Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pomaranczowa kontrolka silnika-wkurza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukaszek2603

lukaszek2603
  • 4 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 15 czerwca 2007 - 22:21

witam. mam senatora B z silnikiem 3.0 24v chyba to jest 30se....czyt jakos tak.od kilku dni zaczyna mi sie swiecic ta pomaranczowa kontrolka silnika ale co troche dziwne...z silnikiem nic sie nie dzieje, nie dostaje obrotów ani nic, wszystko chodzi wporzadku....a ona nie swieci cały czas...raz sie zapala, raz zgasnie..czasem potrafi przez cała moja jazde sie nie zapalic innym razem pali sie cały czas.czasami rowniez zapala sie i po sekundzie znika tak jakby padł jakis czujnik lub jakies zwarcie nie wiem co jest grane, aha no i nigdy nie zapala mi sie ta kontrolka jak odpale samochód dopiero podczas jazdy lub gdy dodam gazu......nie moge zczytac błedów bo nie wiem gdzie w senku jest gniazdo diagnostyczne a w Łodzi nie moge znalezc warsztatu ktory mi to zrobi.byłem nawet w salonie opla mówili ze zrobia mi to za bagatela 240zł, umówiłem sie, podjechałem a oni powiedzieli ze niestety nie maja oprogramowania do wersji z 1990r, bo z tego jest moj senek.tragedia prosze o pomoc!

P.S. ta kontrolka jest pomaranczowa z rys. takiego silniczka z piorunkiem wewnatrz-na pewno wiecie u was w omkach jest chyba taka sama.



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2007 - 22:36

witam. mam senatora B z silnikiem 3.0 24v chyba to jest 30se....czyt jakos tak.od kilku dni zaczyna mi sie swiecic ta pomaranczowa kontrolka silnika ale co troche dziwne...z silnikiem nic sie nie dzieje, nie dostaje obrotów ani nic, wszystko chodzi wporzadku....a ona nie swieci cały czas...raz sie zapala, raz zgasnie..czasem potrafi przez cała moja jazde sie nie zapalic innym razem pali sie cały czas.czasami rowniez zapala sie i po sekundzie znika tak jakby padł jakis czujnik lub jakies zwarcie nie wiem co jest grane, aha no i nigdy nie zapala mi sie ta kontrolka jak odpale samochód dopiero podczas jazdy lub gdy dodam gazu......nie moge zczytac błedów bo nie wiem gdzie w senku jest gniazdo diagnostyczne a w Łodzi nie moge znalezc warsztatu ktory mi to zrobi.byłem nawet w salonie opla mówili ze zrobia mi to za bagatela 240zł, umówiłem sie, podjechałem a oni powiedzieli ze niestety nie maja oprogramowania do wersji z 1990r, bo z tego jest moj senek.tragedia prosze o pomoc!

P.S. ta kontrolka jest pomaranczowa z rys. takiego silniczka z piorunkiem wewnatrz-na pewno wiecie u was w omkach jest chyba taka sama.



witam.
zlacze diagnostycze masz pod maska w okolicach gornego modowania kolumny mcphersona. (taka kostka 10 pinowa) Bledy mozesz zczytac sam za pomoca spinacza. Opis masz na gorze w podwieszonych watkach. mostkujesz piny a i b




 


#3 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 czerwca 2007 - 22:42

witam. mam senatora B z silnikiem 3.0 24v chyba to jest 30se....czyt jakos tak.od kilku dni zaczyna mi sie swiecic ta pomaranczowa kontrolka silnika ale co troche dziwne...z silnikiem nic sie nie dzieje, nie dostaje obrotów ani nic, wszystko chodzi wporzadku....a ona nie swieci cały czas...raz sie zapala, raz zgasnie..czasem potrafi przez cała moja jazde sie nie zapalic innym razem pali sie cały czas.czasami rowniez zapala sie i po sekundzie znika tak jakby padł jakis czujnik lub jakies zwarcie nie wiem co jest grane, aha no i nigdy nie zapala mi sie ta kontrolka jak odpale samochód dopiero podczas jazdy lub gdy dodam gazu......nie moge zczytac błedów bo nie wiem gdzie w senku jest gniazdo diagnostyczne a w Łodzi nie moge znalezc warsztatu ktory mi to zrobi.byłem nawet w salonie opla mówili ze zrobia mi to za bagatela 240zł, umówiłem sie, podjechałem a oni powiedzieli ze niestety nie maja oprogramowania do wersji z 1990r, bo z tego jest moj senek.tragedia prosze o pomoc!

P.S. ta kontrolka jest pomaranczowa z rys. takiego silniczka z piorunkiem wewnatrz-na pewno wiecie u was w omkach jest chyba taka sama.



witam.
zlacze diagnostycze masz pod maska w okolicach gornego modowania kolumny mcphersona. (taka kostka 10 pinowa) Bledy mozesz zczytac sam za pomoca spinacza. Opis masz na gorze w podwieszonych watkach. mostkujesz piny a i b


mniej więcej wygląda to tak jak na obrazku poniżej

Dodany obrazek
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwca 2007 - 22:47

stawiam na to że się załacza czujnik spalania stukowego.. sprawdź błędy.. jezli to to to może masz urwana (zerwaną) podporę silnika....
u mnie tak było i raz się zapalała raz nie... i wogóle zorientowałs ię kumpel który mi powiedział ze stojac koło samochodu jak ostro ruszam to jest jakiś dizwny dzwięk ...
i silnik był lekko przechylony wkierunku zerwanej podpory...
pozdro

#5 OFFLINE   lukaszek2603

lukaszek2603
  • 4 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 czerwca 2007 - 16:32

ok, wiec zczytałem błedy-dzieki za pomoc w odnalezieniu złącza diagnostycznego..:)
jak sie zorientowałem są to wyświetlenia dwucyfrowe oto co mi wyświetliło:

12
31
62

poźniej juz tylko powtórki

próbowałem odczytac błedy z tabeli ale bardzo sie róznią, mam nadzieje ze dobrze je zoszyfrowuje tzn:

12-rozpoczecie procedury-sprawdzanie

31-brak syg. z czujnika prędkosci obrotowej (ale jesli nie chodzi silnik to chyba nie jest błąd?)

61-Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie (wiecie co to moze byc???)

gdzie jest umiejscowiony ten czujnik??

pomocy!!