Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie działa prędkościomierz i wspomaganie 2,5 TD!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2011 - 21:20

zrób jak strogonoff pisał podłącz się pod kompa i odczytaj prędkość z każdego koła... a takie pytanko techniczne, jakie masz opony, koła przód i tył ?? o rozmiar mi chodzi ;)

#22 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 04 czerwca 2011 - 09:07

koledzy a gdzie znajde czujnik predkosci obrotowej?? pompe i sterownik wyklucza mi fakt ze po przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki mi gasna a abs zapala sie dopiero gdy kola zrobia kilka obrotow. bynajmiej tak mi sie wydaje na logike. gadalem z kolega mial identyczne problemy i po pol roku szukania okazalo sie ze jest pekniety pierscionek na czujniku. Moze isc w tym kierunku?? Widac ze powodem tego moze byc wiele powodow.TOTOLOTEK. CHYBIŁ TRAFIŁ


Pewnie Twój mechanik upiera się, że padł Ci czujnik prędkości obrotowej bo przy sprawdzaniu błędów wywala mu taki błąd.Więc zamiast szukać tego czujnika niech przy sprawdzaniu błędów odpali silnik i błąd ten zniknie.Po prostu chodzi tylko i wyłącznie o to, że gdy silnik nie pracuje no to mówiąc na chłopski rozum nie ma obrotów więc stąd ten błąd.A skoro podpierasz się logiką twierdząc że pompa i sterownik jest ok bo przy przekręceniu kluczyka kontrolki gasną a błąd wywala przy obrotach koła to mi się wydaje (ba nawet jestem pewien), że ABS jest to system działający w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania.I gdy koła ruszą ten system się uruchamia.Skoro błąd ABS wywala Ci podczas ruszenia lub gdy przekręcisz kołem świadczy to o tym, że albo sterownik Ci padł albo pompa jest już nie tego.Może faktycznie się okazać, że jest walnięty pierścionek na czujniku ale...prędkość pokazywana na liczniku i przekazywana do serwotroniku jest sumaryczną z danych podawanych przez poszczególne czujniki kół do pompy.Sprawdziłem, że w przypadku gdy odłączysz trzy czujniki, a czwarty będzie działał to błąd ABS Ci pokaże (bo jednak system nie będzie działał poprawnie) ale dane na licznik i serwotronik będą przekazywane.Więc biorąc to na logikę-gdyby padł Ci jeden czujnik błąd ABS miałbyś, ale licznik i wspomaganie działałoby.Sprawdź czujniki przez OpelScanner i wtedy będziesz 3 razy mądrzejszy..A powód moze być całkowicie banalny ja np. zabrudzone czujniki i zębatki.Ale jest to tylko i wyłącznie wróżenie z fusów.Sprawdzisz czujniki i wtedy wiadomo w którym kierunku trzeba szukać.A tak teraz to jest tylko chybanie i gdybanie

#23 OFFLINE   JustiKris

JustiKris
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 06 czerwca 2011 - 20:34

Jeszcze na ten temat nic nie wiem. dzisiaj oma na operacji pompy.

#24 OFFLINE   JustiKris

JustiKris
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 08 czerwca 2011 - 09:43

No i cos niecos wiem. Komp Laczy sie ze sterownikiem abs i czyta predkosci kol oprocz jednego tylnego lewego. czujnik dobry. czyli gdzies przerwa na kablu.Tylko teraz gdzie?? Moze lepiej puscic nowe???

#25 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 09 czerwca 2011 - 15:02

No i cos niecos wiem. Komp Laczy sie ze sterownikiem abs i czyta predkosci kol oprocz jednego tylnego lewego. czujnik dobry. czyli gdzies przerwa na kablu.Tylko teraz gdzie?? Moze lepiej puscic nowe???


Czujnik który wymieniłeś ma takie same oznaczenia jak pozostałe na 3 kołach?Najlepiej podmień czujnik z drugiego koła i zobacz czy odczytasz jego prędkość.Jeżeli nie odczytasz to trzeba brać się za przewód a jeżeli odczytasz to po prostu szukaj innego czujnika

#26 OFFLINE   JustiKris

JustiKris
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 09 czerwca 2011 - 18:43

No I lipa panowie a moja cierpliwosc siega zenitu. czujniki ok, wymienilem cala pompe ze sterownikiem i dalej to samo. szlak mnie bierze. koledzy jaka jest kolejnos?? gdzie jest ostatnie ogniwo?? jak to idzie?? czujnik ,sterownik,komp czy inaczej?? help. czujki zmienialem na rozne sposoby. komp nie widzi czujnika lewego tylnego kola. To po co sluzy czujnik predkosci obrotowej? juz sam nie wiem czego sie czepiac

#27 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2011 - 20:34

jak zmieniałeś czujniki i dalej nie widzi czujnika lewego tylnego koła to gdzieś jest przerwa w wiązce ,

To po co sluzy czujnik predkosci obrotowej?


obroty silnika

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#28 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2011 - 22:02

wymienilem cala pompe ze sterownikiem


Pewnie pomyls mechanika??

#29 OFFLINE   JustiKris

JustiKris
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 12 czerwca 2011 - 10:03

no i wszystko jasne. samo sie naprawilo. rano wsiadam i wszystko dziala. czary mary. moglo by byc tak ze wszystkim. dzieki panowie za podpowiedzi:jump:

#30 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2011 - 11:42

:hmm: ciekawe czy napisze jeszcze dziś czy jutro, że jednak nie działa, że samo się znów popsuło :hmm:

#31 OFFLINE   JustiKris

JustiKris
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 12 czerwca 2011 - 20:21

Oby tak nie bylo. Tez mi sie wydaje ze wymiana tego wszystkiego bylo pic na wode a wina lezy w przerwie lub przetarciu kabla w wiazce i poprosu sie zwarlo lub odeszlo od masy. A kolega niech tak nie wrozy.Ja nikomu zlego nie zycze. Narazie wsystko ok wiec dzisiaj nie pisze ze samo sie popsulo;)

#32 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 12 czerwca 2011 - 20:27

Oby tak nie bylo. Tez mi sie wydaje ze wymiana tego wszystkiego bylo pic na wode a wina lezy w przerwie lub przetarciu kabla w wiazce i poprosu sie zwarlo lub odeszlo od masy. A kolega niech tak nie wrozy.Ja nikomu zlego nie zycze. Narazie wsystko ok wiec dzisiaj nie pisze ze samo sie popsulo;)


100% kłopot jest między wtyczką pompy a ecu czyli stawiałbym na kabel albo masę.Mi tez się sam naprawił licznik i wspomaganie podziałało z 2 tygodnie i później powtórka z rozrywki.Przewinięcie kabla i mam spokój.

#33 OFFLINE   JustiKris

JustiKris
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 15 czerwca 2011 - 20:43

a o ktorym kablu mowisz kolego

#34 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 17 czerwca 2011 - 15:10

a o ktorym kablu mowisz kolego


Z tego co pamiętam to ten przewód miał kolor niebiesko-czerwony.A już przestało Ci działać?

#35 OFFLINE   JustiKris

JustiKris
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 22 czerwca 2011 - 19:00

Nie. Jak narazie wszystko ok.I niech tak zostanie.;)