Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

coś z sondą? - Pomocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   po76

po76
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2007 - 16:02

Witam wszystkich. Panowie. Jestem posiadaczem Omegi 2.0 16V z 1995 r kombi, silnik Ecotec. Mam taki problem. Cały czas na diagnostyce komputerowej wychodzi błąd sondy lambda (za uboga mieszanka, nie pracuje tak jak powinna). Postawiono, że sonda padła. OK. Kupiłem nówkę w serwisie (5V) okazuje się, że nic się nie zmieniło. Silnik na benzynie nie pracuje za równo a czasem na wolnych obrotach potrafi po jakimś czasie zgasnąć. Na gazie zaś czasami wchodzi w wysokie obroty. (Silnik krokowy nówka) Co ciekawe check się nie zapala i wcale nie jest wykręcona żarówka jak to nieraz robią gazownicy. Posiadam taką instalację gazową: BRC z centralą JUST E13 -67R - 010038. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak temu zaradzić? Gazownicy już rozkładają ręce. Proszę o informacje. Dziękuję i pozdrawiam

[edit: zmieniłem troszkę temat]



#2 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2007 - 16:19

Pozwoliłem sobie wysłać Twój post do Betona, może on coś poradzi


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#3 OFFLINE   po76

po76
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2007 - 16:23

Pozwoliłem sobie wysłać Twój post do Betona, może on coś poradzi

Dziękuję. Bo mi już ręce opadają. Oby coś udało mu się zaradzić

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2007 - 18:37

to ze sonda ma takie wskazania nie znaczy ze jest do bani , moze ona rzeczywiscie pokazuje to co jest czyli za uboga mieszanka..... np. lewe powietrze.
Moze byc tez tak ze gazownik podpial sonde w taki sposob ze jest za duza strata napiecia a niskie napiecie sondy to sygnal mieszanka uboga. Nie wiem jak jest zbudowana centralka brc, ale w wiekszosci centralek sygnal puszcza sie przez emulator lambdy(badz mikroprocesorowy uklad sterowania - popularnir ecu lpg) i wtedy z niego do ecu silnika (czyli trzeba rozciac przewod sygnalowy sondy a nie sciagnac izolacje i sie wlutowac). Oczywiscie moje pomysly nie zamykaja tematu bo moze byc jeszcze setki innych, natomiast ja z takimi przypadkami sie spotkalem.
Mam jeszcze taka propozycje aby sprawdzic napiecie jakie sonda daje ale przed miejscem z ktorego bral sygnal gazownik. Sprawdz co daje i odpisz.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   po76

po76
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2007 - 18:49

to ze sonda ma takie wskazania nie znaczy ze jest do bani , moze ona rzeczywiscie pokazuje to co jest czyli za uboga mieszanka..... np. lewe powietrze.
Moze byc tez tak ze gazownik podpial sonde w taki sposob ze jest za duza strata napiecia a niskie napiecie sondy to sygnal mieszanka uboga. Nie wiem jak jest zbudowana centralka brc, ale w wiekszosci centralek sygnal puszcza sie przez emulator lambdy(badz mikroprocesorowy uklad sterowania - popularnir ecu lpg) i wtedy z niego do ecu silnika (czyli trzeba rozciac przewod sygnalowy sondy a nie sciagnac izolacje i sie wlutowac). Oczywiscie moje pomysly nie zamykaja tematu bo moze byc jeszcze setki innych, natomiast ja z takimi przypadkami sie spotkalem.
Mam jeszcze taka propozycje aby sprawdzic napiecie jakie sonda daje ale przed miejscem z ktorego bral sygnal gazownik. Sprawdz co daje i odpisz.

Dziękuję za radę. Jak tylko coś zadziałam to odpiszę. O tym lewym powietrzu też coś słyszałem. W poniedziałek jadę posprawdzać wszystkie przewody ciśnieniowe i oringi wtryskiwaczy i kolektora. dziękuję. Tylko ciekawe czemu gazownikom szła w bogatą mieszankę a na komputerze na benzynie w ubogą ? :(

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2007 - 18:59

Jezeli chodzi o mieszanke to zalezy o czym mowili bo sygnal ze sondy UBOGO oznacza ze ecu bedzie WZBOGACAL wiec jedni mowial o tym co sonda daje a drudzy o efekcie tych wskazan..........
A propos sondy ostatnio pomagalem mojemu kumplowi przy x20xev sonda pokazywala bardzo uboga mieszanke (napiecie nie przekraczalo 0,7v) natomiast przyczyna tkwila w przeplywomierzu i to on byl siadniety. 2 tyg temu inny znajomy w 20 8v mial zapalajacy check przy wolnych obrotach na lpg moja diagnoza byla krotka - siedzi sonda po zczytaniu bledu wyszlo za uboga mieszanka jednak problem tkwil we wtryskiwaczach gazowych ktore trafilo - po wymianie wtryskow wszystko wrocilo do normy. Pisze o tych przykladach zeby uzmyslowic ze zczytanie bledu to nie wyrocznia.....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   po76

po76
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2007 - 19:02

Jezeli chodzi o mieszanke to zalezy o czym mowili bo sygnal ze sondy UBOGO oznacza ze ecu bedzie WZBOGACAL wiec jedni mowial o tym co sonda daje a drudzy o efekcie tych wskazan..........
A propos sondy ostatnio pomagalem mojemu kumplowi przy x20xev sonda pokazywala bardzo uboga mieszanke (napiecie nie przekraczalo 0,7v) natomiast przyczyna tkwila w przeplywomierzu i to on byl siadniety. 2 tyg temu inny znajomy w 20 8v mial zapalajacy check przy wolnych obrotach na lpg moja diagnoza byla krotka - siedzi sonda po zczytaniu bledu wyszlo za uboga mieszanka jednak problem tkwil we wtryskiwaczach gazowych ktore trafilo - po wymianie wtryskow wszystko wrocilo do normy. Pisze o tych przykladach zeby uzmyslowic ze zczytanie bledu to nie wyrocznia.....

czyli co powinienem zrobić? Bo napięcie sondy pokazywało na komputarze gazowników i w serwisie bardzo niskie. Zresztą u gazowników czytał ją komp jako 1 V a na pewno jest 5 V

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2007 - 19:14

po pierwsze to napiecie sondy plywa i to bardzo - czyli teoretycznie dla sondy 5v to od 0 do 5v. Co oznacza 1 v ???? to napiecie stalo w miejscu czy plywalo przy 1v czy 1 v to byl max????. Nie wiem jak jestt w brc bo np. w autronic, bingo, stag centralka sama rozpoznaje typ i zakres pracy sondy moze bylo tak miales padnieta sonde i ecu lpg zaprogramowal ja jako 1v teraz wymnieniles na 5v ale ecu mysli ze jest 1 v. Moze gazownicy ustawili recznie ze sonda jest 1v zamiast 5v taki myk widzialem. Jezeli napiecie sondy (tylko nie srednie mierzone) jest 1v jak drut to jest to dla mnie dziwne i szukalbym wtedy w ustawieniach centraki niestety tu moja pomoc sie konczy nie znam brc (wlasciwie znam ale teoretycznie a to za malo zeby komus cos radzic). Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   po76

po76
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2007 - 19:21

po pierwsze to napiecie sondy plywa i to bardzo - czyli teoretycznie dla sondy 5v to od 0 do 5v. Co oznacza 1 v ???? to napiecie stalo w miejscu czy plywalo przy 1v czy 1 v to byl max????. Nie wiem jak jestt w brc bo np. w autronic, bingo, stag centralka sama rozpoznaje typ i zakres pracy sondy moze bylo tak miales padnieta sonde i ecu lpg zaprogramowal ja jako 1v teraz wymnieniles na 5v ale ecu mysli ze jest 1 v. Moze gazownicy ustawili recznie ze sonda jest 1v zamiast 5v taki myk widzialem. Jezeli napiecie sondy (tylko nie srednie mierzone) jest 1v jak drut to jest to dla mnie dziwne i szukalbym wtedy w ustawieniach centraki niestety tu moja pomoc sie konczy nie znam brc (wlasciwie znam ale teoretycznie a to za malo zeby komus cos radzic). Pozdrawiam

Próbowali zaprogramować nową centralkę na nowej sondzie i nie mogli bo nie chciała wczytać sondy. TPS sie zaprogramował ale sondy już nie dało rady. Oni twierdzą, że centralka powinna sama odczytać napięcie sondy. Dziękuję za pmoc. Jeśli coś wymyślisz to prosze o podpowiedź. Jak sprawdzę to lewe powietrze to dam znać. Bardzo dziękuję. A może znasz jakiegoś speca z Łodzi co mógłby to zobaczyć?

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2007 - 19:35

i mysle ze tu jest pies pogrzebany - moze ktos sie wpial nie w ten przewod sondy i dlatego centralka nie moze sie zaprogramowac - niby dlaczego nie widzi sondy. Mysle ze musi ktos inny spojrzec na ten montaz....
Jestem z podkarpacia ........
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   po76

po76
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2007 - 20:49

Z początku widział sondę tylko potem coś się pochrzaniło i stwierdzili że padła sonda, więc ja zmieniłem i zero efektu. A sonda jest w 100% sprawna bo wzięli ją na test

#12 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2007 - 08:23

kczech dobrze prawi, mysle ze musisz zmienic po prostu gazownika, sprwdzi całośc montazy od strony elektrycznej i w razie potrzeby poprawi. Moze po prostu w ecu gazu trzeba usawic na sonde 5v a nie czekac az sam ja znajdzie.

#13 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2007 - 21:54

ja się podepnę, bo mam chyba podobny problem i również z BRC.. wymieniłem dzisiaj przepływomierz, bo był uwalony i po zczytaniu błędów pokazuje mi 38, 37 i 91,, czyli de facto sonda.. patrzyłem na wykres pracy i sonda pracuje (po nagrzaniu się) w zakresie 0mV - 20mV.. zczytane błędy sugeruje za niskie napięci i możliwość zwarcia masy.

Jutro najprawdopodobniej podepnę inną sondę i sprawdzimy, jak wynik będzie taki sam znaczy, ze coś z instalacją i trzeba będzie szukać.

Objawy:
- na gazie jest chyba w miarę ok (tzn nie ma problemów z jazdą)
- na benzynie często nie chce zapalić.. muszę długo kręcić (jak odpalam na lpg to jest ok)
- jak podczas jazdy przełączę się na benzynę to lekki położenie nogi na gazie powoduje coś takiego, że samochód przestaje ciągnąć.. tak jak by nie miał paliwa.
- na wolnych obrotach samochód chodzi równo;

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwca 2007 - 22:01

ja się podepnę, bo mam chyba podobny problem i również z BRC.. wymieniłem dzisiaj przepływomierz, bo był uwalony i po zczytaniu błędów pokazuje mi 38, 37 i 91,, czyli de facto sonda.. patrzyłem na wykres pracy i sonda pracuje (po nagrzaniu się) w zakresie 0mV - 20mV.. zczytane błędy sugeruje za niskie napięci i możliwość zwarcia masy.

Jutro najprawdopodobniej podepnę inną sondę i sprawdzimy, jak wynik będzie taki sam znaczy, ze coś z instalacją i trzeba będzie szukać.

Objawy:
- na gazie jest chyba w miarę ok (tzn nie ma problemów z jazdą)
- na benzynie często nie chce zapalić.. muszę długo kręcić (jak odpalam na lpg to jest ok)
- jak podczas jazdy przełączę się na benzynę to lekki położenie nogi na gazie powoduje coś takiego, że samochód przestaje ciągnąć.. tak jak by nie miał paliwa.
- na wolnych obrotach samochód chodzi równo;



chomiczek twoja sonda powinna pracowac w przedziale od 0 mV do 5000 mV. i tu jest problem. teraz albo padla ci sonda albo cos przez gaz sie popierdzielilo. Na gazie bedzie OK bo dziala emulator i sonda robi wzorcowa sinusoide. Jak masz mozliwosc to podepnij nowa sonde i testuj.

tu masz podobny problem z Oma mojego brata

http://forum.omegakl...p?p=86341#86341




 


#15 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 20 czerwca 2007 - 22:12

jesli chodzi o uboga mieszanke na benzynie przy instalce z zle wyreguloawna emulacja wtrysku - wezcie pod uwage rozjechana mape wtrysku.... simtec 56.x to bardzo dziwny ecu.... kaprysny......... bylo juz o tym na tym forum....

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2007 - 16:02

tak samo jak bylo na forum ze mapa wtryskow moze byc rozjechana........ale tirem.
simtec ma na stale zaprogramowana mape zaplonowo - wtryskowa i w czasie realnym prowadzi korekte o np wskazania sondy czujnika polozenia przepustnicy itd....
Jesli da sie rozjechac ta mape to polecam zalozyc firme tuningowa i bez zmiany chipu (e-promu) sterujacego zmieniac wartosci doprowadzaja do max. wykrecenia motoru...