Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

BARDZO dziwny problem z temperatura i wiatrakami


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2011 - 14:26

Powitac :)

No i żeby sprawiedliwosci stało sie zadosc, po zmianie samochodu juz są problemy :)

Mianowicie Omega dwa dni po zakupie strasznie sie grzała... wentylatory chodziły cały czas... pomyslałem...hmm pewnie chłodnica... jeszcze dodatkowo była peknieta i uciekł z niej płyn... chłodnica zamowiona... dzis założona.. srl... no i co? i lipa...

Auto gdy rozpalimy rano, dosyc długo sie nagrzewa, jakies 5 - 10 min, gdy juz sie nagrzeje dojdzie do około 90 stopni odpala sie wentylator główny i lewy ( stojąc przed autem ) i pracują cały czas... jeszcze nigdy po włączeniu samoczynnie sie nie wyłączyły, po włączeniu klimy dochodzi prawy wiatrak, po zagrzaniu sie auta do około 95 stopni zaczyna sie harmonia, wszystko chodzi na najwyzszych biegach.... i to mnie załamuje... jadąc po trasie normalnie temp utrzymuje sie w przedziale 92-96 ale wystarczy ze przycisne do 140 i juz jest 98 czy 99, dodajmy ze jest założona nowa chłodnica!

Stojąc przed autem, wiatraki klimy krecą sie w prawą strone, czyli chyba dobrze? Nie mam juz pomysłów, pomozcie :)

Auto BFl 2000 3.0 v6 man

#2 OFFLINE   JaRrOo

JaRrOo
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-12-2009

Napisany 01 czerwca 2011 - 16:00

Witam to ja się też podepnę pod temat u mnie wcale nie działa wentylatory na 1 i 2 biegu (chyba są 3 ?) Dopiero jak złapię temp ponad 100 stopni załączają się dwa ten główny i ten od strony kierowcy, na najwyższych obrotach zbijają temp gdzieś do 96 i się wyłączają ale chwila moment i mam zaraz znowu ponad 100ke <płacz>
Termostat miałem mieniany rok temu. Help

#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 czerwca 2011 - 16:11

jeżeli chodzi o wentylatory klimy to powinny się kręcić razem i chyba tylko po włączeniu klimy (ale tego pewien nie jestem) Jeżeli kręci Ci się tylko jeden to przyczyny szukaj w przekaźnikach :)

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2011 - 18:02

Jaroo
to nie wina przekaźników, winny jest dolny czujnik na chłodnicy, miałem tak samo ale przeczyszczenie styków wystarczyło, i problem znikł... no i prawdopodobnie termostat masz na wymianę...

cyferkowyM
U Ciebie to termostat na wymianę na 90%, pierwszy bieg w ogóle chodzi ?? i górny czujnik do wglądu...

#5 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2011 - 18:36

Witam mam taki problem z wentylatorem w silniku x30xe mianowicie zamiast załączyć sie przy 95 stopniach wentylator ten od strony silnika i po wyłączeniu silnika pracować aż do schłodzenie to dzieje się tak że załącza się przy 92 stopniach wentylator od strony zderzaka i pracuje praktycznie cały czas ale jak się wyłączy zapłon wentylator również przestaje pracować czy to może być wina czujnika który jest wkręcany w chłodnice i załącza wentylatory z góry dzięki za pomoc

pozdrawiam

#6 OFFLINE   JaRrOo

JaRrOo
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-12-2009

Napisany 01 czerwca 2011 - 20:53

Ziutek50 Dzięki wielkie za radę jutro rano postaram się też te styki przeczyścić.Mam nadzieje że Termostat dobry no rok temu mieniałem całe 450zł wywaliłem ;/ A tak serio to tą omegą strasznie mało śmigam od 2008roku przejechałem 6tyś KM

PS: Możesz mi powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje mniej więcej żebym go nie szukał znaczy chodzi mi od strony kierowcy czy jest z lewej czy z prawej strony na dole.

#7 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2011 - 21:16

Możesz mi powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje mniej więcej żebym go nie szukał znaczy chodzi mi od strony kierowcy czy jest z lewej czy z prawej strony na dole.


Jak moge ja odpowiedziec :dziura: to jest po porawej stronie stojac przodem do przodu auta

#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2011 - 21:37

PS: Możesz mi powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje mniej więcej żebym go nie szukał znaczy chodzi mi od strony kierowcy czy jest z lewej czy z prawej strony na dole.

Jak moge ja odpowiedziec to jest po porawej stronie stojac przodem do przodu auta

jak toptom napisał z tym że dostęp do niego masz tylko od dołu

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 czerwca 2011 - 22:16

moja też się zbyt długo nagrzewa - termostat do wymiany.. Michał, pewnie masz padnięty...

co do wentylatorów... Pierwszy bieg powinien się włączać przy 95st. i zbijać do 92...
u mnie w Vce włącza się prz ok. 96 (patrząc na wskaźnik na desce) i zbija ładnie...
jeszcze nigdy nie miałem wyższej temp niż 97st... ani ostatniego biegu wentylatora nie słyszałem...
zapewne masz coś nie tak z czujnikami...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2011 - 22:39

Michał, a przypadkiem nie dawałeś Bzykowi się przejechać ?? :hmm:

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 czerwca 2011 - 22:55

moja też się zbyt długo nagrzewa - termostat do wymiany.. Michał, pewnie masz padnięty...

co do wentylatorów... Pierwszy bieg powinien się włączać przy 95st. i zbijać do 92...
u mnie w Vce włącza się prz ok. 96 (patrząc na wskaźnik na desce) i zbija ładnie...
jeszcze nigdy nie miałem wyższej temp niż 97st... ani ostatniego biegu wentylatora nie słyszałem...
zapewne masz coś nie tak z czujnikami...


ja tam nie wiem skąd wy u licha wiecie kiedy wam się włączają wiatraki.
Po pierwsze przy tej pogodzie u mnie cały czas chodzi klima, więc wiatraki chodzą niezależnie od temperatury.
Po drugie - pierwszy bieg wentylatorów jest praktycznie niesłyszalny i nieodczuwalny.

Może zatem te temperatury dotyczą jednak drugiego biegu? Bo ten bieg wyraźnie słychać w kabinie.

#12 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2011 - 23:00

Michał, a przypadkiem nie dawałeś Bzykowi się przejechać ?? :hmm:


Dzwonił dziś do mnie jak odbierąłem chłodnicę :D

Kurde no juz sam nie wiem co robic... najlepsze jest to, ze jak sie juz zagrzeje i wiatraki ruszą, bo sząłu nie ma jesli chodzi o zbijanie temperatury...

#13 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2011 - 06:29

no to musisz jakąś myjkę wysoko ciśnieniową dorwać i ostrożnie wypłukać skraplacz od klimy jak byś zdemontował przednie wentylatory to było by bosko, ale nie pamiętam czy tak łatwo się to zrobi, czy ja odpuściłem temat ze względu na możliwość rozszczelnienia klimy i myłem tyko po odchyleniu wiatraków.

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2011 - 07:27

ja tam nie wiem skąd wy u licha wiecie kiedy wam się włączają wiatraki.

Na jałowym mogę się zorientować tylko po obrotomierzu w momencie gdy się załączają. Drugi bieg słyszałem zeszłego lata przy zapchanej chłodnicy.

#15 OFFLINE   zygol

zygol
  • 39 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: Maków Mazowiecki

Napisany 02 czerwca 2011 - 20:42

witam przy jakiej temp powinien włączac sie pierwszy bieg wentylatora a przy jakiej drugi u mnie przy około 97 98 startuje pierwszy bieg i zbija tak na 94 i chodzi pompka obok chłodnicy czy tak jest prawidłowo

#16 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 czerwca 2011 - 20:44

Mając na uwadze niedokładności wskaźnika to zupełnie prawidłowo.

#17 OFFLINE   zygol

zygol
  • 39 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: Maków Mazowiecki

Napisany 02 czerwca 2011 - 20:48

a tak ksiażkowo przy jakiej powinien startowac pierwszy a przy jakiej drugi

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 czerwca 2011 - 21:00

witam przy jakiej temp powinien włączac sie pierwszy bieg wentylatora a przy jakiej drugi u mnie przy około 97 98 startuje pierwszy bieg i zbija tak na 94 i chodzi pompka obok chłodnicy czy tak jest prawidłowo


pompka przy chłodnicy powinna chodzić tylko po wyłączeniu zapłonu

#19 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 czerwca 2011 - 21:08

książkowo to nie pamiętam.
chyba 95 i drugi 100 albo coś powyżej.

#20 OFFLINE   Virusek

Virusek
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 02 czerwca 2011 - 22:14

Walczyłem z tym problemem również w swoim Omegatorze.

Przyczyna okazała się banalna, czujnik wentylatora uszkodzony.
Okazało się że nie działał 1 bieg wentylatora!!!!

Wentylator uruchamiał się dopiero przy temp. 105stopni po czym schładzał do 95 stopni, minuta jazdy i znów to samo.

Prawidłowo powinno wyglądać tak że pierwszy bieg wentylatora uruchamia się w okolicy 95 stopni po czym powinien schłodzić do 92-93 stopni, po totalnym zagrzaniu samochodu czyli po osiągnięciu 105 stopni powinien włączyć się drugi bieg który powienien schłodzić do 95 stopni po czym powinien pracować jeszcze tylko 1 bieg gdzie temp obniży do ok 92 stopni.

PORADA:
Znajdź czujnik wentylatora
Wypnij wtyczkę
Kawałkiem drucika sprawdź we wtyczce czy uruchamia się 1 i drugi bieg
Zepnij na krótko 1 bieg tak aby kręcił cały czas
Pojeździj tak 1-2 dni po mieście i sprawdź jaką temp. trzyma silnik


Ja tak osobiście sprawdziłem, czyli przez dwa dni miałem spięty na krótko 1 bieg wentylatora, gdzie temp. nie przekraczała 92 stonie (nawet w korkach w upalne dni), zakupiłem oryginalny czujnik GM, wymieniłem i elegancko teraz wszystko pracuje.;)