????. Nie wiem jak jestt w brc bo np. w autronic, bingo, stag centralka sama rozpoznaje typ i zakres pracy sondy moze bylo tak miales padnieta sonde i ecu lpg zaprogramowal ja jako 1v teraz wymnieniles na 5v ale ecu mysli ze jest 1 v. Moze gazownicy ustawili recznie ze sonda jest 1v zamiast 5v taki myk widzialem. Jezeli napiecie sondy (tylko nie srednie mierzone) jest 1v jak drut to jest to dla mnie dziwne i szukalbym wtedy w ustawieniach centraki niestety tu moja pomoc sie konczy nie znam brc (wlasciwie znam ale teoretycznie a to za malo zeby komus cos radzic). Pozdrawiam
#10 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 19:35
Jestem z podkarpacia ........
[B]
#11 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 20:49
#12 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 08:23
#13 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2007 - 21:54
Jutro najprawdopodobniej podepnę inną sondę i sprawdzimy, jak wynik będzie taki sam znaczy, ze coś z instalacją i trzeba będzie szukać.
Objawy:
- na gazie jest chyba w miarę ok (tzn nie ma problemów z jazdą)
- na benzynie często nie chce zapalić.. muszę długo kręcić (jak odpalam na lpg to jest ok)
- jak podczas jazdy przełączę się na benzynę to lekki położenie nogi na gazie powoduje coś takiego, że samochód przestaje ciągnąć.. tak jak by nie miał paliwa.
- na wolnych obrotach samochód chodzi równo;
#14 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2007 - 22:01
ja się podepnę, bo mam chyba podobny problem i również z BRC.. wymieniłem dzisiaj przepływomierz, bo był uwalony i po zczytaniu błędów pokazuje mi 38, 37 i 91,, czyli de facto sonda.. patrzyłem na wykres pracy i sonda pracuje (po nagrzaniu się) w zakresie 0mV - 20mV.. zczytane błędy sugeruje za niskie napięci i możliwość zwarcia masy.
Jutro najprawdopodobniej podepnę inną sondę i sprawdzimy, jak wynik będzie taki sam znaczy, ze coś z instalacją i trzeba będzie szukać.
Objawy:
- na gazie jest chyba w miarę ok (tzn nie ma problemów z jazdą)
- na benzynie często nie chce zapalić.. muszę długo kręcić (jak odpalam na lpg to jest ok)
- jak podczas jazdy przełączę się na benzynę to lekki położenie nogi na gazie powoduje coś takiego, że samochód przestaje ciągnąć.. tak jak by nie miał paliwa.
- na wolnych obrotach samochód chodzi równo;
chomiczek twoja sonda powinna pracowac w przedziale od 0 mV do 5000 mV. i tu jest problem. teraz albo padla ci sonda albo cos przez gaz sie popierdzielilo. Na gazie bedzie OK bo dziala emulator i sonda robi wzorcowa sinusoide. Jak masz mozliwosc to podepnij nowa sonde i testuj.
tu masz podobny problem z Oma mojego brata
http://forum.omegakl...p?p=86341#86341
#15 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2007 - 22:12
#16 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 16:02
simtec ma na stale zaprogramowana mape zaplonowo - wtryskowa i w czasie realnym prowadzi korekte o np wskazania sondy czujnika polozenia przepustnicy itd....
Jesli da sie rozjechac ta mape to polecam zalozyc firme tuningowa i bez zmiany chipu (e-promu) sterujacego zmieniac wartosci doprowadzaja do max. wykrecenia motoru...