

Klimatyzacja chodzi ale słabo chłodzi..wysokie ciśnienie w układzie
#1
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 12:05
jestem po nabiciu klimy, w sumie weszło 950g czyli ok
sprężarka się załącza, chłodzi ale w granicach 11-12C na wolnych obrotach jak przytrzymam go na wyższych 2-3tys to spada do 5-6C, ale nie czuje żebym marzł.
Ciśnienie na manometrze urządzenia pokazywało ok 10 Bar przy włączonym silniku,
na wyłączonym chyba 5 Bar - tak wypatrzyłem.
Wąż na górze jest zimny ale nie lodowaty.
Pytanie co jest nie tak ?
Czy OSUSZACZ ma wpływ na chłód w aucie ? Czy jak jest uwalony to nie będzie dobrze chłodziło ?
Ewentualnie co jeszcze ?
#2
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 15:15
Osuszacz jak najbardziej moze byc przypchany.Czy OSUSZACZ ma wpływ na chłód w aucie ? Czy jak jest uwalony to nie będzie dobrze chłodziło ?
Ewentualnie co jeszcze ?
Ewentualnie zawor rozprezny.
#3
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 17:25
czy ma rację ?
pytanie gdzie to jest i jak się do niego dobrać ?
Wymieniał ktoś zawór bez zwalania całej dechy ?
#4
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 04:50

Mam ten sam problem ale w najbliższy weekend usunę to ponieważ kolega z warsztatu gdzie sobie dorabiam wyczaił o co biega a mianowicie sprawdź czy przypadkiem nie nasz zbyt gorącej chłodnicy coolera. Jeżeli tak to sprawdź czy kręcą ci się wiatraki bo najprawdopodobniej jeden lub oba stoją a jeżeli stoją to czujnik temperatury wyłącza ci klimę by nie eksplodował płyn w klimie. Przyczyn niedziałających wiatraków może być kilka kabelek się urwał, bezpiecznik padł lub po prostu wiatrak kaput. U mnie ta pierwsza opcja wyskoczyła więc dam sobie radę

Pozdrawiam
#5
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 07:40
Dziś rano włączyłem klimę i chłodziła jak głupia.
Wczoraj po pracy nie chciała chłodzić.
Już nie wiem co mam z nią zrobić.
Niepokoiła mnie kwestia ciśnień niskich i wysokich i nie wiem czy mam dobierać się zaworu rozprężnego czy do sprężarki czy może to tylko osuszacz...
Ktoś poradzi coś ?
#6
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 07:52
IMHO jak masz skoki ciśnień to wygląda na pad elementu, który to ciśnienie wytwarza. Gdyby sprężarka wytwarzała stałe ciśnienie a zawór rozprężny miałby problemy z utrzymaniem wtedy owszem - zawór. Dla mnie to wygląda na to, że sprężarka traci sprawność.
#7
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 08:14
Dziś rano znowu chłodziła dobrze.
A co do skoków to w danym momencie nie było skoków ciśnienia.
Rozmawiałem z kilkoma warsztatami i powiedzieli, że bardziej kierowali by się ku zaworowi regulacji ciśnienia w sprężarce.
Kolejna diagnoza - już sam nie wiem co mam myśleć.
#8
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 07:39
Rano najpierw było niskie w okolicach 5 a wysokie 10 - i chłodziło - może nie wiało mrozem ale chłodziło, potem po południu jak był upał to pokazywała te same niskie i wysokie w granicach 12-13 Barów.
Dziś rano znowu chłodziła dobrze.
A co do skoków to w danym momencie nie było skoków ciśnienia.
Rozmawiałem z kilkoma warsztatami i powiedzieli, że bardziej kierowali by się ku zaworowi regulacji ciśnienia w sprężarce.
Kolejna diagnoza - już sam nie wiem co mam myśleć.
idealne niskie cisnienie jest kolo 2 czyli temp skraplania wychodzi bliska 0. jesli masz 5 to temp skraplania bedzie kolo 7-8 st wiec z nawiewu bedzie stopni nascie. zawor wydajnosciowy w sprezarce
#9
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 09:04
#10
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 10:23
Dzięki Beast
#11
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 10:52
#12
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 18:36
Czyli pewnie nigdy nie był wymieniany. Musiał byś zrobić jak pisałem żeby zaczęła działać klimatyzacja. Trochę wydatek jak na wiek auta.
Jeżeli to ten zawór to koszt pewnie dużo mniejszy niż nowa sprężarka.
Ktoś się orientuje ile ten zawór wydajnościowy kosztuje ?
Dużo roboty z wymianą ?
#13
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 19:50
#14
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 20:17
Zauważyłem, że uprawiasz jakieś czarno widzenie.
Jeżeli masz jakąś wiedzę na temat układów klimatyzacji to chętnie usłyszę od Ciebie parę informacji, natomiast jeżeli nie masz i wróżysz z fusów to chyba Twój post nie wiele wnosi do tematu i nadaje się do usunięcia.
Od tego jest forum żeby udzielać sobie pomocnych rad.
"Ludzie to dziwni są" CBP
Prosiłem o konkretne info ile taki zawór i czy się łatwo wymienia itd.
Z tego co wiem jest z boku - z tyłu sprężarki i trzeba odciągnąć czynnik.
Beast wiedzę ma i napisał że zawór - w to uwierzę - tylko chce skalkulować koszt naprawy i tyle.
#15
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 20:53
#16
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 21:12
do tej pory klimatyzacja działała bardzo dobrze, wiem że poprzedni właściciel coś robił ( wymienił chłodnicę klimatyzacji na nową)
ale wracając do sedna i dla innych szukających :
Budowa sprężarki Harrison V5 występującej we wszystkich V6

- port ssania
- pokrywa tylna
- port wydechu
- tłok
- korbowód
- tarcza wychylna
- łożysko igiełkowe wzdłużne
- bieżnia łożyska oporowego
- wodzik
- sworzeń wodzika
- wtyczka cewki elektromagnetycznej sprzęgła
- zabierak, tarcza sprzęgła
- dławica, uszczelniacz czołowy
- łożysko sprzęgła
- koło pasowe sprzęgła elektromagnetycznego
- cewka elektromagnetyczna sprzęgła
- sworzeń prowadzący tarczy wychylnej (6)
- łożysko igiełkowe
- ramie wodzika
- wał sprężarki
- sprężyna dociskowa wału
- łożysko poprzeczne
- zawór sterujący
23. to zawór sterujący
http://www.e-sklep-l...pg&maxwidth=360
Koszt : 65 zł
Źródło : http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/
#17
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 21:28
#18
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 22:00
Problem : sprężarka włącza się, wentylatory też, układ pełny i szczelny,
klimatyzacja początkowo chłodzi ( w granicach 12C ) potem powoli przestaje i tak w kółko, rano jest ok przez chwilę potem skacze ciśnienie i znów nie ma chłodzenia.
Ciśnienie niskie : 5 (skacze do 10-13)
Ciśnienie wysokie : 10 (skacze do 13)
Prawidłowo powinno być : niskie - 2 wysokie : 10
Z tego co się dowiedziałem ( m.in. dzięki koledze Beast z forum) i paru telefonach do warsztatów specjalizujących się w obsłudze klimy za prawidłowe ciśnienie odpowiada m.in. ten zawór ( pod warunkiem że sprężarka nie jest w inny sposób uszkodzona np. zatarta. U mnie ważną informacją jest to ciśnienie wysokie jest prawidłowe.
Dla spokoju wymienię również osuszacz aby wyeliminować jego awarię ale raczej wtedy ciśnienie jest prawidłowe dla niskiego i wysokiego.
U mnie ewidentnym problemem są wartości ciśnienia.
Kolejnym tropem u mnie był zawór rozprężny, ale to raczej nie możliwe bo najczęściej on wyłącza klimę blokując się i wytwarzając wysokie ciśnienie.
Wszystko co powyżej napisałem to uwagi i spostrzeżenia, dotyczące diagnostyki mojego samochodu, osób chętnych podzielić się ze mną wiedzą- za co dziękuje.
#19
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 22:38
#20
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 22:57