Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wtrysk gazu w postaci ciekłej....


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 14 czerwca 2007 - 14:02

Witam,
czy ktoś z was spotkał się z sekwencyjną instalacją gazową, w której nie występuje reduktor (parownik), a gaz podawany jest w postaci ciekłej? Byłem dzisiaj u gazownika uzgodnić wstępnie cenę i termin instalacji i powiedział mi o tym, że on nie montuje już takich instalacji (z parownikiem), że to jest zupełnie nowa metoda, oprócz parownika nie posiada także listwy wtryskowej lpg tylko 6 osobnych wtrysków podających gaz w postaci płynnej. Pozwala to na przełączanie się na gaz w temp. od 5-10 st. celciusza. W sumie brzmi to logicznie, ale pierwszy raz o tym słyszałem.



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 czerwca 2007 - 14:30

Witam,
czy ktoś z was spotkał się z sekwencyjną instalacją gazową, w której nie występuje reduktor (parownik), a gaz podawany jest w postaci ciekłej? Byłem dzisiaj u gazownika uzgodnić wstępnie cenę i termin instalacji i powiedział mi o tym, że on nie montuje już takich instalacji (z parownikiem), że to jest zupełnie nowa metoda, oprócz parownika nie posiada także listwy wtryskowej lpg tylko 6 osobnych wtrysków podających gaz w postaci płynnej. Pozwala to na przełączanie się na gaz w temp. od 5-10 st. celciusza. W sumie brzmi to logicznie, ale pierwszy raz o tym słyszałem.



tzw V generacja. Ile sobie zycza za montaz do v6 ?




 


#3 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 14 czerwca 2007 - 14:44

Witam,
czy ktoś z was spotkał się z sekwencyjną instalacją gazową, w której nie występuje reduktor (parownik), a gaz podawany jest w postaci ciekłej? Byłem dzisiaj u gazownika uzgodnić wstępnie cenę i termin instalacji i powiedział mi o tym, że on nie montuje już takich instalacji (z parownikiem), że to jest zupełnie nowa metoda, oprócz parownika nie posiada także listwy wtryskowej lpg tylko 6 osobnych wtrysków podających gaz w postaci płynnej. Pozwala to na przełączanie się na gaz w temp. od 5-10 st. celciusza. W sumie brzmi to logicznie, ale pierwszy raz o tym słyszałem.



tzw V generacja. Ile sobie zycza za montaz do v6 ?


Wstępnie powiedział mi 4500 ale będę starał go jeszcze zdoić z tej ceny :razz: . A nie orientujesz się może jakie są plusy i minusy takiej instalacji?

#4 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2007 - 15:17

tu jest co nie co odniośnie instalki i cen:

http://www.egp.pl/start.htm

http://www.instalacj...racja_V,98.html

wygląda bardzo interesująco-może mniej ceny :shock: biorąc pod uwagę że do instalacji ciekłego wtrysku jest mniej elementów i jakoś tak prosto wygląda cała instalka ,ale jestem ciekaw jak chodzi może ktoś już ma doświadczenie...

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2007 - 15:40

Witam,
czy ktoś z was spotkał się z sekwencyjną instalacją gazową, w której nie występuje reduktor (parownik), a gaz podawany jest w postaci ciekłej? Byłem dzisiaj u gazownika uzgodnić wstępnie cenę i termin instalacji i powiedział mi o tym, że on nie montuje już takich instalacji (z parownikiem), że to jest zupełnie nowa metoda, oprócz parownika nie posiada także listwy wtryskowej lpg tylko 6 osobnych wtrysków podających gaz w postaci płynnej. Pozwala to na przełączanie się na gaz w temp. od 5-10 st. celciusza. W sumie brzmi to logicznie, ale pierwszy raz o tym słyszałem.



tzw V generacja. Ile sobie zycza za montaz do v6 ?


Wstępnie powiedział mi 4500 ale będę starał go jeszcze zdoić z tej ceny :razz: . A nie orientujesz się może jakie są plusy i minusy takiej instalacji?






to coś strasznie tanio - ja jak pytałęm o ten model lpg to do 4 cylindrowego najtaniej krzykneli 5 000 zł

z wczoraj założyłem sekwencje IV gen za 2400 - włoska

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2007 - 16:47

IMO 4500 PLN za wtrysk fazy ciekłej - to jak za darmo, zwłaszcza do V6, a Ty jeszcze marudzisz, ze za drogo?

To jakaś lipa musi być, albo ceny już naprawde oszalały.
Normalnie taką instalke montujesz za minimum 6 tys

#7 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2007 - 21:05

wczoraj założyłem sekwencje IV gen za 2400 - włoska

Gdzie to robiłeś i jakie wrażenia?

#8 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 14 czerwca 2007 - 21:19

no coś tanio jak za V generacje tym bardziej jak do V6
Ale jeśli faktycznie zakładają takie instalki za te pieniądze, to naprawdę warto.
Napisz jakiej firmy i jaki model instalki

#9 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 15 czerwca 2007 - 08:59

IMO 4500 PLN za wtrysk fazy ciekłej - to jak za darmo, zwłaszcza do V6, a Ty jeszcze marudzisz, ze za drogo?

To jakaś lipa musi być, albo ceny już naprawde oszalały.
Normalnie taką instalke montujesz za minimum 6 tys


Wcale nie marudzę, jeśli nic nie opuści to też założę, a targować się trzeba bo kaska potrzebna na jeszcze milion innych rzeczy (właśnie rozebrałem sprężarkę od nivo i ze smunkiem stwierdziłem jej zgon).
Lipa to nie jest bo gazowałem już tam dwa auta i nie było najmniejszych problemów (w tym audi cabrio z silnikiem 2.3 i wtryskiem podciśnieniowym, do którego w rzadnym innym warsztacie nawet nie chcieli słyszeć o zakładaniu gazu bo to na pewno nie będzie chodzić). Jest to warsztat ojca mojego kumpla, ale nie sądzę żebym był tam jakoś wyjątkowo traktowany cenowo. IV gen. kosztuje u nas średnio 3,5-3,8 a V gen. montują tylko w tym jednym miejscu. A nie rozumiem dlaczego instalacja ta miałaby kosztować, skoro jest mniej skomplikowana od IV gen. ma mniej elementów a tak zasadniczo różni się tym,że bardzo precyzyjnie zamontować wtryskiwacze i jest droższy zbiornik bo ma pompę gazu, ale za to nie posiada reduktora.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2007 - 09:16

IMO 4500 PLN za wtrysk fazy ciekłej - to jak za darmo, zwłaszcza do V6, a Ty jeszcze marudzisz, ze za drogo?

To jakaś lipa musi być, albo ceny już naprawde oszalały.
Normalnie taką instalke montujesz za minimum 6 tys


Wcale nie marudzę, jeśli nic nie opuści to też założę, a targować się trzeba bo kaska potrzebna na jeszcze milion innych rzeczy (właśnie rozebrałem sprężarkę od nivo i ze smunkiem stwierdziłem jej zgon).
Lipa to nie jest bo gazowałem już tam dwa auta i nie było najmniejszych problemów (w tym audi cabrio z silnikiem 2.3 i wtryskiem podciśnieniowym, do którego w rzadnym innym warsztacie nawet nie chcieli słyszeć o zakładaniu gazu bo to na pewno nie będzie chodzić). Jest to warsztat ojca mojego kumpla, ale nie sądzę żebym był tam jakoś wyjątkowo traktowany cenowo. IV gen. kosztuje u nas średnio 3,5-3,8 a V gen. montują tylko w tym jednym miejscu. A nie rozumiem dlaczego instalacja ta miałaby kosztować, skoro jest mniej skomplikowana od IV gen. ma mniej elementów a tak zasadniczo różni się tym,że bardzo precyzyjnie zamontować wtryskiwacze i jest droższy zbiornik bo ma pompę gazu, ale za to nie posiada reduktora.



daj namiary na ten warsztat.




 


#11 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 15 czerwca 2007 - 09:46

daj namiary na ten warsztat.


Mam numer telefonu:
(61) 427 13 18

#12 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 czerwca 2007 - 12:51

IMO 4500 PLN za wtrysk fazy ciekłej - to jak za darmo, zwłaszcza do V6, a Ty jeszcze marudzisz, ze za drogo?

To jakaś lipa musi być, albo ceny już naprawde oszalały.
Normalnie taką instalke montujesz za minimum 6 tys


Wcale nie marudzę, jeśli nic nie opuści to też założę, a targować się trzeba bo kaska potrzebna na jeszcze milion innych rzeczy (właśnie rozebrałem sprężarkę od nivo i ze smunkiem stwierdziłem jej zgon).
Lipa to nie jest bo gazowałem już tam dwa auta i nie było najmniejszych problemów (w tym audi cabrio z silnikiem 2.3 i wtryskiem podciśnieniowym, do którego w rzadnym innym warsztacie nawet nie chcieli słyszeć o zakładaniu gazu bo to na pewno nie będzie chodzić). Jest to warsztat ojca mojego kumpla, ale nie sądzę żebym był tam jakoś wyjątkowo traktowany cenowo. IV gen. kosztuje u nas średnio 3,5-3,8 a V gen. montują tylko w tym jednym miejscu. A nie rozumiem dlaczego instalacja ta miałaby kosztować, skoro jest mniej skomplikowana od IV gen. ma mniej elementów a tak zasadniczo różni się tym,że bardzo precyzyjnie zamontować wtryskiwacze i jest droższy zbiornik bo ma pompę gazu, ale za to nie posiada reduktora.


a gdzie będziesz to tankował?
przecież stacji jest mało a zbiorniki na niewile km wystarczają
zapędziłem się myslałem że o CNG chodziło
ale jak na LPG wtrysk płynny to dobra cena

#13 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 15 czerwca 2007 - 13:10

IMO 4500 PLN za wtrysk fazy ciekłej - to jak za darmo, zwłaszcza do V6, a Ty jeszcze marudzisz, ze za drogo?

To jakaś lipa musi być, albo ceny już naprawde oszalały.
Normalnie taką instalke montujesz za minimum 6 tys


Wcale nie marudzę, jeśli nic nie opuści to też założę, a targować się trzeba bo kaska potrzebna na jeszcze milion innych rzeczy (właśnie rozebrałem sprężarkę od nivo i ze smunkiem stwierdziłem jej zgon).
Lipa to nie jest bo gazowałem już tam dwa auta i nie było najmniejszych problemów (w tym audi cabrio z silnikiem 2.3 i wtryskiem podciśnieniowym, do którego w rzadnym innym warsztacie nawet nie chcieli słyszeć o zakładaniu gazu bo to na pewno nie będzie chodzić). Jest to warsztat ojca mojego kumpla, ale nie sądzę żebym był tam jakoś wyjątkowo traktowany cenowo. IV gen. kosztuje u nas średnio 3,5-3,8 a V gen. montują tylko w tym jednym miejscu. A nie rozumiem dlaczego instalacja ta miałaby kosztować, skoro jest mniej skomplikowana od IV gen. ma mniej elementów a tak zasadniczo różni się tym,że bardzo precyzyjnie zamontować wtryskiwacze i jest droższy zbiornik bo ma pompę gazu, ale za to nie posiada reduktora.


a gdzie będziesz to tankował?
przecież stacji jest mało a zbiorniki na niewile km wystarczają


W Polsce jest mało stacji LPG???? Pierwsze słyszę...A zbiornik w koło pomieści prawie 50 litrów gazu to daje na trasie przy normalnej jeździe spokojnie 350-400km, to zły wynik?. Trochę się obawiam za granicą, ale ponoć nie jest najgorzej tylko trzeba mieć mapę z zaznaczonymi stacjami lpg.
Najnowsza informacja: wcale nie jest konieczny zbiornik z pompą (chociaż wszędzie w necie piszą,że musi).

#14 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2007 - 16:22

egon, z tego co rozumiem caly temat jeso o LPG a nie cng

 


#15 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 czerwca 2007 - 17:10

egon, z tego co rozumiem caly temat jeso o LPG a nie cng



tak,tak
przecież dopisałem
poprostu za szybko odpisałem ,a nie chciałem juz zmieniać :roll:

#16 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 03 lipca 2007 - 10:27

Gazik już założony. Instalka faktycznie nie ma reduktora, wtryskiwaczami gazu steruje ten sam komputer co ECU. Na gaz przełącza już przy 5-10 stopni celciusza (czyli teraz praktycznie natychmiast po odpaleniu). Nie wyczuwam różnicy mocy między gazem i benzyną. Jedyna różnica to że na gazie na wolnych obrotach trochę kuleje (prawie niewyczuwalne). Zobaczymy jak będzie po wymianie świec i kabli. Wkurza mnie niedomykająca się pokrywa koła zapasowego (kombi) ale coś za coś wolałem 50 litrów gazu niż skromne 32.
Co do reszty wrażeń to napiszę po powrocie z wakacji, omcia zrobi prawie 1500 km także będę miał już o instalce jakieś zdanie.

#17 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lipca 2007 - 10:44

proponuje jeszcze przed wyjazdem zmienić swiece i przewody
szkoda że odrazu nie zmieniłeś kupa roboty zaoszczędzona

#18 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 03 lipca 2007 - 11:04

proponuje jeszcze przed wyjazdem zmienić swiece i przewody
szkoda że odrazu nie zmieniłeś kupa roboty zaoszczędzona


A dlaczego zaoszczędzona? I tak nie obędzie się bez zwalania podszybia... A na dodatek muszę się dostać do czujnika płynu chłodniczego (tego odpowiadającego za wskaźnik na zegarach) ale za cholerę nie wiem gdzie go szukać, a każdy mechanior, którego pytam odpowiada, że musi to zobaczyć i wtedy mi powie (w wolnym tłumaczeniu "przywieź to ci zrobię i skasuję a nie będę charytatywnie rady rozdawał").

#19 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lipca 2007 - 11:15

A dlaczego zaoszczędzona?

bo napewno miałeś zwalany kolektor żeby zamontować wtryski

#20 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 03 lipca 2007 - 11:23

A dlaczego zaoszczędzona?

bo napewno miałeś zwalany kolektor żeby zamontować wtryski

I tak nie obędzie się bez zwalania podszybia... A na dodatek muszę się dostać do czujnika płynu chłodniczego (tego odpowiadającego za wskaźnik na zegarach) ale za cholerę nie wiem gdzie go szukać, a każdy mechanior, którego pytam odpowiada, że musi to zobaczyć i wtedy mi powie (w wolnym tłumaczeniu "przywieź to ci zrobię i skasuję a nie będę charytatywnie rady rozdawał").

chyba o tym samym myślę
on jest pod podszybiem dostęp ciężki najlepiej zwalić podszybie i jeszcze kolektor wtedy bedziesz miał najwygodniej jest wkręcony w blok silnika
a masz już nowy zakupiony jeżeli nie to uważaj na wtyczki sa różne


Pytanie tylko czy to ten (bo są ponoć dwa i ten drugi odpowiada za wysyłanie sygnału do komputera i ten raczej mam sprawny bo ssanie po nagrzaniu się wyłącza)... a od czego zależą rodzaje wtyczek? od rocznika?