


Nie działa prędkościomierz i wspomaganie 2,5 TD!!
#21
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 21:20

#22
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 09:07
koledzy a gdzie znajde czujnik predkosci obrotowej?? pompe i sterownik wyklucza mi fakt ze po przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki mi gasna a abs zapala sie dopiero gdy kola zrobia kilka obrotow. bynajmiej tak mi sie wydaje na logike. gadalem z kolega mial identyczne problemy i po pol roku szukania okazalo sie ze jest pekniety pierscionek na czujniku. Moze isc w tym kierunku?? Widac ze powodem tego moze byc wiele powodow.TOTOLOTEK. CHYBIŁ TRAFIŁ
Pewnie Twój mechanik upiera się, że padł Ci czujnik prędkości obrotowej bo przy sprawdzaniu błędów wywala mu taki błąd.Więc zamiast szukać tego czujnika niech przy sprawdzaniu błędów odpali silnik i błąd ten zniknie.Po prostu chodzi tylko i wyłącznie o to, że gdy silnik nie pracuje no to mówiąc na chłopski rozum nie ma obrotów więc stąd ten błąd.A skoro podpierasz się logiką twierdząc że pompa i sterownik jest ok bo przy przekręceniu kluczyka kontrolki gasną a błąd wywala przy obrotach koła to mi się wydaje (ba nawet jestem pewien), że ABS jest to system działający w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania.I gdy koła ruszą ten system się uruchamia.Skoro błąd ABS wywala Ci podczas ruszenia lub gdy przekręcisz kołem świadczy to o tym, że albo sterownik Ci padł albo pompa jest już nie tego.Może faktycznie się okazać, że jest walnięty pierścionek na czujniku ale...prędkość pokazywana na liczniku i przekazywana do serwotroniku jest sumaryczną z danych podawanych przez poszczególne czujniki kół do pompy.Sprawdziłem, że w przypadku gdy odłączysz trzy czujniki, a czwarty będzie działał to błąd ABS Ci pokaże (bo jednak system nie będzie działał poprawnie) ale dane na licznik i serwotronik będą przekazywane.Więc biorąc to na logikę-gdyby padł Ci jeden czujnik błąd ABS miałbyś, ale licznik i wspomaganie działałoby.Sprawdź czujniki przez OpelScanner i wtedy będziesz 3 razy mądrzejszy..A powód moze być całkowicie banalny ja np. zabrudzone czujniki i zębatki.Ale jest to tylko i wyłącznie wróżenie z fusów.Sprawdzisz czujniki i wtedy wiadomo w którym kierunku trzeba szukać.A tak teraz to jest tylko chybanie i gdybanie
#23
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 20:34
#24
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2011 - 09:43
#25
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 15:02
No i cos niecos wiem. Komp Laczy sie ze sterownikiem abs i czyta predkosci kol oprocz jednego tylnego lewego. czujnik dobry. czyli gdzies przerwa na kablu.Tylko teraz gdzie?? Moze lepiej puscic nowe???
Czujnik który wymieniłeś ma takie same oznaczenia jak pozostałe na 3 kołach?Najlepiej podmień czujnik z drugiego koła i zobacz czy odczytasz jego prędkość.Jeżeli nie odczytasz to trzeba brać się za przewód a jeżeli odczytasz to po prostu szukaj innego czujnika
#26
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 18:43
#27
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 20:34
To po co sluzy czujnik predkosci obrotowej?
obroty silnika
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#28
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 22:02
wymienilem cala pompe ze sterownikiem
Pewnie pomyls mechanika??
#29
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2011 - 10:03
#30
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2011 - 11:42
#31
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2011 - 20:21
#32
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2011 - 20:27
Oby tak nie bylo. Tez mi sie wydaje ze wymiana tego wszystkiego bylo pic na wode a wina lezy w przerwie lub przetarciu kabla w wiazce i poprosu sie zwarlo lub odeszlo od masy. A kolega niech tak nie wrozy.Ja nikomu zlego nie zycze. Narazie wsystko ok wiec dzisiaj nie pisze ze samo sie popsulo;)
100% kłopot jest między wtyczką pompy a ecu czyli stawiałbym na kabel albo masę.Mi tez się sam naprawił licznik i wspomaganie podziałało z 2 tygodnie i później powtórka z rozrywki.Przewinięcie kabla i mam spokój.
#33
OFFLINE
#34
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 15:10
a o ktorym kablu mowisz kolego
Z tego co pamiętam to ten przewód miał kolor niebiesko-czerwony.A już przestało Ci działać?