

Klimatyzacja chodzi ale słabo chłodzi..wysokie ciśnienie w układzie
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 08:47
#23
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 08:54
#24
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 12:16
#25
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 12:31
#26
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 12:54
a czemu nie ma sensu regenerować ? mówią że regenerowane to jak nówka,
wiem że nowa 550 a regeneracja 400-500 w zależności od warsztatu.
Przy takiej różnicy faktycznie nie ma co regenerować.
Ale to się okaże wkrótce...
#27
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 13:39
Ja mam już 2 lata sprawną używkę, MadMan ma już 2 lata sprawną używkę. Oboje nie narzekamy. Warunek zdjęta bezpośrednio z auta z działającą klimą.
Dziękuję.
#28
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 08:25
MadMan ma już 2 lata sprawną używkę.
Potwierdzam

Swoją pierwszą sprężarkę próbowałem reanimować i nic to nie dało. Nowa LG też mi padła (to mógł być przypadek). Sprawna używka hula do dziś

#29
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 09:23
Dodam jeszcze swoje 3 grosze (po za tym, że pisałem w tym wątku "kompresor stracił wydajność").
Ja mam już 2 lata sprawną używkę, MadMan ma już 2 lata sprawną używkę. Oboje nie narzekamy. Warunek zdjęta bezpośrednio z auta z działającą klimą.
Dziękuję.
ja tez jezdze 2 lata na uzywce z 2001 roku i smiga az milo. z kompresorami to jest tak ze po zdjeciu trzeba je zabezpieczyc - jesli ktos tego nie zrobi to taki nadaja sie na zlom a nie do auta.
#30
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 12:13
http://www.laser-sinex.pl/
powyżej link do firmy co się zajmują w Łodzi i mają niezłe ceny
http://www.klimatyza...amochodowa.net/
całkiem niezłe kompendium wiedzy na temat klimatyzacji, można do nich napisać i odpowiadają rzeczowo.
Dziś rano wstawiłem samochód i na początku po zrobieniu próżni ciśnienie LP spadło do 4 a HP było 11. Napełniliśmy układ od nowa i jest lepiej.
Najpierw wymienią osuszacz bo ewidentnie po jakimś czasie coś się blokuje i ciśnienie LP skacze do góry. Jeżeli nie pomoże to zawór rozprężny idzie do wymiany.
Odpowiedź speców ze strony Laser Sinex :
"Ostatni opis wyrównanych ciśnień może sugerować problem z zaworem rozprężnym parownika. Sprężarkę można by w tym układzie sprawdzić mostkując zasilanie aby układ sterowania nie mógł jej rozłączyć, jeśli w trakcie próby ciśnienie na HP układu będzie rosło to raczej nie wina sprężarki. Jeśli ciśnienie nie będzie rosło to może wskazywać na problem ze sprężarką. Uszkodzenie osuszacza może objawiać się zamrażaniem rurki zaraz za osuszaczem i w takim przypadku układ również nie będzie chłodził bo rozprężenie czynnika nie następuje w parowniku a w osuszaczu. "
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 20:27
Natomiast po stronie tłocznej ciśnienie jest różne w zależności od temperatury i wilgotności powietrza. Przy 20 stopniach C i wilgotności względnej 20% ciśnienie po tłocznej powinno wynosić ok. 10 Bar, przy 40 stopniach i wilgotności 70% - nawet 25 Bar. Ciśnienie po stronie tłocznej zależy ponadto od czystości skraplacza, sprawności wentylatorów, wydajności sprężarki, sprawności zaworu rozprężnego i paru innych czynników
#33
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 11:18

Zaczął od najprostszej sprawy, czyli o filtra osuszacza.
Okazało się, że mój stary był w kiepskim stanie.

Potem było płukanie, szczelność i napełnienie układu.
I niestety nic się nie zmieniło.
Następnie zabrał się za zawór rozprężny.
Jak niektórzy na forum pisali wcale nie trzeba rozbierać całej deski rozdzielczej.
Wystarczy dostać się nad pedały i zdjąć obudowę parownika i mamy dostęp.



Po wymianie zaworu, niestety nic się nie zmieniło :
LP-5 HP-10-12
Po moich sugestiach zajęliśmy się zaworem sterującym sprężarki.
Dostęp do niego jest tylko z kanału, zabezpieczony jest segerem i po jego zdjęciu wychodzi z lekkim oporem.
Niestety nie mieliśmy na wymianę 2 bo była już 7-8 wieczorem.
Ale został oczyszczony i przedmuchany sprężonym powietrzem, po czym wrócił na swoje miejsce w sprężarce.

Po złożeniu, powtórnym napełnieniu, odpalamy samochód i co ??
LP-2,5 HP-15
Z nawiewu leci powietrze około 4C, a wewnątrz nawiewu -1,5C (mierzone laserowym termometrem i dla potwierdzenia zwykłym)
Ciekawe prawda?
Wracając do domu postanowiłem się schłodzić na maxa

Chciałem podziękować panu Mariuszowu z firmy Autowarsztat.eu za pomoc.
Nie powiem ile zapłaciłem - bo mi wstyd, że tak mało.
Dodam ten warsztat jako polecany w Wawie.
Koszty części dla informacji :
Osuszacz - 70zł
Zawór rozprężny - 120zł
Zawór sterujący - z hurtowni w Warszawie - 220zł
Zawór sterujący - z Laser-Sinex z Łodzi - 68zł
To tyle... (mam nadzieje)
PS.
Nie zawsze czarne wizję się sprawdzają

Warto się uczyć i dowiadywać bo można trochę oszczędzić - nie jeden warsztat chciał
mi pół układu wymienić.
Takie wnioski z całej tej historii.
#34
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 16:43
p.s.
dobrze że zrobiłeś fotki
#35
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 17:06

Zdaje sobie z tego sprawę, że gdybym wstawił do jakiegoś mega renomowanego warsztatu to pewnie bym był lżejszy z 1500zł - i albo by mnie nabili w butelkę wymieniając zawór - albo nie bawili się w diagnozowanie przez 2 dni i wstawili nowe elementy.
Tak więc warto być dociekliwym - szczególnie jak ktoś liczy forsę.
#36
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2011 - 21:51
#37
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2011 - 21:55
#38
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2011 - 22:30
#39
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 10:21
Co to informacji o niesprawności klimatyzacji i wysokim LP, często usterką jest za duża ilość oleju w układzie, na zaworze na zdjęciu powyżej widać, że uwalony cały w oleju i często się zawiesza.
#40
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 07:52
Czasem u mnie słychać kompresor jakby stukał jak panewki. Ostatnio napełniałem klimę swieżym gazem i maszyna jakby nie miała siły wtłoczyć całych 950g czynnika. Doszło do 815g i potem wchodziło to bardzo pomału. W końcu się jej to udało


No i zmierzyłem... temperatura na dworze 15stC wg MID. Temperatura auta - blachy 12stC wt termometru laserowego. Po odpaleniu auta temp na kratce 14stC. Po około minucie termometr pokazał -5stC na kratce srodkowej
